henfjel Skrevet Desember 8, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 8, 2014 Nei, ikke stort. Går inn i en travel periode i noen måneder nå, så blir nok lite oppdateringer på en god stund! Men man vet jo aldri Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Desember 12, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 12, 2014 (endret) Sitat "Men man vet jo aldri " Som sagt så gjort! I dag dukket det opp en pakke, og i dagens luke skjuler det seg et sett med gulvmatter i gummi! Det betyr at jeg nå har et helt sett i bilen, og ikke kun foran. Og det betyr at pappa har fått seg gulvmatter foran i julegave De han har nå er ikke originale og sklir frem og legger seg under pedalene, så dette blir en stor forbedring! Skal slenge ut et par bilder når jeg har fått vasket og montert dem Endret Januar 11, 2021 av henfjel Nyheim reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Desember 18, 2014 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2014 (endret) Ingen store nyheter, og heller ingen bilder av mattene. MEN jeg fikk tatt en skikkelig julevask av bilen både innvendig og utvendig i dag! Det gjorde seg. Så nå har jeg ren bil når jeg henter den igjen Endret Januar 11, 2021 av henfjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 18, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 18, 2015 Ah, da er det endelig i orden! Jeg har fått meg skinninteriør Valget svart på svarte comfort-seter med varme og armelener foran, og armelener bak. I tillegg fikk jeg med dørsider med skinn i midten som har tre-lister i fargen anthrazit Var ikke der selv, men faren min så på dem og plukket dem opp for meg. De er litt møkkete på bildene, men var vist i veldig god stand! Dette skal bli bra! Nå gleder jeg meg virkelig til å komme tilbake til bilen igjen og få skrudd litt Nytern reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 18, 2015 Share Skrevet Januar 18, 2015 Nice! Dette blir bra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Bra oppdatering uten tvil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 19, 2015 Takker, takker! Og bedre skal det bli, når jeg får montert alt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Enes Yakici Skrevet Januar 19, 2015 Share Skrevet Januar 19, 2015 Følger med videre her! henfjel reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 25, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2015 (endret) Kjører på med et lite stemningsbilde! Savner sommer og bare veier, måtte det komme snart! Endret Januar 11, 2021 av henfjel hermanoo90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 28, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 28, 2015 (endret) Ligger an til å bli litt mekking på pappas 525i denne helgen! Den er litt sliten, så det er ganske mye vi skal ordne opp i. Det som er mest kritisk akkurat nå er en bensinlekkasje som har oppstått. Vi vet ikke helt hvor den er enda, men det er nært tanken så vi håper det er en morken slange ett sted. Mens vi er på verkstedet skal vi også gjøre en del andre ting! Så nå begynner det å bli et ganske stort tårn med deler! Her er altså clutchsett, div. bolter til clutch og svinghjul, alle simmeringene til girkassen og til veiv, trykkventil til girkasse, kulelager til svinghjul/veiv, girkassefester, banjobolter til styresnekka, hardykobling, mellomakseloppheng, bærearmer, nesten alle foringer til giroverføring, drivakselmansjetter (det er fire, men fikk bare plass til én på bildet) og simmeringer til hver side av diffen! Det verste er at dette er omtrent halvparten av det vi skal ta totalt sett.. Men det blir med dette i første omgang Vi har en litt kritisk oljelekkasje fra simmeringen bak på veiva, så vi bestemte oss for å bytte clutchen som er veldig slitt samtidig og i tillegg bytte alle foringene i giroverføringen, mellomakslingen, girkassefester og alle simmeringene på girkassa samtidig. Når vi først må ut med kassa og av med clutchen er det jo like greit. Så til bildene! Skal passe på å få tatt en del bilder i løpet av helgen Endret Januar 11, 2021 av henfjel Nytern, Nyheim og Freakshow reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 30, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 30, 2015 (endret) Holdt på litt med pappas bil i dag! Det er oppholdsvær i byen, da passer det fint å vaske bilen. Forhåpentligvis holder den seg ren en stund, så fremt været holder seg. Fikk seg en skikkelig vask både innvendig og utvendig. Det ble brukt avfetting og så prøvde jeg ut en flaske Turtle Wax Super Vask vi sikkert har hatt liggende siden tidlig 2000-tallet! Fant den i en eske her om dagen. Funket utrolig bra! Bilen ble veldig blank og vannet la seg i små dråper over hele bilen etterpå, som når man har polert bilen. Etter det ble den tørket med microfiberhåndkler så det ikke blir dråpe-merker når vannet tørker, eller i dette tilfellet så det ikke legger seg masse is på bilen.. Innvendig ble det støvsugd, gulvmattene ble avfettet og vasket og vinylen på dasj, midtkonsoll og dørtrekk ble satt inn med en interiørrens jeg fant i samme eske som Super Wash-flaska. Den må ha vært fra 90-tallet en gang sånn som designet var på etiketten, men den funket veldig bra Ellers fikk jeg også peilet og fylt på litt olje og gjort litt andre småting! Må si meg fornøyd med resultatet! Fikk ikke tatt noen bilder innvendig, da det satt noen der, som dere kanskje ser.. Pen bil egentlig, men den har en del rust under dørene og i kanalene som skulle vært tatt samt et par små bulker. Det har også vært rettet ut en bulk i bakluka som vi ikke har fått lakket skikkelig, så lakken har begynt å flasse av igjen der.. Alt det skal rettes opp i etter hvert. Lakksårene ved hengerfestet skulle også vært ordnet og det skulle vært nye skilt på den. Jeg tror også det hadde gjort seg godt med sånne originale chrome-rørhaler som jeg kjøpte til min og en M5-plate mellom lyktene! Får se hva det blir til etter hvert I morgen skal vi forhåpentligvis ta fatt på bensinlekkasjen den har. Og i løpet av helgen skal vi bytte bærearmer og drivknutemansjetter og inspisere hva vi trenger å bytte av foringer/stag og armer i for- og bakstilling senere. Clutch/drivverk/giroverføring-overhaling kommer i midten av februar Endret Januar 11, 2021 av henfjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 Pen bil dette også. Liker disse koslige originalene.. Ser du skriver litt om Tw Supervask . Og den bruker jeg og om vinteren og den fungerer veldig godt synes jeg.. Fjerner det meste av dritt og smuss og bilen blir blank. Mange ler av Turtle sine produkter men jeg bruker endel av de og funker faktisk bedre enn disse svindyre "detailer"produktene.. Igjen flott e34 park. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Januar 30, 2015 Share Skrevet Januar 30, 2015 Flott å se at det gjøres en innsats for å holde disse bilene på veien og i stand Ekstra artig nå denne bilen ser ut til å være hel og pen, original og ikke minst Norsksolgt. Da er den verd å ta vare på spør du meg og jeg håper det er intensjonen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Januar 31, 2015 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2015 Takk for gode ord Sveigis! Turtlewax er ikke så dumt nei Det er absolutt intensjonen Fredrik! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
henfjel Skrevet Februar 19, 2015 Forfatter Share Skrevet Februar 19, 2015 (endret) En liten smakebit på hva jeg har holdt på med i dag! Kommer flere bilder i morgen når jeg har fått montert midtkonsollen og dørsidene Endret Januar 11, 2021 av henfjel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå