sveigis Skrevet August 6, 2022 Forfatter Share Skrevet August 6, 2022 17 minutter siden, Rune-K skrev: Det er synd de ikke går å få tak i i et mer moderne materiale som tåler varmen bedre. Tenkt det samme Rune. Bimmerlorris reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nyheim Skrevet August 6, 2022 Share Skrevet August 6, 2022 Flott lesing her som alltid, Sveigis Gratulerer med 10 år med bilen. Et par mnd til nå så er det plutselig 20 år. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 7, 2022 Forfatter Share Skrevet August 7, 2022 10 timer siden, Nyheim skrev: Flott lesing her som alltid, Sveigis Gratulerer med 10 år med bilen. Et par mnd til nå så er det plutselig 20 år. Takk takk 😊😊 Ja ikke sant ? Om det blir 20 års jubileum det vites ikke her men 😅,er så mye annet som frister nå for tiden at . skoglund reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sdhild99 Skrevet August 7, 2022 Share Skrevet August 7, 2022 12 hours ago, sveigis said: Takk takk 😊😊 Ja ikke sant ? Om det blir 20 års jubileum det vites ikke her men 😅,er så mye annet som frister nå for tiden at . Helt spesifikt, hva er det som frister? 😊 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 8, 2022 Forfatter Share Skrevet August 8, 2022 11 timer siden, sdhild99 skrev: Helt spesifikt, hva er det som frister? 😊 Nei helt ærlig så har jeg jo ikke noe svar her pr dd sånn sett . Så den holder seg nok hos meg fremover .😊😊 Man finner jo ikke e34er lengre som er i bra stand til hyggelige priser . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 8, 2022 Forfatter Share Skrevet August 8, 2022 Angående e34 ,så fikk den seg en kjøretur for første gang på flere uker .😊 Ikke noe nytt å melde enn at den nå går silkerent etter en strekk av div belger fra innsug og utover mot luftfilter og det er jo kjekt . Ikke mange milene ,men nok til at rustne bremser osv fikk løsnet litt på seg og tingene rundt der . Kun et par bilder : Dette : Manglet og en bolt i døren ,så rotet litt i skruekassen og fant en som passet : Ellers alt som det bruker å være her nå for tiden 😊 E28 er nå friskmeldt fra jaging og stopping på tomgang og det er hvertfall ok . Det er vel igrunn det hele her nå . Dusy, Ampera, mslello og 2 andre reagerte på dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 8, 2022 Forfatter Share Skrevet August 8, 2022 Da ble det en liten jobb i ettermiddag og hva ble gjort ? Jo stabstag og foringer bak til staget . Leste meg litt opp før jeg begynte og så at flere slet med å få foringene på plass .Vel jeg var forberedt og etterhvert kjent stil : Og bildet sier jo sitt : Disse var lette å få ut : Så pusse over : Fette godt opp stag og foring ,smack på plass: Montert på begge sider : Nye foringer på selve staget ble montert og alt skrudd fast . Ferdig : Npe testkjøring gadd jeg ikke da jeg tviler på jeg kjenner noe særlig forskjell egentlig på denne jobben ,men liker å vite at det er gjort . Dvs jeg fikk påpakning på forrige eu at jeg burde bytte dette da alt annet var så tight og fint ellers ,og nå er det gjort . Et stk mindre og tenke på . Morro er det og å vise en bil når det er nye deler montert 😊 Men det er til neste år og tviler vel på at der vil bli noe misfarging på nymonterte deler . Bil skal inn bak lås og slå i slutten av september uansett . Bimmerlorris, mslello, idapederse og 3 andre reagerte på dette 6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmerlorris Skrevet August 8, 2022 Share Skrevet August 8, 2022 Litt fiks her og litt kjøring der. Med andre ord en bra dag da 🥳👍 Da kan du nyte kvelden også 👍 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 8, 2022 Forfatter Share Skrevet August 8, 2022 29 minutter siden, Bimmerlorris skrev: Litt fiks her og litt kjøring der. Med andre ord en bra dag da 🥳👍 Da kan du nyte kvelden også 👍 Ikke sant ?😊😊 Nei rett og slett så kjedet jeg meg mest ihjel og ville ha noe og gjøre nå i ettermiddag ,ikke minst så er det gøy å få unna ting og på den . Og så må jeg si noe her . Det er en befrielse uten sidestykke å se under en bil som er 36 årgammel som er så bra under . Man må huske at denne har blitt brukt som dagligbil helt til langt utpå 2000 tallet . Forrige eiere har vært nøye med Mercasol behandling på denne vet jeg . Fem til seks behandlinger har den fått iløpet av levetiden og det har nok reddet mye . Olaandref og Bimmerlorris reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet August 9, 2022 Share Skrevet August 9, 2022 Kjekt å se E34 på tur godt for den å få rørt litt på seg. Herlig med små fiks Jan, selv om du ikke merker mye til disse så er det godt med alt som er byttet sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 10, 2022 Forfatter Share Skrevet August 10, 2022 11 timer siden, Mortenej skrev: Kjekt å se E34 på tur godt for den å få rørt litt på seg. Herlig med små fiks Jan, selv om du ikke merker mye til disse så er det godt med alt som er byttet Ja måtte lufte den da den aldri blir brukt desverre 😓. Synd nå som den er så hel egentlig . Enig i det Morten ,gjør noe med roen i kroppen .😊 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 10, 2022 Forfatter Share Skrevet August 10, 2022 Diverse . Kan vel egentlig aller først starte med e34en og hva jeg fikk rodd i land i dag . Jeg lakkerte jo den hjulbuen tidligere i vår som jeg ikke ble fornøyd med . Har igrunn egentlig ikke tenkt noe på det helt til igår .😊 Tenkte at jeg vil prøve litt mer pussing for blir det for galt ,så er det jo bare å lakke hele skjermen igjen . Men startet med 1000 denne gangen og var mye mer aggressiv på pussingen ,og fortsatte opp til 2500 . Dette ble andre boller og skille ble marginalt mye mindre . Etterhvert klart for polering : Og allerede her ser jeg det er håp i de follede hender . Grov polich og grov pute ,gjør at jeg nå kan se at skille er iferd med å forsvinne : Etter et pass med grov : Og vi fortsetter vel to pass til og anser meg fornøyd før polering med myk pad: Så gikk man over til polering og nå ser man at jeg fikk landet dette 90 % for nå ble det jo gøy plutselig : Et par runder til og jeg anser meg fornøyd,så over til denne tilslutt : Og endelig der jeg ville ha den i år : Nå må man se i spesielle vinkler spes ved tanklokk at der er forskjell ,men hvem står og studerer sånn? Ikke jeg hvertfall 😊😊 Skal jo på treff i Stavanger neste helg og fant ut at jeg like gjerne ville få bil ferdig innvendig . Blir litt grus og møkk : Bak : Men fikk nå røsket bort alt så nå er den vasket og ren innvendig : Dette: Koffertrommet og : Alt klart for tur : Bakre del; Førermiljø klart for vestlandske mil : Fordelen med å ha et rent motorrom som jeg har på denne ,så kan jeg bruke støvsuger 😊 Før : Igang : Etter støvsuging : Resten fikk seg og litt tørk her og mer blir ikke gjort : Nå til neste uke er det bare en kjapp skumlegging av bil så er den klar : Jeg får ikke tid til noe polering på den da jeg har to Opler som jeg hjelper til med om kveldene nå stortsett . Det er viktigere nå faktisk .😊 Må nesten legge ved et bilde av den vakre Staff bikkja som kompisen min har kjøpt ❤️ Den likte seg her i skyggen : Koslig og snill 😊 Zeveren, Ampera, mslello og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ampera Skrevet August 10, 2022 Share Skrevet August 10, 2022 16 minutter siden, sveigis skrev: Diverse . Kan vel egentlig aller først starte med e34en og hva jeg fikk rodd i land i dag . Jeg lakkerte jo den hjulbuen tidligere i vår som jeg ikke ble fornøyd med . Har igrunn egentlig ikke tenkt noe på det helt til igår .😊 Tenkte at jeg vil prøve litt mer pussing for blir det for galt ,så er det jo bare å lakke hele skjermen igjen . Men startet med 1000 denne gangen og var mye mer aggressiv på pussingen ,og fortsatte opp til 2500 . Dette ble andre boller og skille ble marginalt mye mindre . Etterhvert klart for polering : Og allerede her ser jeg det er håp i de follede hender . Grov polich og grov pute ,gjør at jeg nå kan se at skille er iferd med å forsvinne : Etter et pass med grov : Og vi fortsetter vel to pass til og anser meg fornøyd før polering med myk pad: Så gikk man over til polering og nå ser man at jeg fikk landet dette 90 % for nå ble det jo gøy plutselig : Et par runder til og jeg anser meg fornøyd,så over til denne tilslutt : Og endelig der jeg ville ha den i år : Nå må man se i spesielle vinkler spes ved tanklokk at der er forskjell ,men hvem står og studerer sånn? Ikke jeg hvertfall 😊😊 Skal jo på treff i Stavanger neste helg og fant ut at jeg like gjerne ville få bil ferdig innvendig . Blir litt grus og møkk : Bak : Men fikk nå røsket bort alt så nå er den vasket og ren innvendig : Dette: Koffertrommet og : Alt klart for tur : Bakre del; Førermiljø klart for vestlandske mil : Fordelen med å ha et rent motorrom som jeg har på denne ,så kan jeg bruke støvsuger 😊 Før : Igang : Etter støvsuging : Resten fikk seg og litt tørk her og mer blir ikke gjort : Nå til neste uke er det bare en kjapp skumlegging av bil så er den klar : Jeg får ikke tid til noe polering på den da jeg har to Opler som jeg hjelper til med om kveldene nå stortsett . Det er viktigere nå faktisk .😊 Må nesten legge ved et bilde av den vakre Staff bikkja som kompisen min har kjøpt ❤️ Den likte seg her i skyggen : Koslig og snill 😊 Imponerende, du er velkommen på Oslo besøk, med fri kost og losji, har 2 biler i garasjen som trenger den pleien du gir. sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet August 10, 2022 Forfatter Share Skrevet August 10, 2022 1 minutt siden, Ampera skrev: Imponerende, du er velkommen på Oslo besøk, med fri kost og losji, har 2 biler i garasjen som trenger den pleien du gir. Mange takk Ampera 🙏 Jeg tar gjerne turen inn på besøk til deg en helg til høsten .😊 Det hadde vært utrolig koslig . Har lagret deg som Teksdal m5 x2 på telefonen fra forrige uke . Ampera reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mortenej Skrevet August 10, 2022 Share Skrevet August 10, 2022 Lekkert arbeid Jan. Sliter med å bli fornøyd selv med lakk arbeidet mitt, så får lære litt av det du skriver her. Og den staffen'n er ikke bare skyggen den liker sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå