awt Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Jeg ville igrunn ikke kjøpt pre-facelift 1-serie. Nå har jeg riktignok ikke testet en, men jeg har lest flere steder at interiøret fikk en betydelig kvalitetsheving ved facelift. Med tanke på hvor "kjip" jeg syntes min føltes ut innvendig lurer jeg på hvordan de var før. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Marius2002 Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Oi, er 1-serien allerede nede på 100 000,- !?! Du verden så tiden går, ja da kan man bare se bort ifra de jeg linket. 1-serien er helt klart et mye bedre(og nyere) valg! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Kjøp for guds skyld ikke en kjønnsløs 1-serie med ræva motor, da kan du like gjerne kjøpe Golf. Kjøp deg heller en E46 323Ci - tidløst design, lavere verditap (bare 100 000kr på de siste ti år) og ikke minst grom lyd. Lyden er halve opplevelsen, og det vil gi deg mange flere gode stunder bak rattet enn med en 1-serie - den er mer et transportmiddel, og det har du allerede Touranen til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
PenguiN- Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Kjøp for guds skyld ikke en kjønnsløs 1-serie med ræva motor, da kan du like gjerne kjøpe Golf. Kjøp deg heller en E46 323Ci - tidløst design, lavere verditap (bare 100 000kr på de siste ti år) og ikke minst grom lyd. Lyden er halve opplevelsen, og det vil gi deg mange flere gode stunder bak rattet enn med en 1-serie - den er mer et transportmiddel, og det har du allerede Touranen til. +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 E46 Coupe eller cab, med sekser (f.eks. B22M54) står høyt i kurs her ja. Kunne kjøpt en slik på lyden alene Neste skritt blir å bytte Touran i en e61. Da begynner bilparken å komme seg igjen. Det skjer nok ikke nå i sommer, men så fort som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Få deg bmw og bli med på litt treff igjen. E46 er fine biler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 7, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 7, 2013 Du da? Blitt kvitt semitraileren? Tilbake til BMW? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 7, 2013 Share Skrevet Mai 7, 2013 Jepp. Hatt bmw i noen uker nå. viewtopic.php?f=6&t=257996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 Noen her som plukket opp denne tro? http://www.finn.no/finn/car/used/object ... e=41106574 Så knallfin ut! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sjøbuse Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Den så fin ut ja. Du skulle hatt noe sånnt du også Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 9, 2013 Share Skrevet Mai 9, 2013 Kjøp for guds skyld ikke en kjønnsløs 1-serie med ræva motor, da kan du like gjerne kjøpe Golf. Kjøp deg heller en E46 323Ci - tidløst design, lavere verditap (bare 100 000kr på de siste ti år) og ikke minst grom lyd. Lyden er halve opplevelsen, og det vil gi deg mange flere gode stunder bak rattet enn med en 1-serie - den er mer et transportmiddel, og det har du allerede Touranen til. Hvordan vet du at en gammel E46 vil gi flere god stunder enn en 1-serie? På en svingete veg, vil 1-serien kjøre i ringer rundt den gamle 3-serien. 1-serien har visst seg å være utrolig driftsikker, med litt el-tull. Langt nyere konstruksjon også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 9, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 9, 2013 Jeg har kjørt 1-serien som 118d, med full m-tech. Det er absolutt en bil jeg kunne likt meg i, men jeg blir aldri enig med meg selv om jeg liker utseendet på den, og de små diesel og bensinmotorene gir ikke den samme gleden som en 6-sylindret kremmotor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hvordan vet du at en gammel E46 vil gi flere god stunder enn en 1-serie? På en svingete veg, vil 1-serien kjøre i ringer rundt den gamle 3-serien. 1-serien har visst seg å være utrolig driftsikker, med litt el-tull. Langt nyere konstruksjon også. 1-serien er absolutt en driftsikker og god bil på alle måter, har kjørt haugevis av dem selv og de er alle morsome å kjøre selv om 116i oppleves som forholdsvis dau rett fram. Personlig så likte jeg 125i, denne hadde de fått frem ett herlig seksernsnerr som fikk tankene til å gå i retning E30 325i Dette er uansett motor en vesentlig bedre bil enn Golf eller A3, den har bedre kjøreegenskaper, trekk på riktige hjul og en langt bedre driftsikkerhet... Men i denne prisklassen det er snakk om her så er det ikke tvil om at en E46 320I 2,2 eller 323CI vil gi mer kjøreglede for pengene, E46 er en bil med høy byggekvalitet i tillegg så er M52 og M54 meget driftsikre og solide motorer. Det er en skikkelig BMW etter gammal oppskrift, forholdsvis lav og liten og med mesteparten av motorsortimentet bestående av rekkeseksere De tidligste modellene av 1-serien er dessverre litt kjipe i interiøret, det er funksjonelt og solid men den er liksom litt spartansk innredet på de første modellene. Dette ble bedre på facelift som kom senere... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[space] Skrevet Mai 10, 2013 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2013 Det var dette her med subframe disaster på e46 da, som jeg ble minnet på nå... Er det slik at på pre facelift så er bare snakk om tid før det skjer, og ikke OM det skjer? Eller er det slik at om bilen har gått 200.000km uten antydninger, så holder den (frem til eieren som bruker den til å burne med)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Mai 10, 2013 Share Skrevet Mai 10, 2013 Hvordan vet du at en gammel E46 vil gi flere god stunder enn en 1-serie? På en svingete veg, vil 1-serien kjøre i ringer rundt den gamle 3-serien. 1-serien har visst seg å være utrolig driftsikker, med litt el-tull. Langt nyere konstruksjon også. 1-serien er absolutt en driftsikker og god bil på alle måter, har kjørt haugevis av dem selv og de er alle morsome å kjøre selv om 116i oppleves som forholdsvis dau rett fram. Personlig så likte jeg 125i, denne hadde de fått frem ett herlig seksernsnerr som fikk tankene til å gå i retning E30 325i Dette er uansett motor en vesentlig bedre bil enn Golf eller A3, den har bedre kjøreegenskaper, trekk på riktige hjul og en langt bedre driftsikkerhet... Men i denne prisklassen det er snakk om her så er det ikke tvil om at en E46 320I 2,2 eller 323CI vil gi mer kjøreglede for pengene, E46 er en bil med høy byggekvalitet i tillegg så er M52 og M54 meget driftsikre og solide motorer. Det er en skikkelig BMW etter gammal oppskrift, forholdsvis lav og liten og med mesteparten av motorsortimentet bestående av rekkeseksere De tidligste modellene av 1-serien er dessverre litt kjipe i interiøret, det er funksjonelt og solid men den er liksom litt spartansk innredet på de første modellene. Dette ble bedre på facelift som kom senere... Jeg spør igjen, hvordan kjøreglede? En 1-serie er mer lik en E30 i kjørefølelsen,der E46 ligner mer på en eldre 5-serie. 1-serien er langt mer sporty og lettbent å kjøre, spesielt i svingene er denne suverent mer morsom enn en gammel E46 som ofte er herjet av ramp til nå. 1-serien er en 6-7 år nyere konstruksjon ,sikrere, med mindre feil, Og mer moderne hjuloppheng. ":uq8x6xyj]Det var dette her med subframe disaster på e46 da, som jeg ble minnet på nå...Er det slik at på pre facelift så er bare snakk om tid før det skjer, og ikke OM det skjer? Eller er det slik at om bilen har gått 200.000km uten antydninger, så holder den (frem til eieren som bruker den til å burne med)? Det har nok bevist seg på pre-face, på like linje som E36. At det er snakk om når det skjer. En annen ting man må ta høyde for med E46 og E39 er at mange av disse har vært veldig utsatt for rust i falser og dører. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå