Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Takker Hpi :) Godt å høre at modifikasjonen falt i sma k :)

Det er generelt sett mindre som kan gå galt på en bensin motor, de er mer enkle i sin konstruksjon med de fordeler og ulemper dette kan medføre. På en diselmotor så er det turboer, Swirlflaps, dyser mm som er fare områder på en eldre dieselmotor. M57 motorene hadde forøvrig en litt tøff start på livet med litt problemer, men på TU2 motorene etter 2007 så er mye forbedret og skulle du valgt en facelift versjon så vil jeg igjen anbefale 530d fremfor 530I. Her blir dieselmotorens fordeler større enn bensinmotoren da driftsikkerheten er forbedret :)

Ja og bor man på en slik plass så holder ikke motoren lenge om slike kaldstarter skal fortas hver dag vintern igjennom i to tre år. Men ellers så er det som du sier ikke noe problem, er jo kun hvis du bor på de få stedene i Norge det blir skikkelig bikkje kaldt. Langs Vestlandet, Sørlandet og deler av østlandet så er det stort sett ikke kaldere enn elles i Europa om vinteren så dette tåler dieselmotorer fint. Min 325d uten cold climate pakken starter helt fint ned mot 25 minus, og stort sett kaldere enn det blir der kun på enkelte plasser :)

Vet du hva som kom til tankene nå Fredrik? Så en gang en slik stor rød knapp man kunne trykke på. Når man trykker på denne kom det ymse "bullshit" sitateter ut, og spesielt et kom jeg på nå : "That ain't even bullshit, that's horseshit"

No offence, men du vet at du har påstander du ikke kan backe opp denne gang. Eneste grunnen til at jeg gidde å bruke tid på å rette deg er at det jamnt over er blankt feilinformansjon du driver med i det aktuelle innlegget ditt.

Skrevet

Bensin uten tvil! Mye gøyere i lengden og har ganske grom lyd selv med orginal eksos. Bruker ca 1 liter på milen på vanlig kjøring.. Bilen føles ikke så rask ut men hastigheten går fort opp. Husk om du prøver begge at du blir fort lei av å gi full gass ut hvert kryss med dieselen

Skrevet

Vet du hva som kom til tankene nå Fredrik? Så en gang en slik stor rød knapp man kunne trykke på. Når man trykker på denne kom det ymse "bullshit" sitateter ut, og spesielt et kom jeg på nå : "That ain't even bullshit, that's horseshit"

No offence, men du vet at du har påstander du ikke kan backe opp denne gang. Eneste grunnen til at jeg gidde å bruke tid på å rette deg er at det jamnt over er blankt feilinformansjon du driver med i det aktuelle innlegget ditt.

Trivelig type du.....Merkelig at du som driver firma vil gå ut i offentligheten å være så uproff..

Forum regel 11. Uønsket innhold - Vi skal ikke ha offentlig "skittkasting" i forumet!

Du har kanskje ikke hørt at folkeskikk og alminnelig høflighet også gjelder på nett, i stede for å fylle flere linjer med noe konstruktivt så kommer du heller med drittslenging og søppel. Kan du ikke heller fortelle hva som er feil av det jeg sier så vi alle kan lære noe, i stede for å lire av deg ukoselig svada?

Da har jeg følgende spørsmål til deg som er spesialist som jeg håper jeg kan få fornuftige svar på:

Er ikke en bensin motor en enklere konstruksjon med færre komponenter som kan lage problemer?

Var det ikke litt problemer med de tidligere utgavene av M54, tenker på 530d 184 hester og samme motor i X5? Det har iallfall jeg hørt :)

Er virkelig ikke de nyere TU2 motorene forbedret?

Sliter det ikke mer på en dieselmotor å kaldstarte denne i 40 minus hver dag kontra 3 minus?

Ett nyttig og opplysende motargument er bedre enn linje opp og ned med skittkastin, det tror jeg de fleste vil være enige i.

Skrevet

Webasto hjelper på sålenge den er montert på kjølevannet til motor og ikke bare på kupé. Mens defa varmer opp olje som oftest.

Sendt fra mobilen

Skrevet

Fredrik: der med kaldstart problemer på diesel. Kan man unngå dette dersom man har webasto eller motorvarmer med timer?

Jeg vet neimen ikke om jeg tørr svare jeg, i fare for å bli usaklig angrepet av trimmern over her...

Men slik jeg har forstått det så vil en motorvarmer hjelpe, jo varme motoren er ved start i kulda desto bedre :)

(Jeg gjør opp merksom på at innholdet i mitt innlegg ikke en fasit svar for hvordan det er men slik jeg personlig har hørt og tror det er)

Skrevet

Fredrik 90, hvor mange ganger skal vi gå denne runden? Du bør ikke bekymre deg for meg når du svarer, men om du faktisk har den nødvendige kompetansen til å svare. For, jeg skal si som før, du er en fin fyr, med en herlig entusiasme for merket. Men når du til stadighet (og da mener jeg til stadighet) sprer om deg med påstander som ikke har _noe_ med virkeligheten å gjøre blir dette et problem. Hvorfor? Fordi du ordlegger deg på en måte som gjør at folk tror du vet hva du prater om.

Første gen m57 er muligens den med minst problemer av m57 serien. Hvorfor? Enkel konstruksjon. tu2 er først og fremst en motor i hel alu, og det er det som gjør den spesiell vs tu. Mange andre forskjeller, men ikke poeng i å gå innpå det her. Og virkelig, hva er det du har hørt? Forumrykter som passer fint inn i det du skulle skrive nå? Utsagnene til en eller annen biljournalist som knapt vet opp eller ned på et stempel?

Diesel er og blir den enkleste motorkonstruksjonen på mange måter. Den er direkte innsprøytet, kompresjonstenning, og en enorm toleranse for forskjell i afr.

For øvrig så er argumentasjonsteknikken din vanvittig provoserende. 1) Sålangt er det kun du som driver drittkasting. Jeg angrep informasjonen din, ikke deg. 2) Du trenger ikke å vri på utsagnene dine for "slippe unna". Alle vet at kaldstart i ekstrem kulde sliter på en motor, men at "da varer den ikke lenge" med referanse til 2-3 år er bare tull. For øvrig så starter bilen min glatt i 40 blå. Og du påstod ikke at tu2 var en forbedring av tu (den er jo tross alt en utvikling), men at den hadde vesentlig bedre holdbarhet enn de andre, hvilket den på ingen måte har. Den har støpejerns eksosmanifold som første gen m57 har, derfor slippe den unna det.

Jeg tror faktis jeg skal svare på samme måte som du, for at du muligens skal forstå at din måte å rakke ned på andre, for så å hevde at du ble "mobbet" ikke er greit.

"Rart at du tør å vise deg som så lite interessert i reell kunnskap om emnene du uttaler deg til andre om, du som er ansatt hos XX"

"Du har kanskje ikke hørt at folkeskikk og alminnelig høflighet også gjelder på nett, i stede for å fylle flere linjer med noe konstruktivt så kommer du heller med drittslenging og søppel." Drittslening i din karakteristikk av meg, søppel i den forstand at innlegget ditt var fult av feil og fantasi.

Hvorfor ikke spørre? Eller i det minste si at "dette er jeg litt usikker på, men jeg tror at?". Da hadde du fått et mye penere svar også. Det er kun fordi det er ørtende gang du gjør dette at du får en litt direkte respons.

Så, stopp drittkastinga. Slutt å peke finger for å rettferdiggjøre din egen drittkasting.

Skrevet

TRF: Jeg har som tidligere fortalt i min tråd generelt stor respekt for din kunnskap, men du bør nesten spise en bolle eller to når det skal såpass lite til for at du blir provosert av hva andre skriver i forumet. Det er mulig at det er tilfeldig, men dine svar i denne diskusjonen er til forveksling like enkelte av dine svar til meg i en helt annen diskusjon. Der gjør du nemlig også et hovedpoeng ut av at jeg heller ikke har den nødvendige kunnskap om hva jeg skriver om og at jeg også ordlegger meg på en måte som gjør at folk tror at jeg vet hva jeg skriver om. Merkelig... ikke sant... og mon ikke du og din ganske særegne diskusjonsform egentlig er det reelle problemet her.

Mitt forslag er derfor å at du begynner å gå etter ballen istedenfor å gå etter spillerne. Hvis du ikke er enig i hva de andre forumbrukerne skriver i diskusjonene bør du fokusere på selve saken og skrive dine svar med det for øyet istedenfor å henge folk ut over en lav sko. Dette er et diskusjonforum og ikke en offentlig høring. No offence.

Skrevet

Kjære Fredrik,

Jeg kan ikke se et eneste sted i ditt innlegg at du evner å gå etter ballen. Faktisk er ditt innlegg fult fokusert på meg...hmm.. mon tro hvorfor?

Videre er jo også din karakteristikk av meg som person noe på kanten av hva som er greit et sted der man skal "diskutere sak og ikke person".

bla bla bla. Skal du hjelpe Fredrik 90 så kan du holder deg til SAK. For enkelhetsskyld så merket jeg SAKEN med FETE bokstaver i mitt initielle svar til han, så det burde være enkelt å se. For slik du holder på nå så tar du faktisk bare å utnytter en uenighet til å få ta del i en diskusjon du så "voksen (siste ordet type)t" avslutta i din egen tråd. Som minner meg på, i lyset av SAKEN så kan du begynne med å forsvare SAKEN der på nytt om du ønsker videre diskusjon.

Ettersom jeg diskuterer SAK i denne tråden, og har gjort det fra begynnelsen (men ja, jeg svarer på tiltale av det personlig frekke slaget), så anser jeg som diskusjonen med deg som avsluttet og råder deg til å holde deg til ballen din, for den er du fryktelig glad i å prate om at alle andre skal holde seg til.

Skrevet

trur noen bør kom seg ut i det virkelig liv en å sett her på forumet. Her på forumet blir 1fjør til 10 høns på noen timer. Ikke rart at dem som kun sett her inn å leser, trur bare, men veit ikke hva som skjer i virkelig liv. Her inne på bimmers så får du turbo havari, defekte dyser, LMM og automat kasser som går til helvete heile tiden. Rart at noen tør å kjøpe bmw. Eller dem tør ikke etter hva dem får til svar etter dem har postet her inne. Alle komponenter i en bil kan bli defekt men det betyr ikke det skjer i bilen sin levetid.

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk

Skrevet

Jeg skjønner ikke det her helt jeg. Fredrikene er store bidragsytere når det gjelder fakta om ditt og datt, men jeg er av de som synes det er mer interesant å høre meningen til en som virkelig har greie på det han snakker om. Det tror jeg trådstarter er også.

Skrevet

TRF:

Da fikk vi frem noen gode svar og det er bra, da har jeg lært noe nytt i dag også og det er bra. Jeg skal selvsagt ta selvkritikk for at jeg ordla mine påstander litt feil ang levetiden på en motor i kaldt klima, du hadde bare trengt å forklare det slik du gjorde over her så hadde den saken vært ute av verden :) Åsaken til at vi tar denne runden igjen som du sier er at du i stede for å komme med ett informativ motargument heller sprer edder og galle i en fra før så ryddig tråd, helt unødvendig. Forøvrig så føler jeg egentelig Fredrik sitt svar er veldig beskrivende for hva jeg mener og vil ha frem her, hvis DU åpner diskusjonen på en litt mer koselig måte enn hva du gjorde her så hadde vi sluppet alt dette. Når du svarer frekt og uforskammet slik du gjorde over her så må du forvente at du ikke får svar som faller i smak, hadde du heller kommet med informativ motargumentasjon så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen her. Blir du så provosert av andre sine innlegg så bør du gå noen runder med deg selv, du setter ditt eget omdømme i dårlig lys når du oppfører deg slik..

Det at måten jeg ordlegger meg på gjør meg troverdig tar jeg virkelig som ett kompliment, iallfall i den grad det jeg sier stemmer med fakta. Jeg deler mine meninger og oppfattelser der jeg føler jeg kan hjelpe, noen ganger har man rett og noen ganger viser det seg at det man trodde var rett slettes ikke er det. Da er det greit om de som sitter med svaret kan dele det med seg uten noen som helt form for frekkheter eller dårlig stemning, med andre ord sunn og god forum skikk :)

Men nå er vi bra off topic, skal vi sette en strek her? :)

Skrevet

Jeg skjønner ikke det her helt jeg. Fredrikene er store bidragsytere når det gjelder fakta om ditt og datt, men jeg er av de som synes det er mer interesant å høre meningen til en som virkelig har greie på det han snakker om. Det tror jeg trådstarter er også.

Jeg har ikke kritisert den tekniske delen av TRF´s svar til Fredrik 90. Det jeg ikke liker er den tendensiøse og nedgjørende formen på svarene. Han kan utmerket godt briljere teknisk uten å rakke ned på folk personlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...