Gå til innhold

Norbakken's E28 518i - Til salgs


Anbefalte innlegg

Ny dag, mere jobb! GS hadde pakningen på lager så jeg stakk til Oslo og plukket den opp. Siste rest av monteringen gikk lekende lett, men å få diffen på plass i bilen igjen var en grusom jobb. Tok nesten fire timer å få driten på plass! 🙄 Men nå er alt på plass og testturen vitner om betydelig mindre støy fra drivverket. Er fortsatt en lav hyling i 80-90 km/t, men det kan like gjerne være fra girkassen. Nå blir det etterkontroll om halvannen uke og så satser vi på at alt holder seg tett og fint 😎

2E62E2A6-46F6-4798-8D83-B74C8CC085B2.thumb.jpeg.1567258209e323fffb482a121f5eb406.jpeg

B8F6F38C-EB73-4F4A-B747-6A5165ABC418.thumb.jpeg.56bff71e8ac929c0a0c5fd7cd25ce471.jpeg

Liker sånn før-underveis-nå bilder 😜

BD4E1BFA-E4AF-4A31-9CFB-D08392377F53.thumb.jpeg.6f7f2e692cd63b59105e5d8743942110.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste innlegg på en stund 😜: Gikk for en kjapp innvendig vask, noe som trengtes sårt. Bagasjerommet har noe rust her og der, og bestemte meg for å åpne lokket over bensintanken. Der ble jeg møtt av en massiv klump av tørket sand/jord/stein. Her har det sprutet opp i årenes løp og tørket fast rundt rørene. Etter endel skraping og pussing ble det omtrent greit oppi der, men som bildet viser så ligger bensinslangene fast i sand bortover tanken. Følte meg neste som er arkeolog en stund der 😂 Ser ut som jeg burde ta ned tanken og bytte ut slanger og rør!

A69B7FB8-94BC-4C05-A905-0E3DCEEA9FDF.thumb.jpeg.207e849412f25dca55639d91c654d281.jpeg

9BC1C0B0-3B89-4EDC-AD66-2D435C5BD50A.thumb.jpeg.0f500ac51a2b552a3cf85c4281965018.jpeg

Det gamle reservedekket ser også ut til å leve i beste velgående. Fant ingen produksjonsdato, bare at det er laget i Vest-Tyskland 😎

B1C6AADB-7764-44FC-9080-55601AC32811.thumb.jpeg.c2dc9a399b4ad3f3b9bae0b05d8fdaa5.jpeg

F05EEF80-A349-4745-B1CD-E6DFCCCF35C9.thumb.jpeg.746c67c3f168dff419e7af4c53fc4ab8.jpeg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alltid spennende med Norbakken oppdateringer og når jeg ser e28 oppdatering ,da finner man kaffekoppen og leser 😊

Overhaling av diffen og arbeidet der så bra ut .

Sånt ser gøy ut .

Angående bensintanken din og arbeidet du snakker om der ,så kan jeg informere om at når du tar ned tank der ,så er det kun de to slangene du ser som går til pumpe og retur .

Maks en meter lange hver og null rør 😊.

Men og ta ned tank på den anbefaller jeg og det skikkelig rent .

Etter jeg gjorde det på min ,fikk jeg behandlet plasser man ikke kom til og alt er n helt og pent .Anbefalles .

Hvis du da får toppet alt med en nylakkert tank ,da får du roen 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Da var årets sesong ved veis ende. E28’n har faktisk vært en del i bruk på sensommeren og i høst, men har naturlig nok fått en arg konkurrent i 850’n 😂 I dag var det tid for vask og parkering. Hadde tenkt å få plass til alle fire bilene i garasjen, men innså at da ville det ikke være plass til å slippe en fis der inne en gang. Og det gidder jeg ikke, så da får den ta til takke med kald, men tørr lagring i vinter.

Ikke god plass, men plass nok.

A8D6D583-06B7-4DB7-A1D1-66A4C556DE71.thumb.jpeg.509d83a7e939ce96b387acf001310c32.jpeg 


B0469B99-9148-41EB-A889-87C66A596575.thumb.jpeg.bb8d31355f4dd669331cf6ba223ff906.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

…og slik jeg forlot den i slutten av oktober slik sto den i dag da jeg åpent døra til vognskjulet. Batteriet var fulladet og alt var klart for oppstart og utkjøring. Nå skal det sies at i de 10 årene jeg har hatt denne bilen så har den aldri hatt trøbbel med å starte etter lagring, faktisk har den startet lettere etter et halvt år enn etter 20 min når jeg har vært på butikken 🙄

IMG_4706.thumb.jpeg.d6b44126c04aa274ad922ccee94934f3.jpeg

Så da var det egentlig ikke overraskende at den startet ganske så greit i dag og 😜 Jeg så imidlertid ganske fort at varsellysene i dashbordet ikke slukket etter oppstart, noe som tydet på manglende lading. Bilen ble kjørt i garasjen og feilen ble fort lokalisert. Én av to kontakter på dynamoen var løs, og mutteren lå igjen inne i gummihetta. Ny låsemutter på plass og alt var bra igjen. Ser også at det er en del mugg/saltutslag på motoren, noe som kanskje henger sammen med dårlig jording eller noe sånt?

IMG_4710.thumb.jpeg.e3d838545aeb16eeee260b989b27fd47.jpeg

IMG_4709.thumb.jpeg.fd6d8ae331d8fc326d3f2bc5120056c5.jpeg

Etter en kjapp vask var det klart for en lengre kjøretur, en is, og noen nye liter med bensin.
Og jeg elsker den utsikten her 😍

IMG_4713.thumb.jpeg.b6daf4c12e68e49207393e918462b3e3.jpeg

Endret av norbakken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var godt å se e28en din igjen Einar 😊

Er liksom den jeg tenker på synonymt med deg .

De starter bestandig disse her etter lagring ,men som regel litt tlc før sesong kan begynne 😊

Ja og enig flott utsikt .

Liker fargen ut og innvendig så godt på 5serien din .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, sveigis skrev:

Var godt å se e28en din igjen Einar 😊

Er liksom den jeg tenker på synonymt med deg .

De starter bestandig disse her etter lagring ,men som regel litt tlc før sesong kan begynne 😊

Ja og enig flott utsikt .

Liker fargen ut og innvendig så godt på 5serien din .

Hehe, det var godt å få den ut av dvale ja. Jeg har jo egentlig tenkt at jeg må selge denne nå som 850’n tar opp en plass, men jeg syns det er vanskelig. Den er langtfra pen, men den går og går, og jeg storkoser meg bak rattet. Den krever ikke fryktelig mye i vedlikehold heller (ikke så langt hvert fall), og markedsverdien i en 518i med 294k på klokka er forholdsvis minimal. Så lenge den funker og går gjennom EU (skal inn til høsten igjen) så tror jeg bare at jeg beholder den 🙈😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig utsikt der ja :) Må være gull å ha god plass i garasjen.

Flott å se at du tar vare på denne generasjonen , og støtter deg i å beholde e28 :) koster ikke mye å ta vare på, og gleden av å ha en slik overgår verdien.

Har landet på å beholde e34 selv om det kommer en kjørbare e32 etterhvert :)

Vi får stå sammen med Jan og ta vare på disse så lenge det går :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mortenej skrev:

Nydelig utsikt der ja :) Må være gull å ha god plass i garasjen.

Flott å se at du tar vare på denne generasjonen , og støtter deg i å beholde e28 :) koster ikke mye å ta vare på, og gleden av å ha en slik overgår verdien.

Har landet på å beholde e34 selv om det kommer en kjørbare e32 etterhvert :)

Vi får stå sammen med Jan og ta vare på disse så lenge det går :)

 

Ja her er det bare å passe på tingene og ta vare på det gamle vi har .

Det eneste jeg mangler nå for å få fred er en e36 325 i .

Da sier jeg takk for meg hva prosjekt angår .😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mortenej skrev:

Nydelig utsikt der ja :) Må være gull å ha god plass i garasjen.

Flott å se at du tar vare på denne generasjonen , og støtter deg i å beholde e28 :) koster ikke mye å ta vare på, og gleden av å ha en slik overgår verdien.

Har landet på å beholde e34 selv om det kommer en kjørbare e32 etterhvert :)

Vi får stå sammen med Jan og ta vare på disse så lenge det går :)

 

Hehe, ja det er helt klart mye glede i å ta vare på disse, og så lenge de får jevnt vedlikehold så kan man jo kanskje unngå de store oppdukkende utgiftene. For e28’ns del så er det rust som er utfordringen på sikt, og det faktum at den er urørt og har gått 294kkm. Men den skal få gå så lenge den går 😜😉

22 timer siden, sveigis skrev:

Ja her er det bare å passe på tingene og ta vare på det gamle vi har .

Det eneste jeg mangler nå for å få fred er en e36 325 i .

Da sier jeg takk for meg hva prosjekt angår .😊

Det er vel ikke umulig å få tak i en 325? Og du har jo flere ganger bevist at du evner å få liv i selv de mest neglisjerte eksemplarene 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, norbakken skrev:

Det er vel ikke umulig å få tak i en 325? Og du har jo flere ganger bevist at du evner å få liv i selv de mest neglisjerte eksemplarene 😉

Nei egentlig ikke sånn sett ,men heller ikke lett lengre😩

Hehe ja det var det da,men kan si det sånn at jeg på e36 325 prosjekt så er jeg villig til å strekke meg langt .

Kan til og med gå med på å sette sammen en som står i kasser så desperat er jeg .

Kun et krav og det er soltak .

Om det er sedan eller coupe er det samme.

Men jeg har en plan i hodet mitt ,klin original med lett senk non M optik med 17 toms felg og litt kant helst originale hjul.

DA Einar hadde jeg fått fred resten av livet…

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, sveigis skrev:

Nei egentlig ikke sånn sett ,men heller ikke lett lengre😩

Hehe ja det var det da,men kan si det sånn at jeg på e36 325 prosjekt så er jeg villig til å strekke meg langt .

Kan til og med gå med på å sette sammen en som står i kasser så desperat er jeg .

Kun et krav og det er soltak .

Om det er sedan eller coupe er det samme.

Men jeg har en plan i hodet mitt ,klin original med lett senk non M optik med 17 toms felg og litt kant helst originale hjul.

DA Einar hadde jeg fått fred resten av livet…

😂 e36 coupe er veldig pent da 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg tok ut bilen fra vinterlagring så jeg at hjulene mine har blitt enda mer skrukkete og stygge enn de allerede var. Masse små sprekker, og ventilene henger knapt på. Hjelper ikke at felgene flasser og dekkene er 9 år gamle.
Så i dag satte jeg på Style 5 som egentlig er tiltenkt e23’n. Disse er 16’’ og har 225-dekk rund baut. Passet forsåvidt pent på bilen, men på grunn av at disse originalt har sittet på en e39 så passer ikke senterdekslene - navet er for stort 🙄 Men, det ser ok ut for det. 14-tommerne trenger en oppussing, men det står ikke øverst på lista… 

IMG_4728.thumb.jpeg.03efb26fda2290b109c0ec7a84d02680.jpeg

IMG_4727.thumb.jpeg.06ed519628c07bbd1e1d5067771b03b6.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse felgene passer til alt og ble pent .😊

Brukte du senterringer på disse?

Jeg måtte ha det når jeg hadde like felg på e34en hvis ikke ,ble det risting og ikke noe kjekk en plass.

Er så glad i den fargen på denne bilen din😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • norbakken changed the title to Norbakken's E28 518i - Til salgs

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...