Gå til innhold

Wicky sin Mercegarasje! S211/w211/C126 500SEC


wicky124
 Share

Anbefalte innlegg

Men....X7 er jo bare en konkurrent til GL? Som Mercedes har hatt i en "evighet" allerede og vært relativt alene på markedet med? i9 vil nok også være en hybrid...Men de fleste monsterbilene fremover nå blir jo hybrider...

Oled og Laserlys er vel ikke noe superkult å rope hurra for? Dette er teknologi som er tilgjengelis hos Peugeot lissom...

X7 skal iht. BMW bli en "high-end-ultra-luksus-SUV" i sjangeren til Bentley SUV og den kommende Rolls Royce SUV (RR og X7 skal dele platform). X7 skal også leveres med V12. i9 vil bli en hybrid, men hva har det med saken å gjøre? At den er hybrid er ikke ensbetydende med at den ikke tilhører luksussjangeren.

Jeg har ikke sett OLED eller laser på en Peugot, så de må du gjerne linke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier, "er vi heldige så får vi en større coupe":... BMW har latt Mercedes ha dette markedet helt for seg selv siden 70tallet...Eneste store konkurrenten var vel 8serien...som ble en liten fiasko i seg selv...deretter har de ikke giddi å gjøre med ett marked som har de store pengene men istedet brukt penger på å lansere småbiler med små marginer...

 

Å kalle 8 serie for fiasko er nok litt feil, det var ikke noe galt med bilen men tiden den ble lansert i klaffet ikke. 1989 var slutten på jappetiden og ting gikk adundas veldig mange plasser i verden, så bilen solgte dessverre ikke så mye som BMW hadde håpet på. Likevel så fikk den topp kritikker i tester og AMS gikk så langt som å kalle 850 CSI for verdens beste sportscoupe i en test med CL 600 og Porsche 928 S ett eller annet...

Er vel forøvrig ikke før i 2004 da BMW lanserte 1-serien de begynte med det som kan kalles småbiler, ett riktig valg som ga mye salg for BMW.

X7 kommer vel 5år forseint om den kommer med v12? 

 

ANyway...

 

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/nye-biler/luksuslys-kommer-paa-biler-for-hvermansen/a/10111216/

 

Så å glede seg til en bmw med ledlys er vel ikke så veldig kult?

Men hva er det Mercedes har i dag som er så kult da? Jeg prøver ikke å legge opp til en BMW vs MB diskusjon men du er så fæl til å påpeke alt det BMW gjør feil og burde gjort, det blir litt feil når ditt eget favoritt merke ikke er en tomme bedre :) Jeg tror nok i såfall at det er BMW som tar de riktige valgene all den tid de er større en MB og selger flere biler...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja BMW M1 "Been there done that" :P

Og som han over her skrev.. Goldwing var vel lenge før M1 :) Og Mercedes 600 er jo råeste bilen som noensinne er produsert.

Bmw har for all del kulere biler. Men MB har ett kulere modellspekter i mine øyne, har foreks. alltid hatt coupe av S klassen. og som regel hatt supersportsbiler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når Wicky klaget på at BMW sin lysteknologi ikke var nok så var det nå i hovedsak nyere innovasjoner jeg tenkte på og ikke 50 år gamle etterlevninger, men greit nok da det var meg som nevnte gamle M1. MB har SLS og AMG GT, den er jeg med på men så kan vi jo si at BMW har innovasjoner som I3 og I8. Akkurat nå i dag så er de ikke så kule i sammenlikning men det blir liksom litt som å sammenlikne muskler mot hjerne, ikke tvil om hva som er tøffest der og da og hva som vil være en fordel i det lange løp :)

BMW har satset på lysteknologi som OLED og Laserlys, ikke det mest spennende innovasjonene men hverken MB eller Audi klarer å komme opp med noe bedre liksom. Første steg i BMW sin "nye strategi" er neste 7-serie, den skal det bli spennende å se hvordan blir da den vil stake ut kursen videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mercedes har kommet med "flying carpet" understell på nye S klassen.. De har hatt luftfjæring siden 1998....Bmw har holdt seg til konvensjonelt understell... 

 

Uansett... begge bilmerker gjør det bra og riktig i sine felt... BMW gir kanskje elbilfolka en opptur mens mercedes gir gamlegutta med bensin i blodet en opptur...  BMW tilbyr en komplett bilpark til den vanlige mann i gata.. Mercedes gir den vanlige mann i gata det han trenger....pluss alle andre (varebiler lastebiler etc)

 

Ja mercedes har alltid vært forbundet med "over the top" biler siden tidenes morgen, bmw har ikke hatt nok kapital til å konkurrere helt riktig....Men i de siste årene har det gått bedre og de er flinke til å skape markeder som folk ikke visste de trengte, ref x3 x1 x6.. Mercedes på sin side skapte GL, GLK, SLK som solgte og selger som bare det... 

 

Men ja nok om det... La oss heller beundre Maseratien lenger oppe i tråden. Og ja, sparekassa til Maseratien min blir stadig feitere... Kan ikke ta lån på en sånn bil så må spare opp nok...og det er ikke lett med hus og bil og barn og en småextravagant livsstil....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at mercedes har kommet med "flying carpet" understell på nye S klassen.. De har hatt luftfjæring siden 1998....Bmw har holdt seg til konvensjonelt understell... 

 

Uansett... begge bilmerker gjør det bra og riktig i sine felt... BMW gir kanskje elbilfolka en opptur mens mercedes gir gamlegutta med bensin i blodet en opptur...  BMW tilbyr en komplett bilpark til den vanlige mann i gata.. Mercedes gir den vanlige mann i gata det han trenger....pluss alle andre (varebiler lastebiler etc)

 

Ja mercedes har alltid vært forbundet med "over the top" biler siden tidenes morgen, bmw har ikke hatt nok kapital til å konkurrere helt riktig....Men i de siste årene har det gått bedre og de er flinke til å skape markeder som folk ikke visste de trengte, ref x3 x1 x6.. Mercedes på sin side skapte GL, GLK, SLK som solgte og selger som bare det... 

Ja det er vel det som MB kaller Magic Body Control? Så vidt jeg har hørt så har BMW bevist styrt unna stort fokus på luftfjæring pga høyere utviklingskostnader og fortsatt ikke helt sikker driftsikkerhet på disse systemene, justerbare og adaptive understell er veien BMW ser ut til å gå. Noe de forøvrig har hatt på E32 7-serie siden 1988...

Men ja, de har litt forskjellige målsetting og markeder de vil selge på men de overlapper hverandre ganske mye også. Mercedes har jo nyttekjøretøy delen og superbilene, mens BMW har I serien og motorsykkel delen og er sånnsett rettet mer inn på lifestyle produkter. BMW har vært større enn MB i fysiske mål nå siden 2005 og det akter nok BMW å fortsette med å være, de produserer begge biler som er over the top men slik jeg se det så har MB det fort for å gjør litt for desperate forsøk. Ett eksempel er nye C450 AMG som skal tett hullet mellom C63 og C400 og konkurrere med S4 og Preformance utgaven av 335I, med sin V6er på 362 hester og 520 nm går den 0-100 på 4,9 sek. 335d xDrive som er nesten 200 000 kr billigere gjør 0-100 på 4,8 sekunder..."and yes, its a diesel" ;)

Det jeg mener er at MB per dags dato tilbyr ganske råe produktet i form av de største utgavene av S-klassen og SLS samt AMG GT, BMW tilbyr ikke dette men de tilbyr langt bedre totalpakker og mer "bang for the buck" på de færre modellen de har. Du kan kjøpe en 316I fremfor 335I og forsatt få en real kjøreopplevelse i form av en supert chassis og suverene kjøreegenskaper :) MB kan luksus og overdådighet bedre enn noen annen tysk bilprodusent, men BMW kan å lage de beste bilene for "folk flest" Du kan se på 3-serien, 5-serien, X3 og X5, de blir alle sett på som de beste produktene i sine klasser :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...