Kjell Z3 Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Jeg vil si to ting:1. Lykke til videre med å drive bimmers videre, her har dere alle muligheter for å gjøre det bra og det tror jeg også dere kommer til å gjøre! Gratulerer med kjøpet!! 2. Som dere kan se på de to som har svart i tråden over meg her, det gjelder begge to Fredrikene, Jeg og veldig VELDIG mange flere er DRITTLEI av den kranglinga deres OVERALT på hele forumet!! Jeg er ikke selv så aktiv på bimmers lenger, men støtt og stadig kommer jeg inn i tråder der de forsøpler tråder med krangling, det er nesten som det går i sport å krangle!! Jeg ber dere, drit i den kranglingen!! Det er så unødvendig!! Mang en gang hører jeg på biltreff om dere to kranglefanter og hvordan det svekker bimmers, Jeg tviler ikke et sekund på at dere er ordentlige folk i det virkelige livet, men her på bimmers er det dritirriterende med kranglingen uansett hvor konstruktive dere er og hvor bra argumenter dere har. Man merker at det ulmer mellom dere to uansett... Jeg er sikker på at de nye eierene tar tak i problemet så fort som mulig. Jeg ser overhodet ikke problemet, og påstanden din er virkelig drøy. Jeg vil påstå at disse to karene (som jeg lang fra alltid er enig med) er blant de viktige på forumet. Å påstå at de svekker bimmers bør du kanskje stå for selv, i innlegget ditt får du det til å se ut som at det er den vanlige oppfatningen siden du "Mang en gang hører................." Et forum uten takhøyde er et dødt forum. BMWCCN skulle jo bli så forbanna seriøse at de skulle bli kvitt alle som ikke skrev etter deres pipe, jeg advarte dem i flere tråder om hva som kom til å skje, , og ganske riktig... forumet er stein dødt og ødelagt for alltid. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 jeg er enig med Hylle. +2 Greit å diskutere i blandt men viktig at den ikke strekker seg over en hel forumside med bare fredriker som skriver! Dessuten sklir diskusjonene raskt over på off topic. Forøvrig er jeg glad Bimmers finnes og skal fortsette. Som det bilnautet jeg er, var et slikt "støtteapparat" viktig i avgjørelsen om å kjøpe bmw. Ønsker de nye eierne lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Kjell og fredrik for den del: (nå kommer jeg til å høres ut som en kjerring): det er ikke at dere krangler, men hvordan dere krangler. Jeg for min del skriver mange innlegg i mange tråder hvor det er mer debatt (kanskje en bedre beskrivelse enn diskusjon eller krangling) men som jeg lar vær å poste, fordi jeg vurderer innlegget som uhensiksmessig. Det er ingen tvil om at fredrikene (med venner) har mye resurser og kunnskap og tilfører forumet mye positivt, dessverre er det også mange eksempler hvor innleggene er mindre interessante for andre enn de som er med i diskusjonen. Jeg tar mange 5minutters avbrekk fra arbeidsdagen på bimmers, og ingenting er kjekkere enn morsomme bilder, interessante topics (som ikke nødvendigvis trenger å være bmw relatert) etc da. skuffelsen blir derfor stor når innleggene er subjektive vurderinger i en endeløs debatt om hvor bra en enkelt modell/merke er.. Så lenge alle tar hensyn til at det er 100personer+ som "hører" på diskusjonen, og ikke bare de andre 2 som poster, så blir nok stemningen bedre.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
*MrB* Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Det var da voldsomt... Har ingen problemer med noen av Fredrikene. Forumet blir langt tristere uten de. Det betyr ikke nødvendigvis at jeg er enig i hverken standpunkt eller diskusjonsstil hver gang. Spesielt "danskefredrik" oppfatter jeg som saklig og kunnspapsrik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SofaKingFresh Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Takk for et fantastisk forum, Gunnar, og lykke til videre med både hus, barn og jobb All respekt til deg for det du har bygget opp for oss BMW interesserte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MSJ Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Forøvrig så synes jeg det er dumt av Hylle å ødelegge en ellers så fin tråd med ville påstander i en høyst uhyggelig tone. Er som Fredrik sier nettopp dette som skaper sur stemning i forumet Tror du at det er så "ville påstander" altså? Ta deg en tur på BMW-treff du og hør litt rundt, som Hylle påpeker så har blant annet du blitt nevnt gjentatte ganger på treff som en person som skaper veldig dårlig stemning her inne. Ellers vil jeg ønske lykke til og gratulere de nye eierene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet August 31, 2013 Share Skrevet August 31, 2013 Nå tror jeg at det er på tide å avslutte denne diskusjonen. Den har kommet helt ut av proporsjoner og er alt annet enn konstruktiv når folk angriper andre forummedlemmer med argumenter som de hverken kan etterprøve eller forsvare seg mot. Før noen fortsetter med denne elendigheten anbefaler jeg at alle leser denne artikkelen om å begå sosialt selvmord som sto skrevet i Aftenposten 19 april 2012. http://www.aftenposten.no/meninger/komm ... iJLvT-gZ1x Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dirty Skrevet September 1, 2013 Share Skrevet September 1, 2013 Dette blir Spennende, Planene høres bra ut. Men som flere skriver Ta det forsiktig og planlagt, Vi er en rar rase her inne som ikke tåler mye nytt på en gang En Like knapp slik som facebook bruker, syns jeg dere burde vurdere. PHPBB som forumet kjører på har slike løsninger klare. Men siden dere er et IT firma så har dere nok full kontroll over det tekniske Ønsker dere lykketil, og håper og tror at dere kan løfte norges største bilforum enda et hakk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet September 1, 2013 Share Skrevet September 1, 2013 Spennedes Ønsker dere masse lykke til! Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
scoot Skrevet September 1, 2013 Share Skrevet September 1, 2013 Woha spennende! Gratulerer så mye til alle involverte, venter spent på å se hvilken retning bimmers.no utvikles i Jeg vil kun påpeke én ting jeg håper dere unngår, ikke gå for "bilforumet.no"-looken der ALT er delt opp i kategorier. Forumet blir uendelig stort, knotete og kjedelig å bruke. Bortsett fra det så tror jeg det blir bra med en opprydning i kjøp og salg, samt en DIY-kategori! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jørgen Lie Skrevet September 1, 2013 Share Skrevet September 1, 2013 Gratulerer til nye drivere! For min del er det gode innspill som har kommet, men som den ene Fredriken sa: ta et steg av gangen. Mange som har sagt at de ønsker forferdelig mye ting her inne, men jeg tror at det er viktig og holde det enkelt, og ikke ha alt for mange underkategorier. Under den "deler selges" kategorien, så kan det nok deles opp litt, men ikke for mye. Samtidig håper jeg at at f.eks layouten ikke blir mye forandret, da den er meeget enkel og grei i mine øyne, uten en hel masse ting og tang over alt. Så da ønsker jeg nye drivere og eiere lykke til, håper dere ikke tar av med alt mulig, er aktive/rettferdige med moderering og fortsatt fører bimmers på en flott måte for oss BMW-entusiaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 1, 2013 Share Skrevet September 1, 2013 Flott! Bare husk _ikke_ del inn i karosseri (E -tall) kategorier - siden det mye overlappende deler. Det beste er å dele inn i ala "motordeler", "interiør", "eksteriør/styling", "karosseri", "eksos" "tuningdeler/ettermarked" osv. Da blir det lettere å peile seg inn på hva man vil ha, om man får flere alternativer. I en annen tråd her inne ble det foreslått å dele kategorier opp i "beslektede" modeller, og det tror jeg hadde vært det beste. I denne verden vil f.eks. "e36 og eldre" være beslektet, samme med "e38, e39, e46, e53, e83, e85", videre "e6x, e7x, e8x, e9x" osv. En e30 har svært lite til felles på alle de nevnte kategoriene med f.eks. en F30, og jeg tror heller ikke eierene av disse modellene (med mindre man har begge) ønsker å lese om hverandre sine utfordringer og problemer. Denne løsningen her heller ikke perfekt desverre, ettersom man får f.eks. M54B22 i alt fra e36 (Z3) til e60, men jeg tror likevel det hadde vært en av de bedre løsningene. Jeg har også sansen for at man kan velge fra en rullegardin(?) hvilken modell tråden omhandler når man skriver innlegg, slik at det står f.eks. "(E30) bilen starter ikke" eller "(e39) Hvilke felger?" Ellers ønsker jeg de nye eierene lykke til, og ser frem til nye løsninger og funksjoner. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oddis Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 AWT, jeg snakker kun om salgsforumet da jeg er imot E-inndelinger. Ikke om forumet generelt. Det er bare når man skal ha tak i deler det store problemet melder seg om man E-deler kategoriene. Ellers er jeg helt enig med deg, vi burde dele inn i "interessefelt" bare man gjør det rett, og dine forslag er på rett spor! Se på de store utenlandske forumene med titalls kategorier - det er helt umulig å få med seg skikkelige nyheter med så mange kategorier. Og de rette ressurspersonene (som kanskje befinner seg i en annen E-kategori enn deg) ser aldri postene dine, og motsatt. Så interessegrupper er bedre enn rene E-grupper uten tvil! F.eks er det mange her, meg selv inkludert som er veldig tuningorientert, så vi kunne lagd en "tuning / overlading" kategori, og en "OEM teknisk" for å holde de to separert. Man burde holde rimelig basic spørsmål og avanserte tuningdiskusjoner adskilt, det gjør det bare enda verre for nybegynnere å forstå seg på skruing når de føler de tråkker i en gresk verden. Og - E30 og E36 er biler i særstilling her inne, siden det finnes så utrolig mange av dem og svært mange bygges om. Å lage noe dedikert mot de hadde nok vært lurt for å "skille mainstream fra spesialisert". Slik kunne E39, E46, E60 og F eiere som gjerne i 99% av tilfellene kun bedriver orginal skruing på bilene sine deltatt på et mer konkret nivå ennå bli blandet inn i ettermarkedspraten som gjerne er "en egen verden". Dette er jeg helt sikker på ville forenklet veldig mye for veldig mange. Sånn umiddelbart kunne jeg foreslått: "OEM(orginal)) Teknisk" (Så kan man evetuelt dele inn i E-interessefelt slik AWT foreslår som subkategorier). "Ettermarked / Tuning / Overlading Teknisk" (Her trengs gjerne liten inndeling siden det stort sett kun moddes E30/E36 og eldre BMW'er med veldig like tekniske plattformer. "Show'n'Shine" (Disse bor i Bilder/Film kategorien nå) "Bilstereo/ICE" (har allerede) "DIY" (Alle legger ut grundig og informative veiledere som alle kan ha nytte av. En enorm ressurs om det gjøres riktig) "BMW prosjekter - inndelt i "Fikse opp/restaurering" og "ombygginger/tuning"............................................ ( For meg kunne gjerne "BMW prosjekter" hatt en subkategori som jeg nevner, der ombygginger (som innebefatter minst motor/tuning og/eller karosseriendring) var inndelt. Altså skille "fikse opp prosjekter/restaureringer" fra "ombygginger/tuningprosjekt". Jeg ser også for meg at vi bør gjøre noe med "Annet bil og motorprat", den kategorien er veldig vid og kaostynget i mine øyne. Så burde de rett og slett ta valget om de skal ha en "Off topic" kategori. I mine øyne burde de det, det vil ventilere vekk MYYYE av støyen fra ADHD tastaurgjengen og gjøre resten av forumet til en mer fredelig og konstruktiv plass. Ellers burde de sette lista lavt og gi beskjed om at dette ikke er et alt mulig forum. En av delene, ikke en mellomting.. Lag et eget sted i et hjørne av forumet der de største kverrulantene kan få hakke på hverandre i ferd, slik at alle ikke trenger å se det. Derfor mener jeg et "Off topic" er midt i blinken. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Så burde de rett og slett ta valget om de skal ha en "Off topic" kategori. I mine øyne burde de det, det vil ventilere vekk MYYYE av støyen fra ADHD tastaurgjengen og gjøre resten av forumet til en mer fredelig og konstruktiv plass. Jeg er enig i mye av det du skriver oddis, men å henge ut en gruppe mennesker på denne måten er ikke veien å gå. Som du sikkert vet etter så mange år her inne består brukerne av utrolig mange forskjellige typer mennesker og slik har det alltid vært. Noen har et sosialt, fysisk eller psykisk handikap, men dette betyr ikke at de automatisk er dårligere forumbrukere. Den store takhøyden vi har her inne gjelder for disse menneskene også. Poenget er derfor at vi alle sammen følger forumreglene og det er her den nye ledelsen etter min mening bør gå i tenkeboksen mhp. avgrensningen av et rent BMW entusiastforum og/eller et mer generelt communityforum. Dette har ikke alltid vært like klart og det har ført til en del frustrasjoner og klager i forhold til "spamming" av forumet med innlegg som egentlig ikke hører hjemme i et forum som bimmers. Ellers er enhver oppdeling av forumet på tvers av E/F-koder og M/N-koder vanskelig. Personlig liker jeg den modellen det svenske autopower forumet har valgt med hovedgrupper sortert på de ulike seriene (f.eks 3-serien, 5-serien etc.) samt styling/trimming/etc., BMW generelt, alment om biler og kjøp/salg som egne grupper. I tillegg kan man på ulike måter sortere på tvers av gruppene ved å f.eks be om en liste med alle innlegg sortert etter når de er postet uansett gruppe. Søkefunksjonen er stort sett den samme som her inne og et oppslag på f.eks "M54B22" vil generere et resultat på tvers av alle gruppene eller kun innenfor en gruppe... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet September 2, 2013 Share Skrevet September 2, 2013 Slenger meg på gratulasjonsbølgen, håper å få mange fine år her fremover Ellers, når det gjelder forumetikette kan den gyldne regel være en fin greie. http://no.wikipedia.org/wiki/Den_gyldne_regel Jeg er på ingen måte religiøs, ei heller antireligiøs men jeg finner det en smule beroligende at mennesket tiltross for enorme ulikheter stortsett velger å i det minste inkludere denne regelen i sitt levesett. Hvor mange som lever etter den er noe annet Bimmers er en slags smeltedigel. Her har vi alle slags personligheter og noen vil alltid skille seg litt mer ut enn andre. Dette er forsåvidt veldig positivt, det er nettopp dette som gjør at forumets "grenser" oppheves og vi blir en del av noe større. En slags interaktiv/menneskelig symbiose kan vi kalle det. Personlig er jeg nok en late bloomer, det tok litt tid før jeg skjønte at vi har mest å lære av våre motpoler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå