Gå til innhold

Hvorfor er brukt BMW 7-serie (F01) såpass 'billig'?

LazyEye
 Share

Anbefalte innlegg

• Svar 89
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

:lol: punchefeil as :P Er så opphengt i sjuere for tiden :P

mente seff femmere og ikke sjuere!

Da så, men jeg skal være enig med deg i det forøvrig. Føler også jeg ser langt flere femmere i trafikkbildet enn treere, og derfor kan det tolkes feil :) En annen fun fact er at 5-serie en av svært få modeller på markedet som også finnes i stasjonsvogn, hvor sedanutgaven selger bedre. Ikke med mange prosenta riktig nok :wink: Kan nok ha sin grunn i at hvis Touring er vurdert så blir også X3 vurdert, og med sin høye bakkeklaring og firehjulsdrift så er den en real "konkurrent" til F11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir bruktimportert enorme mengder 5-serier, noe som kan forklare noe av dette.

Føler også jeg treffer på flere 5-serier enn de andre modellene, men legger også muligens litt lettere merke til de når jeg har en selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 7 months later...

Hei,

Jeg vurderer å kjøpe en F01 730d. Synes det er mye bil for pengene for en ca.3 år gammel 730d.

Med tanke på videresalg om et par år: Hvilket utstyr er "must have" på denne bilen?

Setter stor pris på alle tilbakemeldinger!

Mvh

Geir

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste er uhyre godt utstyrt, så vanskelig å kjøpe «feil».

Personlig ville jeg ikke kjøpt en bil uten sportsratt. Er noen med vanlig, standard ratt, og det virker digert og klumpete. Ikke ser det noe lekkert ut heller.

M-Sport vil nok være mer ettertraktet på bruktmarkedet, men forskjellen er ikke så stor som på F10/11.

Forøvrig ville jeg sett etter en bil med «full pakke». EDC, Dynamic Drive, 677 HIFI Professional og annet graks som gjerne følger med.

Jeg syns også F01 fremstår som et godt kjøp. Tror du kan prute masse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill så langt.

Er det vanlig med EDC på F01 for 2009-2010 årganger? Har ikke funnet det på noen biler som ligger på finn.no.

Jeg ser argumentet med m-sport da det som oftest er et pluss, men for F01 synes jeg faktisk uten er minst like fin, kanskje enda finere fordi den ser "renere" mer klassisk ut, som en IMHO 7-serie skal se ut.

Som Ellingsen sier, tror jeg at head-up og Webasto er viktig utstyr. Webasto kan vel installeres i etterkant, eller?

Har dere formening om hvor mye man skulle kunne prute hvis bilen mangler viktig utstyr som head up og Webasto?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Prismessig stiller den seg likt som en 730d, så noe prutningsmonn vil jeg ikke tro er særlig aktuelt. Jeg personlig syntes at M-sport trekker ned og bilen mangler etter mine øyne vesentlig utstyr som takluke og skinntrukket dashbord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er skinntrukket dashbord på den. for meg Var M-sport et krav. men ja takluke skulle det vært. står ikke på listen, og er vanskelig og se på bildene. men tenker kanskje at man kan gå for et kompromis der for og få 40d motoren. har hørt at 730d er litt under motorisert. mulig dette er bare tull.

men så er jeg igjen usikker på om det er noe lurt og kjøpe twin turbo da dette kan være dårlig testet og kanskje et mareritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for innspill så langt.

Er det vanlig med EDC på F01 for 2009-2010 årganger? Har ikke funnet det på noen biler som ligger på finn.no.

Jeg ser argumentet med m-sport da det som oftest er et pluss, men for F01 synes jeg faktisk uten er minst like fin, kanskje enda finere fordi den ser "renere" mer klassisk ut, som en IMHO 7-serie skal se ut.

Som Ellingsen sier, tror jeg at head-up og Webasto er viktig utstyr. Webasto kan vel installeres i etterkant, eller?

Har dere formening om hvor mye man skulle kunne prute hvis bilen mangler viktig utstyr som head up og Webasto?

Webasto kan ettermonteres ja, men da koster det ganske mye mer enn hva det koster fra fabrikk etter det jeg har hørt da. Bilia på skøyen gjorde dette på en X5, det kostet eier av bilen 50000,- og systemet fungerte ikke som det skulle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke skinntrukket dashbord i denne bilen. Biler som har skinntrukket dashbord har option 4ND og den aktuelle bilen er utrustet med standard dashbord. Hvis M-sport er et krav, så imøtekommer jo det ditt krav. Når det gjelder takluken ser man at den ikke er tilgjengelig på et par av bildene. Vi har en F01 730d og denne føles overhodet ikke undermotorisert ut, snarere tvert imot.

4ND Skinntrukket dashbord:

m9pgokzxfq8qxiedo96s.jpg

Standard dashbord:

71_641230432_xl.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...