Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, Olaandref skrev:

Jeg trodde helt ærlig min siste time var kommet når jeg hadde omgangsyke, har jo aldri hatt noe sånt før, men med en 1 åring i barnehage har jeg hatt klippekort på alt av sykdommer siden november 😅 Flott og se at du fikk alt på plass og i orden. :)

Nei er tøffe tak når det står på ,verste er etterpå da man føler seg tygd og spyttet ut .😩

Ja herregud med barn i barnehage da får man alt og mer til .

Jada nå er det på plass og hadde bil til butikk istad og alt var nå helt iorden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tåkelys fiks igjen .

Har slitt med høyre tåkelys som lever sitt eget liv og tenkte å ta en nærmere titt igjen på dette .

Plukket kontakt fra hverandre og her var det grønt :

882DAFB4-9C00-4D94-B87B-9A8C2B16F7FB.thumb.jpeg.59ca43bb1759714cc70d4309af12c06d.jpeg

Frem med skrujern og litt rens:

F8300590-914B-4507-B90E-068C0179A09B.thumb.jpeg.5efad67caa8f6bec6d3dcb4a7e460cf1.jpeg

Så var det iorden inntil videre 😊

Dvs jeg må lage nye ledninger å sette inn i selve kontakten da jeg ser der er antydning til brudd:

64BF4CB1-12CE-4065-8690-82074D7D07EC.thumb.jpeg.3ef37521e0fd240dbd0c206020f225b6.jpeg

Disse vinkelkontaktene har jeg ikke liggende og tror ikke /vet ikke om man får nye .

Isåfall så gjør jeg som andre siden og bare legger i vanlige , limer den fast i plasthylsen så er det iorden.

Men så over til noe dritt hvertfall for meg ..

En god venn av meg hadde på likt som når jeg hadde min første e28 en 520 i 1985 modell .

Den ble kjørt så hardt at motor skar seg .

I det herrens år 1999 var vi i Halden og hentet en motor fra en 735 1988 modell helt komplett .

Desverre så tok han noen ukloke valg i den tiden og gav pokker i bil .

Lang historie kort , traff på denne tidligere kompisen nå i helga Dvs lørdag  noe som var kjempegøy .

Praten ble minner og bil , spurte om han husket vi hentet motor og ja det husket han .

Så til sjokket , den hadde han hatt stående til nå i november og ble fyllmasse til gårdsplassen sin 😭😭😭.

Som han sa jeg følger ikke en dritt mer på BMW eller noe som helst og anså dette som skrot .

Jeg tenkte på deg Jan men regnet med du hadde ditt på stell .

Faen , man har ALLTID plass til en m30 Alltid!!.

Tenk å lært seg og overhale en motor som passer rett i begge bilene da , nesten i 28 hvertfall .

Men så var dette idiotiske utrykket da :

Skal ikke gråte over spilt melk 🥵🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .

Hvis det er noen trøst så passer ikke en motor fra E32 direkte i en E28. Må bla annet sveise på nye motorfester på blokka og modifisere innfesting mellom motor og gir.

Men det er klart, mye som er kjekt og ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Rune-K skrev:

Hvis det er noen trøst så passer ikke en motor fra E32 direkte i en E28. Må bla annet sveise på nye motorfester på blokka og modifisere innfesting mellom motor og gir.

Men det er klart, mye som er kjekt og ha.

Ja visste det var noe sånt ,men ikke det du nevner mellom motor og gir .

Huff ja hadde vært en drøm å lært seg å overhale en motor og så ut som ny Rune .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Ja visste det var noe sånt ,men ikke det du nevner mellom motor og gir .

 

Den forsterkningen som er skrudd fast under bunnpannen og mot girkassen er integrert i bunnpannen på E32. Du må bruke bunnpannen fra E28 men da får du et hull på vær side av motoren ned i bunnpannen. Litt upraktisk og vanne ut oljen når det regner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da ble det litt morgensysler.

Jobben jeg gjorde igår , ville jeg gjøre igjen og på en skikkelig måte 😀

Først avgårde for div kabelsko med Delexpressen:

46B11F38-4990-4065-AFEC-23ED03EE185C.thumb.jpeg.055aa86a22a841b11b79f05dac12e56a.jpeg

Så opp i stuen for litt jobbing og deler ligger klart :

9212A036-5A84-4B37-837B-F4B317A0779D.thumb.jpeg.07fb27220b6ca3bfed6371bf5f7c6119.jpeg

Ting blir tilpasset :

D1A9608B-CABD-4620-A0CE-827D0FD2BB4F.thumb.jpeg.4316b1cb8f4e27193f0117bf4a2668ef.jpeg

Så snart klart for montering :

0141762A-85A6-4243-8988-33E827FA94D6.thumb.jpeg.5e3c87387e3815c6a5012e2dcc5d5559.jpeg

Krympestrømpe på plass og snart klart for test :

D64C2B2E-041D-49A5-BE37-C55887369B28.thumb.jpeg.7d79245473b4a51e0480d49fe5177722.jpeg

Dette ble suksess :

B62D7E51-401B-4F81-A631-3CEDAB094082.thumb.jpeg.ddbd5ad26dc6896e11c4b7c17783d47a.jpeg

Nå sitter alt skikkelig på plass og ikke noe sånt av og på lys 😊😊

Er jo koslig med sånn type arbeid og vite det blir iorden .

Nå blir det ikke noe mer jobb herifra før til neste uke .

Nå blir det Gdansk next frem til søndag .😎😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Formiddags arbeid .upd
5 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Se der ja 😃 Kjekk liten update og fint å slippe blinkende grøftiser 😅

God tur til Gdansk 🥳🎵 Kos med en tur i ny og ne 👍

Og tenk, nå er det 400 sider Sveigis-tråd 🥳 Er vel ingen på dette forumet som er i nææærheten av noe liknende ? 

Ja tenkte at gårsdagen ble bare en sånn type quickfix ,så gikk for å få det mer skikkelig 😊

Mange takk ,vi skulle egentlig reist ifjor på denne tiden,men siden Russland på død og liv skulle lage grusomheter ,ble vi frarådet å reise ned 😢.

Ja se det du 400 sider det var jeg ikke klar over faktisk men litt artig var det jo 😅

Hadde jo aldri tenkt at det skulle bli en sånn reise når jeg startet tråden i 2012 .

Satser på mer her jeg fremover og blir mye fokus på e28 nå som den skal ut om ikke så altfor lenge .

Har delene liggende klart i boden på alt som skal på plass 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var man tilbake etter fire dagers tur til Gdansk , en knallhard en sådan men fryktelig morro 😀

De sier borte bra men hjemme best et utrykk jeg er helt uenig i .

Jeg merker at etterhvert som man blir eldre er det å reise mye gøyere enn det tradisjonelle A4 livet 😩😩.

Men nå er det jo sånn på godt og vondt , heldigvis så kom jeg hjem til flott vær og fin varme .

Og da måtte man selvsagt ut med e34 for div gjøremål , ikke minst fylle bensin for mer enn 200 .

Først en tur for handling :

CC8823FB-5741-4F74-867E-0D7627CE3240.thumb.jpeg.d6bf869d361fa0a8af7c7ca1bcde636a.jpeg

Så litt fuel og nå kan jeg si følgende :

Farvel drivstofflekkasje 😎🙌😎

Tett overalt !.

Men så over til den usynlige synderen .

Jeg skulle peile oljen på den så la jeg merke til en dråpe frostvæske ved det røret som går fra ekspansjonstank og inntil radiator .

Tenkte sikkert rester fra lufting , og klemte litt på slangen , men kom ikke noe ut .

Men så tok jeg på slangeklemmen og der kom det jaggu en stråle ut dere .

Igjen klemte på slange , null lekkasje men å vri litt på klemma da kom der vann ut .

Da var det bare å finne en klemme og montere på plass :

1A345FD2-4C6C-43EB-9FC6-78D29BA0AF89.thumb.jpeg.385414cddd136afe91e8524d59672653.jpeg

Den gamle er den rustne og skyvd slange lengre inn på plastrøret .

Nå ble alt tett her :

5BB53562-89D4-4941-98BD-D53846CB41DC.thumb.jpeg.23adf9196e93cb9b2e4211bfc7b85c7b.jpeg

Nå skal nye klips kjøpes for selve plastrammen og gammel klemme skal kastes for den var der ikke mye liv i .

Dette er sånn typiske problemer som faktisk kan være vanskelige å oppdage , helt til tilfeldighetene er der 😀.

Er visst EU snart på den og fikk jeg beskjed om , og utifra sånn jeg kan se det , så får jeg ta en motorvask pga oljelekkasje en vei foran .

Ellers tror jeg alt annet er iorden på den .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Mandags syssel

Godt å få fiksa lys skikkelig :) blir trøtte de kablene etter 30 år. Får faktisk kjøpt helt nytt ledningsnett til tåkelysa, og ikke ille pris på det heller.

Kos med tur Jan, unner dere et lite avbrekk, men som du sier, borte bra - men jammen trivelig hjemme og.

Gratulerer med 400 sider på drøye 10 år :) har vært en del oppdateringer og kommentarer for å komme dit.

Så gledes det til å se E28 ute i det fri igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mortenej skrev:

Godt å få fiksa lys skikkelig :) blir trøtte de kablene etter 30 år. Får faktisk kjøpt helt nytt ledningsnett til tåkelysa, og ikke ille pris på det heller.

Kos med tur Jan, unner dere et lite avbrekk, men som du sier, borte bra - men jammen trivelig hjemme og.

Gratulerer med 400 sider på drøye 10 år :) har vært en del oppdateringer og kommentarer for å komme dit.

Så gledes det til å se E28 ute i det fri igjen.

Ja det var greit å få det på plass igjen ,og de var skikkelig dårlige etter så mange år .😊

Selve kontaktene var hele men ledningene inn på kontakt derimot…

Utrolig nok så var ledningene av god kvalitet enda og de jeg skjøtet med ,hadde like farger med som de originale .😊

Tur er nydelig og merker jeg setter mer og mer pris på det .

Ja hvem hadde trodd det for 10 årsiden at jeg skulle sitte er den dag idag og oppdatere ?

Nå skal sant sies at jeg heller må takke dere som er med her og kommenterer ,og faktisk setter pris på det jeg gjør ,det er det beste 🙏

Ja e28en skal bli godt å få ut igjen og nå sitter meg og kona og planlegger en Vestlandstur i sommer med den .

Begynte som en spøk der jeg sa at jeg kunne tenkt meg en tur i Norge til sommeren med den gamle og da sa hun ,jeg blir med jeg 😊

Så utrolig nok så sitter vi og ser litt på reiserute og helt ærlig ,så er der ikke en annen bil jeg kunne tenkt meg å reise med på en sånn tur av de jeg har .

Er jo ille når den eldste er den mest fabelaktige her 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Ja det var greit å få det på plass igjen ,og de var skikkelig dårlige etter så mange år .😊

Selve kontaktene var hele men ledningene inn på kontakt derimot…

Utrolig nok så var ledningene av god kvalitet enda og de jeg skjøtet med ,hadde like farger med som de originale .😊

Tur er nydelig og merker jeg setter mer og mer pris på det .

Ja hvem hadde trodd det for 10 årsiden at jeg skulle sitte er den dag idag og oppdatere ?

Nå skal sant sies at jeg heller må takke dere som er med her og kommenterer ,og faktisk setter pris på det jeg gjør ,det er det beste 🙏

Ja e28en skal bli godt å få ut igjen og nå sitter meg og kona og planlegger en Vestlandstur i sommer med den .

Begynte som en spøk der jeg sa at jeg kunne tenkt meg en tur i Norge til sommeren med den gamle og da sa hun ,jeg blir med jeg 😊

Så utrolig nok så sitter vi og ser litt på reiserute og helt ærlig ,så er der ikke en annen bil jeg kunne tenkt meg å reise med på en sånn tur av de jeg har .

Er jo ille når den eldste er den mest fabelaktige her 😅

Ja Jan, da må du bare planlegge for en tur til Sunnmøre når vi er der, gratis overnatting hos meg 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mortenej skrev:

Gøy med lang-tur i gml BMW :) Du får melde om du kommer opp til Ålesund :)

Har håp om å kunne kjøre E34 på lengreturer enn nærområdet her når sessongen kommer.

Ja vi har snakket om det og det kommer nok til å skje 😊

Det skal jeg absolutt gjøre og selvsagt må du lufte den på langtur .

 

10 timer siden, Olaandref skrev:

Ja Jan, da må du bare planlegge for en tur til Sunnmøre når vi er der, gratis overnatting hos meg 🙂

Takk for tilbudet ,hadde vært kjempegøy ,spm mitt er jo om den holder så lenge 😅😅.

Neida hadde nok gått fint det tror jeg 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.Tilbake fra ferie .

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...