Gå til innhold

Flere kategorier

eilefsen
 Share

Anbefalte innlegg

Deler man det inn får man mindre brukere per forum, og naturlig nok mindre svar...

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2

Helt uenig. Jeg kommer aldri til å svare på noe om E30 og det er ganske få med E30 som kommer til å gi meg et svar om min E61. Det taler heller for awt sitt argument om at riktig person lettere ser tråden. At E60-tråden er et fint oppslagsverk er bare tull. Hvilken tråd på 200 sider er det? Jeg vet det er mye jobb å legge om et slikt forum og jeg har full forståelse for at det kan være vanskelig å få noen til å ta jobben, men tida er i aller høyeste grad moden for å gjøre en endring. Syntes det var fornuftig å sortere litt etter noen få tidsepoker da det nettopp samler de ulike modellene med mye felles. Om man skiller som jeg foreslo vil jeg påstå det er relativt få felles ting på E39 og E60 f.eks. som blir skadelidende av det. E60-tråden og tulletråden er for meg et bevis på at vi har et betydelig behov for omstrukturering. Hadde jeg hatt datakompetanse til å bidra skulle jeg gjerne stilt opp på dugnad selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2) -1990 - Alle biler eldre enn E36 og den generasjonen.

3) 1990-2005 - Et forsøk på å samle alle biler i æraen fra og med E36 til og E46.

4) 2005- - Alle biler fra E90/E60 og nyere.

Ikke dumt - et langt bedre forslag på oppdeling enn å dele inn i 3-, 5-, og 7-seriekategorier.

Kan gjøre forumet mer attraktivt både for eiere av eldre og nyere BMWer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man dele opp mer tror jeg det er bedre å dele opp i kategorier som er felles for alle modeller slik at man slipper oppdeling på år eller modell.

F.eks:

- Understell (inkl. hjul)

- Motor / gir (inkl. tilhørende elektrisk)

- Elektrisk (utenom motorelektrisk)

- Resten som ikke passer inn i noen av de over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal man dele opp mer tror jeg det er bedre å dele opp i kategorier som er felles for alle modeller slik at man slipper oppdeling på år eller modell.

F.eks:

- Understell (inkl. hjul)

- Motor / gir (inkl. tilhørende elektrisk)

- Elektrisk (utenom motorelektrisk)

- Resten som ikke passer inn i noen av de over.

Det kan vi godt ta en avstemning på om det skulle bli aktuelt :) Selv er alt eldre enn E90/E60 veldig uinteressant så jeg skulle gjerne hatt de i egne kategorier så jeg enklere kunne fulgt med på det som interesserer meg. Om man har større interesse for flere modeller og heller snevrer inn på tekniske kategorier ser jeg poenget med din inndeling. Men, det er lite som er felles for F11 og E39 så jeg ser ikke helt noen logisk grunn til at de skal være i samme kategori, derfor foreslo jeg en litt mer "æra-inspirert" inndeling og da vurdere et større frislipp innenfor hver kategori. Absolutt noe vi kan/bør diskutere om det blir aktuelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hvor aktuelt det er å endre noe som helst i forumet (tror neppe Gunnar har tid), men jeg er evt. litt enig i at tanken om å dele opp forumet i historiske avdelinger. Hvordan oppdelingen evt. skal være må tenkes grundig igjennom, men et naturlig skille går mellom E46/E39/E38 (inkl. submodeller som f.eks E85 og E53 som er basert på hhv. E46 og E39) på den ene siden og E90/E60/F01 (inkl. submodeller) på den andre siden. Her går skillet mellom den analoge og digitale æraen.

Et annet historisk skille kan f.eks være alt til og med E10 ("02")/E3/E9 på den ene siden og fra og med E21/E12/E23/E24 på den andre siden... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen tvil om at "teknisk" er det mest kaotiske underforumet på bimmers. Dog er det ikke veldig stas å bla seg ihjel i en underskog av diverse avdelinger med lite innhold.

Fra mitt synspunkt er det også best å dele det inn i tre æraer.

Gammel: E12/E21/E23/E24/E28/E30

Voksen: E32/E34/E36/E38/E39/E46/E53

Ung: E90/E60 etc.

Blir ihvertfall mindre sjanse for feilpost, som det kanskje kan bli endel av hvis man deler inn i spesifiserte tekniske kategorier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er bra slik det er i dag, men savner det å kunne klikke seg innpå forskjellige karrosseri/motorer etc. Søker man på de forskjellige modellene kommer jo et hav av tråder man ikke er interresert i, og er meget vanskelig å finne frem. Det jeg tenker kunne lettet det litt var om man i tillegg til slik forumet er nå, er at man kan ha en løsning hvor man lager "tags" i tråden, slik at man kan senere gå inn å finne lettere frem til de karrosseriene eller motorene man ønsker. Det blir jo på en måte veldig likt det å bare søke på de forskjellige motorene og slikt, men det jeg tenker at da kan det lages som et kompromiss mellom å ha det slik det er nå, og slik de som vil ha det veldig oppdelt. Er så alt for mange som er håpløs til å søke, så å satse mer på at folk finner lettere frem når de søker hadde hjulpet mener jeg. beklager hvis dette er for rotete skrevet.. :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...