viggo E34 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Ser som vanlig uforskammet bra ut bilene dine jan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 20, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 20, 2016 On Monday, July 18, 2016 at 1.19, Gabz skrev: Nydelig! Takk . 3 timer siden, viggo E34 skrev: Ser som vanlig uforskammet bra ut bilene dine jan Takk for det Viggo E61en er der minimalt å si på både karroserimessig og teknisk. Uten å virke blærete ,vil jeg si den er 99.9% overalt . E34en har jo brukslitasje og skal fikses tekninsk til uken . De såra som er i lakk ,holder jeg vedlike så godt jeg kan . Har nå hatt besøk av en kamerat som skal jhelpe meg med Supersprint potten bak. Denne må kappes og sveises,noe jeg gleder meg til å få på .:). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Juli 20, 2016 Share Skrevet Juli 20, 2016 Det blir knall bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2016 Det tror jeg og. Den ovale var ho kun inntil videre. Problemet var at inntil videre , varte i 4 år 😀. Fant et bilde jeg tok Ifjor som jeg faktisk likte av bilen . Kan jo legge det ut: Ser jo at når islandgrønn får shine , så er det en fin farge . forresten er det noen som har ett helt bagasjeromsteppe uten for mye søl? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 22, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 22, 2016 Etter to dager akutt på sykehus med minsten ,var vi hjemme igjen. For å få vekk sykehus tanker ,tristhet osv ,bestemte jeg meg for å begynne fra en kant på e34en. Bagasjerommet skulle "restaureres" eller hvaxvi kaller det. En inspeksjon etter rust ,ting,shines ,var saken. Jeg ville vite hvordan det stod til og bestemte meg for at ett plettfritt bagasjerom skulle det ende opp med. Så vi begynner med utgp: Bensinslanger osv kjekt å ha: Opplegg til mobiltlf: Cd shifter: Originalverktøy: Etter å ha rensket bagasjerom for plast og bekledning,ble det konstatert at ingenting alvorlig dukket opp,allikevel noe måtte taes tak i. Kun overflaterust: i bakkant: Dette måtte vi ha bort ,så dette ble funnet frem: Sliping gikk fint. Igang: Etterhvert nærmet det seg slutten: Så ble det vasket med Tynner og tre lag med Corrostabil ruststopp ble lagt på: Tørk på gang: Mens dette tørket ,ville jeg rense og vaske bekledning. Og det var også her mye og gjøre. Inngrodd og bedritent: Så mine venner stiller opp: Sånn var alt av bekledning men etter skuring ble det rent: Straks bedre: Neste var bagasjeromsmatte: Denne ble dynket med Pricbort og spylt. Den var ekstrem men etter litt jobbing ble den bortimot som ny: På bildet ser den grælete ut men dette er pga den er søkkvåt. Nå var grunning tørket og jeg avsluttet det hele med tre lag Benga/Arcanol: Alt tatt: Glemte forresten å vise at jeg har demontert mobilholder bak: Nå skal alt dette tørke til imorgen. Da skal hele rommet vaskes ned overalt,der jeg har malt,skal lakkes. Tilslutt tynnflytende tektyl all over så monteres. Tidkrevende men deilig å ha gjort.:) sandersander, Christer B og tambur4 reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Juli 22, 2016 Share Skrevet Juli 22, 2016 Bra stykke arbeid det der å, håper allt går bra med minsten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fxslin Skrevet Juli 23, 2016 Share Skrevet Juli 23, 2016 Godt å se at du forsetter det gode vedlikeholdet og ikke bare på det visuelle! Thumbs up! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Snowgoon Skrevet Juli 23, 2016 Share Skrevet Juli 23, 2016 For en fantastisk fin e34 har lest gjennom deler av tråden, og må si at jeg liker måten du gjør ting på. Enkelt og med gode resultater. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2016 11 timer siden, viggo E34 skrev: Bra stykke arbeid det der å, håper allt går bra med minsten Ja,det var godtcog komme igang med det . Minsten er det bra med nå ser det ut til.:) 10 timer siden, fxslin skrev: Godt å se at du forsetter det gode vedlikeholdet og ikke bare på det visuelle! Thumbs up! Takk for det. Ja viktig å ta et skikkelig tak og ikke bare vaske. Greit å ha ett karosseri som tåler litt og 1 time siden, Snowgoon skrev: For en fantastisk fin e34 har lest gjennom deler av tråden, og må si at jeg liker måten du gjør ting på. Enkelt og med gode resultater. Takk for det Snowgoon. Gøy at folk tar seg tid til å lese gjennom tråden min. Har blitt noen sider nå men Jeg prøver å gjøre ting så enkelt som mulig ,samtidig at ting skal holde. I prossesen e34 ,har ikke ting vært like enkelt men bruker å komme i mål. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2016 Fortsettelse. Etter og ha tatt seg en dusj,kaffi og røyk ,var det bare og fortsette igjen. Alt var tørt så en bøtte med grønnsåpe og Jif godt blandet med vann ,skulle skulle sørge for at dritt skulle bort. Herligheten som skulle vekk: Etter og ha dynket Prickbort inn og skuret med fille ble det rent igjen: Pb virker: Rent: Nå etter vask: Grønssåpevaskede hjulkasser: På bildet ser det ut som støv men er kassene som er sånn orignalt. Litt lett puss,deretter ble det lagt på et par steøk: Dette ble veldig mye bedre. Fordelen med å lakke inni her ,er at det ikke er så nøye da finnish ikke er hundre orignalt. Nå er lakk tørket og enn ser omtrent ikke forskjell.:). Hjulbrønn ferdig: Så tilslutt Tectyl. Brukte her Corrostabil tynnflytende som jeg la på med pensel. Ett par bilder av resultat: Det meste av krinkler ble tatt: Begynner å ligne noe: Nå må dette tørke ,så satser jeg på montering senere idag. Stay tuned for den som gidder fxslin og Marius2002 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 23, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 23, 2016 Ja ja viktig å fullføre ting så nå kommer ferdigstillelsen. Da er jeg igang med montering: Kabelgate rengjort med plastfornyer: Kabelgate på plass: Div paneler: Plasstfornyer på deksle: Rengjort og lakkert mobilsentralholder: Verktøy til felg på plass: Reservehjulet ble behandlet med gummifornyer samt at skrift står rett mot meg : Det nærmer seg: Boom ferdig!!: Dette var deilig å få gjort. Når jeg nå åpner bagasjelokket,smeller det en eim av nybilsutførelse akkurat som e61en. Nå holder vel dette arbeidet en stund til neste gang. viggo E34, Marius2002, Erlandhaugen og 4 andre reagerte på dette 7 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2016 Bare å jobbe på.. Jeg har jo bestemt meg for å ta bilen fra en kant både kosmetisk og tekninsk. Igår ble jeg ferdig med koffertlokk så idag var det under bakerste del som stod for tur. Hjulhus,bremser, Men før jobb ,skulle det gjøres rent. 24 års møkk: Ett til : Bremser som skal smøres og lakkes opp: En solid blanding med noe jeg kaller "likvask" ble blandet.(Jobber i kirkebransjen og bruker dette på å vaske gravstein:)) Denne virket i 10 minutter: Og den virker: Så ny dynking med PB ,så skrubbing med kost. Høytrkkspyling og dæven det ble rent.:). Grønnfargen kom jo frem: Ett til: Nå er det rent overalt under bak til fremsiden av diffen. Når det er tørket,er det bremser,gå over rør avslutningsvis tektyl. Da dette er gjort er mye gjort. Fremme er det forstilling og i motor pakninger og shine. Jeg har satt et mål om null feil på Eu ,selv om jeg vet at det kommer jeg aldri til å klare med dagens regler. Men greit å ha målet ,så blir det mindre å gjørecpå etterkontroll. Kommer til å bli mye skriv og oppdatering her nå,men det får dere bare tåle norbakken, Marius2002, Christer B og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Veldig bra jobbet her Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juli 24, 2016 Forfatter Share Skrevet Juli 24, 2016 1 time siden, Gabz skrev: Veldig bra jobbet her Jo takk for det Gabz. Nå skal den taes skikkelig ,eller så godt det lar seg gjøre. Nå har jeg kjørt i 4 år uten nevneverdig sjekk av understell ,og velger bare å begynne fra en kant. Blir deilig å vite at ting er iorden og at understell er mer eller mindre rustfritt samt tekninsk er up to date. Spørs forøvrig om jeg og må ned med tank,noe jeg ikke ser lyst på men... Må sjekke opp dette når alt av bremser og div er fikset. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juli 24, 2016 Share Skrevet Juli 24, 2016 Deilig det Alltid morro å lese oppdateringer her i trådene dine da det alltids er sånne små, fine vedlikeholdsprosjekter som alle burde ta men ikke alle tør. Stå på! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå