Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven dette så jo veldig bra ut Jan 🥳☀️👍 Du kan kunsten du nå, ingen tvil om det 😃 Deilig å ha ting helt og på stell !! 😄👍

Ja vi kan ikke klage over dette Tore ,ble over all forventning dette 😀👍

Vel kunsten og kunsten ,har jo gjort dette noen ganger nå og føler jeg har mer kontroll nå enn før .

Det har jeg lært meg med dette ,masker kun det aller mest nødvendige ,så slipper man disse skarpe kantene og ting fader ut i intet .

Den e28en er fryktelig digg ,men mener denne ble lagt ut i ei gruppe på face tidligere og folk hadde vært i kontakt med han ,men mulig tynn is her men tror han ikke skulle selge .

Hvertfall en tidskapsel som der skulle vært straff på om noen rørte den utseendemessig😜👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel da kan man konstatere et lite kjølingshavari på e34 gitt.

Her i vår la jeg merke til en slags sånn romle i magen lyd i motor , tenkte ikke noe mer over det egentlig .

Samtidig har jeg sett enkelte ganger at der er vått på bakken , men visste og at spylervæske slange lakk og tenkte det var det .

Sjekket vann og etterfylte en gang her i sommer ca en 1 liter.

Denne har lagt særs stabilt på temp i alle år men igår så skjedde der noe .

Ble stående i rushen og helt tilfeldig så ser jeg temp beveger seg mer og mer over mot høyre , og høyre politikk på temp liker jeg ikke 😀

Heldigvis så begynner ting å bevege seg fremover og med varme på bånn speed og fart på bil begynner ting å roe seg .

Kjørte da hjem og fikk roet bil , sjekket vann og der var lite og sjekket lufteskruen ,bare luft ..

Vel tok en visuell sjekk av ting og tok en smaksprøve på det fuktige som lå nede ved vannpumpe og det smakte utsøkt frostvæske av første klasse 😀

Likevel så måtte jeg ha dette iorden altså få på frosvæske og lufte.

Vil hente den andre idag og må kjøre noen mil da .

Hvertall tre liter med blander vann og kjølevæske gikk på og fikk luftet , så nå tåler den en tur .

Om dere ser på bildet ser dere fukt:

619C0DDF-FC31-4C15-9D70-D05806E9605E.thumb.jpeg.460459a5ebdd04e278e5c92e4ae25814.jpeg

Nedeforbi den ene bolten .

Ny pumpe blir bestilt nå så fikses det når den er på plass .

Termistat er ny for ikke så lenge siden så den droppes .

Viskose?

Droppes den og da jeg holdt på å bli fem fingertupper mindre .

Andre bruker avispapir for å sjekke viskose,det er feigt 😀😀

En ekte entusiast tar tak i vifte mens den sviver og hvis man da får tak med fingrene og kan svive den motsatt vei , da bytter jeg .

Ps dette gjelder kun BMW for man tar ikke sjansen på sånn på en bil der vifte går konstant 😩😩

Men over til jobben som ble gjort .

Nå har det vært regn osv og ting har liksom gått seg til og synes det ser greit ut sammen med resten/

D58588F3-CFBD-4CC8-9476-6D7D38B35D43.thumb.jpeg.f96b86cd351ff274c414f002274cfa5b.jpeg

Og et par fra kjøretur igår:

68335809-D2FD-4050-A9F8-42E4C95025B9.thumb.jpeg.c5a57bca28e34eb0d176ef0b513a9795.jpeg

Dette:

7A71329A-AA46-4C91-B9A0-600E7E1B687A.thumb.jpeg.e05c961ca350169eaa489fee66c344be.jpeg

Nei nå må jeg gjøre litt småting og prøve å få hentet e28 etterhvert .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke helt fan av det med at når noen ser en gamling i en E30 eller E28 så skal han plages med spørsmål om kjøp. Dette er en "trend" jeg har sett opp igjennom åra, ikke bare i Norge eller i BMW miljøet heller. Det har seg sånn at noen kjøper en bil og eier den livet ut, også vil tilfeldighetene ha det til at denne bilen for veldig mange blir en klassiker og etterspurt for oss yngre. Det er liksom hver gang ett slikt tilfelle dukker opp så skal vedkommende oppsøkes og plages med skambud i håp om at han ikke vet bedre. Dette er rett og slett respektløst og ufyselig! Jeg husker så godt for en del år siden når det ble kjent på Bimmers her om ett eldre ektepar kjørte rundt i en rød todørs E30, og disse ble forfulgt helt til de solgte bilen til en kar her inne for en rimelig pris. Vi har jo også en eldre dame her i byen som kjører en rød Audi Coupe (sånn ur-quattro sak, er ikke så god på gammel Audi) fra 1985, hatt den siden den var ny og bilen er helt original. Jeg sto å fylte bensin ved siden av henne i forfjor hvor jeg komplimenterte bilen, sa det var en kul og uvanlig bil. Jeg kom i prat og ho fortalte at ho hadde fått en del henvendelser av folk som ville kjøpe den, men at det hadde ho ikke lyst til siden ho var glad i bilen. Budene ho hadde fått var respektløse, de hadde til og med påpekt at bilen hadde rust i hjulbuene og det "trakk ned prisen"...noen er så frekke at det går ikke an. Jeg vet blant annet om en som har vært på ho flere ganger, en kjent VAG entusiast i byen her... vet dette via felles bekjente. Han har også kommentert på facebook i en veteranbilgruppe at han "forsøker" stadig å få kjøpt den bilen. Sånt irriterer meg

Så når man ser en gammel person i en gammel veteranbil, hvor det er åpenlyst at dette er ett spesielt tilfelle av en eier...la vedkommende være i fred! Han eller henne velger selv når de skal selge bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fredrik90 her velger jeg å være enig egentlig .

Og det du skriver her om den Arendals Audien ,det er ikke ukjent .

Vet om flere som sjesker på den .

Og noe som irriterer meg grenseløst er disse som kjører rundt og liksom får sneket til seg det utroligste til omtrent type gratis ,for å sa selge det til tidobbelte en uke etterpå på samme FB side  til og med .

Men heldigvis har mange fått en jækla smell og 😜😜

Er en som tilstadighet får skaffet seg noen godbiter på FB .

Og det å finne en 280ce med luke og rimelig hel ,er jo ikke hverdagskost .

Denne brifet han med at den hadde stått så og så lenge og var rustfri under mosen og grønske .

Tror faktisk han betalte litt og for den ,men hele bilen var gjennomrustet og var kun lykter og div krom som var noe å ha .

Og denne figuren har skaffet seg mye på andres uvitenhet .

Men hvertfall Horst er hjemme igjen en tur :

959CDA85-8EEF-4B99-A026-B8C843423571.thumb.jpeg.92f7273111c2749ade5d56d4bea3e094.jpeg
 

Stått nå i fire uker ,men det var bare å vri om så kom den tvert .

Og mye lettere å starte med to friske drivstoff pumper .😀

Er så rart med denne bilen her ,jeg blir så inderlig glad når jeg setter meg inn i den .Den gir meg noe som absolutt ingen annen bil jeg har hatt har gjort ,foruten første e28 i 1996.😀

Ikke minst alle minnene jeg har med dette karosseriet .

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy å se lakk arbeidet Jan. Blei en glimrende resultat, dyktig. Trenger litt motivasjon rundt dette temaet, har noe lignende pågang her og.

Har jo prøvd det samme på nedre del av framskjermene mine men var alt for grådig med klarlakken, så litt matt resultat.

 

Godt du kunne kjøre E34 på lager og hente ut MR Horst, mens du venter på deler. Fordel å ha litt å velge i når en har gamle biler :) Alltid en som er klar til tjeneste.

 

Endret av Mortenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Fredrik 90 Jeg antar at du skriver dette med å oppsøke andre mtp salg, utfra den E28’n jeg postet ? Jeg er helt enig med deg ang å forsøke å lure noe i fra folk som ikke vet hva de har. Det var en litt "mørk tanke" jeg la ut her, som jeg aldri kunne gjort i virkeligheten. Men jeg har en holdning der jeg mener det er lov å spørre om de har tenkt på salg. Jeg ville så absolutt gitt en fair pris. Samtidig mener jeg også at det er lov å forsøke å få til et godt kjøp ☺️ Ville bare si det 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ahj skrev:

@Fredrik 90 Helt enig med det du skriver. Er som jeg sier, skal man kjøpe noe som ikke er til salgs må prisen være såpass mye høyere at eier ikke kan si nei. Ikke da komme med skambud og påpeke masse for å drive prisen ned. 

Korrekt .

Forbløffende mange som utnytter situasjonen til gangs .

For min del når det kommer til mine kjøp så har folk kommet til meg om å kjøpe ,derfor har jeg null dårlig samvittighet for handlene mine .
Der har jeg blitt forespeilet en pris og forhandlet utifra det.

E28 har jeg blitt bydd svimlende summer av samlere / tidligere eiere .

Summer som er så stort at kona har vært sur i ei uke.

Da er det jo gøy når folk skjønner at om noen skal kjøpe ,så må de åpne pungen ,ikke bare ha den på glipp.😀.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.8.2020 den 1.11, Mortenej skrev:

Gøy å se lakk arbeidet Jan. Blei en glimrende resultat, dyktig. Trenger litt motivasjon rundt dette temaet, har noe lignende pågang her og.

Har jo prøvd det samme på nedre del av framskjermene mine men var alt for grådig med klarlakken, så litt matt resultat.

 

Godt du kunne kjøre E34 på lager og hente ut MR Horst, mens du venter på deler. Fordel å ha litt å velge i når en har gamle biler :) Alltid en som er klar til tjeneste.

 

Takk Morten 😀

Det ble over all forventing dette helt ærlig .

Det som er jeg alltid sier er at man må bruke tid og mange tynne lag .

Ikke minst spray jevnt hele veien.

Og ikke vær redd for å få litt ny lakk på rundt der du ikke maskerer ,det pusser du bort uansett .😀.

Når du en gang skal til kan jeg forsøke å guide deg ,men husk jeg er ingen proff kun en simpel amatør 😩.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, sveigis said:

Takk Morten 😀

Det ble over all forventing dette helt ærlig .

Det som er jeg alltid sier er at man må bruke tid og mange tynne lag .

Ikke minst spray jevnt hele veien.

Og ikke vær redd for å få litt ny lakk på rundt der du ikke maskerer ,det pusser du bort uansett .😀.

Når du en gang skal til kan jeg forsøke å guide deg ,men husk jeg er ingen proff kun en simpel amatør 😩.

Takker Jan, blir nok ikke lenge til jeg skal prøve meg igjen så noen råd på veien kan jeg nok trenge.

Er etterarbeidet jeg er mest usikker på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Ser det er en måned nesten sist jeg oppdaterte her og da skal det komme noen nyheter / avgjørelser som er blitt tatt .

La oss først ta denne :

5D7D0EA3-E0F2-4B0E-B047-FD9D74D9C5B5.thumb.jpeg.2a7ab043c2271578683c7181ad128c6e.jpeg
 

Ikke stort å skrive høyt om .

Går som bare det og fungerer som den skal .😀

Skal snart få en voksing før den skal låses inn i noen mnd.

Så var det denne,hva skjer med den ?

E9D30865-609B-45CA-8E94-61E1AB1506AB.thumb.jpeg.4c9a7b130173f64f820da04000d43057.jpeg

Altså denne som jeg startet Bimmers tilværelsen med i 2012 ,som har liksom blitt synonymt med meg ,har jeg tatt en avgjørelse på nå.

Kanskje trist ,men likevel en befrielse akkurat nå for meg hvertfall.

Den skiltes av da jeg vil rett og slett ha en pause .

Dvs den skulle vært inne nå i August ,men vet den ikke hadde gått gjennom .

Her snakker det meste av rør under og en eksos som må fikses evnt byttes .

Bagateller ?

Ja ,men når jeg på to år har lagt ute og fikset opp tre biler ,som faktisk fungerer perfekt e34tds,e28 og e30 nå ,har jeg faktisk fått fikse opp sperre.

Dvs det som for meg hadde tatt meg normalt en uke ,føler jeg nå som uoppnåelig ,jeg er møkkalei og mer til helt ærlig 😢😢.

Et salg av bil har og vært innom tanken ,men heldigivs blitt avverget .

Så nå blir saken sånn:

-Skilte av bil 

-Slappe av og gjøre andre ting

-Finne inspirasjon ,så begynne for fullt.

For tråden skal ikke dø bort snarere tvert imot den skal leve videre men på litt andre premisser.

Ting må handles inn ,lages osv 

Nytt teppe ligger og venter .

Ny look blir det på den ,så ja mye skal skje fremover helt klart ,og den skal bli bedre enn noen gang .😀

Derfor velger jeg og skilte av og ta ting når jeg vil.

For en ting er sikkert ,Sveigis sin e34 vil alltid bestå så lenge klokken tikker og jorden sviver,må bare dra ut støpsel en stund .😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt din avgjørelse og støtter deg helt og holdent i den👍 Du har nå etterhvert så mange biler å holde gående og det kan fort være en fulltidsjobb bare det. Så lenge du har E30 og X5 til hverdags, og E28 til kos så skjønner jeg at E34en blir litt til overs. Men ikke nok til at du kan forsvare ett salg, for du kan ikke selge denne...da hadde du angret bittert. Da er det mye bedre å skilte av, ta en time out og samle krefter. Du er nok lei nå, men kjenner jeg deg rett så begynner det nok å klø i fingrene utpå vårparten igjen, hehe 😅

Du har jo brukt denne bilen for alt den er verd å litt til, siden 2012 så har du vel kjørt tett på 100 000 km med den? Kanskje like greit å la den få en liten pause nå 😀 Jeg har hatt samme tanker som deg i noen stunder, men jeg har ikke tre andre biler å bruke slik som deg. Her har faktisk E34en en nytte verdi, selv om den nå fungerer som delt nr 2 bil sammen med Crownvic’en. Men en ting er sikkert Jan, vi selger ikke E34ene våres! ☝️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...