Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mulig og prate om noe som helst annet enn BMW i denne forumdelen?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Grunnen til at Tesla tråden får bli tror jeg er den store interessen rundt tråden og Tesla i seg selv her inne, er enig i at tråden kommer litt på kanten av den linjen som kjøres her men jeg håper så absolutt den får bli :) Dessuten så fremlegges det i tråden god dokumentasjon og imponerende godt laget filmer, også har den jo en viss relasjon til BMW da trådens innehaver Bjørn har byttet ut sin E61 525d mot Tesalen for å se hvordan den er å leve med i forhold til BMWen. Da er det ekstra artig at han deler det med oss :)

Modball tråden ligger i Bilder og Showoff delen av forumet, her hvor flere andre har lagt ut reise brev og som leses med stor interesse her inne. Dessuten så var flere av medlemmene på forumet mer på arrangementet med sine BMWer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Off topic.. Det sier seg vel sel egentlig, hele forumet er on topic altså om BMW og relasjoner dit. Når man åpner en forumdel som heter off topic, og den kun skal brukes til BMW den også hva er da poenget med forumdelen? Poenget er vel å kunne snakke litt om alt, ikke kun BMW - men det nåværende poenget er vel tja ekstra arbeid til moderatorene. 

 

Hvorfor prater du om off topic? Underforumet heter ikke off topic.

Forumet har ALLTID vært ment for BMW - poenget er IKKE at man skal kunne diskutere alt mulig annet her. Ingenting er forandret de siste årene - det er faktisk blitt tillatt mer her nå mtp motorsykkeltråden og disse elbiltrådene (som jeg ikke er særlig begeistret for).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og denne..

http://bimmers.no/topic/763426-samletråd-fra-modball2013-reisebrev-starter-side-10/

Er ikke dette automatisk "tulletråd-materiale"?

 

 

 

oooeeee rooolig nå! har enda ikke fullført den jo! :P

 

Reisebrev omhandler IKKE en spesifikk bil...Den tråden der inneholder flere bimmere fra dette forumet...og masse annet gromt..

 

Så ikke heng deg opp i tråden min pliz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk egentlig MÅ skjønne er at dette er ett bmw-bil forum...Ikke ett suzukibil forum.. Men det er stor takhøyde for moderne teknologi, samfunnsdebatter og reisebrev... Teslatråden omhandler moderne teknologi , Tesla, som interesserer mange, på lik linje med nissan leaf diskusjonen... Men JEG vet faktisk ikke at en suzuki og en E39 har samme dieselpumpe løsning.... Og det er derfor av null interesse for meg og mange andre!

 

Skjønner?

 

Jeg har IKKE interesse av å lese "Oi nå har skodaen min punktert...kan jeg bruke runflat fra en avensis" tråder....Men en "Nå drar vi på 5ukers ferie med bilen vår, en Skoda, til sibir" er faktisk interessant...hvorfor? fordi den inneholder bil-glede... Moderatorene er strenge og til tider litt partiske, men de gjør en god jobb med å fikse det som burde fikses...

 

Den mye omtalte VIN tråden kunne levd videre OM den ble startet med "jeg har en bil med feil vinnr iforhold til vognkort...hva kan jeg gjøre? noen andre med samme problem?" istedet for "merca mi har feil vin nr...kan bmw group norge hjelpe meg"? (satt HELT på spissen...)

 

Folk henger seg opp i alt for mye... Modball tråden min ble faktisk stengt, og folk var sure...Etter en normal diskusjon med flere moderatorer på forumet ble den gjenåpnet, med en annen topic og en litt annen type tone...istedet for å la den handle om MIN mercedes, så ble den gjort om til "alle bimmers medlemmene på tur" tråden...

 

Nå har jeg skrevet masse rart her midt på natta...håper folk faktisk skjønner hva jeg snaker og skriver om...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla tråden har fått bli fordi det er ekstra stor interesse for bilen. Det er den eneste tråden jeg vet om som har kommet på 3-4 sider før jeg i det heletatt så den første gang. Den nådde vel side 3 på ca 12 timer. Og det er mange som vil ha den. Den er også en bil flere vil vite litt om da det er en relativt skjelden bil. (om man ikke bor i oslo) og hvordan den er i forhold til å eie Bmw.

Annet bil og motorprat delen er for ting som ikke skal være i teknisk eller showoff. I teorien kunne den delen hatt navnet "annet Bmw prat" der diskuteres Bmw og biler man kan diskutere opp mot Bmw og kan sammenligne med. For eksempel X5 mot Q7.

Motorsykkel tråden vurderte jeg å stenge. Men Bmw lager også sykler. Så det var bedre å la den stå. Så eventuelle sykkel ting kan tas der istedefor i andre tråder.

Hvis folk er veldig intresert i å se på alt annet enn Bmw. Hvorfor går dere da på bimmers.no Dette er jo et BMW forum. Og det betyr at det er Bmw som er tingen her inne. Går folk ofte inn på foreksempel amcarforum.no og spør om rusta i Bmw'n? Jeg har hatt flere biler det ikke er skrevet en bokstav om her inne siden det ikke har vært Bmw. Selv om det har vært både store og små problemer med bilene. Da har jeg faktisk heller brukt et passende forum for den aktuelle bilen.

Modball tråden ble som Wicky sier stengt. Så endret og åpnet etter fårespørseler. Dette skjedde før jeg ble moderator. Så den saken vet ikke jeg mye om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke bare lage en off topic tråd så kan hvem som hellst spørre om hva som helst?

Gidder man ikke og lese det så er det jo bare og la være.

Som sagt tidligere så finnes det jo snart forum for ALT så det er bare og melde seg inn på eks Mc forumet vis man er interesert i Mc osv, men må det være så trangsynt at man ikke kan ha EN tråd da som er åpen for alt.

Er sikker på at de fleste her inne har flere interesser enn bare BMW og sitter med mye erfaring med de tingene man har interesse for;)

Ikke sikkert mange vil være med på 3-6 forum og det blir mindre trafikk her inne også som en sa lengre opp her.

Jeg er medlem på 4-5stk forum og mener de fleste har en off topic tråd.

God Jul foresten;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trangsynt synes jeg er ganske uppassende i denne sammenhengen. Jeg vet det er et vanskelig tema, med så mange brukere vil det alltid komme forskjellige ønsker på Bimmers.no. Men hvor skal grensen gå for hva som er innenfor og hva som ikke er innenfor forumets "tema" om vi kan si det sånn. Jeg vet vi er litt strenge på dette, men vi ønsker rett å slett ikke at dette skal skli ut for mye da dette er primært er BMW forum. Så lenge forumets kontekst er primært BMW vil det nok fortsette slik det er i dag.

 

Hvor skal man så evt. sette grensen om man åpner for andre tekniske spørsmål fra andre bilmerker, stopper vi ved bensinpumpe, 4 hjul, ratt eller vil det da komme flere tråder som brått ikke har noe til felles med tekniske BMW spørsmål? 

 

Tulletråden ble laget for at vi skal kunne diskutere andre ting en BMW / Off topic. Kanskje litt for mye av uønskede ting i den tråden til tider men vanskelig å unngå.

Når det gjelder trådstarters tråd som ble stengt kunne dette lett vært unngått om trådstarter ikke hadde nevnt "Suzuki" og holdt tråden anonym med tanke på bilmerke. 

 

Vi har en forslags tråd, kom med innspill der. Endringer skjer som regel ikkee over natten, men Bimmers.no ledelsen har vel vist at de er åpne for endringer om flertallet ønsker det slik.

 

Og selv om vi stenger/fjerner tråder så er vi alltid åpne for å diskutere hvorfor vi gjør det vi gjør så lenge man er saklig i dialogen. Og vi kan også snu i våre avgjørelser etter å få saklige og gode argumenter om hvorfor en tråd skal bli værende selv om den er litt på kanten av BMW tema. Det bør ikke være verdens undergang om vi stenger en tråd, det er mulig å åpne dem igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk desverre ikke forstår er at Suzuki har ingen verdens ting med dette og gjøre. Folk har ifra side 1 hengt seg oppi at dette er et Bmw forum osv. Men er det faen ikke aktuelt med rust på en Bmw?? Det er ett generelt spørsmål ang. rust i bensintank!

På samme måte som man burde kunne spørre, hvilke dekk anbefaler dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det folk desverre ikke forstår er at Suzuki har ingen verdens ting med dette og gjøre. Folk har ifra side 1 hengt seg oppi at dette er et Bmw forum osv. Men er det faen ikke aktuelt med rust på en Bmw?? Det er ett generelt spørsmål ang. rust i bensintank!

På samme måte som man burde kunne spørre, hvilke dekk anbefaler dere?

Hvorfor i allverden hadde du nevnt Suzuki i tråden da?  Det blir som å spørre åssen man skal sy ett Liverpool flagg på en Manchester United fest..

(Ps: har ikke giddet å lese igjennom alt i denne uinterressante diskusjonen så går bare utifra at det var din tråd som ble slettet og som diskusjonen handler om.. Om det ikke var deg så er denne kommentaren rettet til personen som gjorde det.. :)  )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir litt for dumt da... tesla kan vi ha her fordi det er en ny tøff el bil?!!? DET ER DA VEL FOR FAEN IBGEN BMW!!!

Er jo samme åssen bil det er, KUN Bmw relatert stemmer jeg for eller så blir forumet oversvømt av idiotiske spm. Om qasqai, granada, primera osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Tesla tråden, syntes jeg det er merkelig at ett BMW entusiast forum har så stor entusiasme rundt en el-bil. Har vi virkelig lyst til å høre dekkstøy fremfor en grom r6 eller V8? Bil entusiaster burde ikke trykke seg inn på tråden engang. Den burde vært slettet for lengst. Har kjørt bilen, den er helt kjønnsløs.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Tesla tråden, syntes jeg det er merkelig at ett BMW entusiast forum har så stor entusiasme rundt en el-bil. Har vi virkelig lyst til å høre dekkstøy fremfor en grom r6 eller V8? Bil entusiaster burde ikke trykke seg inn på tråden engang. Den burde vært slettet for lengst. Har kjørt bilen, den er helt kjønnsløs.......

Grunnen til at Tesla tråden får være er vel fordi det er en BMW entusiast som sammenligner/tester den nye Teslaen opp mot det han har erfart og blitt glad i med BMW vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tesla er med BMW enn en suzuki....de har iallefall samme boltsirkel :P

 

Skjønner sæææææærriøøøøøøøst ikke hvorfor folk viiiiiiirkelig må diskutere dette fremdeles...

 

REGLENE ER SLIK REGLENE ER. SKAL DU SNAKKE OM BMW, BLI HER. SKAL DU SNAKKE OM ANDRE MERKESPESIFIKKE-TING, FINN ETT ANNET FORUM. SKAL DU SKRIVE OM GENERELLE BILTING, BLI HER.

 

word 8.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at Tesla tråden får være er vel fordi det er en BMW entusiast som sammenligner/tester den nye Teslaen opp mot det han har erfart og blitt glad i med BMW vel?

Han kan ikke kalle seg entusiast når han går å kjøper seg en el-bil.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...