Gå til innhold

Avstemning på Kjøp & Salg i forumet eller ei. Avsluttet


mkj
 Share

Nye eller gamle Kjøp og Salg på Bimmers?  

291 stemmer

  1. 1. Hvilket alternativ for kjøp og salg ønsker du på Bimmers i framtiden?

    • Jeg ønsker å beholde NYE kjøp og salg
    • Jeg ønsker å få tilbake GAMLE kjøp og salg i forumdelen


Anbefalte innlegg

Har gjort min borgerplikt! Jeg kan fint akseptere det nye systemet. Og setter pris på engasjementet til de som eier/drifter forumet, som søker å gjøre ting så bra som mulig for oss entusiaster. Men i valget mellom det gamle og det nye, så går min stemme til det gamle systemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett mye lignende svar som dette, så for meg virker det som om folk kanskje bør sette seg litt bedre inn i hvordan det nye fungerer. Evt. gjøre kategoriene mer tydelige.

 

 

Hvordan er forresten muligheten til å integrere den nye delen i den gamle i samme stil som det er gjort på bimmerpost.com?

 

Eksempel: http://www.e90post.com/forums/forumdisplay.php?f=96 (trykk på en tilfeldig annonse i tillegg)

 

Dette fungerer på mange måter som det nye, men har en struktur, brukervennlighet og oppbygning som et forum.

Hmm.. Jeg er ikke så imponert over bimmerpost sin løsning egentlig. Den gir vel ikke så mye mer enn pris og avstand? Ser den er i tesmodus enn så lenge. Mulig de har mer å komme med etterhvert :)

 

Om man skulle gå tilbake til kjøp & salg i forumet, så er det ikke så veldig mye forbedringer vi kan gjøre på en enkel måte slik jeg ser det. Om det for eksempel ønskes å dele inn Deler selges, hva gjør vi da med alle de gamle delesalgs-annonsene som allerede er i forumet? Mange av dem innholder også masse ulike deler, så det blir vanskelig(for å ikke snakke om ukene det ville ha tatt å gjøre noe slikt).

 

Det er mulig å bruke "topic prefix", hvor man velge ett felt når man legger inn en tråd i for eksempel Deler selges i forumdelen. Da vil det for eksempel stå Understell før emnenavnet i deler selges. Men om det er så mye vits er jeg usikker på. Hadde folk konsekvent brukt "korrekte" tags/nøkkelord, så kunne man kanskje ha gjort noe med det, men det er nok veldig vanskelig å gjennomføre i praksis.

 

Om det blir en klar overvekt som ønsker oss tilbake til kjøp & salg i forumdelen, så hadde det nok vært på sin plass med et par ekstra annonsemoderatorer i alle fall ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye, HELT klart! Ser folk skriver at det mangler kategorier, men så fort du klikker på "deler selges" får du med en gang valget om motor/gir, drivverk/understell, karosseri/eksteriør, interiør, lys/el, lyd, delebiler eller en samlekategori for resten. Og om folk er interessert i å selge, og annonsen går ut, så går det fort å legge ut ny annonse. Slipper gamle annonser hvor man aldri får tak i selger osv, blir MYE mer oversiktlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at det bare føles sånn, men jeg hadde en følelse av at gamle kjøp og salg hadde mer aktivitet i form av spm rundt deler som ble solgt, ofte så kom en 3dje part inn i annonsen visst kjøper etterspurte en ting som selger ikke hadde og dermed kunne en 3dje part komme og evt tilby den delen....

Samt så var det lettere og komminusere med selger/kjøper ( følte jeg! )

 

Just my cup of tea....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel i "Deler selges" som er hovedproblemet, da disse annonsene som regel inneholder anseelige mengder med deler, som blir problematisk og uoversiktlig i det nye annonseoppsettet. Problemet virker og å være større for selger enn kjøper?

 

Hva synes folket om resten av kategoriene? Personlig liker jeg bil og felgbiten veldig godt, da den tillater meg å følge med på følge med på akkurat det jeg ønsker å følge med på.

Sier ikke vi skal dele det opp, er bare nysgjerrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes kategoriene er greit oppdelt. Det er som det er nevnt tidligere her, det virker ikke som folk har satt seg inn i hvordan det fungerer. At man ikke finner valgene på venstre side hvor man kan sortere annonsene, det skjønner jeg ikke. 

 

Nå siterer jeg meg selv fra en annen tråd:

1) Jeg tror det tar for lang tid å opprette en annonse (ikke at det tar lang tid, men for lang tid). Lista for å opprette en annonse er blitt noe høyere. Dersom man klarer å ha færre sider (er vel bare 2 nå) man må igjennom, og kanskje bedre struktur/ryddighet i feltene som skal fylles ut tror jeg det kan bli noe mer "effektivt".

2) Dersom det er blitt kommentert/stilt spørsmål i annonsen bør dette framkomme på førstesiden(i oversikten). "Antall komentarer/spørsmål" eller noe slik. Da tror jeg annonsene kan bli mer levende. En annonse med spørsmål i kan trigge andres nysgjerrighet til å se annonsen.

3) Sortering slik det er, med nye annonser øverst, men kanskje en boks ved siden av som viser de annonsene hvor det sist er stilt spørsmål evt besvart.

 

Men om avstemingen skal avgjøre fremtiden er vel løpet kjørt uansett for nytt kjøp/salg. Håper uansett at tilbakemeldingsdelen blir beholdt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt være at det bare føles sånn, men jeg hadde en følelse av at gamle kjøp og salg hadde mer aktivitet i form av spm rundt deler som ble solgt, ofte så kom en 3dje part inn i annonsen visst kjøper etterspurte en ting som selger ikke hadde og dermed kunne en 3dje part komme og evt tilby den delen....

Samt så var det lettere og komminusere med selger/kjøper ( følte jeg! )

 

Just my cup of tea....

 

De fleste innleggene som ble postet i salgstrådene var ønsker om mer informasjon på grunn av manglende informasjon i førsteposten. I det nye systemet er den informasjonen påkrevd, og det er derfor ikke nødvendig å spørre om det. Angående kommunikasjon med selger så går det for det meste over PM, uansett hvilket system.. Eneste forskjellen er at du kan skrive "PM sendt" i emnet. 

 

 

Men hva med det fakta at det ikke er en del av forumet lengre..

Det du sier er jo kjempegreier når man skal arkivere noe. Ryddig og oversiktlig og lett å finne frem igjen. 

Men jeg som sitter og leser i forumet kommer ikke over ting som er til salgs med mindre jeg går inn på kjøp og salg og det gjør man kanskje ikke så ofte? 

Jeg har heller ikke for vane og saumfare finn.no når jeg ikke er ute etter noe...

 

Her kan jeg jo enkelt se ting jeg i utgangspunktet ikke så etter, samtidig som jeg surfer forumet..

 

post-52827-0-14653900-1383296869_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemte også for gamle løsningen. Syns det nye systemet ble altfor rotette, for mye i en oversikt. Vi trenger inndelingene i felger, annet osv osv.

 

Som jeg nevnte:

Problemet med denne avstemmingen er jo at mange av de som stemmer for det gamle, ikke har satt seg noe særlig inn i det nye systemet. 

 

Her blir det nevnt mangel på kategorisering, og at det er alt for rotete, selv om det nye inneholder en enorm mengde kategorier. Du får det jo ikke mer spesifisert enn i det systemet. Ønsker du derimot å ikke spesifisere det så nøye så kan du også gjøre det, og på den måten møte på ting du i utgangspunktet ikke så etter. Klikk på kategoriene i listen til venstre og se hvordan de usorterte og rotete annonsene plutselig sorterer seg i den graden du ønsker å spesifisere dem  ;)

 

....... *Snip*....

 


 

La meg demonstrere:

post-52827-0-20019000-1383297583_thumb.p

 

post-52827-0-09901500-1383297589_thumb.p

 

post-52827-0-34399300-1383297595_thumb.p

 

post-52827-0-18051500-1383297601_thumb.p

 

post-52827-0-88692500-1383297606_thumb.p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser nå at min konklusjon om at vi skal bruke det gamle er feil, så ikke lista på venstresiden hvor man kan velge kategorier, så jeg stemmer for det nye helt klart!

 

Se der ja! Og dermed er hele systemet missforstått. Denne avstemmingen vil derfor ikke gi et reelt svar..

Crewet her burde ha publisert en skikkelig grundig guide til dette systemet, og det nye tilbakemeldingssystemet, før denne avstemmingen ble startet.. 

 

For de som fikk en "Aha-opplevelse" av mitt forrige innlegg, slik som ZhilleN: Det er mulig å slette stemmen din og gi den på nytt. 

Minner også om at selve designet ikke er noe å henge seg opp i. MKJ har nevnt flere ganger at dette skal optimaliseres fortløpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler ikke om å være kraftig imot, men heller å belyse en del av påstandene om det nye kjøp- og salg. Man ser jo allerede at en del medlemmer ikke har skjønt seg på denne før K-E laget en flott billedillustrasjon. Det er viktig å få frem det positive og negative med begge løsningene når man skal ta en avgjørelse som dette.

 

Jeg registrerer at svært mange ønsker å ha tilbake det gamle salgsforumet, men samtidig kategorisere denne. Da er vi plutselig tilbake til det nye salgsforumet. Skal noe deler selges kategoriseres ville bilmodell vært svært tungvindt (husk at BMW har enormt mange forskjellige karosserier, og flere skal det bli). awt har tidligere presentert en bedre løsning med generasjonsskiller, men skal det gamle salgsforumet tilbake bør det være slik det er. Man har jo søkefunksjonen som viser akkurat det du måtte be om. Forutsetningene er naturligvis at det lages ordentlige annonser med riktige tags.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har leita etter e24.Biler og deler med elendig resultat.Er ingen datanerd,men det skulle heller ikke være nødvendig på et bilforum.Jeg syntes det gamle forumet var mye enkelere,så gir dette opp.

Det har vel kanskje noe med at det er ganske begrenset med deler til e24 til salgs, og også hele biler.

 

Jeg får opp flere treff i den gamle delen, ved å søke på e24 når man er inne på "BMW deler selges"

På den nye delen ser det ikke ut til at det er noen enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...