Gå til innhold

Min BMW 420D M-Sport-- SOLGT! Ny bil :)


aplet86
 Share

Anbefalte innlegg

At tidlig moment er tilgjengelig er kanskje ikke ensbetydende med dieselbil lenger, men bilen bruker både mindre og er rimeligere å fylle. Selv om de nye bensinmodellene virker interessante, ville jeg nok gått for en tilsvarende bil med dieselmotor. Nå vil sikkert majoriteten skrike om hvor mye dyrere det er å drifte en dieselbil dersom noe går galt - og det er forsåvidt riktig, dersom noe skjer, men noen åpenbar fordel kan jeg ikke se at bensinen har lenger ettersom turboen og annen skit er på plass i disse også.

 

Bensinturboen har ikke partikkelfilter og den soter ikke i innsuget som alle andre nyere diesel biler gjør. Og det ER et stort problem med soting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, men partikkelfilteret skal ikke skiftes før omlag 200.000km og man har på den tiden fått en stor besparelse i drivstoffutgifter. I tillegg vil det også være lurt å ta sine forhåndsregler ved å rense innsuget for koksing og annen skit en og annen gang i løpet av bilens levetid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, men partikkelfilteret skal ikke skiftes før omlag 200.000km og man har på den tiden fått en stor besparelse i drivstoffutgifter. I tillegg vil det også være lurt å ta sine forhåndsregler ved å rense innsuget for koksing og annen skit en og annen gang i løpet av bilens levetid. 

Det varer ikke i nærheten av 200 000km, ved norsk småkjøring.

 

Det er poenget, en dieselbil tåler ikke denne småkjøringen, som soter igjen innsug\egr samt tetter DPF.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er klart, men partikkelfilteret skal ikke skiftes før omlag 200.000km og man har på den tiden fått en stor besparelse i drivstoffutgifter. I tillegg vil det også være lurt å ta sine forhåndsregler ved å rense innsuget for koksing og annen skit en og annen gang i løpet av bilens levetid. 

Vet om biler som har måtte bytte filter på 70000km så at de varer 200 000km er ikke helt riktig. På min E87 var et 20 000km igjen til det måtte byttes når jegg kjøpte den, da var bilen gått 130 000km.

Små kjøring til butikk og trening er ikke bra for nyere diesel biler. Folk tror det ikke før de får sett inni et innsug. De fleste får sjokk da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Definer begrepet "småkjøring"! Jeg kjører sjelden så kort at motoren ikke blir driftsvarm, nå har min 325d gått 130 000 km med det opprinnelige partikkelfilteret og jeg mener ingen symptomer på at noe er galt. Men så er jeg påpasselig med å kjøre bilen riktig også da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lenge DPF varer på diesel biler er lite relevant for denne tråden som omfatter aplet sin bil. Moderator kan evt fjerne eller flytte den diskusjonen til et annet sted.

OT: utrolig flott med svart tak på hvit bil! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt nysgjerrig på en detalj i dette bildet.

post-61549-0-64561200-1387840308_thumb.j

Hva er det vi ser nederst til venstre? Så vidt jeg vet, så har 3-serien i likhet med 1-serien et "mini-hanskerom" her. Jeg snublet innom en tråd på bimmerpost hvor amerikanerne diskuterte hvilke pistoltyper som passet i dette lille rommet. Men hva er det altså 4-serien har i stedet for et slikt rom, og hva er de to ikonene som er hhv grønt og rødt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

De med litt mere utstyr har knapper til dette der, istedenfor ett lite oppbevaringsrom. Dette gjelder både 3 og 4 serie(Mulig flere modeller og).

 

I mitt tilfelle er denne knappen som du ser der til Kollisjonsvarsler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

De med litt mere utstyr har knapper til dette der, istedenfor ett lite oppbevaringsrom. Dette gjelder både 3 og 4 serie(Mulig flere modeller og).

 

I mitt tilfelle er denne knappen som du ser der til Kollisjonsvarsler.

Samme som på F10, den lille rada med knapper nede til venstre for rattet. Er vel knapper for HUD, filskiftevarsler, Nigth Vision osv. Etter jeg ble oppmerksom på det så kan jeg ikke ha en F10 ut minst tre knapper der, alt annet ser fattig ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...