Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

Vanskelig å gi noen mer konkret beskrivelse enn at det er påfallende. Har adaptive drive på min og merker at den blir enda litt tyngre i sport+, men fremdeles føles tung i comfort+. Forrige bilen min E91 med servotronic var endel lettere... 

 

Trodde ikke at styringen blir endret med EDC. Men hva slags dekkdim kjører du med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, gratulerer med fet bil. Kjører samme selv og er svært fornøyd.

Har tenkt på det samme som deg for å beskytte fangeren bak. Har du funnet en god løsning på dette?

Fikk gjort det hos forhandler, blank folie på plattingen bak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standard 19" m-sport. 245 rundt om

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

E91 har jo 225 som fordekk. Blir en del mer motstand å vri rundt 245 dekk enn 225. Og så er jo ikke akkurat bilen din noen lettvekter, ifølge BMW så veier den rundt 1950kg så del vil også påvirke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å gi noen mer konkret beskrivelse enn at det er påfallende. Har adaptive drive på min og merker at den blir enda litt tyngre i sport+, men fremdeles føles tung i comfort+. Forrige bilen min E91 med servotronic var endel lettere... 

Har det ikke med at din E91 var RWD og F11 er Xdrive da? Faren min har en F30 320i Xdrive og den er tyngre på rattet en min RWDF10. Selv i Sport (Har bare EDC)

Endret av mslello
Lenke til kommentar
Del på andre sider

E91 har jo 225 som fordekk. Blir en del mer motstand å vri rundt 245 dekk enn 225. Og så er jo ikke akkurat bilen din noen lettvekter, ifølge BMW så veier den rundt 1950kg så del vil også påvirke. 

 

 

Har det ikke med at din E91 var RWD og F11 er Xdrive da? Faren min har en F30 320i Xdrive og den er tyngre på rattet en min RWDF10. Selv i Sport (Har bare EDC)

 

Har nok innvirkning som dere begge beskriver her, men det som var mest påfallende var at X5en med 275-bredde på fordekkene var vesentlig lettere på rattet enn min.

 

Styringen er jo forsåvidt elektrisk, så det burde være mulig å justere mostanden. Noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet bremseklossene bak for et par måneder siden på bilen min. Gikk da for uoriginale (Bosch). Merker at disse støver mye mindre enn de originale. Bruker Rim7 felgrens og den finner nesten ingenting på felgene bak

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ihvertfall bestemt meg for å kjøpe inn originale service deler (20% rabatt) fra gs bildeler til neste service. Får bavaria til å lese av nøkkelen og handler inn det som skal byttes. Har en kompis som driver et verksted og ber han utføre servicen. Synes det er galskap å betale over 10 000 for kun bytte av forskjellige filter og oljer

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...