Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, sveigis skrev:

Bildet av e38 skal der min bil står ,men det skjønte dere nok .😊

Slik du avsluttet posten virket det nesten som om du hadde fått deg en E38 da, så tenkte egentlig jeg skulle gratulere :P

Neida men så da ut som et koselig treff det der men noen artige biler. Fint når folk kan omgås som vanlig, uten restriksjoner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, GreenE36Cab skrev:

Slik du avsluttet posten virket det nesten som om du hadde fått deg en E38 da, så tenkte egentlig jeg skulle gratulere :P

Neida men så da ut som et koselig treff det der men noen artige biler. Fint når folk kan omgås som vanlig, uten restriksjoner :)

Ja ble noe feil her men det får gå 😅

Helt klart bedre nå som man kan møtes som før .

Angående e38 så blir det nok ikke det på meg da interessen ikke er stor nok .

Nydelig bil ,but still..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjipt at Zenzommertreffet og Boretreffet krasjer. Skulle gjerne vært der. 

Stoppet dere på Essoen på Vikeså i går? Så en BN-regget E28 i forbifarten parkert ved veien. Møtte også på hvit Monza så og si på Bore, var det den du hadde på lån for litt siden? Rett før mener jeg at jeg traff på G30en jeg ser på et bilde og to lengre oppe her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, StigJ skrev:

Kjipt at Zenzommertreffet og Boretreffet krasjer. Skulle gjerne vært der. 

Stoppet dere på Essoen på Vikeså i går? Så en BN-regget E28 i forbifarten parkert ved veien. Møtte også på hvit Monza så og si på Bore, var det den du hadde på lån for litt siden? Rett før mener jeg at jeg traff på G30en jeg ser på et bilde og to lengre oppe her. 

Ja det er dritt for jeg ville og hatt med begge treffene 😊

Men Boretreffet er mitt favoritt treff pga bilene ,menneskene og festlighetene der ,for det er gøy 😊😊

Alt du skriver her ,stemmer på en prikk Stig ,vi reiste noe før da Monza eier og Bmw G30 540 d ble litt for sene på lørdagskvelden 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opel Calibra husker jeg at kom på markedet (1988-89) samt at den fremsto som virkelig moderne designmessig (eksteriøret). Dette var før f.eks E36 kom på markedet og selv de helt nye modellene E32 og E34 så klart eldre ut. Jeg tenker at BMW helt klart fikk litt å tenke på der vedr. den kommende E36. 

Designet på Calibra var lekkert og virkelig strømlinjeformet og effektivt. En konsekvens av dette var at Calibra Turbo (en rekkefirer på 1998 cm4 som ytet 204 HK) hadde en temmelig imponerende topphastighet på 245 Km/t. BMW E36 325i med 192 HK et par år senere klarte iht. BMW kun 233 Km/t. Selv Calibra V6 med 170 HK hadde en topphastighet på 237 Km/t.

Opel Calibra kom også med 4x4 noe som E36 aldri hadde i motsetning til E30 og E46.

Interiøret på Calibra var imidlertid skuffende og egentlig ganske kjedelig. Jeg tenker imidlertid allikevel at Calibra var en ganske fin bil og en Opel som jeg gjerne kunne ha hatt (det ble Peugeot 405 og senere 406 i denne konteksten for meg).

Endret av Fredrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Fredrik skrev:

Opel Calibra husker jeg at kom på markedet (1988-89) samt at den fremsto som virkelig moderne designmessig (eksteriøret). Dette var før f.eks E36 kom på markedet og selv de helt nye modellene E32 og E34 så klart eldre ut. Jeg tenker at BMW helt klart fikk litt å tenke på der vedr. den kommende E36. 

Designet på Calibra var lekkert og virkelig strømlinjeformet og effektivt. En konsekvens av dette var at Calibra Turbo (en rekkefirer på 1998 cm4 som ytet 204 HK) hadde en temmelig imponerende topphastighet på 245 Km/t. BMW E36 325i med 192 HK et par år senere klarte iht. BMW kun 233 Km/t. Selv Calibra V6 med 170 HK hadde en topphastighet på 237 Km/t.

Opel Calibra kom også med 4x4 noe som E36 aldri hadde i motsetning til E30 og E46.

Interiøret på Calibra var imidlertid skuffende og egentlig ganske kjedelig. Jeg tenker imidlertid allikevel at Calibra var en ganske fin bil og en Opel som jeg gjerne kunne ha hatt (det ble Peugeot 405 og senere 406 i denne konteksten for meg).

Calibra var en designbombe da den kom og var jo kjent som sine strømlinjeformer.

Var mange nye biler på den tiden som så gamle ut da sammenliknet med Calibra .

Angående interiøret så var alt likt som på Vectra A og det var kjedelig og av dårlig kvalitet .

Her snakker vi om cluster som sprakk selv om bil var gått under 100000km.

Man fikk disse med flott skinn interiør ,men kvaliteten på dette og var dårlig .

Men turbo utgaven av disse var en annen liga og var jo heldig å eie en sånn i 5 år .

Den gikk som en kule og spiste e36er med seksere til frokost .

Fetteren min hadde 328 i på den tiden og han kunne glemme alt på å holde følge ,noe jeg elsket 😊😊

En bil jeg kunne hatt idag for fin var den og der alt var helt .

Disse bilene bare liksom forsvant da de rustet godt ,samt mange yngre som ikke passet på de .

Motorene i disse er jo den dag idag flittig brukt i andre Opler .

Så var veldig gøy å se dette røde eksemplaret av en sånn bil .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, sveigis skrev:

Disse bilene bare liksom forsvant da de rustet godt ,samt mange yngre som ikke passet på de .

Som jeg skulle sagt det selv. Husker godt den kom og da ble den hypet veldig av alt av journalister. Etter et par år så var det ingen som kjøpte de og den bare forsvant fra veiene igjen like fort som den kom. Det ble liksom ikke samme svunget på Calibra som Manta hadde vært i nesten 20 år. Det var vel siste krampetrekningen fra Opel på å lage en sprek bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rune-K skrev:

Som jeg skulle sagt det selv. Husker godt den kom og da ble den hypet veldig av alt av journalister. Etter et par år så var det ingen som kjøpte de og den bare forsvant fra veiene igjen like fort som den kom. Det ble liksom ikke samme svunget på Calibra som Manta hadde vært i nesten 20 år. Det var vel siste krampetrekningen fra Opel på å lage en sprek bil.

Ja det stemmer dette .

Det som ødela alt på disse var mye ,men 2000 tallet var en av årsakene og hvorfor ?

Dette var tiåret da fast n furious filmene startet.

Mange stylingfirma laget drittstyling til de og alle skulle ha det virket det som 😩.

De ble borret ,sparklet og stylet over en lav sko noe som igjen gjorde at rust kom og de var ikke reddbare .

Dette skjedde med de fleste og motorene som stod i havnet i eldre Opler .

Nå skal sant sies her at der finnes unntak heldigivis og det liker jeg .😊

Men igjen biler som rustet når du kjørte ut fra butikken da de var nye ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har man tatt noen mil i e34 kun ene og alene for å få luftet den .

Blir jo bare stående til pynt omtrent denne .😩

Så måtte jo se at den funket og det gjorde den uten noe spesielt å nevne .

Et lite bilde fra turen :

3F15772F-A4A4-46DF-96AE-C917B232B6B5.thumb.jpeg.cce766bb708af4fa8c21686e48b7c073.jpeg

Gjorde jo en viskose jobb på den forrige uke og den tålte køkjøring og nå veldig greit og det er behagelig å tenke på .

Etter stopp hjemme :

E883024D-9D72-47D4-B8A7-E50C206F7744.thumb.jpeg.5f3e59f9fad3805bd2e675a8ed61c369.jpeg

Når jeg kom hjem ,lå der en stor konvolutt i posten .

Stod kun navnet mitt og tenkte ikke noe mer ,men åpnet og jaggu lå der en brosjyre 😊😊:

1C7DBEBD-EE66-4F68-BD84-2DDAF6D23A32.thumb.jpeg.de664b8e0a21844905f9f7e023cff82c.jpeg

Skjønte lite her og måtte jo bare raskt titte og det er jo sånn som dette jeg elsker :

E3706DD9-892D-4BA1-8FFC-0E30847D0B0C.thumb.jpeg.6c481b11e96eb8fc8efd38c1942e4166.jpeg

Skikkelig med tilbehør og :

931FAE2D-4D42-4E3E-9E9F-8BBA7D784EB4.thumb.jpeg.73a08bc4e7eb6ded5d1688ec4a89084e.jpeg

Avslutningsvis dette :

9EEFE257-5978-4D81-A2CC-20FB1D3D6AF2.thumb.jpeg.a667d143e2a7956b6e9a6b99c28b258b.jpeg

Ble bare satt ut her og tenkte hvem har vært så generøs og gitt meg denne uten å si noe ????

Vel etter å sjekket brev bak så står der @tambur4 😊😊

Dette var overraskende og kjempegøy .

Som jeg skrev på melding ,blir noen halvlitere på deg når vi sees på neste treff.

Vinterlagring nærmer seg her nå med små skritt og i år kan det jo bli en forandring på det og alt dette får jeg greie på nå denne uken .😊

(Ps de skal innendørs ,men på andre premisser )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Tirsdags upd .

Fordelen med å bruke e34 er det at man faktisk skjønner hvor god bil det er å kjøre 😊

Idag ble det noen liter fuel på den for å gjøre diverse oppdrag .

Men før det så ville jeg ta en rask rensk innvendig .

Mye lagringstøv og diverse hadde satt sine spor ,men etter støvsuging og vask ble den der jeg ville ha den .

Ferdigbilder :

7E25663A-9AF3-476C-8C51-3594531AC08A.thumb.jpeg.f9e3f7def9189c0eeb62c479df3784d3.jpeg

Nyvasket beige :

B69C1EF9-2321-4FB7-B806-DDA3BD3C0FFF.thumb.jpeg.9036815c6cda73642e30b78b358b55c3.jpeg

Områdene bak :

7ADD36B9-232C-4AA2-B27C-E0BB6656B699.thumb.jpeg.4395c3e954f3bd63320bf8e1faa18677.jpeg

Og da dette :

02221387-F52F-45E0-8C75-7766A2AD66E4.thumb.jpeg.eb07127824260f0922b86a188816d030.jpeg

Må tenke på nytt ratt etterhvert ser jeg og nå da skinnet er totalt utslitt :

3A5DEA94-E7D9-4085-B1C3-EE79E900C591.thumb.jpeg.4efd7cda4aee02af2282e4c784cf8d8c.jpeg
 

Men så var den klar for noen mil her og første tur ble til Tvedestrand for noe greier der ,for å så returnere til Grimstad .

Her står den og strekker seg litt :

66369067-8980-4A74-A8F1-A67ACB071FD7.thumb.jpeg.97947b1a1d550a5fbaec78609d5b4bb1.jpeg

Og etterhvert kom kameraten min som skulle levere veteranbilen sin for ettergodkjenning :

3A2979D2-D89C-44B0-A70E-10B80A13E918.thumb.jpeg.de69226d7fc93e2dc02a25cb05f7a503.jpeg

To gamle på siden av hverandre .😊

Deretter avgårde for å få kompisen hjem .

Endel fine mil langs veien med den og helt ærlig godt å få kjørt den igjen .

Tenkt endel på salg de siste månedene da bil aldri blir brukt ,men fant fort ut at en e34 i tunet bør man ha .😊

Mye glede i gammel luksus .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i .Onsdagen og mer e34 .

Gamle bilbrosjyrer er alltid artig. Dette virker jo som er en spesial brosjyre for det svenske markedet Tyskerne brukte sjelden svenske skilt i egne brosjyrer. 

En slik femmer med ekstra tusenmetere gikk det i byen her i mange år. Det ble jo ikke noen desighøydare men det var sikkert effektivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Rune-K skrev:

Gamle bilbrosjyrer er alltid artig. Dette virker jo som er en spesial brosjyre for det svenske markedet Tyskerne brukte sjelden svenske skilt i egne brosjyrer. 

En slik femmer med ekstra tusenmetere gikk det i byen her i mange år. Det ble jo ikke noen desighøydare men det var sikkert effektivt.

Ja jeg er kjempeglad i sånt og får meg til å leve tilbake sånn jeg husker de .

Stemmer nok veldig bra det du nevner her mtp svenske skilt osv .

Hehe moren til venninna mi ,hun kjørte rød e28 520i med sånne ekstra lykter ,mstriper på sidene og TRX felg .

Husker bilen så rar ut med lyktene .

Men Rune ,tenk å komme over mye av dette utstyret man fikk til disse bilene våre…

Hadde vært kjempekult og hatt .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En kamerat av meg hadde store planer om og style en 2002 som man gjorde på 80 tallet. Han samlet deler i mange år men dessverre så rant prosjektet ut i sanden. 

Tenk og komme på treff nå i en 2002 komplett med laksetrapp og dasslokk på taket. Den hadde garantert vekt oppsikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rune-K skrev:

Tenk og komme på treff nå i en 2002 komplett med laksetrapp og dasslokk på taket. Den hadde garantert vekt oppsikt.

Sånt er tøft og utenom boksen for disse som restaurerer disse til det kjedsommelige ..altså type dønn originalt .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, sveigis skrev:

Sånt er tøft og utenom boksen for disse som restaurerer disse til det kjedsommelige ..altså type dønn originalt .

Spesielt siden vedkommende er formann i 02/classic avdelingen i BMWccn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...