Gå til innhold

Tråden om BMW-nyheter/rykter/snakk etc.


awt
 Share

Anbefalte innlegg

Helt enig. Det er mulig at resultatet og kvalitetsfølelsen blir mer enn bra, men totalt sett er det en (designmessig) stor skuffelse. Hvis en minimalistisk designretning er målet og ønsket, bør det heller ses tilbake til E65, E60 og E90, som jo fremstår som svært moderne den dag i dag. Om ikke annet synes jeg VFL er et interessant steg i riktig retning når det gjelder designen, men jeg er fortsatt skeptisk til passasjerskjermen som ikke helt hører hjemme.

 

F30/F31 facelift nærmer seg med stormskritt, og det ser endelig (!) ut til at BMW igjen gjeninnfører LED i alle bauger og kanter. Strengt tatt fire år for sent, men bedre sent enn aldri.

 

20319862531199830935.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

F30/F31 3-serie LCI

Facelift av F30/F31 nærmer seg stadig, og vi kan allerede nå se at bilen får LED hovedlys- og baklykter. 335i forsvinner og blir erstattet av 340i med den nye B58B30-motoren. Det samme gjelder for 328i som nå får B48B20 og 330i på hekken. Så langt ser det ut til at 340i vil yte i området 320-340hk, og 330i med 272hk (slik som før). F30/F31 LCI vil bli tilgjengelig neste sommer - som 2016 modell. Interiørmessig vil det ikke skje de store endringene, men det er allerede bekreftet at det vil bli utstrakt bruk av "high-gloss" materialer. Her vil man blant annet få erstattet den matte plastikken rundt klima- og radiobetjeningen med sort høyglans (slik 2-serie cabriolet har fått), samt en rèdesign av midtkonsollen og dens dumme plastikklokk.

 

4J6_9598.jpg

 

5d.jpg

 

4J6_9548.jpg

 

F20/F21 1-serie LCI

Det omdiskuterte frontpartiet til denne modellen vil endelig bli erstattet av noe mer helhetlig, og det kan allerede se ut til at de offisielle bildene slippes i begynnelsen av desember. Vi er med andre ord maks to uker unna offentliggjøring. I utgangspunktet skulle facelift av denne modellen kun være minimal, men det ser ut til at designavdelingen fikk gjennomslag for en mer omfattet ansiktsløftning i siste liten. Bilen vil få en helt ny front og en finpusset hekk med nye lykter. Også her vil BMW endelig komme på banen med LED foran og bak.

 

attachment.php?attachmentid=1114135&stc=

 

attachment.php?attachmentid=1114137&stc=

 

attachment.php?attachmentid=1114138&stc=

 

G11/G12 7-serie

Nå kan man endelig se tydelig konturer og flere designelementer på BMWs neste flaggskip. Her ser man nå tydelige designelementer fra Vision Future Luxury, og kanskje det mest synlige må være chromelinjen fra bakskjermen og forover som inkluderer luftinntak i forskjermen.

 

4J6_9575.jpg

 

4J6_9704.jpg

 

4J6_9712.jpg

 

BMWG11_3_sa_camo.jpg

 

BMWG11_3_ss.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan nesten se allrede med kamuflasjen at neste 7-serie kommer til å bli en enormt lekker bil, får bare krysse fingrene for at interiøret blir i samme stil og ikke slik som bildene på forrige side kunne hinte om. Forøvrig så er det trist at også x30I betegnelsen forsøpples men en firesylindret to liter, lurer på om neste generasjon 530d kommer som sekser eller firer?

Bra de pusser opp interiøret i F3x med litt mer eksklusive detaljer, det trenger den i konkurransen mot C klasse som har ett innbydende interiør :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 1-serien får mulighet for LED-lys nå er jo greit nok, men jeg synes jo det er veldig spesielt at 2-serie coupé/cab som knapt har vært på markedet et halvt år ikke kom med denne muligheten, spesielt med tanke på at 2-serie Active Tourer har dette. Jeg er absolutt ikke imponert over BMW på dette området, men de har vel alltid hatt en noe spesiell "lyspolitikk"

 

Ellers så har BMW lansert litt nytt ekstrautstyr nylig. Bl.a. Alpine-retrofit stereo til F-modeller (usikker på hvilke) og litt annet dill-dall. Det som derimot er av ekstra interesse er et head up-display for ettermontering. Displayet er av samme type som leveres på bl.a. 2-serie Active Tourer, altså en egen "glassplate". Jeg er usikker på hvilke modeller dette passer til, men ifølge BMW passer det til de fleste modeller hva nå enn det betyr. Jeg er også litt usikker på hvordan dette kobles opp mot bilen, og om fart o.l. leses ut fra bilen, eller om det er GPS-basert på et eller annet vis. Navigasjonsdata på displayet blir ihvertfall hentet ut fra en egen app på telefonen.

 

Jeg håper det kommer litt mer informasjon om dette snart, for det er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å vite mer om.

 

attachment.php?attachmentid=1123572&d=14

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At 1-serien får mulighet for LED-lys nå er jo greit nok, men jeg synes jo det er veldig spesielt at 2-serie coupé/cab som knapt har vært på markedet et halvt år ikke kom med denne muligheten, spesielt med tanke på at 2-serie Active Tourer har dette. Jeg er absolutt ikke imponert over BMW på dette området, men de har vel alltid hatt en noe spesiell "lyspolitikk"

 

Ellers så har BMW lansert litt nytt ekstrautstyr nylig. Bl.a. Alpine-retrofit stereo til F-modeller (usikker på hvilke) og litt annet dill-dall. Det som derimot er av ekstra interesse er et head up-display for ettermontering. Displayet er av samme type som leveres på bl.a. 2-serie Active Tourer, altså en egen "glassplate". Jeg er usikker på hvilke modeller dette passer til, men ifølge BMW passer det til de fleste modeller hva nå enn det betyr. Jeg er også litt usikker på hvordan dette kobles opp mot bilen, og om fart o.l. leses ut fra bilen, eller om det er GPS-basert på et eller annet vis. Navigasjonsdata på displayet blir ihvertfall hentet ut fra en egen app på telefonen.

 

Jeg håper det kommer litt mer informasjon om dette snart, for det er absolutt noe jeg kunne tenkt meg å vite mer om.

 

attachment.php?attachmentid=1123572&d=14

Det er omtrent samme løsning som mini og Active tourer har.

Personlig syns jeg det er en begredelig løsning som er mer i veien enn nytte.

Virkelig low end feature.

Ifht hva som kommer så blir det mye spennende. Brukte nesten 45 min på å studere 2 stk i8 igår, en protonic blue og en Sophistogrå.

Fantastisk design!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff.. Det "nye" interiøret til BMW er en skandale, den skjermen som stikker opp midt på dashen ser helt begredelig ut. Kan ikke fatte at de ikke har beholdt den integrert i dashen slik som f.eks. F10. Det ser langt mer eksklusivt ut. Det er jo snart ikke mer utsyn igjen fra toppen av skjermen og til bunn av speilet. Lurer også på om de har fått fikset den håpløse konfigurasjonen i kjøreprogammene sine også, hvor man ikke kan skru av alle hjelpemidlene på bilen uten at kjøreprogrammet justerer seg ned i "comfort" modus.. Sporty? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er omtrent samme løsning som mini og Active tourer har.

Personlig syns jeg det er en begredelig løsning som er mer i veien enn nytte.

Virkelig low end feature.

 

Jeg har ikke testet noen av disse (jeg har aldri kjørt bil med HUD i det hele tatt), men er enig i at denne løsningen virker noe billig ut når det kommer slik fra fabrikk. For ettermontering er det ikke så mange andre måter å gjøre dette på, men det betyr jo ikke at løsningen er god. :) Blir spennende å se ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser litt på BMWBlog.com om rykter og spekulering rundt motorene som kommer i nye 7-serie, blant annet 730I som innstegsmodell med den nye B48B20 fireren. Vil virkelig BMW gå til det steget å sette en firer i 7-serien, Mercedes gjorde jo dette på forrige modell av S klassen (S 250 CDI) og den mer eller mindre floppet helt. Det spekuleres også i en 725d som innstegsmodell på dieselsiden, selvsagt dette også en 2,0 liters firer ifra 5-serie. Det vil iallfall tegne godt for at neste x30d motor blir en sekser slik som i dag, som det også har vært snakk om. Den nye bensinsekseren B58B30 skal stå for fremdriften i 740I mens 750I vil bruke den samme V8ern ifra dagens modell, det samme gjelder også for 760I som fortsatt skal bruke N74B66 V12ern. Men jeg vil tippe det kommer en ny V12er etterhvert ettersom BMW åpenbart har en luksus satsing fremover :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om ikke interiørdesignet (hittil) ser ut til å falle i smak ved den nye G11 7-serien, kan man i hvert fall ikke la seg ikke imponere av teknologien og finessene som vil bli brukt. BMW sier selv at dette vil bli den mest avanserte bilen noen sinne, og det kan allerede nå røpes at display-nøkkelen som tidligere er introdusert med i8, vil finne plass i den nye 7-serien. Nøkkelen skal vise alt av relevant informasjon om rekkevidde, ladetid osv., men den skal også inneholde Parking Assist pakken for de som bestiller bilen med dette. Man trenger kanskje ikke tenke lenger enn til nesetippen for å anta at bilen skal kunne parkeres selv med et tastetrykk fra nøkkelen - en funksjon som allerede har vært testet med E65 7-serie.

bmw_i8_key-750x390.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haff.. Det "nye" interiøret til BMW er en skandale, den skjermen som stikker opp midt på dashen ser helt begredelig ut. Kan ikke fatte at de ikke har beholdt den integrert i dashen slik som f.eks. F10. Det ser langt mer eksklusivt ut. Det er jo snart ikke mer utsyn igjen fra toppen av skjermen og til bunn av speilet. 

 

Enig der, liker ikke helt måten det er gjort på i 3/4 serien. Men av en eller annen grunn i 6-serien er det ganske lekkert, sammen med B&O. 

Liker måten det er gjort på i F10/F11 best vel å merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror nok når det gjelder å disse/snakke ned interiøret i kommende BMW'er.

At enkelte bør ta å vente litt før vi ser noe endelig.

De siste eksemplarene som 6 serien, F15 osv har vært av meget høy standard.

De bildene det vises til her av G11 ble det også nevnt var et sammensurium av deler og mao ikke den endelige designen.

De har tatt kvantesprang ifra den kjedelige og litt vel nøkterne E6/9 plattformen.

Og er nå langt mer elegant og premium enn tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. interiør så kikket jeg litt på 2-serie Active Tourer hos en forhandler for en liten stund siden, og syntes denne virket utrolig kjip ut inni. Hva mener andre her?

 

Tenker spesielt på "håndtaket" man justerer setet forover/bakover med. Dette var kun en tynn metallstang foran setet. Både e46-en jeg hadde, e61-en og e81-en har et håndtak som føles hundre ganger bedre enn det der. Det samme gjelder justeringene på siden av setet, de virket veldig spinkle og billige ut. Andre ting virket jo greit nok ut, men jeg følte mye virket litt for billig ut med tanke på hvilken logo som stod på rattet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at man når det gjelder 2AT må ha i bakhodet hvilke modeller den konkurrerer mot. I forhold til f.eks Golf Sportsvan har 2AT et fantastisk gjennomført interiør og totalopplevelse. På noen områder som f.eks plass/bagasjeplass er Golf Sportvan bedre, men når det gjelder resten av bilen er BMW'en helt suveren. Man kan fristes til å si at 2AT ikke er en "ekte" BMW, men i den markedsnisjen den konkurrerer er den etter min mening så absolutt BMW. Forskjellen er til å ta og føle på... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt med på det, men den er ikke noe mer konkurrent til Golf Sportsvan enn det 1-serie er til vanlig Golf, og de virker mye mer påkostet ut på det området.

 

Jeg var litt smånyskjerrig på 2AT for eget bruk, men konkluderte fort med at en slik kommer nok aldri i mitt eie, ihvertfall ikke som hovedbil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i flere av synspunktene dine. Generelt sett synes jeg egentlig at både 1- og 2-serien og tildels 3- og 4-serie er kjipe innvendig. Kvalitetsfølelsen over interiøret på sistnevnte ble flere hakk hevet når man fikk skinntrukket dashbord som option, men det er fortsatt mange billige løsninger som jeg håper og tror LCI vil endre på. 

 

Ellers er jeg enig med Lasseh om at både F15 X5 og F16 X6 har blitt særdeles lekre innvendig, til tross for "iPad-designen", men her ser man helt klart tydelige designrelasjoner (f.eks nedre del av dashbordet) til F01 7-serie. Skal BMW først ty til denne type design håper jeg i hvert fall at det blir inspirert av F15/F16 og ikke av F46/kommende F52 som spionbildene hittil tyder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...