Saltkjelen Skrevet Februar 24, 2014 Share Skrevet Februar 24, 2014 Tja. Jeg tror faktisk ikke at dette blir så ille, bare den ikke får samme M-front som den nye X3 LCI og lå nå får all del bilen kunne bestilles i rød. Ryktene skal i tillegg ha det til at X4 får et helt annet interiør enn X3. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 Det er definitivt slutt på de tidene der M-pakken var noe spesielt og kun fantes på noen få modeller. I tillegg kom den gjerne flere år etter at modellen ble lansert. Nå får man M-pakke på det aller meste, og denne kan som regel bestilles fra første dag. Her er spionbilder av kommende X4 med M-pakke. Relativt lite kamuflasje, så man ser godt hvordan den vil bli. Personlig har jeg litt sansen for X6 ettersom den er så politisk ukorrekt det er mulig å få det, men denne synes jeg ikke helt det samme om. Vil også tro Porsche Macan vil være førstevalget for mange i dette segmentet. X6 har jeg aldri likt, men jeg har det litt på den samme måten med de amerikanske dinosuv´ene. Nesten alt er galt med disse bilene og derfor er de kule på en litt sær måte. Jeg vil også tro at Porsche Macan får en lett match mot X4. BMW´en ser jo ikke ut i måneskinn engang... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Februar 25, 2014 Share Skrevet Februar 25, 2014 X6 har jeg aldri likt, men jeg har det litt på den samme måten med de amerikanske dinosuv´ene. Nesten alt er galt med disse bilene og derfor er de kule på en litt sær måte. Jeg vil også tro at Porsche Macan får en lett match mot X4. BMW´en ser jo ikke ut i måneskinn engang... Nesten alt er galt med store US SUVer på denne siden av Atlanteren med våre bensinpriser og smale bygater, ellers er de suverene biler med ett hav av plass, bjønnsterke motorer, komfort og rimelig pris i forhold til europeiske alternativer i denne klassen som MB GL Utseendemessig så vil nok de fleste velge Macan, men om den blir overlegen X4 på kjøreegenskaper og motor skal vi ikke si for sikkert ennå. Selv så liker jeg både X6 og X4 men det er på det nivået at så lenge jeg slipper å ha en men kun kan se dem i trafikken, og der er iallfall ikke X6 noe sjeldent syn. Liker at BMW forsatt lager litt sære biler for de som virkelig vil skille seg ut fra mengden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Februar 27, 2014 Share Skrevet Februar 27, 2014 Jeg må bare innse at bmw har færre og færre biler som frister. Hvertfall prosentvis i forhold til modellutvalget. Fredrik reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 X4 er ute av sekken. Jeg liker hva BMW gjør med motoriseringen for tiden. Først ut var X3 LCI som fikk xDrive 20d med 163/190hk og xDrive30d med 211/258hk, men akkurat de samme alternativene har smittet over på X4 også. Hvilket vil si at man nå får en sekssylindret dieselmotor med "x25d" ytelser, som i bunn og grunn kan kalles en 30d-light/25d - om vi tar de gamle motoralternativene i betraktning. Dette lover godt for fremtiden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Hvilket vil si at man nå får en sekssylindret dieselmotor med "x25d" ytelser, som i bunn og grunn kan kalles en 30d-light/25d - om vi tar de gamle motoralternativene i betraktning. Dette lover godt for fremtiden! Men blir den seksylindrede 211 hestern hetende 25d? Eller blir det som på E70 en 30d i Norgesversjon? Kan det hende at BMW har tatt til fornuft på motorfronten og velger å kjøre med mindre varianter av en av dems største merkevare, rekkesekseren. 25d modellene har jo ikke akkurat tatt av i hverken 3 serien, X3 eller X1... I følge Broom.no (som overhode ikke er noen pålitelig kilde) så skulle 20d komme som 211 hester.... http://www.tv2.no/underholdning/broom/bmw-x4-se-hva-bmws-nye-designbombe-skal-koste-4186447.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 6, 2014 Share Skrevet Mars 6, 2014 Nei, den vil bli hetende 30d. Ettersom 20d får 190hk og 30d "LE" 211 hk, er det jo ikke plass til en firesylindret 25d. La oss håpe dette smitter over på samtlige modeller fremover, og nå som det er på to modeller er det lov å håpe. Sånn utenom det, kan jeg heller ikke se at x25d er noen suksess lenger. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 7, 2014 Share Skrevet Mars 7, 2014 Ja det tegner absolutt bra, litt rart er det dog da X5 25d er firesylindret og at de ikke bruker denne i X3/4. Hadde absolutt vært veldig artig å sett hvordan en 30d med 211 hester hadde gjort seg mot 25d med 218 hester i F10, altså en nedstrupa 530d mot dagens 525d. De kunne tatt i bruk betegnelsene fra 70 tallet 525d/4 (2,0l) og 525d/6 (3,0l) Dengang så fikk man jo E12 520 med både firer og sekser hetende henholdsvis 520/4 og 520/6, samme for E21 320. BMW finner jo på så mye annet rart om dagen så hvorfor ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet Mars 8, 2014 Share Skrevet Mars 8, 2014 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Iht. sikre kilder vil det i løpet av Auto China 2014 messen i Bejing bli avduket BMWs første modell på GXX chassiet. Hvilken modell det er snakk om vites ikke, men den første produksjonsmodellen basert på dette chassiet vil være G11/G12 7-serie til våren 2015. Iht. kilden vil det imidlertid være en "high-end luksusbil" som reflektere over stadige endringer i luksussegmentet. Bilen skal være like spektakulær som det Concept CS var i 2007. Det har lenge vært rykter om en Concept CS II og det ligger i tillegg i kortene at BMW skal ha på plass en "high-end luksussuv" i en X7. Nå som Mercedes S-klasse kommer som coupe sies det også at 8-serie Coupe er på tegnebordet i Munchen. En insider i BMW har fortalt til media at BMW også vil vise at fremtiden ikke bare dreier seg om elektriske biler. Dette høres spennende ut, og så vidt jeg vet er det en snau måned til messen går av staben! En photoshop basert på Gran Lusso Concept, men her som en 8-serie Coupe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 11, 2014 Share Skrevet Mars 11, 2014 Det var jaggu på tide spør du meg..... Men dette blir spennende å følge med på, dette er absolutt noe BMW trenger å ha på plass i sortimentet sitt Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
q1337 Skrevet Mars 13, 2014 Share Skrevet Mars 13, 2014 http://www.dinside.no/927564/neste-bmw-5-serie-faar-tre-sylindre 3-sylindret 5-serie.. Gratulerer med dagen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 19, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 19, 2014 Noen morsomme bilder som viser forskjellene mellom 3-serie M-sport og M3, samt 4-serie M-sport og M4. Flere bilder her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet Mars 19, 2014 Share Skrevet Mars 19, 2014 Ser litt ut som batman med de speilene der. Tøff gif forøvrig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå