Gå til innhold

Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Gabz skrev:

Går aldri lei den rumpa der :)

Hehe, den kostet jammen skjorta den rumpa der også, men ble bra til slutt - verdt det når jeg nå har hatt bilen en stund, og skal beholde den noen år fremover også :) Føler jeg har litt bedre samvittighet når jeg bruker penger på styling når jeg vet jeg får glede av det over en lengre periode, og ikke bare ett års tid før jeg selger det for eksempel :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Fahad skrev:

Blir det noe frontleppe på bilen, Raymond? 😀 Ser at det finnes ferdig lakkert Performance spoiler på Ebay

Foreløpig så blir det ikke noe frontleppe nei, men skal ikke utelukke det på sikt. Antakelig vil jeg prioritere opplakkering av frontfanger samt sideskjørt, pluss en lakkorrigering av bilen, før jeg eventuelt tenker på frontleppe :) 

Har også sett de som er ferdig lakkert, men ser ut som de trenger en del tilpasning, så da ville jeg eventuelt bestilt en som ikke var lakkert, så tilpasset den, og deretter lakkert avslutningsvis. Det er tøft med frontleppe, men fortsatt ikke helt sikker på hvordan det blir på hvit bil - på mørke biler er det veldig kledelig. Også er jeg litt i tvil på hvordan det blir med høyden, nå kan jeg fortsatt kjøre på en grusvei uten at jeg trenger å bekymre meg nevneverdig, det hadde ikke blitt så lett med frontleppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, PenguiN- skrev:

Flott F11. Tenkte å lage tråd om M550Dn min snart også.

Er du forresten interessert i aluminiums listverk innvendig ? jeg har komplett 9 delers sett til salgs. 2000,-. Ta kontakt :-)

 

Takk skal du ha! M550d er jo et beist - F11 M550d (LCI) må være drømmebilen min tror jeg (da fullspekket med utstyr) - praktisk, relativt drivstoffgjerrig og mye kraft :) Sleng ut tråd, artig å se! Regner med du har gjort noen smakfulle oppgraderinger med tanke på hvordon dine tidligere biler har sett ut ;) 

Takk for tilbudet, men aluminiumslistverk har jeg aldri likt på F10/11. Synes ikke de passer verken sort, lyst eller mørkt (brunt) skinninteriør, må kun være i kombinasjon med alcantara i så fall. Synes listverket mitt passer bra til sort, men ellers så er definitivt helt sort (pianolakk) finest med både lyse skinninteriør og de mer nøttebrune :) Så skjønner godt at du vil bytte det ut, hehe ;) Går vel an å foliere om du skulle ønske å bytte farge, eller har du kanskje kjøpt Performance karbonlistverk til din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er en fabelaktig bil.

Jeg hadde jo en Audi A8 4.2 TDIQ så når jeg byttet til BMW igjen så måtte det være liknende prestanda selv om lyden i V8 twinturboen er vanskelig å overgå i en R6.

Ja, jeg har nå carbon i bilen min :-) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk epost fra GS Bildeler om kjempetilbud der i dag, så da ble det handlet inn litt deler til fremtidig service :) Skal ha en oljeservice om 8000 kilometer (omtrent i sommer en gang), denne skal jeg ta hos Bavaria Arendal med tilhørende originaldeler. Forventer at lite annet må byttes da, siden alt av filte ble byttet på forrige service. Så er det EU-kontroll i starten av 2018, med tilhørende frist for bytte av bremsevæske, som jeg også kommer til å ta hos Bavaria Arendal. Men jeg får se hva jeg gjør etter dette, bilen er jo ikke akkurat ny med snart 150.000 kilometer på telleren og Bavaria er ikke akkurat de rimeligste på timeprisen ;) 

Synes uansett det var gode priser hos GS Bildeler i dag, så da ble det kjøpt inn litt å ha liggende. Kjøpte et sett med bremseklosser fra Bosch både foran og bak, inkludert nye sensorer begge steder. I tillegg handlet jeg oljefilter, luftfilter, drivstoffilter og pollenfilter (med kull) fra Hengst. Kostet også på meg et sett med originale viskere til rett under 600 kroner. Synes ikke 3275 kroner for alt dette ferdig levert var noen upris :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
40 minutter siden, Tollefsen skrev:

Så du var innom å handla deg poleringsmaskin, samt pads ++ på BG bilrekvisita. Hva endte du opp med?

Ja, jeg så bilen din på utsiden, den så skikkelig gjennomført ut nå forresten!

Var det kanskje deg jeg "stjal" han amerikaneren fra, som jobber der? :P Gamlingen skulle ha en poleringsmaskin til campingvogna, så istedenfor å kjøpe noe jall på Biltema så foreslo jeg å kjøpe en Carwise DA som bare koster et par hundre mer, så kunne jeg prøve meg på den på bilene også. Denne skulle visst være grei som en rimelig maskin å starte med, så får vi se hvor bitt av basillen jeg blir ;) 

Kjøpte bare noe billige pads til campingvogna nå, så tenker å stikke innom når jeg har litt bedre tid og sjekke noen kvalitetspads som passer til bilen. Er en del å lese seg opp på, har jeg fått inntrykk av :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Walkabout skrev:

Ja, jeg så bilen din på utsiden, den så skikkelig gjennomført ut nå forresten!

Var det kanskje deg jeg "stjal" han amerikaneren fra, som jobber der? :P Gamlingen skulle ha en poleringsmaskin til campingvogna, så istedenfor å kjøpe noe jall på Biltema så foreslo jeg å kjøpe en Carwise DA som bare koster et par hundre mer, så kunne jeg prøve meg på den på bilene også. Denne skulle visst være grei som en rimelig maskin å starte med, så får vi se hvor bitt av basillen jeg blir ;) 

Kjøpte bare noe billige pads til campingvogna nå, så tenker å stikke innom når jeg har litt bedre tid og sjekke noen kvalitetspads som passer til bilen. Er en del å lese seg opp på, har jeg fått inntrykk av :P 

Takker så mye! Ja, stemmer det at du tyvlånte han litt raskt ;) . Carwise er kurrant maskin som nybegynner. 

skulle egentlig "bare" handle noe maskeringsteip, men gikk ut med endel mer enn forventet. Er morsom hobby så vil si det er verdt det :D. Dro kjensel på deg, men var litt usikker så stakk hode utfor og så en hvit F11 og da måtte det nesten være deg:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Walkabout changed the title to Walkabout sin F11 520d [salgsbilder s. 138]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...