Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..


Anbefalte innlegg

On 6. desember 2016 at 20.43, Fredrik 90 skrev:

Ellers så tok jeg dette bildet i dag, vi er jo blitt F10 familien ;) Mine foreldre er så langt svært fornøyde med sin F10 525d. 

image.jpg

Jeg tok og la dette bildet her ut på Instagram her forleden, men da ble ikke søstra mi særlig fornøyd da jeg ikke inkluderte hennes bil i "familiebildet" ;) Så ho tok rett og slett og Photoshopa inn sin egen bil i dette bildet og sendte det til meg :P 

Så her er familens komplette bil familiebilde. Min 530d, mine foreldre sin 525d og min lillesøster sin 320d (eller Rusty som vi kaller den pga fremtredende rust rundt forbi ;) ) 

image.png

Ellers så er det ikke noe nytt å melde, det er greit med ny frontrute og det ser ut som om jeg fikk lagt på RainXen riktig. Jeg synes motorvarmeren ifra Defa fungerer veldig greit, er ikke så mye jeg har fått brukt den pga en usedvanlig mild vinter. Men de gangene jeg har brukt den så synes jeg den fungerer bra, en fornuftig investering. Har vurdert å også montere inn en kupevarmer men jeg synes denne løsningen er lite pen, så jeg tror jeg står over så lenge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du lar motorvarmeren stå på lenge nok så blir det jaggu fort varmt inni bilen når du begynner å kjøre. Hadde bare motorvarmer i starten på min bil. Kjørte litt over en kilometer så blåste det godt og varmt inni bilen. Da hadde den stått på i 3 timer, hadde vell kjølevannstemp på 20-25 grader når jeg startet opp og ute tempen var på -10. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å stille inn tidsuret slik at motorvarmeren står på i 4 timer før jeg starter. Synes ikke å ha lagt merke til at det blir fortere varmt i varmeapparatet men jeg merker på motoren at den går "mykere". Dieselmotorer har jo ofte litt røff gange når de kaldstartes i mange minus, nå er det som om man starter den på sommeren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Jeg pleier å stille inn tidsuret slik at motorvarmeren står på i 4 timer før jeg starter. Synes ikke å ha lagt merke til at det blir fortere varmt i varmeapparatet men jeg merker på motoren at den går "mykere". Dieselmotorer har jo ofte litt røff gange når de kaldstartes i mange minus, nå er det som om man starter den på sommeren. 

Hmm, kan jo ha noe med at du har vell 8 liter olje å varme opp mens min har vell bare 5. Men er helt enig at det blir som man starter den på sommeren. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, ahj skrev:

Hmm, kan jo ha noe med at du har vell 8 liter olje å varme opp mens min har vell bare 5. Men er helt enig at det blir som man starter den på sommeren. :) 

Ja det er nok noe der, en 3,0 liter er også litt større fysisk enn en 2,0 liter. Litt mer "materiale" som skal varmes opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Det hadde absolutt vært den beste løsningen. Men siden det koster 17 000,- å ettermontere så synes jeg ikke det er så aktuelt.

Lokale verkstedsjappa her kapper innpå et varmeelement på radiatorslangen din for 1500 kr :D skrur fast strømstikket i fangeren og greier. Bare å plugge i ;) 

Hehe mest for å provosere deg litt. Tenker nok du skal ha enten originalt anlegg og ikkeno aftermarket kapp innpå greier :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiftet olje og filtre på servicen forrige uke.
Nå skal jeg ikke være skråsikker, for innbilningskraften :oops: hos meg er stor, men jeg mener å merke at tempen på motoroljen kommer rasker opp i arbeidsvarme, med den nye oljen.
- Kan det stemme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 22.1.2017 at 15.21, Fredrik 90 skrev:

Jeg tok og la dette bildet her ut på Instagram her forleden, men da ble ikke søstra mi særlig fornøyd da jeg ikke inkluderte hennes bil i "familiebildet" ;) Så ho tok rett og slett og Photoshopa inn sin egen bil i dette bildet og sendte det til meg :P 

Så her er familens komplette bil familiebilde. Min 530d, mine foreldre sin 525d og min lillesøster sin 320d (eller Rusty som vi kaller den pga fremtredende rust rundt forbi ;) ) 

image.png

Ellers så er det ikke noe nytt å melde, det er greit med ny frontrute og det ser ut som om jeg fikk lagt på RainXen riktig. Jeg synes motorvarmeren ifra Defa fungerer veldig greit, er ikke så mye jeg har fått brukt den pga en usedvanlig mild vinter. Men de gangene jeg har brukt den så synes jeg den fungerer bra, en fornuftig investering. Har vurdert å også montere inn en kupevarmer men jeg synes denne løsningen er lite pen, så jeg tror jeg står over så lenge. 

ha ha ha 
'Rusty' var et treffende navn.
fine biler :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Evopower skrev:

Lokale verkstedsjappa her kapper innpå et varmeelement på radiatorslangen din for 1500 kr :D skrur fast strømstikket i fangeren og greier. Bare å plugge i ;) 

Hehe mest for å provosere deg litt. Tenker nok du skal ha enten originalt anlegg og ikkeno aftermarket kapp innpå greier :P 

Synes ikke den løsningen passer helt i min bil ;) 

1 time siden, Mr. Erling skrev:

Skiftet olje og filtre på servicen forrige uke.
Nå skal jeg ikke være skråsikker, for innbilningskraften :oops: hos meg er stor, men jeg mener å merke at tempen på motoroljen kommer rasker opp i arbeidsvarme, med den nye oljen.
- Kan det stemme?

Jeg trodde ikke at det skulle ha noe å si, men det kan jo være at utetempen har noe å si? Ikke godt å si :) 

1 time siden, Mr. Erling skrev:

ha ha ha 
'Rusty' var et treffende navn.
fine biler :-)

Hehe, ja det navnet kler den. Den er god og rusten, men det er kun kosmetisk.. Det er en skikkelig sliter av en bil som nå har passert 300 000 km med lite vedlikehold :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er det med overnatting i Tyskland? Burde man bestille rom på forhånd, eller går det greit å finne et overnattingssted "på sparket"? 

Tenkte jeg skulle ta turen til Tyskland i Mai, men ønsker å planlegge minst mulig så jeg står friere i forhold til timeplanen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, Waterhouse skrev:

Hvordan er det med overnatting i Tyskland? Burde man bestille rom på forhånd, eller går det greit å finne et overnattingssted "på sparket"? 

Tenkte jeg skulle ta turen til Tyskland i Mai, men ønsker å planlegge minst mulig så jeg står friere i forhold til timeplanen. 

Vi bestiller og booker alltid rom på forhånd, synes det er greit å vite at man får et rom og en varm dusj etter å ha kjørt hele dagen. Det siste jeg ønsker etter å ha kjørt halve Europa på tevers er å leite etter hotellrom kl 23 på kvelden ;) Men når vi drar ned hele guttegjengen for å kjøre på Nurburgring så tar vi det på sparket, litt leiting etter rom til 13 mann blir det men det går det også. Så det er ikke noe problem å ta det på sparket :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...