Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

17 timer siden, Eivimath skrev:

Ser bra ut, fine biler! :D Vet du om m-sportbremsene fra F30 passer på alle E9x? Alle steder jeg ser snakkes det bare om 335 :P 

Kan ikke garantere det, men jeg er ganske sikker på at de passer på alle. Tviler sterkt på at BMW har laget forskjellig innfestning på de forskjellige modellene av E90. Man må bytte skiver også, så det koster litt. Disse passer også rett over.

17 timer siden, williamwiers skrev:

Du har sikkert sagt det før, men hvilken stivhet gikk du for? :) 

må være deilig med å få bilen sammen og på hjul med sånne coilovers!

Gikk for 16 og 24 kg/mm :P Har helt glemt de justeringsdelene, kan se om jeg får henta de idag.

14 timer siden, Freakshow skrev:

fy faen de var små de coilsa! xD spent på å se bilen på bakken!
hvor lavt står disse nå egentlig? :)

Det er ca 3cm igjen foran og bak. Jeg aner ikke hvor lav den blir nå, så det blir litt spennende å se!

-

Fikk byttet vannpumpe og termostat igår. Makan til drittjobb å gjøre når bilen står på bukker. Skulle helt klart hatt løftebukk for å ha litt mer plass å jobbe på, da det er utrolig trangt å holde på der, samtidig som det drypper litt kjølevæske etter man har drenert. Takk og lov for gode DIY på youtube. :D Følgende ble gjort:

- Slette feilkoder, koble fra batteri.

- Drenere kjølesystem.

- Løsne slanger på termostat og vannpumpe. Trangt som fy.

- Ned med vannpumpe, ned med termostat.

- Reversere prosessen med nye bolter på vannpumpe (engangsbruk på bolter)

- Kjøre "bleed-prosedyre" på vannpumpe. Utrolig enkelt når den gjør det selv.

Alt var heldigvis tett og i orden. :D

Bilen står fortsatt på bukker da jeg fant litt oljedråper på blokk og over vannpumpe, så tenkte å prøve å finne ut lekkasjen før jeg tar den ned.

Felgsentrene er levert til lakk så håper på å få de tilbake til helgen.

25965177250_70c84822e3_h.jpg

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt jobbet.. Byttet selv pakkning på termostaten på min E61 og måtte jo ned med halve bilen for å komme til. Samt kjølevæske overalt.. Hehe.. 

Er vertfall veldig greit å kunne gjøre det selv.. Da får man vertfall tid til å se overting og kanskje rengjøre litt her og der :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå, andreaskarm skrev:

Godt jobbet.. Byttet selv pakkning på termostaten på min E61 og måtte jo ned med halve bilen for å komme til. Samt kjølevæske overalt.. Hehe.. 

Er vertfall veldig greit å kunne gjøre det selv.. Da får man vertfall tid til å se overting og kanskje rengjøre litt her og der :-) 

Løsnet stabstag og flyttet slangene til tannstang for å få bedre plass. Men hjelper lite når slangeklemmer og bolter er på oversiden. :P

Det er helt sant, sparte ca 10.000kr kontra å ta det hos BMW (fikk veldig god pris på deler). Grei erfaring å ta med seg videre også. Ja, det ble rengjort litt rundtom også, pluss at jeg fikk et overblikk av hvordan tilstanden ellers ser ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, andreaskarm skrev:

Hvordan går det med fargingen av interiøret ditt da? Er det lagt på is? Eller manglet du noe?

Har ikke fått solgt interiøret, så har ikke kjøpt nytt M3-interiør. Det har havnet litt bak på prioriteringslista foreløpig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Gabz skrev:

Ble pent det der. Trodde denne skulle sitte under bakken med den høyden på coiloverne, haha.

Som nevnt før så komprimeres ikke disse fjærene like mye som vanlige fjærer pga at de er så stive. :)

1 time siden, andreaskarm skrev:

Har du noe å justere på oppover? Det så utrolig tøft ut, men kanskje en smule lavt bak? 

Skal finjustere når jeg får på Hamann-felgene. Det blir vel heller litt mer ned foran enn opp bak. :)

Kan justere noen cm opp ja. Men man kjøper ikke dette coiloversettet for å senke moderat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir ikke bilen for stiv med ett slikt understell og kjøre aktivt med på vestlandsveier? Husker jeg hadde en 200sx som var pinnestiv, den hoppet jo så mye at man mistet grepet avogtil :P

Blir spennende og se med nye felger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stivheten på de er en ting, men det vil jo også være et problem at de har såpass kort vandring. Ved f.eks. en grop i veien vil den selvfølgelig "skyte" hjulet fortere ned enn et mykere oppsett, men pga kort vandring vil jo hjulet bare falle med hjelp av tyngdekraften den resterende avstanden. Men med såpass lavt oppsett er det som oftest ikke muligheten for å kjøre hardere og mer aktivt som er målet :) Tror uansett det blir veldig tøft med riktige felger!  Hadde aldri orket å kjøre så lav bil selv men, synes det er ille nok med biler som bare har rundt 10cm klaring foran...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...