Gå til innhold

Hva ville du kjøpt?


Pusets
 Share

Anbefalte innlegg

Hei folkens.

Nå planlegges det "nybilkjøp". Er sterkt i tvil om hva jeg skal bestemme meg for og derfor har lyst å spørre hva DU ville kjøpt.

En ting er 100% bestemt, det er merke:)

Har vært eier av flere BMW gjennom tid, samt MB, VW i det siste... Nå MB står til salgs og jeg skal tilbake til kvalitet og kjøreglede når den blir solgt.

Står foran 3 alternativer:

1. 2004-2006 7 serie.

Da varierer det utstyrsnivå. KM hovedsakelig ligger på rund 140000.

2. 2008+ 5 serie med X-drive og god utsryrspakke.

Mulig å finne biler med KM ikke over 70-80000.

3. 2010+ 5 serie, men da er det en nesten standart utstyrspakke, noe småvarierende fra bil til bil.

Generelle kriterier:

-under 500000,-

-KM helst under 120000

-nyere enn 2008(gjelder ikke 7er)

-automat

-diesel

-stasjonsvogn (gjelder 5er)

Har funnet en del biler i alle grupper på finn.no, en vanskelig a ta endelig avgjørelse.

Så har jeg et spørsmål: Har aldrig opplevd Comfortseter i en bmw. Hvordan er det ifht sportsseter?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativ nummer to ville jeg valgt, da får du en stappa bil med gode egenskaper - OG du kommer opp bakken på vinteren :)

Angående comfortsetene - så har min far comfortseter i sin E60 preface, og de synes jeg er nydelige på alle måter egentlig, jeg ville helt klart prøvekjørt en E60 med comfortstolene hvis jeg var deg. De er kjempegode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du prøvekjørt F11? :)

Jeg prøvde en 520d med automat, sportseter+++ Nypris ca 600 000,-, og syns det var en NYDELIG bil. Hadde det ikke vært fort at jeg skal over på firmabil så hadde ikke jeg vært i tvil om hva jeg ville valgt neste gang (når prisene på F11 er på mitt nivå).

Utvendig mpakke etc. kan alltids ettermonteres hvis det er viktig for deg.

Ellers må jeg legge til at bilen jeg prøvde, med sine 163hk og automat virket kjappere enn min egen e91 320d (177hk) med manuell.. Jeg syns hvertfall at det var krefter i bøtter å spann. Og da syns jeg ikke 320d er noe mer enn helt ok i utgangspunktet.

Videre tror jeg ikke det tar så lang tid før e61 blir en "gammel" bil.. rekke6erne i e6x har jo også en del problemer med swirlflaps etc. også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv hadde jeg valgt denne:

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=36208791

BMW uten sekser er uhørt, iallfall 5-serie. Men slik jeg forsto det så var det diesel og stasjonsvogn som var kreteriene for 5-serie og da blir det litt verre :?

Men denne har i allfall helt greit utstyr dog ikke M-sport som du bare kan glemme til under 500 000,-

http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=35998140

En E61 525xd ville nok vært et bedre valg mener noen, men må ikke glemme at dette er biler som faller veldig fort i pris om dagen pluss at E6x føles veldig gammel i forhold til F10/11 som er en relativt ny bil. Firehjulstrekk er greit, men trenger du det? F10/11 har fått veldig skryt for sin fremkommlighet på vinterføre og bør klare seg utmerket så lenge du ikke har noen voldsomme bakker i det dagelige kjøringa(noe jeg ikke regner med siden du også vurderer to andre biler som ikke har firehjulstrekk)

Selv så hadde jeg reist til Tyskland å henta meg en F10 525d med M-sport om jeg disponerte en halv mill til bil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...