Gå til innhold

Vanskelig å kjøpe/selge bmw.

Share

Anbefalte innlegg

Der dukka forum viruset opp igjen gitt. CrZyWiz

330Ci 6,5 sek, Forsikring 16+

325CI 7,2 sek, Forsikring 11-12

Her er ikke meningen å få frem at det er en 330, bare at du får nesten samme bil for en god del bedre pris.

Titanium silver med svarte kontraster ser ganske rått ut i virkeligheten, men dessverre vanskelig å få frem på bilder.

Ang km så stemmer det da jeg har prøvekjørt ganske mange e46, men mulig feil måte å ordlegge seg på ja:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

325 og 330 kan fremdeles ikke sammenlignes. Må ikke se deg blind på 0-100 tider. Jeg betaler forøvrig mindre for min 330 enn jeg hadde gjort på en 325 i forsikring.

Og jeg er helt og holdent enig med Crzywiz ang annonsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du det, det står jo i signaturen din at du har en 330ci heheh... Er vel 50Nm mer, + litt ekstra vekt på kraftigere understell, + høyere utveksling. Si det er 30 til 140 som du trenger i Norge da, er nok ikke så stor forskjell.

Prøv forsikrings kalkulatoren på finn, så ser du at det er bra prisforskjell på samtlige kalkulatorer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrZyWiZ har rett i alle punkter her, det blir bare dumt å kverulere mot det.

Edit: kikket litt mer på annonsen nå

- Som de andre påpeker så er bildene mildt sagt elendige

- Du har to forskjellige sett med speil på bildene, hvorfor det? I tillegg er ikke det ene settet lakkert engang.

- Du har laget ganske mange tråder her inne med diverse "prosjekter" og problemer med denne bilen, f.eks. nå sist at girkassen tuller. Slikt bør fikses før du selger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig med CrZWiz og awt. Samtidig synes jeg ikke dette henger helt sammen: Bilen er ikke ungdomskjørt - Supersprint eksos og KN filter for 2 uker siden(6500kr+850kr).

Og du ber om tips til hvorfor bilen ikke selges. Og når du får faktiske gode argumenter på hvorfor annonsen din er dårlig så blir du sur? hallo..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

CrZyWiZ har rett i alle punkter her, det blir bare dumt å kverulere mot det.

Edit: kikket litt mer på annonsen nå

- Som de andre påpeker så er bildene mildt sagt elendige

- Du har to forskjellige sett med speil på bildene, hvorfor det? I tillegg er ikke det ene settet lakkert engang.

- Du har laget ganske mange tråder her inne med diverse "prosjekter" og problemer med denne bilen, f.eks. nå sist at girkassen tuller. Slikt bør fikses før du selger.

Ikke vits å starte noen stor diskusjon nei, har redigert litt på annonsen nå:)

2 sett med speil så man ser det følger med originalt også, er forresten org m3 speil med autofold.

Ang girkassa, så er det på en bil jeg har lagt inn bud på:) Denne kassa fungerer perfekt, og er bytta olje på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig er du det, det står jo i signaturen din at du har en 330ci heheh... Er vel 50Nm mer, + litt ekstra vekt på kraftigere understell, + høyere utveksling. Si det er 30 til 140 som du trenger i Norge da, er nok ikke så stor forskjell.

Prøv forsikrings kalkulatoren på finn, så ser du at det er bra prisforskjell på samtlige kalkulatorer.

Ja fordi 330ci ikke kan sammenlignes med 325. Har kjørt begge deler og det er to helt forskjellige biler å kjøre.

Er 39hk og 55nm mer i 330 og det merkes. Helt annerledes effektkurve. Ekstra vekt tror jeg ikke er nevneverdig. Litt større bremser såvidt jeg vet.

Er nok større forskjell enn du tror.

Hvorfor i alle dager skal jeg gjøre det når jeg allerede vet svaret? Jeg sto mellom 325 og 330 når jeg så etter bil. 330 var faktisk 20% billigere hos alle jeg sjekket iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så ville jeg bare ha 330 siden det var det ypperste av E46 coupe, uten å betale det dobbelte for en M3. Vurderte 325 i nød, da de 330ene som var til salgs hadde kjipe farger innvendig og utvendig, automat og uten M-pakke. Men når man skal bla opp hundretusenlappene for så gamle biler, vil man ha mest mulig for pengene. Det inkluderer stand, utseende, motorvolum og originalt utstyr. Selv gikk jeg gledelig 60k over budsjett fra 325 og de andre 330ene når min dukket opp. Var riktig utstyr for meg, ingen takluke, sort sportsinteriør i skinn og original m-pakke.

Så når 330 detter i pris, må 325 dette tilsvarende. Blir det uvanlig mange 330er, må 325 fortsatt dette i pris :P

Men hvis du synes 325 og 330 er så like, hvorfor vil du da bygge om eller selge for å kjøpe en 330? Med ditt synspunkt ser jeg ikke helt verdien i det prosjektet.

F.eks. Min far trodde det hadde rablet for meg når jeg sa jeg hadde solgt 320d og bladd opp over 200k for en ny E46. Han mente jeg heller burde bygget om. Helt til jeg sa jeg kjøpte coupe. Da var det "greit". Men du har jo coupe og vil ha coupe. Er også en av de letteste bmw å bygge om, siden så lite trenger å byttes. Da slipper du også å styre med kjøp og salg og får beholde bilen du trives med og kjenner godt. Nå blir det fort 70-80k mellom 325-330 ved bytte, så ombygging svarer seg ganske bra. Selv om du gir bort jobben til andre.

Og nesten 1 sekund forskjell 0-100 er ganske stor forskjell på veien. Ser det ikke helt på papiret. :P Har kjørt mot et par 325 og de blir fort en prikk i speilet, så jeg synes ikke at de kan settes opp mot hverandre.

Men jeg ser poenget i at en 325 er mye moro for en del mindre penger, men hvis folk er som meg, betaler de det "lille" ekstra for å smake toppen på kransekaken.

Edit: kan forøvrig nevne at forsikring koster 900 mnd nå. 60% bonus, førere over 24 år. Fullkasko, 16000 km, 6k egenandel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den harde sannheten om hvorfor du mislykkes, og du blir grinete  :stupid: Da får du likesågreit bare plages. Det er ikke markedet det er noe galt med værtfall.

Det står fortsatt: "Dette er modellen rett under 330 med nesten samme ytelser, men denne er en god del billigere å forsikre." Det er fortsatt like teit som tidligere.

Med din tankegang, så kan man likesågreit kjøpe en E46 320i for en billigere penge, istedet for din 325i.

Ang. forsikring: På meg koster en E46 325Ci 8200kr, full kasko. 330Ci 8600kr. Altså det samme i praksis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får den harde sannheten om hvorfor du mislykkes, og du blir grinete  :stupid: Da får du likesågreit bare plages. Det er ikke markedet det er noe galt med værtfall.

Det står fortsatt: "Dette er modellen rett under 330 med nesten samme ytelser, men denne er en god del billigere å forsikre." Det er fortsatt like idiotisk som tidligere.

Med din tankegang, så kan man likesågreit kjøpe en E46 320i for en billigere penge, istedet for din 325i.

Ang. forsikring: På meg koster en E46 325Ci 8200kr, full kasko. 330Ci 8600kr. Altså det samme i praksis.

"Sannheten" var vel din mening:P 

Nei har bare lagt merke til at du ofte legger ut mye dritt i flere tråder her på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han spyr ikke ut dritt. Han kaller en spade for en spade. Ikke alltid jeg er enig, men i dette tilfellet har han rett. Er nok rom for litt vennligere tone, men annonsen din er rett og slett ikke bra. Du har helt rett i at markedet er tungt, men da er det desto viktigere å legge den lille ekstra innsatsen i å få sitt eget produkt til å fremstå som attraktivt. Bilen din er sikkert bra den, men annonsen gjenspeiler ikke dette.

-Bedre bilder (Ren bakgrunn, godt kamera, ren/ryddig bil)

-Bedre tekst (Fakta fremfor skryt og subjektive påstander).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sannheten" var vel din mening:P 

Nei har bare lagt merke til at du ofte legger ut mye dritt i flere tråder her på forumet.

At du ikke klarer å ta til deg konstruktiv kritikk på en voksen måte, men istedet går til personangrep får stå for din regning.

Ønsker du ikke svar, må du ikke spørre etter svar. Da kan du få svar som kaller en spade for en spade.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...