Gå til innhold

Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd


sveigis
 Share

Anbefalte innlegg

Da måtte jeg ta en måkejobb på denne og grunnen kommer jeg tilbake til litt lengre nede her 😊

E34en har jo stått stille en god stund nå og når sant skal sies ,så har det gått helt fint .

Har jo Comboen og x5 som fungerer særs fint på denne tiden av året ikke minst ,så sparer jeg e34en for mye skader mtp rust osv .

Vel her står den i vinterdrakt :6D3B57A0-EB54-494F-94D4-12DF31A1DDD8.thumb.jpeg.fa498543989771a1b12a90db4fe0fd4f.jpeg

Etter en god økt med feiing og flytting av snø ,så dukket den opp igjen :

17BFAE2D-6C36-43A7-B6CF-C8F2E0E1B9A7.thumb.jpeg.ac66b8218a0004cabceb1bed46d80993.jpeg

Kjekt å se den igjen 😊

Var jo litt spent på hvordan det stod til med fukt og is innvendig i bil ,men jobben jeg gjorde tidligere i år med å få fikset gulv og drenering har gjort at bil er isfri innvendig og tørr .

Som dere ser så er det jo sånn som er best:

32CDA3C3-9052-48EB-971E-FA20C3BBCFFF.thumb.jpeg.56cbebb6362efb816c126dc456a675c4.jpeg

Siderutene :

89A58A91-8B78-460E-B1D9-7C119D48625F.thumb.jpeg.3a8c4cb155b43b9ef6a5c64e0ba7b069.jpeg

Dette er innafor mtp været vi har hatt her nede i høst .

Kaldt ,mildt ,snø og regn i skjønn forening .

Og så var det dette med å la bil stå ute da …

Dette er jo en evig diskusjon og selvsagt er det jo best å ha bil inne ,men desverre så ble det ikke sånn i år heller .

Uansett tok en titt på den og kan jo ta bilde av jobben jeg gjorde her i vår :

9A35371E-C42C-49EC-A2A4-C5DF44C338E4.thumb.jpeg.002f1511736d7cce2e314d6d141fc919.jpeg

Her var det rust og dritt ,likevel så har det ikke kommet noe igjen her nå selv om den har stått ute i all slags vær .

Under var den akkurat som om jeg skulle parkert den for en time siden .

Skal jo sant sies at bil er godt behandlet med voks så ikke som biter seg fast her når den står stille og det kan man jo se på sidene :

5F771013-C610-456B-81D0-B9E973D4EDFA.thumb.jpeg.de1ea861d97d8919239b4e0f19f3b6ac.jpeg

Dette:

20AC49A0-3C2F-40B8-8394-BEC93CED7C35.thumb.jpeg.30f1fa4f3116b642217e03abd765086e.jpeg

Ellers så må jeg si at det gledes jo til å få kjørt litt igjen med den når jeg ser den :

1E1A20FE-2919-4CE1-A9AF-FEE3DC16602B.thumb.jpeg.b37adf22ab168b7ae0e2a7185c954f54.jpeg

For det er en trivelig bil å kjøre tross sine 30 år .

Når jeg var ute istad ,så fristet det å jekke opp bil og ta ned tank og begynne på den ,men da hadde Fruen blitt rasende 😅

Å ligge under bil i 10 minus for å så bli syk nå til jul ,hadde ikke vært greit .

Men kaster meg rundt så fort jul er over og det skal bli en fornøyelse med kaffe ,musikk og gode klær .

Ja og hvorfor måtte måke frem bil ?

Jo det er sånn laget at ved inngangspartiet mitt står x5 eller delexpressen og på denne tiden når det er kaldt ,starter jeg gjerne bilene opp litt før vi kjører .

Problemet er jo at inngangsdøren er en til to meter ifra bakenden på bil og når man starter opp kald dieselbil i 5-15 minus har dette en pris :

53C7E31C-3C5A-4DA3-8D62-B29447BD5C52.thumb.jpeg.770bb066aade41d37c90e8727bfce3ec.jpeg

All eksos og røyk siver jo inn i hus og det lukter anleggsvirksomhet i hele huset 😅

Og idag var det ekstremt som dere ser på bildet .

Nissene våres i gang ,ligger nå kullosforgiftet rundt forbi her .

Så jeg måtte rett og slett lufte som en gal her :

D066F46B-E031-49F6-B168-725A216D6718.thumb.jpeg.f4dab6dab4e88d7ed82443bbc206ccd1.jpeg

Så da blir det litt flytting på bilene her .

Nå luftes det her og vaskes til kona kommer hjem og ber at eksos er borte til hun er hjemme .

Hun gjorde storrengjøring nettopp i hall og gang igår og fikk til og med streng beskjed før idag og ikke labbe ut og inn med fuckings verktøy og dette jævla tektyldritet😅(Sitat fru sveigis )

Men nå har jeg kjøpt så fin gave til henne til jul at hvis hun bjeffer når hun kommer hjem ,tror jeg at jeg må gi henne den idag allerede .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .Fredag 16.12 upd/ Pics
2 timer siden, Bimmerlorris skrev:

Ha ha ha du har en tålmodig frue Jan 😂 Håper du har skikkelig varme mekkeklær til den tankfixen 😅🤞

Jeg er av den tro, at biler fint tåler å stå rolig ute om vinteren. Så lenge den slipper saltlaken så er det jo ikke så mye som ruster der den står. 

Ja hun er tålmodig vil jeg si og klær har jeg klart eventuelt 😅

Helt enig her ,salt er ikke så bra nei 😓

Den står på tørr grus med god lufting overalt ,så føler det går fint .

Og den er jo badet i voks og så det meste preller av av snø foruten det som er fryst fast .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.12.2022 den 23.57, Mortenej skrev:

Herlig å se denne komt frem fra snøhauen :) Ser dere har fått nok av dette kvite pudedret i sør og.

Greit å få tomgangskjøringa litt vekk fra inngangsdøra, ja, greit å slippe eksosen innover i huset.

Beklager sent svar her ,men ja nå måtte det gjøres noe her og jo vi har fått det nå her .😊

Men i skrivende stund så er det mildt igjen og bare slaps .

Nå kunne vi bare hatt snø og kaldt egentlig .

Huff ja tomgang og eksos som går rett inn i hus er ikke så greit .😩

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og har det skjedd noe bilrelatert i helga tro ?

Bmwmessig nei ,men delexpressen fikk seg en julegave i helga 😊

Skjermen på høyre side er kollisjonskadet og sånn ville jeg ikke ha det .

Var igrunn på vei for å bestille en ny da disse koster ingenting ubrukte ,men så var det dette med Finn da 😅

Var en oppi Valdres som skulle selge Combo i deler i helt lik farge som min .

Tok kontakt med selger og jo han kunne sende skjerm uten problem .

Den hadde noe rustbobler i bunn der den festes samt noen riper .

Fikk bilder og så straks at dette var lett som en plett og fikse .

Handel ble gjort og på fredag var jeg nede med expressen på posthuset:

7C4C2EC1-5C7F-4802-92D8-A8B17A43C5D4.thumb.jpeg.eb170a0d12911a936a9ead18ff15b631.jpeg

Og her ligger den :

397238E3-1C53-4331-88E3-B7284FF139D3.thumb.jpeg.b03e7aaaf96f0de569f5385da987ce7a.jpeg

Åpnet opp pakken og var akkurat som han sa 😊

Idag har jeg slipt bort rust og behandlet det med rustmelk fra Wurth .

Imorgen så blir det bodyskjuts etterfulgt av lakk der jeg har fikset .

Beste er jo at jeg slipper å lakkere og bil blir hel igjen .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535i .
18 timer siden, sveigis skrev:

Og har det skjedd noe bilrelatert i helga tro ?

Bmwmessig nei ,men delexpressen fikk seg en julegave i helga 😊

Skjermen på høyre side er kollisjonskadet og sånn ville jeg ikke ha det .

Var igrunn på vei for å bestille en ny da disse koster ingenting ubrukte ,men så var det dette med Finn da 😅

Var en oppi Valdres som skulle selge Combo i deler i helt lik farge som min .

Tok kontakt med selger og jo han kunne sende skjerm uten problem .

Den hadde noe rustbobler i bunn der den festes samt noen riper .

Fikk bilder og så straks at dette var lett som en plett og fikse .

Handel ble gjort og på fredag var jeg nede med expressen på posthuset:

7C4C2EC1-5C7F-4802-92D8-A8B17A43C5D4.thumb.jpeg.eb170a0d12911a936a9ead18ff15b631.jpeg

Og her ligger den :

397238E3-1C53-4331-88E3-B7284FF139D3.thumb.jpeg.b03e7aaaf96f0de569f5385da987ce7a.jpeg

Åpnet opp pakken og var akkurat som han sa 😊

Idag har jeg slipt bort rust og behandlet det med rustmelk fra Wurth .

Imorgen så blir det bodyskjuts etterfulgt av lakk der jeg har fikset .

Beste er jo at jeg slipper å lakkere og bil blir hel igjen .

Dæven for en flaks a gitt 😃 Greit å slippe at 💸 penga flyr på ny skjerm og påfølgende lakkering som ofte ikke blir 100% likt 😅 Artig at du tar godt vare på en biltype som 97% gir fullstendig faen i 😅👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Bimmerlorris skrev:

Dæven for en flaks a gitt 😃 Greit å slippe at 💸 penga flyr på ny skjerm og påfølgende lakkering som ofte ikke blir 100% likt 😅 Artig at du tar godt vare på en biltype som 97% gir fullstendig faen i 😅👍

Ja det er veldig flaks og ikke minst særs kostnadsbesparende ja.😊

Haha ja ,er jo det som er dritt med meg 😅😅

Klarer jo liksom ikke å holde meg unna å gjøre noe på denne heller .

Helt ærlig så liker jeg at selv en gi pokker bil ser bra ut selv om den brukes til de grader 😅

1800 km på 5 uker har det blitt til nå .

Angående det å ta vare på ,så er det jo godt å ha en sånn bil som dette som er bra teknisk og utseendemessig synes jeg .

Ikke minst ved et salg ,da ryker de fort men denne skal jeg ha så lenge jeg kan Tore 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gull med slik flaks Jan. Ser veldig flott ut denne skjermen, rustfri langshjulbuen og?

Kjekt å lese litt Combo fiks her inne og. blir en del av familien når det ligger i denne tråden.

Som Tore skriver 97% ville gitt en glad dag i en slik bil. Du har nok igjen for å ta vare på denne.

1800 km på 5 uker - står respekt av det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mortenej skrev:

Gull med slik flaks Jan. Ser veldig flott ut denne skjermen, rustfri langshjulbuen og?

Kjekt å lese litt Combo fiks her inne og. blir en del av familien når det ligger i denne tråden.

Som Tore skriver 97% ville gitt en glad dag i en slik bil. Du har nok igjen for å ta vare på denne.

1800 km på 5 uker - står respekt av det :)

Ja veldig flaks dette og den er rustrfri rundt hele hjulbuen 😊

Jeg drar den inn litt her for å vise at den og får litt pleie og det er jo igrunn bare en fordel for de som er innom her og .

Den skal være alltid beredt for å hente deler til bilene tråden handler om sånn at jeg kan oppdatere mer om e28 og e34 .

De fleste bryr seg jo ikke om disse bilene og har allerede to snekkere her i området som vil kjøpe når jeg skal selge .

Som han ene sa ,når denne får x5 vedlikehold ,da er dette den beste pizzabilen som eksisterer 😅😅.(Det var å ta veldig hardt i men 😅)

Den største lettelsen i år for meg er å se ut vinduet og se en e34 som er hel uten å bekymre meg for rust og møkk .

Altså ikke Oslo motorshow strøken ,men bedre enn mange av de som er på veien .Bare det er nydelig å tenke på .

Så får jeg ikke gnikket noe mer heller på den for alt er liksom ferdig .

Den største gleden nå er jo å vite at jeg har e28en stående for i mitt liv ,er det ingen bil som gir så stor glede for meg som den .

Når du kjører fire mil for to bananer og et brød ,så sier det alt kanskje ?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koser deg med å kjøre combo når du svinger 2 mil for banan og brød :D

Tviler ikke på at denne får tilnærmet X5 stell, og det fortjener denne selv om det "bare" er en pizza bil.

Gleden er som du sier, både E28 og E34 får spart seg nå og får et mye bedre liv når de spares for salt og slikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mortenej skrev:

Koser deg med å kjøre combo når du svinger 2 mil for banan og brød :D

Hehe nei ,men utrolig nok så er dette faktisk en pizzabil som er av de bedre å kjøre 😊

Er jo det som er så kjekt ja at nå står begge de gamle og blir ikke kjørt med så lenge det saltes på denne tiden .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • sveigis changed the title to Sveigis sin e34 535i Shadow line/Bmw e28 535 i.E28 og årets første shine.Upd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...