Gå til innhold

F10/F11 tråden


Aunli
 Share

Anbefalte innlegg

46 minutter siden, Otis skrev:

Har du sjekket eurodel.no? De er råbillig på det meste!

Takk for tips! Sjekket nå, samme skiver og klosser kommer på 5300, så er faktisk billigere fra car-parts24. Sjekket også autodeler/autodoc, men når de ikke evner å forklare om prisene faktisk er med eller uten norsk mva. så ryker de ut av sammenligningen. 

Har handlet hos car-parts24 ved mange anledninger, og det har alltid vært bankers, så ser ut som det blir der igjen. 

Mvh 

Bjørn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

 

Henta meg en f11 i dag. Godt utstyrt importbil med navipro, Msport, svart taktrekk, svartskinn sportsstoler osv osv. 

 

Når jeg kommer fram og skal hente bilen, ser jeg at denne ikke har xenonlys!😳

var sikker på at dette var blitt standard på en såppas ”ny” bil, men tydeligvis ikke.

ser koed har ettermonteringssett til lykter uten xenon. noen som har prøvd dette? Det er jo linser, så lysbildet kan ikke bli så ille?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutes ago, Larswilliam said:

Heisann

 

Henta meg en f11 i dag. Godt utstyrt importbil med navipro, Msport, svart taktrekk, svartskinn sportsstoler osv osv. 

 

Når jeg kommer fram og skal hente bilen, ser jeg at denne ikke har xenonlys!😳

var sikker på at dette var blitt standard på en såppas ”ny” bil, men tydeligvis ikke.

ser koed har ettermonteringssett til lykter uten xenon. noen som har prøvd dette? Det er jo linser, så lysbildet kan ikke bli så ille?

 

Hvordan ser lyktene ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.9.2018 den 19.28, Larswilliam skrev:

Jepp. Xenon står ikke oppført. Så ikke etter det heller egentlig, da jeg regna med det var standard:P

Nesten sikker på at F11 ikke har blitt levert med halogen altså :P Hva er regnr på bilen?

 

edit: ser etter et raskt søk på Google at noen faktisk er levert med halogen, er din bil en tidlig modell? Var sikker på BMW hadde faset ut halogen etter at E60 utgikk av produksjon.

 

Over til noe annet for dere andre som har vært borti dette, dama har kjøpt seg F11, 2015 modell, der det ser ut som det har kommet noe rust på speildeksel i sorte høyglansen, dette går vel på garanti? Legger ved bilde, bilen er fulgt opp på alle servicer på samme sted, med serviceavtale.

0C5B6043-7E67-4B9E-84EF-49D06A8766EF.thumb.jpeg.92d83a943bf2349189b8eff2da76275d.jpeg

Endret av Clevion
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanlig på f10 med lakkpest slik som det der. Det er ikke rust, noe jeg også trodde først. Det er vel alu/støpemateriale den braketten som speilet sitter på, og kan derfor ikke ruste. 

Sjekk også under pakninger framme på fordørene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Evopower skrev:

Vanlig på f10 med lakkpest slik som det der. Det er ikke rust, noe jeg også trodde først. Det er vel alu/støpemateriale den braketten som speilet sitter på, og kan derfor ikke ruste. 

Sjekk også under pakninger framme på fordørene.

Siden rust er en fellesbetegnelse for kjemisk forbindelse mellom jern og oksygen så har du helt rett. Men det blir feil også, for det som her skjer er for aluminium det samme som skjer for jern når det oksiderer. Så korrekt; det er ikke rust siden det er et ord forbeholdt jern, men det er akkurat det samme likevel, dog for aluminium. Av samme grunn kan ikke aluminium ruste - men det kan oksidere akkurat som jern, som da kalles rust. 

Å utbedre dette blir derfor tilsvarende som utbedring av jern som ruster - og om man ikke utbedrer det så vil det, akkurat som jern som ruster bare vokse i omfang. 

Mange tror at aluminium er så flott fordi det ikke ruster. Aluminium er flott fordi det er lett. Men det oksiderer akkurat som jern, selv om det ikke tæres ned ved korrosjon på samme måte siden oksidlaget danner en ny beskyttelse på selve aluminiumen - men stygt blir det uansett.
  

Endret av Fuzzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

så nye bil, tror nok dem ordner dette på garanti.

På 5.9.2018 den 9.17, Clevion skrev:

Nesten sikker på at F11 ikke har blitt levert med halogen altså :P Hva er regnr på bilen?

 

edit: ser etter et raskt søk på Google at noen faktisk er levert med halogen, er din bil en tidlig modell? Var sikker på BMW hadde faset ut halogen etter at E60 utgikk av produksjon.

 

Over til noe annet for dere andre som har vært borti dette, dama har kjøpt seg F11, 2015 modell, der det ser ut som det har kommet noe rust på speildeksel i sorte høyglansen, dette går vel på garanti? Legger ved bilde, bilen er fulgt opp på alle servicer på samme sted, med serviceavtale.

0C5B6043-7E67-4B9E-84EF-49D06A8766EF.thumb.jpeg.92d83a943bf2349189b8eff2da76275d.jpeg

Dette blir nok sikkert utbedret på garanti. Dem utbedret lakkbobler under gummilistene på fordørene hos meg, og da var bilen 4,5 år gammel. Vet ikke hvordan det er dersom bilen er import?!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.8.2018 den 20.06, BrilleBjørn skrev:

Takk for tips! Sjekket nå, samme skiver og klosser kommer på 5300, så er faktisk billigere fra car-parts24. Sjekket også autodeler/autodoc, men når de ikke evner å forklare om prisene faktisk er med eller uten norsk mva. så ryker de ut av sammenligningen. 

Har handlet hos car-parts24 ved mange anledninger, og det har alltid vært bankers, så ser ut som det blir der igjen. 

Mvh 

Bjørn 

I AUTODOC er prisen oppgitt uten Norsk mva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, arildopc skrev:

I AUTODOC er prisen oppgitt uten Norsk mva.

Var det jeg også fikk inntrykk av. Da er di iallefall altfor dyre de også. 

Men det ser heldigvis ut som jeg slipper unna nye skiver helt enda. Kjørte en ny runde med bedding, en serie kraftige nedbremsinger, og det hjalp veldig mye. Såvidt jeg kjenner antydning til vibrasjon nå. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, dopus skrev:

så nye bil, tror nok dem ordner dette på garanti.

Dette blir nok sikkert utbedret på garanti. Dem utbedret lakkbobler under gummilistene på fordørene hos meg, og da var bilen 4,5 år gammel. Vet ikke hvordan det er dersom bilen er import?!?

Bilen er ikke import, men til flaks for oss så trakk selger seg idag, så da dro vi en tur innom Bilia, og signerte kjøpekontrakt med en bil de nettopp hadde fått inn, ikke rukket å legge ut på Finn og sine egne sider enda, et år nyere også, så vi slipper rustproblemene med hennes F11, og min F10 har ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Noen som kan anbefale et avtagbart hengerfeste til F11 der man må kutte minst mulig og det blir minst mulig synlig når det ikke er på?

Tenker først og fremst på manuelt, men vurderer også å kjøpe originalt elektrisk fra huggern, men er litt tilbakeholden pga enda en mulighet for feilmeldinger (noe som virker vanlig på disse). Økonomi er også et vurderingskriterium, men nytt manuelt og brukt elektriske ender på nesten det samme. Ser at Haagen og GS har mange varianter, men får jo ikke sett hvordan det blir ferdig montert!  Konge om noen som har gjort dette kan hive opp et bilde av hvordan det ble :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.9.2018 den 9.18, Evopower skrev:

Vanlig på f10 med lakkpest slik som det der. Det er ikke rust, noe jeg også trodde først. Det er vel alu/støpemateriale den braketten som speilet sitter på, og kan derfor ikke ruste. 

Det der har merkelig nok vært ett problem på alle 5-serier siden E34..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...