Gå til innhold

Off Topic eller ikke? Stem for/mot nytt forum på Bimmers!


mkj
 Share

Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?  

365 stemmer

  1. 1. Nytt forum for Off Topic på Bimmers eller ikke?

    • Jeg ønsker å beholde dagens foruminndeling og politikk når det gjelder Off Topic
      246
    • Jeg ønsker meg en ny avdelig hvor Off Topic og andre bilmerker kan diskuteres
      143


Anbefalte innlegg

Bilforumet.net var faktisk et MEGET bra forum (2002-2004) fram til de delte opp i flere underfora og blant annet fikk off topic. Det var de første årene relativt intimt, men dessverre ble aktiviteten spredd for alle vinder rundt på forumet. Tipper at det samme skjer her, men admin tenker vel at all trafikk er god trafikk. Jeg mener nå at vi ikke trenger 20 brukere av typen sausesjef som skriver åpent at han gjerne skulle ha svindlet folk....

Synes også det er rart at Oddis engasjerer seg så INNMARI i denne tråden når det har vært relativt stille fra deg i lang tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S. Arnesen: Jeg har argumentert i massevis. Om du leser gjennom alle mine innlegg i denne tråden, det er nok av argumenter.

 

 

Sjøbuse: Helt greit at du ikke vil ha off topic overhode, men da er det villedende å argumentere med det jeg anser som selvmotsigende argumenter. Men vi er enige om å være uenige tror jeg trygt vi kan si. Mye lettere om du bare kunne sagt det rett ut, så hadde jeg ikke kasta bort tida å argumentere. 

 

Jeg deler ikke din vurdering om Off Topic, bortsett fra at tekniske spørsmål med andre bilmerker garantert ikke er noen ide å diskutere på Off Topic da det finnes så veldig mye mer kvalifiserte steder å gjøre det ( på andre merkeforum).

 

Men å diskutere med medlemmer man vet har enorm kunnskap på mange felt er derimot veldig intressant å snakke med, om alt fra garasjebygging, politikk, foto/bilvideo ++. Når du drar til andre forum så aner du ikke hvem du diskuterer med, og det er spesielt intressant å snakke om de nevnte saker med folk man vet kommer fra samme ståsted som meg selv som bilentusiast. Det gjør deres tilbakemeldinger mer relevante og konkrete, og ikke minst, vurdere seriøsiteten på tilbakemeldingen på bakgrunn av hvordan du kjenner brukeren gjennom forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilforumet.net var faktisk et MEGET bra forum (2002-2004) fram til de delte opp i flere underfora og blant annet fikk off topic. Det var de første årene relativt intimt, men dessverre ble aktiviteten spredd for alle vinder rundt på forumet. Tipper at det samme skjer her, men admin tenker vel at all trafikk er god trafikk. Jeg mener nå at vi ikke trenger 20 brukere av typen sausesjef som skriver åpent at han gjerne skulle ha svindlet folk....

Synes også det er rart at Oddis engasjerer seg så INNMARI i denne tråden når det har vært relativt stille fra deg i lang tid.

 

Bilforumet var bra en stund ja, helt til de skiftet regime, oppdaterte forumet og Gatebilforumet (som nå er nedlagt) ble opprettet. Alt falt fra hverandre da. Kategoriene ble også alt for mange, og flere og flere merkeforum (bimmers.no inkludert) begynte å  poppe opp.

 

At jeg engasjerer meg er ganske enkelt fordi jeg i lang tid var motstander av off topic (med de samme argumentene dere kjører nå) og innsett over tid at jeg tok feil, og presenterer bare mine argumenter til dere nei-folket. Så er det opp til ledelsen å avgjøre hva som skjer. Jeg har lært at man må slutte å klage over alt man ikke er enige i, så lenge man ikke blir trykt det opp i trynet. En ekstra kategori i dette forumet, med restriksjoner (ingen innleggsvisning på nye innlegg osv) ser jeg ikke som noe sjenanse. 

Selv sitter jeg stort sett bare på bmw prosjekter, bmw deler selges og fra tid til annen teknisk og annet motorprat.

 

 

Jeg leser på bimmers hver dag, men jeg skriver minimalt, spesielt nå i den siste tiden da det har vært en tragedie å være BMW entusiast etter forumsplittelsen. Jeg leser stort sett alt av interesse, men jeg har vært rundt kvartalet endel ganger nå i løpet av 9 år, og det er begrenset med diskusjoner på teknisk og annet som intresserer meg. Et fravær av et  "Ettermarked/Tuning/non OEM" forum gjør også at jeg må trekke til andre forum, og jeg har lenge kviet meg for å bli aktiv bruker av det andre forumet, men nå ser det ut som alle mine mest intressante "tuningbrukere" har blitt fast inventar der. Mange av de intressante prosjekttrådene har sluttet å oppdateres her, og jeg må konstant over til andre forumet for å holde følge. 

 

Etter den vanskelige høsten er dette forumet avhengig av flere riktige beslutninger framover. Forumsplittelsen har iallefall gjort en merkbar innflytelse på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men å diskutere med medlemmer man vet har enorm kunnskap på mange felt er derimot veldig intressant å snakke med, om alt fra garasjebygging, politikk, foto/bilvideo ++. Når du drar til andre forum så aner du ikke hvem du diskuterer med,

Dette gjelder da også bimmers.no. Om man er ny registrert kjenner man ingen her. Etter ca 6 år her og ca 6000 innlegg er det mange jeg ikke kjenner her. Men om man skriver litt blir man fort kjent med de nye også.

Og jeg føler jeg kjenner mange på både amcarforum og bobilforeningen selv om jeg ikke har like mye aktivitet der som her.

og det er spesielt intressant å snakke om de nevnte saker med folk man vet kommer fra samme ståsted som meg selv som bilentusiast.

Er ganske sikker på at mange av de på amcarforum også er bilentusiaster.

Og jeg anser meg selv som bilentusiast. Men det er mye du helt sikkert ikke kunne diskutert med meg likevel. Jeg har egentlig 0 interesse for politikk, garasje eller foto. Eneste garasje interesse jeg har er at garasje er flott fordi bilen står tryggere. Så vi har sikkert likt ståsted som bilentusiaster. Men ikke noe mer til felles. Men har vi skyting til felles. Så møtes vi plutselig på kammeret.no. Så kan vi diskutere vår felles interesse for skyting der. Som er fullstendig off topic på et bil forum. Men veldig on topic på et våpen forum.

Vil man møte og diskutere med noen som har felles interesse. Dra dit de er. Våpen interesse=Våpen forum. Camping interesse=Camping forum.

Det gjør deres tilbakemeldinger mer relevante og konkrete, og ikke minst, vurdere seriøsiteten på tilbakemeldingen på bakgrunn av hvordan du kjenner brukeren gjennom forumet.

Jeg har aldrig følt jeg har fått useriøse svar av folk jeg ikke kjenner på noen spørsmål om bilene mine.

Skulle montere konsol i taket på min big dooley fra en taho. En ukjent person sa dette passet. Alt han sa stemte pe en prikk.

Men som du sier. Så er vi nok uenige her. Så vi får bare være enige om å være uenige.

Jeg ser heller ikke noe stor grunn til å at keg skal fortsette å diskutere dette lenger heller, siden det skal mye til at jeg skifter mening og vil ha masse annet som ikke er BMW relatert på et BMW forum. Og det skal mye til at du skifter mening og vil ha bare BMW på et BMW forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer.. Dere som ikke vil ha offtopic-del på forumet. Kan dere ikke bare la være å trykke innpå??

Så kan de som lurer på ting som ikke nødvendigvis er fullblods bmw-spørsmål spørre i den tråden? Der kan man foreks ha elbiltråder, reisebrev i merce osv,  I stedet for å besudle annet bmw-bilprat delen med elbiler osv..

Administrator kan vel gjøre slik at offtopic-delen ikke kommer opp på vis nye innlegg.

 

Bare en kjapp rettelse (og 100 skriveleifs): lavere = lav bil, min er lavere. La være = å ikke gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som finner det merkelig med "bare" 400 stemmer når det har blitt nevnt at forumet har flere 1000 aktive brukere ?

Sikkert ikke alle som bryr seg om det blir ja eller nei. Så de gidder ikke å stemme når det er samme hva utfallet blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere enn meg som finner det merkelig med "bare" 400 stemmer når det har blitt nevnt at forumet har flere 1000 aktive brukere ?

 

Vel. Omlag 400 stemmer er faktisk ganske bra til å være et forum. Selv om forumet har "flere tusen" aktive brukere er det dessverre bare en brøkdel som gidder (eller bryr seg) å stemme. På lik linje som at Elkjøp har flere tusen kunder innom daglig, hvor kun en brøkdel gidder å bruke et par sekunder på å avgi svar på deres kundeservice.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sant nok, har bare merket meg en tendens til at enkelte er tilbøyelig til å komme oftere med slike stikk til tider. Noe jeg synes vi kan spare oss for.

Er ikke alle som synes det er like gøy å få sånne unødvendige kommentarer mot seg. Sier ikke at det gjelder akkurat nå, men det kan sammenlignes med mobbing til tider.

 

Men nok off-topic i off-topic spørreundersøkelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...