Saltkjelen Skrevet September 11, 2013 Share Skrevet September 11, 2013 Det går bra vettu, da er det null problem med 235/35 hakka r Ja, det er som du sier, ingen problem med Nokian Hakkapelita R i 235/35-19 på E60/E61. Det idéelle hadde vært 245/35-19, men jeg har per dags dato ikke funnet ett eneste dekk å oppdrive i denne dimmensjonen. 235/35-19 gir forøvrig -1,04% avvik. Med andre ord godt innenfor +/-5% regelen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gustav C. Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Jeg sverger til Nokian vinterdekk. De er alltid på pallen på dekktestene, så det blir ikke feil. Sett bort i fra blodprisen man betaler da seff. Har prøvd andre vinterdekk som har følgt med biler jeg har kjøpt, men uten unntak opplever jeg en nær døden opplevelse. Og dagen derpå står jeg desperat foran disken til Vianor.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TorErik Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Må ha nye vinterdekk på E91 nå snart, men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for 17" eller 18" enda. Og i den forbindelse har jeg et par spørsmål. Har idag 225/45-17 som fungerte greit sist vinter, men vurderer å bruke sommerfelgene mine som er 18" i stedenfor. På de står det idag 225/40 og 255/35 på 8" og 8,5" felger. Hvilken dimensjon ville vært greit å brukt på 18" som vinterdekk? Kan vel ikke ha like breie dekk på 8 og 8,5" felg? Vil ikke ha for breie vinterdekk heller. Stor forskjell på framkomlighet med 18" kontra 17"? Har kikket litt på Nokian piggfritt da jeg er godt fornøyd med disse fra før av. Kjører stortsett på vestlandet der det er ganske våte vintre, men har jo vært en del snø de siste to årene. Så vil ikke ha for breie vinterdekk heller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Hafsmo Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Jeg kjøpte Nokian Hakkapeliitta SUV 5 fra http://www.nordendekk.no/ til kr. 5000,- inkl. frakt. Bra dekk, men skammelig treig levering (ca. 1 mnd). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 16, 2013 Share Skrevet September 16, 2013 Er det lik bredde på 17" og 18" så er fremkommeligheten den samme, 18" vil nok være litt hardere. (Her er det snakket VELDIG lite) 18" ser bedre ut, men det er dyrere. Driver å vurderer det samme som deg, men klarer ikke helt å forsvare prisen. Føler også at det kan være greit med litt ekstra profil på vinter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Waterhouse Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Jeg har tenkt å gi piggfritt en sjanse denne sesongen, så jeg kommer nok til å gå for Nokian Hakka R2. Tenker det kommer til å fungere meget bra i kombinasjon med firehjulstrekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
larserso Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Hvilken dimensjon ville vært greit å brukt på 18" som vinterdekk? Kan vel ikke ha like breie dekk på 8 og 8,5" felg? Vil ikke ha for breie vinterdekk heller. Da jeg hadde E46 brukte jeg de originale 17" M-sport felgene med 225 brede piggfri dekk både framme og bak (bodde i Oslo dengang så piggfritt var eneste fornuftige alternativ, og det fungerte veldig bra). De felgene er forskjellige framme og bak (originaldim er 225 framme og 245 bak mener jeg på den), men jeg husker ikke om de var 7,5" framme og 8" bak eller om de var 8" og 8,5". Kjører i dag Nokian Hakka 7 i 225 på 8,5x18" felger på E61. Ikke mye dekkstrekk på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 Hvordan kan GS prise dekk 1500,- dyrere enn andre steder? Dette gjelder helt like dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
evi Skrevet September 17, 2013 Share Skrevet September 17, 2013 GS priser alt mye høyere enn resten. Svindlet sted, hvor uorginalt deler er dyrere enn de originale du får fra merkeforhandler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Noen som har erfaring med Vredestein Wintrac Xtreme? Jeg vet de er litt mer "kontinentale" enn f.eks. Nokian Hakkapeliitta R, men er de veldig mye dårligere? Det er snakk om 235/35-19. Disse fikk jeg ca. 2000,- billigere ferdig montert fra forhandler enn tilsvarende Hakkapeliitta R. Kjøper jeg Hakkapeliitta R fra billigste nettbutikk (http://www.byttdekk.com) er prisen noenlunde lik Vredestein-dekkene om jeg tar med montering. Problemet her er at disse visstnok er produsert i 2008, noe som gjør meg litt skeptisk. Sammenligner jeg med prisen fra dekkonline blir det noenlunde likt som fra forhandler om jeg tar med montering. I 225/45-18 fikk jeg relativt grei pris fra forhandler på Hakkapeliitta R, så der går jeg nok for de uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Jeg ville aldri ha spart noe når det kommer til vinterdekk. Selv om det er lite snø der du bor og siden vi bor i Norge kan det faktisk komme mye snø der det vanligvis ikke snør men det er min mening Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Det går med på det at jeg ikke ser poenget med å bruke mer penger enn nødvendig om jeg får et tilsvarende produkt til en lavere pris. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 Jeg kjørte to vintere i Oslo med såkalte kontinentale vinterdekk på vår E46 Touring og det gikk faktisk helt fint selv om jeg bodde på Holmenkollen. Jeg hadde Continental WinterContact TS830 dekk som er blandt de beste kontinentale vinterdekkene... http://www.continental-reifen.de/www/re ... s-830.html Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet September 23, 2013 Forfatter Share Skrevet September 23, 2013 Jeg tror også kontinentale vinterdekk vil holde i de aller fleste tilfellene, spesielt her hvor jeg bor. Jeg vil likevel helst ha "nordiske" vinterdekk, da jeg er bortreist endel, og da vil jeg vite at de hjemme er skikkelig skodd om det skulle være noe. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet September 23, 2013 Share Skrevet September 23, 2013 awt, sjekket du pris på Hakka R eller nye Hakka R2? Og hvilken lokal forhandler ga deg best pris? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå