Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

2-serie Coupe

218d og 225d vil finne veien til 2-serien fra våren 2014. Ytelsene er som de andre x18d og x25d motorene.    

 

3- og 4-serie + Individual

Fra våren 2014 vil nye motorer finne plass. Vi vil se 330d med og uten firehjulsdrift og 335dX GT i tillegg til 425d og 430dX.

 

I tillegg vil Individual finne veien til 3- og 4-serien. Her vil vi blant annet kunne finne interessante ting som skinntrukket dashbord osv. Utstyr som kun har vært forbehold 5-serie og oppover.

 

Z-modeller

Når dagens Z4 går ut av markedet vil den dø til fordel for neste generasjon Z3. Dette virker å være i tråd med ryktene som skal ha det til at vi vil se en Z1 med FWD (i likhet med 1-serie sortimentet). Hvorvidt det er logisk at Z-modellene nå blir oddetall er en annen sak, men det mest naturlige ville nok vært å bygge på partallsrekken (Z2 vs. 2-serie Coupe/Cab, Z4 vs. 4-serie Coupe/Cab, Z6 vs. 6-serie Coupe/Cab, Z8 vs. 8-serie Coupe osv) ettersom dette er "coupe-biler". Modellen vil bygges med utstrakt bruk av CFRP.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er 320i den billigste F30 3 serie i USA.

320I er den billigste i USA ja med sin startpris på 32 000 UDS, ganske billig for en BMW der borte. Motoren er forøvrig ikke den minste som tilbys i USA, man får også 320d der borte nå. Den heter riktig nok 328d men har ellers samme ytelsene som europeisk 320d :)

Ikke første gangen BMW tilbyr moderate motorer i 3 serien i USA, både E30 og E36 var å få som 318I og senere 318IS. Minste 5 serie som har blitt tilbyd er 523I på E39 generasjonen :)

Vi vil se 330d med og uten firehjulsdrift og 335dX GT i tillegg til 425d og 430dX.

330d er allerede ute på markedet både med og uten X-drive :) F31 330d så jeg forøvrig for første gang på BMW Welt sommeren 2012, ett år før den ble lansert ;)

335d X drive blir en sikkelig kruttpakke, 0-100 skal gå løs på 4,8 sekunder 8) Nye M3/M4 er kun 0,8 sekunder raskere på samme sprint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter bare å venter på at de skal komme med M450dx.. DET hadde vært en morsom bil det..  :love:  Med såpass ytelser på 435dx, blir det nok en meget artig bil. Det er vel heller ingenting i veien for å plassere en N57S motor i rommet på en 3/4 serie..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

4-serie Gran Coupé

 

De som bryr seg har nok fått det med seg (det ble også bl.a. nevnt i tulletråden), men nå har BMW lansert sin andre kombi-coupé basert på 3-serien, nemlig 4-serie Gran Coupé.

 

I praksis er dette på mange måter en litt lavere 3-serie GT, og inkluderer man 3-serie sedan har man tre biler som jeg vil tro slåss litt om de samme kundene. Totalt har man faktisk hele syv karosserivarianter av 3- og 4-serie nå (den ene selges kun i Kina riktignok). Det er forøvrig ikke planlagt en M-variant av denne med det første.

 

4-serie Gran Coupé har stort sett samme mål som 4-serie coupé, men taklinjen er lengre for å gi mer plass bak, og i tillegg er den hele 60kg tyngre. Prismessig ligger den ca. likt i USA (bittelitt billigee faktisk), så det blir nok noenlunde det samme her hjemme.

 

Tanken er nok å konkurrere med Audis A5 sportback, og jeg synes BMW har gjort en bedre jobb her. Selv om den er langt fra like linjelekker som sin coupé-bror er den milevis foran A5 sportback som ikke ser ut i måneskinn sammenlignet med A5 coupé.

 

P90141814-highRes.jpg

 

P91141751-highRes.jpg

 

Hvorvidt man "trenger" en slik modell kan nok diskuteres, men personlig hadde jeg nok foretrukket denne foran en tilsvarende 3-serie sedan. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-serie GC er mye mer linjelekker og coupé-aktig enn denne, så jeg er igrunn enig med Saltkjelen.

 

Ang. opphavet kan man forme dette som man vil, 4-serie coupè kom vel strengt tatt fra 3-serie sedan, så sånn sett er det den som er opphavet. Det samme kan man vel igrunn si om 6-serie vs. 5-serie også, men jeg føler de er endel mer forskjellige enn 3- og 4-serie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen av bmw sine couper kan sammenlignes med 6 serie. Så i fjor sommer M6 GC i matt sølv. Helt rå bil! Men jeg skjønner at de skal konkurrere mot Audi osv, men synes ikke 3 eller 5 gt er noen pene biler. Og hvor mange kommer til å kjøpe en 4 serie med fire dører kontra en med to?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6-serie GC er mye mer linjelekker og coupé-aktig enn denne, så jeg er igrunn enig med Saltkjelen.

 

Du tok poenget mitt. Det er ikke mye som minner om Gran Coupe når vi tar storebroren i betraktning. 4GC er mer likt GT-konseptet enn den er GC. De er begge fem dørs, kombi-bakluke og et vindu bak bakdøren. Slik 4GC er nå fremstår den som en stor vits. Hadde den vært en mini-versjon av 6GC derimot. Da snakker vi.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du tok poenget mitt. Det er ikke mye som minner om Gran Coupe når vi tar storebroren i betraktning. 4GC er mer likt GT-konseptet enn den er GC. De er begge fem dørs, kombi-bakluke og et vindu bak bakdøren. Slik 4GC er nå fremstår den som en stor vits. Hadde den vært en mini-versjon av 6GC derimot. Da snakker vi.. :)

Det jeg mente var at 4 serie er coupe og det er vell den eneste grunn til at den heter GC. Om den klassifiseres som det er en helt annen sak.

Som den ser ut vil jeg heller valgt en rød A5 enn 4gc eller slik den kan kalles 4GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...