Gå til innhold

bmw 1-serie ja eller nei? hjelp til styling

Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Er en gutt på 17 år som snart skal handle bil. Har tenkt mye på hvilken bil jeg burde kjøpe. Jeg skal blir lastebil skjåfør så vil ha noe som ikke går så veldig bra så jeg slepper å risikere lappen. Mange sier det er homsete etc med 1 serie, men jeg selv syntes de er litt tøffe med enkel styling. Jeg har ikke mye erfaringer med biler, men masse på lastebiler, så kan skru motorer etc.

Så mitt spørsmål til dere er: Hvis dere skulle kjøpt dere en Bmw 1-serie hvilke ting ville dere gjort med den? syntes bss rs felgene er tøffe, men hvor mange tommer er optimalt? hvilke senkesett er bra? Finnes det no bra tuning til de bortsett fra chiping? kompressor? turbo?

Og er det noen som vet om det er no bra biler å sladde med?

Takker veldig for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann.

Er en gutt på 17 år som snart skal handle bil. Har tenkt mye på hvilken bil jeg burde kjøpe. Jeg skal blir lastebil skjåfør så vil ha noe som ikke går så veldig bra så jeg slepper å risikere lappen. Mange sier det er homsete etc med 1 serie, men jeg selv syntes de er litt tøffe med enkel styling. Jeg har ikke mye erfaringer med biler, men masse på lastebiler, så kan skru motorer etc.

Så mitt spørsmål til dere er: Hvis dere skulle kjøpt dere en Bmw 1-serie hvilke ting ville dere gjort med den? syntes bss rs felgene er tøffe, men hvor mange tommer er optimalt? hvilke senkesett er bra? Finnes det no bra tuning til de bortsett fra chiping? kompressor? turbo?

Og er det noen som vet om det er no bra biler å sladde med?

Takker veldig for svar!

Må le litt.. 1 serie er gode biler punktum.. Men for meg høres det ut som du er på utkikk etter råne bil, og da vil jeg anbefale deg volvo 740 heller ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, vet at det ligger i sjåføren, DERFOR kjøper jeg meg heller en 1serie framfor en volvo 740 som det ikke hadde vært farlig å sladde med eller hadde ikke vært dyrt å dreffe en snøfonne med.

Jeg er usikker på om jeg skal ha bensin eller diesel. Men prisen skal være på rundt 100 000kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vis du ikke skal ha noe som går så veldig bra, så er kompressor og turbo utelukkende. Jeg syns personlig 1 serie er konebil/jentebil, men det går an å få de tøffe.

Jeg er helt enig i at det er litt konebil-preg over de når de er helt originale, men de kan bli vanvittig tøffe.

Min mening er at du ikke trenger noe "styling", kjør på med felg og senk så er du der... Legger ved noen bilder av min gamle:

post-54661-0-14315200-1398711339_thumb.j

post-54661-0-34102900-1398711357_thumb.j

post-54661-0-17069300-1398711431_thumb.j

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja har en tante med 118 diesel med m sports understell. Hu lurer på å selge den å da har jeg vurdert å kjøpe den og slenge på samme felger som deg Evenol! Er det bss rs felger og hvor store er de?

Det er BBS RS reps. som er 8,5" foran og 9,5"x19 bak. 215/35 og 235/35.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3-serie(e90) er ikke så forferdelig mye dyrere enn 1-serie om du syns 1eren blir litt konete.

Jeg vurderte begge deler og endte opp med e90 pga mer plass og syns de er tøffere. Søstera mi endte opp med 1 serie ;) hehe

1-serie er trange i baksete.

Misste lappen klarer man i alle biler, har bare med vetet på han bak rattet å gjør :) Jeg klarte misste lappen i min e90 320i som ikke er noe spesielt sprek bil. Kjører 100 ganger penere i min 328i og 530d som jeg har nå, begge de er mye sprekere enn 320i'n jeg hadde(vertfall 328i'n)

320i er plenty sprekt nok til førstebil da :) Nå er glad jeg ikke hadde noe sprekere den dagen jeg ble 18.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Felger og senk gjør susen på 1-serie ja. Selv uten M-pakke. Ellers ville jeg absolutt prøvd å finne en med sportssetene. 1-serie er kanskje litt "konete" originalt, men med litt friske hjul og senk ser de mer bøllete ut med en gang. 116i og 118d er de vanligste motorene. Av disse heller jeg faktisk mot diesel, selv om jeg ikke kan fordra det. Den går passe bra originalt. Hvorfor snakker du foresten om tuning samtidig som du sier du ikke vil ha en for rask bil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du også stor, som meg, snakker ganske brei over skuldra og nesten 190 høy, så burde du vurdere en litt større bil, eksen min hadde en 1serie, 2009 modell, og den satt jeg helt jævlig i, altfor trange seter, denne hadde også sportseter, kan vel ha noe med det å gjøre. Men som noen sier over, m-sport er et must, værtfall på 1 serie, den ser ikke pen ut uten mener jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...