Gå til innhold

Frodes E92/E90-garasjetråd

Share

Anbefalte innlegg

Synst du skal gå for luft iogmed at det er en såpass "ny" og strøken bil :) forbinner coils litt mer med lave og gamle biler hvor man ikke er så veldig redd for å ta nedi litt :) uansett en råå bil du har ;)

Jeg kjører vanligvis relativt lavt med bilen uansett, om jeg kjører rundt i Os og Bergen. Er ikke så ofte jeg hever bilen lenger i og med at jeg ikke har fartshumper i utkjørselen lenger. Derfor jeg har lyst på noe nytt som er litt mer sportslig og stivt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde definitivt gått for et kvalitetscoiloversett. Men jeg ser jo fordelen med luft mtp fartshumper, ferjer etc. 

Jeg skal selv bytte til H&R coilovers når tiden er inne. 

Hovedargumentet mitt når jeg kjøpte luftunderstell var pga 7 fartshumper, der to er jævlige. Etter jeg flytta har jeg ingen og har ikke det problemet lenger.

Det er H&R Deep jeg ser på nå, samt Gepfeffert by KW. (Begge er coilovers som er bygget lavere enn standard).

Planen var jo Broadway Static, men de svarer ikke på mail.  ](*,)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bilen EU-godkjent for to nye år. Digg å få det gjort før vinteren slår inn :) Ikke en dårlig foring enda, selv etter to år med luftunderstell. Nå er så og si alt av luftunderstellet demontert også, så det blir lagt ut for salg om ikke så lenge. Ta gjerne kontakt om interesse, det passer til E9x og E8x.

Jeg fikk jo også en ny fargeprøve fra Leatherique på mandag. Den var litt mer oransje enn den forrige, og det var egentlig akkurat det jeg ikke ville ha. 

Det førte til at jeg likte den første fargen bedre, men er fortsatt usikker siden den ser veldig rød ut i kaldt lys.

BMW Terracotta til venstre, Porsche Terracotta til høyre:

22494346063_a0e9acab93_h.jpg

Venter på en ny fargeprøve før jeg bestemmer meg, men det er en annen farge enn Terracotta.

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha sett at BMW har flere farger de kaller Terra og Terracotta. I X3 er den mer oransje, i 1- og 3-serien mer brun.

Det kan godt være, for bildene ser veldig forskjellige ut når jeg googler det. Den nye prøven blir Sepang Brown (fra Z4M), den skal være en del gråere i farge.

Sepang_Brown.jpg

Endret av Frode D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva bruker du å gjøre når du bytter understell på e90/e92? Foran er det greit, men bak blir jo hjulstilling helt skakk når man løsner bærebrua. Har ikke noe problem med å demontere, men har du et triks på lur for å ikke rote vekk hjulstillinga helt? Lurer på å skifte til org i vinter pga har ikke godkjent settet mitt enda.

Endret av Vegardb17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir det coilovers nå da? Jeg hadde beholdt luften, bare det at man kan komme inni garasjen og se bilen ligge heeelt nedpå må jo vere verdt det :P Drømmer selv om og ha bil med luftunderstell :P

Ja, det blir coilovers. For å være helt ærlig så står den som regel i kjørehøyde, etter å ha hatt med luft i to år er det ikke så spennende å legge den nedpå lenger. Man blir vant til det meste :)

Hva bruker du å gjøre når du bytter understell på e90/e92? Foran er det greit, men bak blir jo hjulstilling helt skakk når man løsner bærebrua. Har ikke noe problem med å demontere, men har du et triks på lur for å ikke rote vekk hjulstillinga helt? Lurer på å skifte til org i vinter pga har ikke godkjent settet mitt enda.

Foran er det jo greit som du sier, bak løsner jeg bare ytterste delen av bærebroen og vipper den ned. Da får man inn/ut fjæren uten fjærklemmer. Bare husk å løsne xenon-sensoren på venstre side, sånn at den ikke knekker. 

Men jeg har jo hatt justerbare stag til toe og camber, så alt dette endres jo når jeg monterer originale stag. Han som pleier å ta hjulstillingen på min sa at jeg skulle sikte på hjulet foran når jeg justerte spissingen (ytterkant av felg bak treffer ytterkant av felg foran). Sist jeg gjorde det traff jeg ca 0 og han justerte bare littegrann. :)

Finnes det da ikke luft som er like stivt og sportslig som coil? :)

Kanskje ikke like stivt, men man kan fint kjøre sportslig på luft. Luften er mye bedre å kjøre på enn et billig coiloversett. Det kan kanskje høres ut som at jeg syns det er veldig mykt, men det er ikke det. Bare jeg som har lyst på noe nytt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...