henfjel Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2014 (endret) Fikk vært en liten time i verkstedet i dag, og har gjort ferdig 1. versjon av visker-modifikasjonen min! Det var ikke helt de festene jeg hadde tenkt å bruke, men de funker veldig bra. Jeg lurer nå på om jeg ikke skal bytte til slike jeg la ut bilde av tidligere, slik at viskerne stikker parallelt ut under armen i stedet for at de går parallelt ved siden av armen slik de gjør nå. Jeg syns de stikker litt langt opp på ruta når de er i hvileposisjon, spesielt på førersiden. Vinkelen på den på førersiden er heller ikke helt optimal. Skal varme den opp og bøye den til sånn at den står parallelt med panseret. Ellers så syns jeg forsåvidt det ser bra ut da! Og det fungerer veldig bra. Mye mindre bråk, ingen viskerblader som slår i panseret eller i plasten under der. Det virker også som at viskermotoren går mye lettere nå. De "aerodynamic"-bladene er litt lettere enn de originale BMW-bladene. Så da mangler jeg bare å få byttet kopperforingene i viskermekanismen så den blir helt tight og å få lakkert opp de nye armene. Og jeg skal også kjøpe meg litt lengre blader, da de jeg har nå kom fra den VW Passaten som jeg tok armene fra, og de er litt for korte Endret Januar 11, 2021 av henfjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 13, 2014 Share Skrevet Mai 13, 2014 Artige oppgraderinger Det er virkelig tungvint å kjøpe nye viskere til E34, jeg måtte gå til Bavaria til slutt og kjøpe originale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Mai 13, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 13, 2014 Takk! Ja, jeg syns det var litt for tungvint og alt for dyrt! Nå blir det en lek Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Koster 300kr hos Koed Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Mai 14, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 14, 2014 Det vet jeg, men jeg betaler heller en 100-lapp på Biltema for et sett enn å betale 430 med frakt på KOED Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marionette Skrevet Mai 14, 2014 Share Skrevet Mai 14, 2014 Enig i at det er unødvendig dyrt med viskere til E34. Men jeg må ærlig innrømme at jeg ikke synes den løsningen var så veldig pen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Mai 30, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 30, 2014 (endret) Tok en runde i vaskehallen i dag, etterfulgt av en liten "photoshoot" utenfor Bilia Stenshagen! Gjorde seg godt. Synd at det er så vanvittig mye pollen i lufta at den kommer til å se ut som jeg har kjørt gjennom Sahara igjen i morgen.. Endret Januar 11, 2021 av henfjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2014 (endret) Var en tur på skroten i dag og fant en 518i med avtagbart hengerfeste! Har savnet muligheten til å dra henger med bilen, så det var et fint funn. Fikk hele skiten for 400 kroner med alt av fester, ledninger, nøkkel og div. Har ikke sett noe på hva disse går for brukt, men nye av samme type (Westfalia) går for 5-6000 så jeg sier meg fornøyd. Reiste på ferie i dag så får ikke montert det før jeg kommer tilbake, men det kommer bilder av monteringen Noen bilder. Brukte avfetting og vasket over hele greia, derav plastposen rundt alle ledningene. Nøkkel inkludert Originalt ledningsnett fra BMW + holder til å ha selve kula i når den ikke er festet under bilen! Skal få pusset ned det som er av rust og gitt det et lag med syregrunning og lakk av noe slag så det ikke ruster igjen før jeg monterer det! Skal bli bra. Ellers er det dårlig med aktivitet her om dagen, men har en relativt stor innkjøpsliste som jeg skal handle inn i løpet av sommeren Så det kommer mer i løpet av sommeren! Heihå. Endret Januar 11, 2021 av henfjel Fredrik, Beivakongen og Designer reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Beivakongen Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Kunne godt ha tengt med krok selv men da må jeg skjære i m-fangeren,noe jeg ikke har lyst til;) Kristiansan'årn reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Jeg liker det jeg ser her, flotte bilder over Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Juni 16, 2014 Share Skrevet Juni 16, 2014 Enig med Fredrik. Jeg har nøyaktig det samme liggende.Kjøpte og nytt blendedeksel til fangeren. Fin farge på bilen din. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Juni 16, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 16, 2014 @A.Sørensen: Ja, ser den. Hadde nok ikke gjort det selv heller nei.. @Fredrik 90: Takkertakker! @sveigis: Ja, jeg må kjøpe deksel selv.. Det manglet på bilen på skraphandleren. Takk Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristiansan'årn Skrevet Juni 17, 2014 Share Skrevet Juni 17, 2014 @A.Sørensen: Ja, ser den. Hadde nok ikke gjort det selv heller nei.. @Fredrik 90: Takkertakker! @sveigis: Ja, jeg må kjøpe deksel selv.. Det manglet på bilen på skraphandleren. Takk Jeg har et slikt deksel til org fanger, du kan få det for en slikk og ingenting Hadde hengerfeste på min, men så ville jeg ha mtech bakfanger, kula var rusta fast, prøvdr å slå samt varme.. kappa av kula og skulle montere fangeren, ramma stakk såpass mye ut at jeg måtte demontere hele skiten for å få plass.. Tenker å bytte bakfangeren min med hull til hengerfeste da.. ★sent from my wifi microwave★ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Juni 17, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 17, 2014 Det hadde vært flott! Er det i den originale svarte litt matte fargen? Kan du sende det? Kan sette over. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Juni 26, 2014 Forfatter Share Skrevet Juni 26, 2014 (endret) Dagens fangst på huggern! En slik man kan ha inni reservehjulet under bagasjeromsmatta for å legge ting i og strøkne originale BMW gulvmatter foran på begge sider! Mattene ser helt nye ut og er ikke slitt i det hele tatt. Og de har så vidt det er meg kjent gått ut av produksjon hos BMW, så jeg sier meg fornøyd med å ha fått tak i dem Endret Januar 11, 2021 av henfjel Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå