BingoBonzo Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 Hei! Skal oppgradere nr 1 bil og valget står nå mellom: 730D (2010 modell) - Meget godt utstyrt 528IAT (2012 modell) - Godt utstyrt 320IA GT (2013 modell) - Greit utstyrt Like alle tre bilene, kanskje litt anonymt utseende på F11, men det positive med den er at manfår en brukbar bensinmotor. Ser fordeler/ulemper med alle tre bilene (alder, service, bensin/diesel, kostnader, osv osv). Vil gjerne ha din input til dette valget, hva hadde du valgt og hvorfor? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Saltkjelen Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 I utgangspunktet ville jeg nok valgt en F01 (spesielt siden det er en rekkesekser), men jeg ville nok tatt hensyn til utstyrsnivået på den vurderte F01 og F11 før jeg hadde tatt et standpunkt. Jeg synes treliters sekseren er helt fantastisk og gir en meget god figur med godt lydbilde i 730d. Den umiddelbare fordelen jeg kan se med både F11 og F34 er at de fortsatt har nybilgaranti, noe 2010 modellen ikke har. Har du link til de aktuelle bilene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2014 Takk for svar Saltkjelen! Deler din vurdering/lovprising av sekseren i F01, dessverre diesel, men en sabla god en uansett. Det blir nok ikke nybilgaranti på de andre bilene, stort sett bruktimportert i prisklassen rundt 500K. Jeg venter litt med linker, vil gjerne ha flere generelle tilbakemeldinger først i forhold til modellene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Februar 28, 2014 Share Skrevet Februar 28, 2014 Hvis du tenker i forhold til alder på karosseri, og den betydning det har for at bilen vil se noe umoderne ut etter hvert som det kommer nye modeller, er det klart at det taler noe imot F01. Jeg har en F11 selv og er meget godt fornøyd - jeg er til dels enig i noe anonymt utseende, men det skal utrolig lite til før den får mye oppmerksomhet i trafikken, dersom det er ønskelig. Innvendingene mine mot F34 er at det er få biler av denne typen, og det vil da kunne være noe vanskeligere med tanke på videresalg senere. Det samme gjelder forsåvidt til dels F11 ettersom du her vil gå for en 528i - nordmenn er som regel lite lystne på stor motor, og prioriterer gjerne ekstrautstyr fremfor hestekrefter. Denne trenden er også gjeldende på bruktmarkedet. Du virker som en tilhenger av bensinmotor, noen spesielle grunne til dette, eller gammel vane? Siden du virker å være ute etter litt power, så ville jeg vurdert en 3-liter F11 525d - relativt rimelig på avgiftene. Disse er produsert før 09/2011. FInner stort sett gode kjøp på disse i Tyskland blant annet. Da vil du få en rekkesekser, lettsolgt bil og antakelig vil du kunne finne en bil med mye utstyr sammenlignet med prisene på de to andre alternativene.Som sagt så har jeg en F11 520d selv, og kommer aldri til å be om noe mer hestekrefter på en bruksbil. Da hadde jeg heller kjøpt meg en skikkelig sportsbil ved siden av om jeg skulle herje litt og kose meg på søndagstur. Men der er selvsagt smaken som baken - delt. Saltkjelen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Februar 28, 2014 Forfatter Share Skrevet Februar 28, 2014 Gode innspill Walkabout! Kjapp historie på mine biler; E39 528iAT, fantastisk bil med herlige kjøreegenskaper og utseende! E61 525DAT, lastet med teknologi og utstyr, herlige kjøreegenskaper, supert utseende, litt for mye feil E91 316IT M-sport, sitter som støpt i svingene, ser tøff ut, altfor liten motor og etterhvert nå lite plass (Skal selges!) Elsker bensinmotor pga karakteristikk, lyd, mange omdreininger, lukt og følelse. Ser at økonomien setter begrensninger påvalg av bensinmotor hvis man skal bevege seg opp i klassen F01/F07 og X5. Er dog ikke ekstremt bekymret for annenhåndsverdi dajeg vet at det mange entusiaster som vil være klar for å overta en pent 5-år brukt bensindrevet BMW Vurderer også X5 (E70), eller egentlig så er det kona som har lyst på det, men jeg synes den blir altfor gammel? Når det gjelder utseende på F01 så synes jeg personlig at den modellen er en av de bedre BMW har produsert, den klarer åforene eleganse, aggresivitet og klassisk BMW på en meget god måte! Takker for gode input så langt, dette er en prosess, og setter pris på mange flere betraktninger! PS: Kommer ikke til å kjøpe en bil med 2l diesel, men det er min smak. Vurderer faktisk F11 523IAT hvor jeg får BMWs klassiskebensin rekkesekser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Skjønner prioriteringene dine! F11 523i ville jeg absolutt sett på. Men jeg mener å ha hørt at denne aldri var tilgjengelig i M-sport i kombinasjon med 3-liters maskinen? Synes at M-sport på F10/11 er et must, men det er jo selvsagt mulig å ettermontere også. Dog blir den fort gammel, ettersom 3-liters maskinene utgikk relativt tidlig på 523i. På nyere modeller er vel også 528i en firesylindret toliter om jeg ikke tar feil. Jeg er enig i vurderingen din om at E70 blir noe gammeldags nå, spesielt når en ser på designtrekkene for BMWs nye SAV, slik som X3 LCI, X5 og nå også X4 som kommer. Da er F01 mer klassisk dersom du ikke trenger høyden. Jeg tror fort du kan gjøre et kupp på en velholdt F01, selv om du da må "ta til takke" med en grom 3-liters diesel.F34 har jeg hatt lyst til å like, og jeg liker deler ved den, men det blir litt mellom bjørken og veden. Klarer ikke helt å definere den, men det virker absolutt som en praktisk og god bil. Mitt stalltips: En velholdt F01 730d dersom F11 525d med 3-liter og rekkesekser ikke er aktuelt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 523i var nok tilgjengelig med sportspakke den (link). Ellers tenker jeg mye på hvilken bil jeg selv hadde valgt om jeg plutselig skulle ha ny bil (noe jeg i utgangspunktet ikke skal), og har relativt like "krav" som trådstarter. For min del følger jeg litt med på e70 X5 med bensinmotor (litt sjeldne, men de finnes), F1x 528i/535i og andre kanskje mer urelastiske modeller som 640i Gran Coupé. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Når jeg ser dine valg så vil jeg umiddelbart velge F01 da dette er den bilen som helt klart gir mest bil og komfort for pengene, denne har også den gode og solide rekkesekseren som helt klart er å foretrekke i en BMW. Alternativt til 2012 F11 528I er 2011 F11 528I hvor du da har den herlige 3,0 liters rekkesekseren på 258 hk, da har du riktig drivstoff og riktig antall sylindre Alternativt F11 530d som vil være en mye mer lettsolgt bil igjen når den tid kommer. F34 er ett nisjeprodukt, enten så liker man den eller så gjør man det ikke. Selv så synes jeg F34 faller litt igennom... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 523i var nok tilgjengelig med sportspakke den (link). Vet at F10 var det, men hva med F11? Har aldri sett en 523i stasjonsvogn med 3-liter og M-sport verken i Norge eller Tyskland. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Mars 1, 2014 Share Skrevet Mars 1, 2014 Vet at F10 var det, men hva med F11? Har aldri sett en 523i stasjonsvogn med 3-liter og M-sport verken i Norge eller Tyskland. Awt har rett, har selv sett flere F11 523I med M-sport. Men ikke ikke mange riktig nok Denne ligger forøvrig ute på Finn.no nå, lå for litt siden en som var helt lik i sort http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46785328&searchclickthrough=true Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Walkabout Skrevet Mars 2, 2014 Share Skrevet Mars 2, 2014 Awt har rett, har selv sett flere F11 523I med M-sport. Men ikke ikke mange riktig nok Denne ligger forøvrig ute på Finn.no nå, lå for litt siden en som var helt lik i sort http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=46785328&searchclickthrough=true A-ha, da gir jeg meg på det! Hehe Så forøvrig veldig rart ut med sort tak på hvit stasjonsvogn... På sedan ser det jo veldig tøft ut! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet Mars 10, 2014 Forfatter Share Skrevet Mars 10, 2014 Tro jeg begynner å finnet ut av hva jeg har lyst på! Først og fremst, takk for innspill i denne tråden, flott med engasjement! Hvis ting klaffer så lander jeg på en 2011 740xD, tror det blir en god krysning av bil/alder/utstyr/etc. Kjapt spørsmål: Dynamic Drive -> Er det et MUST på denne bilen? Resten av utstyrslisten har jeg nogenlunde kontroll over, men er det annet utstyr her som bør/må være på plass? S.Hafsmo reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BingoBonzo Skrevet April 10, 2014 Forfatter Share Skrevet April 10, 2014 Da er vi i mål! Skal hente min 2011 740d xDrive M-Sport på lørdag 12 april!! Måtte selvfølgelig litt over i budsjett, men fant en perfekt bil med lav km, service-/garantiavtaler og mye BMW Individual options + bra utstyrt! Gleder meg selvfølgelig litt over snitt til å kjøre bilen hjem! Takk til alle som har bidratt med innspill i prosessen! Når det gjelder forums, hvilket er best i forhold til 7-serie? Lite i Norge og USA forumene er noe ensporede.. Thundercoil reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 Aiaiai! For en bil! Det blir nok deilig med en så fin bil og motor som det der. Kanskje Tyskland er tingen for forum? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik Skrevet April 11, 2014 Share Skrevet April 11, 2014 3GT er mer eller mindre like stor som F10, men vesentlig kulere. Hvorvidt du virkelig trenger en stasjonsvogn og 61 ekstra hestekrefter så lenge det stadig handler om en bensinrekkefirer på 2 liter kan kun du avgjøre. Jeg ville ikke ha betalt mye ekstra for motoren, men 5-serien som modell er selvfølgelig verdt noen ekstra kroner. Jeg tror at det beste valget her er 7-serien. Dieselmotoren er trolig den beste du kan kjøpe og en 7-serie er alltid en klasse over alt annet BMW bygger. Jeg ville imidlertid personlig aldri ha kjøpt en 7-serie, men det er fordi jeg foretrekker mindre biler. Jeg ville i denne sammenhengen helt klart ha kjøpt 3GT selv om det ikke er det mest fornuftige og opplagte valget. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå