norbakken Skrevet Mai 5, 2014 Forfatter Share Skrevet Mai 5, 2014 Jeg selger nå de originale M-Techfelgene som sto på 1'ern da jeg kjøpte den. Annonsen finner dere her! Løp og kjøp Og så henta jeg E28 fra vinterlagring i dag. Den starta som et skudd, og etter en liten vask strålte den om kapp med sola. Nå skal det nytes! danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet August 9, 2014 Forfatter Share Skrevet August 9, 2014 Nå er det lenge siden det har skjedd noe her! 1'ern har for det meste stått og slappa av etter at jeg tok ut E28'n, men når ferien satte inn for fire uker siden måtte nybilen til pers. Hadde planlagt bilferie i år og foretrakk cruisecontrol, ac og gode seter når nordeuropa skulle forseres. Har ikke tenkt å lage en svær reiseblogg egentlig, men legger ved litt bilder fra ymse steder jeg har vært på! Startet på Brekstad hvert fall Satte kursen for Sverige og Astrid Lindgrens verden. Kan anbefales, selv om du ikke er 12 år Etter litt bading i Skara sommerland gikk turen tilbake til venner og kjente i Norge... Har da bodd i telt i tre uker denne sommeren. Skal ikke si at det har vært ille, men noe hotell er det dog ikke! Men planen var jo å kjøre til det O store utland, så da bar det til Kristiansand og en liten tur med FjordCat til Hirtshals. Danmark er flatt(!) og lar seg lett forsere, slo meg ned rett over grensen til Tyskland i en idyllisk liten "by" kalt St. Peter-Ording! Etter å ha campa ved siden av sju jointrøykende ungdommer fra Hamburg gikk turen litt lenger vest, rett utenfor Wilhelmshaven. Har ikke så mange bilder herifra, var for det meste en stor strand og masse sol. Sommerferie, med andre ord Det fine med nordvest-Europa er at det er så korte avstander mellom landene, så et par timers kjøring til Zandvoort i Nederland er jo det samme som en bytur til Trondheim for meg I Zandvoort ligger også Circuit Park Zandvoort, en visstnok ganske kjent racingbane som BMW har et tungt eierskap til. Var så heldig å campe rett ved siden av denne banen, og hver morgen på vei til stranda gikk jeg forbi omtrent 30 spell nye M3, M4, M5 og M6!! Øyet var stort og vått, så vått at jeg ikke fikk tatt bilde av dem.... Etter noen dager i det blide Nederland begynte ferien å nærme seg slutten. Jeg stakk derfor en snartur ned til Belgia og Antwerpen, siden jeg er prest måtte jeg jo innom Sjømannskirka for vafler og grøt Antwerpen er forresten en aldeles nydelig by! Arkitektur, byliv, natur osv. gjorde en veldig fin kombinasjon. Dit skal jeg absolutt tilbake!Men etter grøten på Sjømannskirka var det tid for å vende nesen hjemover igjen. Cruisecontrollen ble satt i fint cruisetempo og bilen slukte mil og insekter som en mann! Vel hjemme igjen måtte alle fluene/dyrene/likene fjernes, så dagen i dag har gått med til en skikkelig rundvask av bilen. Som dere ser på noen av bildene så har jeg hatt på panser-BH hele turen, noe som har resultert i null(!) døde fluer på panseret og null(!) nye steinsprut på panseret! DET er jeg svært fornøyd med!Noen siste bilder... Jeg innser nå at dette ble en reiseblogg allikevel. Men men, takk for titten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 For min del kunne du gjerne skrevet mer, slike poster er ganske morsomme. Ser ut som om du har hatt en flott ferie ihvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet August 9, 2014 Share Skrevet August 9, 2014 Artig å lese Morsomt å dra på bil tur og like morsomt å lese om når andre gjør det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 Nesten to år siden sist oppdatering ja..., bedre sent enn aldri Men det henger nok sammen med at bilen går og går uten de helt store oppgraderinger eller forandringer. Eller rettere sagt, den gikk og gikk. For et par uker siden fikk jeg besøk av en Volvo S80, godt planta opp i bagasjerommet mitt. Tilsynelatende helt overkommelige skader, men mye regn i dagene etter og en ikke tett bakluke førte til drukningsdøden for samtlige styreenheter i bagasjerommet. Får endelig dom i morgen, men takstmannen var ikke fryktelig positiv i dag... Ganske kjipt egentlig, hadde ikke tenkt å bytte riktig enda :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Kjedelig, ser jo igrunn ikke ut som en veldig stor skade? Det er heller ikke så veldig mange styreenhetene i bagasjerommet på disse, så merkelig om det er avgjørende. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 7 minutter siden, awt skrev: Kjedelig, ser jo igrunn ikke ut som en veldig stor skade? Det er heller ikke så veldig mange styreenhetene i bagasjerommet på disse, så merkelig om det er avgjørende. Selve skaden ble taksert til 60k, da var det ny bakluke, fanger, hengerfeste og bakplate. Utfordringen med elektronikken er at alt er dødt! Da den ble satt på verksted var alt av lys og instrumenter og lys dødt, bare motoren som gikk, og den elektroniske styringen slutta å funke på vei inn i verkstedet. Så noe av utfordringen er visst at de ikke får kontakt med noe som helst på bilen for tida, bare siderutene som reagerer på strøm... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 9, 2016 Share Skrevet Juni 9, 2016 Ja, det blir vel fort dyrt... Batteriet er rett bak der, så det har vel muligens blitt noe kødd i forbindelse med det. Uansett, så er det en kjedelig sak. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 9, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 9, 2016 7 minutter siden, awt skrev: Ja, det blir vel fort dyrt... Batteriet er rett bak der, så det har vel muligens blitt noe kødd i forbindelse med det. Uansett, så er det en kjedelig sak. Ja, de nærmet seg 90k inkludert elektronikken, og fryktet ny styreenhet på servoen, og da var dessverre ikke bilen verdt mer... :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 Det der var fryktelig kjedelig Men de kan da ikke mene at de vil kondemnere bilen pga den skaden der? Det som da skjer er at forsikringsselskapet selger bilen til en verksted som fiksert dette og får den på veien igjen. Sikkert ett verksted som har en annen smelt 118d stående... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Juni 10, 2016 Share Skrevet Juni 10, 2016 (endret) Kan du ikke ta imot 90k-ish og få det fikset selv a? Eventuelt godta kondemnering, men trekke fra vrakpant for å beholde selv? Ellerno? Endret Juni 10, 2016 av Gabz Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 10, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 10, 2016 10 timer siden, Fredrik 90 skrev: Det der var fryktelig kjedelig Men de kan da ikke mene at de vil kondemnere bilen pga den skaden der? Det som da skjer er at forsikringsselskapet selger bilen til en verksted som fiksert dette og får den på veien igjen. Sikkert ett verksted som har en annen smelt 118d stående... Den blir nok ikke spiker nei, den blir brukt som delebil eller solgt til firma som setter den på veien igjen, er jo masse bil igjen. Men kostnaden begynner å bli høy... Får dommen på mandag forhåpentligvis... 8 timer siden, Gabz skrev: Kan du ikke ta imot 90k-ish og få det fikset selv a? Eventuelt godta kondemnering, men trekke fra vrakpant for å beholde selv? Ellerno? Kan nok ikke det nei. Bilen blir nok solgt til et firma som bygger den opp igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
norbakken Skrevet Juni 14, 2016 Forfatter Share Skrevet Juni 14, 2016 Da ble det dessverre siste reis for 1'ern, hvert fall i mitt eie. Bilen ble erklært kondemnert i går og jeg får tilbake markedsverdien. Rent økonomisk en helt grei deal, men samtidig fryktelig kjedelig da det ikke var slik jeg hadde sett for meg at dette skulle ende. Det er masse bil igjen, så kanskje den kommer på veien en vakker dag. Men som vi sier, "sorgen og gleden de vandrer til hope", så da blir det ny bil om en ukes tid, gleder meg Evenol og danskiii reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
danskiii Skrevet Juni 14, 2016 Share Skrevet Juni 14, 2016 Hvilke biler er det du sikler på da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evenol Skrevet Juni 14, 2016 Share Skrevet Juni 14, 2016 Synd, men det finnes heldigvis flere biler! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå