Gå til innhold

Hvorfor er det ikke mulig og prate om noe som helst annet enn BMW i denne forumdelen?


Skulebollen
 Share

Anbefalte innlegg

Det har jo altid vært forskjellig behandling her på Bimmers.. Hvis admin liker tråden eller personen som skriver så blir posten stående.. Tesla har jo overhoder INGEN ting med BMW å gjør og enda værre er jo denne tråden om Nissan Leaf!!! Den burde vært slettet før noen rakk å skrive en kommentar der.. 

Litt spesielt at en BMW entusiast som kjører Tesla eller Leaf kan skrive om disse to batteri bilene uten noen problem, men når en annen BMW entusiast spør om fjerning av rust på en bensinpumpe holder som tilhører en Suzuki(Som trådstarter nevner) så er det plutselig ikke lov. OK!  :stupid:

Her har Adminene en jobb å gjøre. Regelene MÅ være like for alle. Plutselig var det ikke et rent BMW fora eller var det plutselig det allikevell.. Bestem dere snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det bør ikke være noen unntak, bare fordi tråden skaper et engasjement. Det er mange tråder med stort potensialet som har fått beina slått under deg av moderatorer her. En regel må gjelde for alle. Hadde vært interessant om et medlem opprettet en tråd om en 200 sx, som omtrent så ut som Tesla tråden. Den hadde ikke levd lenge :)

Det samme mener jeg forøvrig burde gjelde for Fredrik sin blogg, som kanskje inneholder 5 prosent BMW.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jo altid vært forskjellig behandling her på Bimmers.. Hvis admin liker tråden eller personen som skriver så blir posten stående.. Tesla har jo overhoder INGEN ting med BMW å gjør og enda værre er jo denne tråden om Nissan Leaf!!! Den burde vært slettet før noen rakk å skrive en kommentar der.. 

Litt spesielt at en BMW entusiast som kjører Tesla eller Leaf kan skrive om disse to batteri bilene uten noen problem, men når en annen BMW entusiast spør om fjerning av rust på en bensinpumpe holder som tilhører en Suzuki(Som trådstarter nevner) så er det plutselig ikke lov. OK!  :stupid:

Her har Adminene en jobb å gjøre. Regelene MÅ være like for alle. Plutselig var det ikke et rent BMW fora eller var det plutselig det allikevell.. Bestem dere snart.

Akkurat.

...og dette innlegget ble skrevet av en som har vært medlem her siden 2004, så litt tyngde bør det ha i debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder Tesla tråden, syntes jeg det er merkelig at ett BMW entusiast forum har så stor entusiasme rundt en el-bil. Har vi virkelig lyst til å høre dekkstøy fremfor en grom r6 eller V8? Bil entusiaster burde ikke trykke seg inn på tråden engang. Den burde vært slettet for lengst. Har kjørt bilen, den er helt kjønnsløs.......

 

Greia er nok den at slik det er nå om dagen så mister BMW veldig mange kunder til Tesla med dems Modell S, da er det relevant i den forstand at en av disse kundene BMW mister gjør opp "rapport" om hvordan denne nyskapningen er. Gjør man en stor feil ved å gå fra 5 serie til Tesla eller gjør man det riktige? Hva man foretrekker å høre når man er ute å kjører er opp til en og enhver å avgjøre, noen liker stillheten og andre ikke.

Ang Leaf tråden så er det noe av samme greia, innehaver av tråden byttet ut gammel og bensinslukende E39 mot Leaf. Og det har han fått bra mye pepper for, men jeg tror heller ikke han ventet annet når han opprettet tråden. Men tråden er tro det eller ei BMW relatert :)

 

Han kan ikke kalle seg entusiast når han går å kjøper seg en el-bil.....

  

Der er jeg sterkt uenig med deg, bilentusiasme defineres ikke etter hva slags drivstoff bilen går på. Skal man tenke slik så så begynner det å trekke ut, man ikke være entusiast om man har diesel bil, om man har firesylindrede motor, og man har sølvgrå bil osv. I ett land som Norge med de avgifter vi har så kan vi ikke velge å vrake i motorsterke biler, Tesla Modell S er nesten like rask som F10 M5 men til en pris som gjør at svært mange kan ha råd til den og nyte ytelser i toppsjiktet. Det er altså ikke bilentusiasme....? Men de som kommer til dere i og legger 3 mill på bordet for en ny Ferrari som skal stå innelukket i flislagt garasje i 11 månder i året og kjøres 400 km i året, det er entusiasme?

Akkurat.

...og dette innlegget ble skrevet av en som har vært medlem her siden 2004, så litt tyngde bør det ha i debatten.

Det kommer mye rart fra deg, hvor lenge man har vært registrer har da vel ingen som helst tyngde. En som har vært her siden 2004 men har åtte innlegg, har han noen "tyngde"? Nei det går på balansegangen mellom antall år og antall innlegg. Og selvfølgelig hvordan man anses generelt, noen er tullebukker selv med mange innlegg og mange år bak seg her inne....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok admin klarer å forsvare sine avgjørelser, uten at du blander deg så mye Fredrik90. Meen, det er jo hovedsaklig for å kverulere å skape store saker av små ting du er inne her virker det som. Det, og den über-orginal polizei holdningen din.

Og du later til å kun være her inne for å spre kvalme og hakke på meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten kjøre en Tesla for å forstå Fredrik90, den bilen ga entusiasten i meg ingen ting. Går jo bra nok, men alt draget kommer i bånn, også er det ett linjert drag videre. Ganske annerledes og kjedelig i forhold til en M5 F10. Igjen, kjønnsløst.

 

Når du nevner 3mill på bordet for en Ferrari og 11 måneder i garasje. Så stemmer det ikke i det hele tatt. 40% av Ferrariene solgt nye i Norge de siste årene går på vinterdekk. De andre bilene står kanskje max 5 måneder i garasje. Er jo kun samlere som ikke bruker bilene sine i Norge og de kan telles på en hånd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nesten kjøre en Tesla for å forstå Fredrik90, den bilen ga entusiasten i meg ingen ting. Går jo bra nok, men alt draget kommer i bånn, også er det ett linjert drag videre. Ganske annerledes og kjedelig i forhold til en M5 F10. Igjen, kjønnsløst.

Det kan godt hende og det er ikke sikkert den taler til entusiasten i meg heller, men jeg synes likevel der blir litt feil å avskrive Tesla eiere som bilentusiaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis folk er veldig intresert i å se på alt annet enn Bmw. Hvorfor går dere da på bimmers.no Dette er jo et BMW forum. Og det betyr at det er Bmw som er tingen her inne.

 

http://www.elbilforum.no/

 

Om dere SKAL være bestemte på at kun BMW skal tillates, så kan man sikkert lese om Tesla i det forumet. Med argumentet at Teslaen vurderes opp mot hans forrige BMW, og man ser en relevans der.. For min del virker det mer relevant med tråden om rust på Suzukien i forbindelse med at biler de fleste her på forumet har (gamle BMW'er) også sliter litt med rust når de trekker på årene.

 

Men sånn synes ikke EG det skal være. Hvorfor ikke lage enda et underforum med spørsmål om andre biler? Om eg da noen år i framtiden får samme problemet som Skruzuki-eieren her har, kan eg søke på relevante søkeord og finne den tråden og få god hjelp med problemet, selv om eg ikke interesserer meg for gamle Suzukier. Og BMW-entusiasten med en Suzuki kan lage en tråd om bilen sin uten å registerere seg på et nytt og sikkert dødt forum. De som ikke interesserer seg for Suzuki og Tesla kan velge å la være å lese tråder på dette undeforumet. Vinn - vinn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå synes jeg vi har sporet nok av i denne omgangen. Alle er velkomne på Bimmers.no, det er lov å stille bil relaterte spørsmål, men tema er BMW. Sånn har det alltid vært. Vi kommer til å ta en gjennomgang på nyåret om det er ønskelig av brukerne her inne å endre på dette / tilpasse oss litt mer, men inntil videre er det business as usual. Skal det endres på vil det bli laget en vote på dette med noen forslag. Send gjerne en PM om dere har noen forslag eller ideer.

 

Når det gjelder Tesla og El bil tråden vet vi at de er på kanten, men vi har vurdert dem slik at de kan få være da de er satt i en kontekst med elbil vs BMW.

 

Tilbake til denne berømte suzukien så er nok dette litt storm i vannglass som har eskalert ut av dimensjoner. Men det har nok sin bakgrunn i at vi kanskje må se på hvordan vi skal "styre" Bimmers.no fremover. Vi prøver å gjøre den jobben vi er satt til på best mulig måte, men om den ikke er i tråd med brukernes oppfattelse av hvordan forumet skal være må nok vi snakke sammen(moderatorene) og ta det til etterretning og tilpasse oss. Om det betyr strengere på ting eller åpne mer opp er en annen diskusjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man skal ikke glemme at grunnen til at noen holder seg på samme forum år etter år ikke alltid skyldes hva forumet omhandler, men at man etterhvert har fått en vennekrets der inne. Jeg synes det høres ut som en god ide å ha en "off topic" del hvor man kan spørre om hva som helst, så kan man få hjelp av folk man kjenner der også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis trådstarter hadde startet tråden sin med: jeg har en BMW som jeg bruker nesten hele tia, å har også ett problem med en suzuki nærmere bestemt rust ved bensinpumpa, bensinpumpe har min bmw også så hvis dette problemet dukker opp på min bmw i fremtid ønsker jeg å være veldig godt forberedt, så ønsker å utebedre dette på min suzuki nå. noen tips?

ville ikke denne tråden vært bmw relatert siden bmw er nevnt flest ganger å begge bilene har bensinpumpe?

bare lurer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis trådstarter ikke hadde nevnt noe bilnavn i det heletatt. Så ville de aller fleste anntatt at dette var et Bmw problem. Og ingen ville ha klaget på tråden.

Hvis man skal dra det så langt så kan alle biler relateres til bmw.

Noen eksempel satt litt på spissen.

Dynamo feil på zeat. Bmw kan jo få dynamo feil.

Audi 1,8tq drar ikke på fremhjul. 525ix kan jo få samme problem.

Rust i hjulbuer på Mercedes. En Bmw kan jo få rust i hjulbuer.

Dårlig kontakt på starter i Ford Mondeo. En Bmw 320 kan jo også få det problemet.

Båtmotoren starter ikke. Bmw kan også ha motor som ikke starter.

Det er igrunn bare fantasien til folk som setter grenser her.

Om man har litt god fantasi. Så kan sikkert det meste relateres til Bmw.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange interessante innspill i tråden. Godt at folk får luftet seg litt.

Faktum er at brukere "alltid" har kunnet spørre om andre bilmerker - dette har man jo gjort i Tulletråden. Jeg synes man skal beholde Tulletråden som stedet for spørsmål ikke relatert til BMW, og ikke lage et nytt underforum. En off topic-del vil stjele trafikk fra Annet bilprat-delen og føre til at man må hoppe mer mellom underforum - som igjen gjør det unødvendig rotete.

Siden vi først er i gang med å lette på trykket, så vil jeg gjerne si at jeg synes mange brukere får skjerpe seg og roe ned fjortistaktene. Det er veldig mye kverulering og "jeg har rettigheter!!!"-aktig tankegang - og jeg synes det er irriterende at Fredrik 90 er fritt vilt - spesielt i Tulletråden. Går man gjennom en uke av Tulletråden vil man lese side opp og side ned fra brukere som hakker helt uprovosert på Fredrik 90. Legg fra dere den mobbingen over internett, og få ut aggresjonen et annet sted.

Endret av Sjøbuse
Fjernet navn da ingen skal henges ut offentlig. Om noen føler seg mobbet. Tå dette i en PM til moderatorer. Ikke beskyld folk offentlig, blir bare mer krangel av slikt.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende og det er ikke sikkert den taler til entusiasten i meg heller, men jeg synes likevel der blir litt feil å avskrive Tesla eiere som bilentusiaster.

 

 

Hva med han som samler alpinaer her på forumet og parkerer dem i garasjen...er de entusiaster?

 

Bare spør...siden de ikke er registrert engang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...