Fredrik Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Jeg kan vanskelig forestille meg at Tesla satser tungt på taximarkedet, men dette er ikke det samme som at Model S ikke egner seg som taxi hvis Tesla hadde satset på dette markedet. Jeg tror helt klart at Model S er tilnærmet perfekt som taxi i og rundt de store byene... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 I artikkelen står det jo at taxier i Oslo kjører i snitt 150-250 km. Det vil si at Tesla fint kan gå som taxi i Bergen, Stavanger, Trondheim og Kristiansand også. Og vi må for all del ikke glemme Lillehammer, Dombås, Aurland, Gol, Brokelandsheia og Lyngdal. Der kan en Tesla som taxi fint kjøre over 600 km på en dag. Hvis taxinæringen satser litt og bygger 22 kW Type2-ladere på taxiholdeplassene kan de fylle på med 100 km/t mens de venter på nye kunder. Og i matpausen får de også fylt på 50-100 km avhengig av hvor lang pausen er. Så i praksis klarer en Tesla å kjøre 400 km på en dag som taxi med tilgang til «bare» 22 kW-lader. Edit: Senere i år kommer adapter for CHAdeMO og CCS. Da lader den med 230 km/t. Hvilke byer i Norge krever mer enn 400 km om dagen da? Lenger nord, der avstandene er større. Har kjørt over 70 mil på en arbeidsdag. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Werther Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Jeg tror helt klart at Model S er tilnærmet perfekt som taxi i og rundt de store byene... Ikke enig i den. Bilen har trange og ukomfortable bakseter som ikke egner seg for taxi-bruk. Vindusviskerne klarer ikke ta unna snø og is. Elendige spylervæskedyser. Muggproblemer i taket på vinterstid. Mye dekkstøy. Varmeanlegget trekker mye strøm. Dårlige parkeringssensorer. Lakken er elendig, og tåler ikke salt. Dørhåndtakene er en billig-løsning som neppe tåler taxibruk. Fortsatt en del ladeproblemer som kommer og går. Variabel kundeservice - nå om dagen har salgsapparatet hendene fulle med nybilsalg, og vil neppe ha tid til å yte god service til næringskunder som trenger hjelp asap. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rublings Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Ikke enig i den. Bilen har trange og ukomfortable bakseter som ikke egner seg for taxi-bruk. Vindusviskerne klarer ikke ta unna snø og is. Elendige spylervæskedyser. Muggproblemer i taket på vinterstid. Mye dekkstøy. Varmeanlegget trekker mye strøm. Dårlige parkeringssensorer. Lakken er elendig, og tåler ikke salt. Dørhåndtakene er en billig-løsning som neppe tåler taxibruk. Fortsatt en del ladeproblemer som kommer og går. Variabel kundeservice - nå om dagen har salgsapparatet hendene fulle med nybilsalg, og vil neppe ha tid til å yte god service til næringskunder som trenger hjelp asap. Med andre ord det jeg sa; hadde det vært en E-klasse med samme kraft og rekkevidde ville alle drosjene stått i kø. Merket er ikke utprøvd enda, og det er slike feil som ikke er akseptabelt på en drosje. Tesla sikter seg nok ikke på taximarkedet uansett nei, de selger godt nok fra før Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 10, 2014 Share Skrevet April 10, 2014 Tror nok vi alle kan være enige om at Modell S aldri kommer til å bli noen storslager i taximarkedet, men artig at noen prøver og viser at det går an i det minste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Ikke enig i den. Bilen har trange og ukomfortable bakseter som ikke egner seg for taxi-bruk. Vindusviskerne klarer ikke ta unna snø og is. Elendige spylervæskedyser. Muggproblemer i taket på vinterstid. Mye dekkstøy. Varmeanlegget trekker mye strøm. Dårlige parkeringssensorer. Lakken er elendig, og tåler ikke salt. Dørhåndtakene er en billig-løsning som neppe tåler taxibruk. Fortsatt en del ladeproblemer som kommer og går. Variabel kundeservice - nå om dagen har salgsapparatet hendene fulle med nybilsalg, og vil neppe ha tid til å yte god service til næringskunder som trenger hjelp asap. Alle disse tingene lar seg relativt lett rette opp hvis Tesla virkelig ønsker å etablere seg i taximarkedet, men det tror jeg ikke at de gjør innenfor overskuelig fremtid. At bilen har trange og ukomfortable bakseter tror jeg ikke mange er enig med deg i, men selvfølgelig i forhold til dagens Mercedes-Benz E-Klasse er de klart substandard. På den annen side er W212 en temmelig stor bil. Den har en akselavstand som er hele 16 cm lengere enn f.eks W124 og W212 er også 12 cm bredere enn W124. Med mindre man er XXL sitter man ikke akkurat dårlig bak i en W124. Tesla Model S har en akselavstand som er 8,5 cm lengere enn W212 igjen og den er hele 11 cm bredere enn W212. Det er med andre ord mer enn plass nok og alt Tesla behøver å gjøre er å utvikle nye seter til bilen. Det har vært relativt mye kritikk når det gjelder setene i Model S så dette tror jeg helt sikkert at Tesla har merket seg. Apropos dekkstøy er dette stort sett selvforskyldt. Det er fullt mulig å velge mindre felger og dekk med en høyere profil. Dermed er problemet løst. Såvidt jeg kan se er Teslas største og viktigste utfordring på det norske markedet deres egen organisasjon. Den er ikke gearet til det enorme salget av biler som de har idag. Et luksusproblem som helt klart vil straffe seg når den største euforien rundt elektriske biler har lagt seg. marius paulsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Gøy kommetar til opplaster. The ONLY point of this video is that the Tesla S is NOT as good on RACETRACKS as the M5. Not yet. I am looking forward to when it is. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Gøy kommetar til opplaster. The ONLY point of this video is that the Tesla S is NOT as good on RACETRACKS as the M5. Not yet. I am looking forward to when it is. Hvor kommer Tesla S inn i bildet her? Bilen det var filmet fra var iallfall ingen ELbil.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet April 14, 2014 Share Skrevet April 14, 2014 Hvor kommer Tesla S inn i bildet her? Bilen det var filmet fra var iallfall ingen ELbil.. Ha ha. Godt spørsmål. Leste bare overskriften. Og synes kommentaren var gøy. Sent fra min HTC One via Tapatalk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bb79 Skrevet April 22, 2014 Forfatter Share Skrevet April 22, 2014 Det har vært litt stilt fra meg i det siste. Jeg har vært på reise med min kone. Resultatet ser dere snart Nytern, HPVL, Haug og 5 andre reagerte på dette 8 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ZhilleN Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Gleder meg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nytern Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Dette ser jeg frem til! Skikkelig balls to the walls tur, I like! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet April 22, 2014 Share Skrevet April 22, 2014 Dette blir virkelig artig Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MariusW Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Var vell noen her oppe som sa at stengte fjelloverganger ikke kom til å bli et problem med så sen påske. NordNorge slutter aldri å overraske Gleder meg til filmen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Haukefer Skrevet April 23, 2014 Share Skrevet April 23, 2014 Gleder meg Såg på Nyhetene st ene fjellovergangen der var stengt vertfall, husker ikke hvilken dag det var .. Sent from my iPad using Tapatalk HD Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå