Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
2012 utgaven av F10 har ikke lys bak. Kun 2010-2011. Går enkelt å kode om evt :)

Hvor står det at 2012 versjonen ikke har lys bak når bryter står i Auto?

• Svar 166
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet
Leste det på et forum i USA. Antar de har rett der, stod at det kunne kodes om.

Men du har ingen garanti at det er slik på de europeiske modellene. Bilene har stortsett alltid vært forskjellig satt opp på hver side av dammen.

Skrevet
Leste det på et forum i USA. Antar de har rett der, stod at det kunne kodes om.

Men du har ingen garanti at det er slik på de europeiske modellene. Bilene har stortsett alltid vært forskjellig satt opp på hver side av dammen.

Det er ikke påbudt med kjørelys bak i dagtimene (når det er lyst)... iallefall ikke i EU. Man kan forøvrig kombinere kjørelys foran med hjørnemarkeringslys som i USA.

Skrevet

Kjører med tåkelys og parklys(angeleys) pga at det ser bedre ut etter min meining. Så sparer det jo seff på xenon\hid for de som har dette. Slår av tåkelysa når det er mørkt og behov for nærlysa seff..

Skrevet

Kjører med parklys og tåkelys kun når det er lyst ute. Bruker det forsåvidt bare fordi det er så kult! Og viss det er tåke seff. Brukte det litt om kvelden tidligere (delvis opplyst vei) men sluttet med det da en bil blinket på meg ;-)

Skrevet

På min E38 kjørte jeg stortsett med park og tåkelys. Ble det mørkt så var det nærlys UTEN tåkelys som ble brukt. Var det godt opplyst vei så hendte det park og tåke ble værende på istede for og bytte om til nærlys.

Nærlys og tåkelys har jeg aldrig brukt samtidig. Det er noe av det værste jeg vet om i trafikken.

Syns dette er noe som burde bli strengere. Gjerne 20 000,- + i bot for og ha på nærlys og tåkelys samtidig bare slik at idiotene som på død og liv skal ha på alle lys også kanskje begynner og respektere dette.

Skrevet

Enig i at det er irriterende, men kjipt om man har slått på lysene med et uhell og får 20K i bot. Hehehe. Burde da heller vært sånne "repeat offenders" som fikk svi litt.

Skrevet
2012 utgaven av F10 har ikke lys bak. Kun 2010-2011. Går enkelt å kode om evt :)

Jeg har en F10/F11, den har ikke baklysene på i auto. 8)

Skrevet

Jeg har en F10/F11, den har ikke baklysene på i auto. 8)

Riktig! Da har vi ett konkret eksempel. Er bilen din norsksolgt eller import?

Skrevet
Enig i at det er irriterende, men kjipt om man har slått på lysene med et uhell og får 20K i bot. Hehehe. Burde da heller vært sånne "repeat offenders" som fikk svi litt.

Om det koster 20 000,- så glemmer man det ikke. Men si 5000,- ved første bot. Og 20 000,- ved andre bot. Eller 50 000,-

Jeg er veldig bevist på hva jeg gjør når jeg setter meg bak rattet. Jeg glemmer ikke og ta på beltet foreksempel. Lover og regler for bil er noe man som sjåfør bør vite og følge.

Glemmer man regler ved bil burde man ta buss eller bli hjemme.

De jeg mente burde få så høy bot er de som ikke bryr seg om regler og kjører med nærlys og tåkelys. De som kjører med nærlys og tåkelys er somregel bevist på hva de har gjort, de som skrur på ved et uhel fortjener det også. De får lære bilen sin og bli mer bevist bak rattet. Å skru på tåkelys ved et uhell eller og glemme og skru av tåkelys når man skrur på nærlys er like dumt som og glemme og stoppe på rødt i et lyskryss.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...