Gå til innhold

Bjørns Tesla Model S Performance


bb79
 Share

Anbefalte innlegg

Gratulerer!!! :)

Takk :)

 

Gratulerer med ekteskap mister! Nå eier kona offisielt alt du eier... :P

Betyr det at hun eier halve Teslaen nå? :P

 

Gratulerer med ekteskapet :smile: fengslende videoer du lagde - blei faktisk sittende å se på dem mens jeg var på jobb (!!). artig å se Tesla'en in real life bruk, og ikke reklamefokusert. godt jobba!

Det var hele intensjonen med videoene mine, ja. Model S på langturer. Det har vært noen få aktører som ønsket å samarbeide med meg. Først var jeg positivt, men nå tror jeg at jeg ikke vil videoene mine skal bli kommersialisert. Jeg skal beholde formen slik de er i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis glad i kjøre bil :) regner med du ikke tok disse turene kun for å kjene et par tusen kroner på easybringoppdrag.

Nettopp det at du må ringe og fikse rask lading hos Tesla osv gjør at jeg fortsatt er litt skeptisk. En må fortsatt tilpasse seg etter bilen, ikke omvendt.

En time stopp midt på natta med stengt bensinstasjon, og kone og 2 barn i bilen er ikke alltid gunstig.

I daglig bruk ville en Tesla fungert topp ut fra mitt kjøremønster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er tydeligvis glad i kjøre bil :) regner med du ikke tok disse turene kun for å kjene et par tusen kroner på easybringoppdrag.

Det er flere grunner til at jeg tok turene:

1. Besøke venner og familie.

2. Påskudd for å kjøre Tesla.

3. Tjene litt penger.

4. Lage video.

I løpet av første måned tjente jeg 10k på Easybring. Avdraget den måneden var på 8,5k og forsikring ca. 1,5k. Bilen betalte seg selv :)

 

 

Nettopp det at du må ringe og fikse rask lading hos Tesla osv gjør at jeg fortsatt er litt skeptisk. En må fortsatt tilpasse seg etter bilen, ikke omvendt.

Dette har litt med at blå/rød/CHAdeMO adaptere ikke er tilgjengelig ennå. Med de adapterne er jeg ikke avhengig av å få ladehjelp fra Tesla. Så inntil videre må det bli sånn. Dette er en del av ulempene med å være de første ute med Tesla. Hadde det vært like mange hurtigladestasjoner som det var bensinstasjoner i Norge så hadde rekkevidde aldri vært et tema.

 

 

En time stopp midt på natta med stengt bensinstasjon, og kone og 2 barn i bilen er ikke alltid gunstig.

I daglig bruk ville en Tesla fungert topp ut fra mitt kjøremønster.

Bilkjøring med elbil krever mer planlegging enn med vanlig bil. Etter første langtur lærte jeg meg allerede da hvordan jeg skulle planlegge bedre slik at jeg ikke endte opp i slike situasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1500,- i måneden i forsikring? Var ikke det veldig mye, eller har du noe kvartalsgreier?

Jeg gikk for DNB med over 30k km i året (dvs ubegresnset) som ble på 14k i året. Ok, 1,5k var kanskje litt feil avrunding. 1200 kr blir mer korrekt. Hvis jeg hadde gått for 15k km i året ville den kostet 8k i året i forsikring. Dette er med 75 % bonus. Det er dyrt å forsikre i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Det har vært litt stille fra meg på en stund grunnet ferie. Men nå er jeg tilbake i Norge. Mens jeg var borte testet jeg hvor mye batteri som tapte seg over tid hvis bilen ikke var koblet til strøm. Det viste seg å være ganske bra med tanke på at bilen hele tiden er online.

 

Jeg vurderte å kun poste på min Facebook page (https://www.facebook.com/BjornsTesla) i stedet for på fire ulike forumer. Men basert på tilbakemeldingene kommer jeg til å fortsette å poste som før. Før hver tur vil jeg legge ut en beskrivelse av turen. Denne postes først på Facebook og blir deretter kopiert videre. Den vil derfor være på engelsk.

 

 

This weekend I'm going to drive on the Green Highway (www.greenhighway.nu/en/). This is a collaboration between the municipalities of Trondheim, Östersund and Sundsvall. The highway goes from the west coast in Trondheim to the east coast in Sundsvall. There are several charging stations there, including 22 kW type 2 chargers that I will be using. Almost all chargers are free.

 

As of today, the 22 kW chargers only extend from Trondheim to Östersund. The last strech to Sundsvall is not yet covered. But by 2015 it will. And because I have limited time this weekend, I will only drive to Östersund and back.

 

It's going to be as low as -20°C/-4°F between Lillehammer and Dombås on Friday. But I don't worry too much. I've made some modifications to my Tesla to deal with that :)

 

http://goo.gl/maps/OlUez

post-65423-0-96116000-1390453145_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige videoer du lager. Hadde ikke trodd jeg skulle svi av nærmere 1,5t på dette på forhånd.

Må være roadtrip vibbene!

 

Tror du må være den eneste i verden som har brukt Model S som camping bil! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artige videoer du lager. Hadde ikke trodd jeg skulle svi av nærmere 1,5t på dette på forhånd.

Må være roadtrip vibbene!

 

Tror du må være den eneste i verden som har brukt Model S som camping bil! :D

Takk for tilbakemelding :) Ja, det som er kjekt med Model S er at man kan ha på varmen om natta uten å dø av kullosforgiftning :D

 

 

Veldig bra video:-) Har du opplevd noen andre problemer med bilen? Hva er det som er over glasset i taket inne i bilen?

Jeg har ikke hatt noen store problemer med bilen. Men den har enkelte design flaws. Blant annet panoramataket som mangler innertak. Min E61 hadde jo dette. Og på vinteren ble det ofte kaldt hvis man åpnet innertaket. Jeg har derfor fikset problemet ved å putte skumgummi som isolasjon. Funker knall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...