Gå til innhold

Fredrik 90 sin F10 530d Solgt!! Takk for alt..

Anbefalte innlegg

Da har vi tilfeldigvis i dag booket nesten akkurat samme service og EU-kontroll hos Bavaria Arendal gitt, bare at jeg ikke skal bytte skiver ;) Greit å ordne dette i de inneklemte dagene i forbindelse med påskeferie på Sørlandet for min del. Din har vel ikke gått like langt som min, da min har passert 125.000 kilometer nå. Blir derfor en kjøretøykontroll ("vehicle check") på min også, som har en del flere sjekkpunkter enn EU-kontrollen, greit å sjekke at alt er i orden :) 

Endret av Walkabout
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 24. februar 2016 at 20.28, sveigis skrev:

Eu kontrollen din går nok som kniv i smør :). Feilfritt.

Ja en service har sin pris bokstavelig talt men til gjengjeld vet du at det er iorden noe som er deilig.

Dessuten er det trivelige folk på Bavaria i Arendal og behjelpelige ,bare det gjør at jeg med letthet betaler litt ekstra kontra et useriøst verksted som vi begge kjenner til.

Og de kunne tatt nøyaktig samme jobben og sikkert mye billigere men hva hjelper det med frekke juksefanter?

Ja jeg regner med at det går greit :) 

Det blir en ganske dyr affære dette her, men som du sier så synes jeg Bavaria har ett såpass bra og ryddig opplegg nå at det blir på en måte litt mer akseptabelt. Man kan ikke sammenlikne med slik de drev for 5 år siden, mye har blitt veldig mye bedre for å forsvare de høyere prisene. De tar seg tid til deg som kunde, lytter, foreslår løsninger og gjør at man som kunde føler seg godt tatt i mot. Det igjen gir en trygghet iallfall jeg setter pris på når jeg overlater min øyensten til andre ;) 

21 timer siden, Walkabout skrev:

Da har vi tilfeldigvis i dag booket nesten akkurat samme service og EU-kontroll hos Bavaria Arendal gitt, bare at jeg ikke skal bytte skiver ;) Greit å ordne dette i de inneklemte dagene i forbindelse med påskeferie på Sørlandet for min del. Din har vel ikke gått like langt som min, da min har passert 125.000 kilometer nå. Blir derfor en kjøretøykontroll ("vehicle check") på min også, som har en del flere sjekkpunkter enn EU-kontrollen, greit å sjekke at alt er i orden :) 

Vi har det ja, så artig :) Bra at du holder deg til Bavaria i Arendal selv om du bor i Stavanger, greit å støtte de lokale. Min bil har nå gått 73 000 km så det er vel en stund til jeg skal ha kjøretøykontroll. Disse pleier vel å komme på rundt 120 000 km, hadde denne sjekken på min E90 325d da den passerte 120 000 km. Den gang var det kun en foring som måtte byttes ;) 

Greit å få ordnet dette i forbindelse med påskeferie ja. Selv må jeg få tatt dette før påsken da vi skal til Paris og i den forbindelse greit å dra avgårde med nyservet bil :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Fredrik 90 skrev:

Greit å få ordnet dette i forbindelse med påskeferie ja. Selv må jeg få tatt dette før påsken da vi skal til Paris og i den forbindelse greit å dra avgårde med nyservet bil :) 

Var i Paris høsten i fjor (tok fly) og var lettere sjokkert over den overveldende mengden skraper og riper på nesten alle bilene som stod parkert gatelangs. Selv nyere dyre BMW-er var ofte godt oppskrapet... Regner med at du har en plan mhp. parkering av godbilen? Gateparkering hadde i hvert fall jeg slått en stor svart strek over...

Men ellers er Paris en fantastisk by! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dweezil skrev:

Var i Paris høsten i fjor (tok fly) og var lettere sjokkert over den overveldende mengden skraper og riper på nesten alle bilene som stod parkert gatelangs. Selv nyere dyre BMW-er var ofte godt oppskrapet... Regner med at du har en plan mhp. parkering av godbilen? Gateparkering hadde i hvert fall jeg slått en stor svart strek over...

Det var litt moro å høre.
Første gang jeg var i Paris, var sommeren i 1973. InterRail.
Husker fremdeles vært godt  hvor sjokkert vi var over at de fleste biler i Paris hadde bulker.
Og de har det fremdeles..... :-(

Vi snakket mye om dette oss gutta i reisefølge, men ingen hadde en vettug forklaring på hvorfor alle bulkene.
Har du en forklaring kanskje, "sønn av Zappa" ? 8)

Vi kom fra fattige Norge, hvor vi satte pris på verdiene våre, så som biler så det å se slik slendrian var uvant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Fredrik 90 skrev:

Ja jeg regner med at det går greit :) 

Det blir en ganske dyr affære dette her, men som du sier så synes jeg Bavaria har ett såpass bra og ryddig opplegg nå at det blir på en måte litt mer akseptabelt. Man kan ikke sammenlikne med slik de drev for 5 år siden, mye har blitt veldig mye bedre for å forsvare de høyere prisene. De tar seg tid til deg som kunde, lytter, foreslår løsninger og gjør at man som kunde føler seg godt tatt i mot. Det igjen gir en trygghet iallfall jeg setter pris på når jeg overlater min øyensten til andre ;) 

Vi har det ja, så artig :) Bra at du holder deg til Bavaria i Arendal selv om du bor i Stavanger, greit å støtte de lokale. Min bil har nå gått 73 000 km så det er vel en stund til jeg skal ha kjøretøykontroll. Disse pleier vel å komme på rundt 120 000 km, hadde denne sjekken på min E90 325d da den passerte 120 000 km. Den gang var det kun en foring som måtte byttes ;) 

Hva koster servicen da?
Bilen min varsler om service ved 130 tusen eller i april i år.
Det er kanskje 'storservice'?
Den har kjørt drøye 101 tusen km. nå, og den vil ikke bli kjørt mer enn 300 km til, når vi bikker april måned.

Regner med å bruke 'Bilia Drammen', som er BMW forhandler.
Håper de er bra eller har noen et bedre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Mr. Erling skrev:

Hva koster servicen da?
Den har kjørt drøye 101 tusen km. nå, og den vil ikke bli kjørt mer enn 300 km til, når vi bikker april måned.

Selv så har jeg ingen erfaring med Bilia Drammen. Bruker bilsalongen i Skien, da de yter meget god kundeservice og ordner opp med engang det er noe. 

Om ikke jeg er helt på "bærtur" så er 130 tusen servicen en vehicle check service, der hvor de går igjennom mange punkter. Har hørt at det er en forholdsvis dyr service. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Mr. Erling skrev:

Det var litt moro å høre.
Første gang jeg var i Paris, var sommeren i 1973. InterRail.
Husker fremdeles vært godt  hvor sjokkert vi var over at de fleste biler i Paris hadde bulker.
Og de har det fremdeles..... :-(

Vi snakket mye om dette oss gutta i reisefølge, men ingen hadde en vettug forklaring på hvorfor alle bulkene.
Har du en forklaring kanskje, "sønn av Zappa" ? 8)

Vi kom fra fattige Norge, hvor vi satte pris på verdiene våre, så som biler så det å se slik slendrian var uvant.

Hadde jeg enda vært sønn av Zappa... jeg får nøye meg med å være det i ånden!

For å generalisere litt her, tror jeg at franskmenn (og -damer) er mer opptatt av musikk, filosofi, mat, vin og elskov, enn av å prøve å holde en metallhaug i nesten-ny tilstand så lenge som mulig. Og jeg skal ikke klandre dem for det! Også er det jævlig trangt i Paris, ikke akkurat tilrettelagt for bilkjøring og parkering. Det bidrar nok til høy skraperate. Og ikke minst: de har et mer, hva skal jeg si, velutviklet temperament enn oss, som nok også bidrar til diverse episoder i bytrafikken.

10 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hva koster servicen da?

Jeg har ikke hatt førstegangs service på bilen min enda, men har snakket med flere andre som gir tommel opp for verkstedet til Bilia Drammen. Ellers gjelder vel som i mange andre sammenhenger: sørg for å få en skriftlig bekreftelse på hva dere har blitt enige om at skal gjøres med bilen, samt et prisoverslag (også det helst skriftlig). Så er det mye lettere å avklare evt. uenigheter i etterkant.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Dweezil skrev:

Jeg har kjørt i Paris ved ett par anledninger før, så jeg kjenner til "galskapen" ;) Når det er sagt så er det egentlig ingen grunn til å være redd for å kjøre her, bare man følger med og tar det litt med ro så går det veldig greit. Ja de kan være litt aggressive, men det er ikke noe å bry seg om. De er svære i kjeften så lenge de sitter trygt og godt inni den lille Peugeoten sin. Faktisk så var de langt mer siviliserte i Roma, der viste de litt mer forståelse når de så du hadde norske skilter og kanskje hadde havet i feil felt.

Jeg parkerer kun i parkeringshus i Paris, tar ikke sjansen på gateparkering her. Etter som jeg mildt sagt ikke er noen fan av kollektivtransport (eller å gå) så blir det til at vi farter litt rundt med bilen, er artig også å oppleve andre kjørekulturer. Ellers så er det en fantastisk flott by, man føler liksom at man må tilbake etter å ha vært her. Ser fram til dette, tenkte å ta en dagstur til LeMans også :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hva koster servicen da?

Nå skulle jo jeg ta både EU kontroll, bytte pakking på oljefilter hus samt bytte bremser bak så dette må man jo trekke ifra. Tipper det hadde kostet ett sted rundt 7000 kr hvis vi trekker fra det som dem skal gjøre ekstra på min :) Jeg synes ikke det er så hakkane galt, det er ikke dyrere enn tilsvarende service på en VW eller Ford faktisk. Får også rabatt som medlem i BMW Car Club Norway ;) 

Bruk Bilia ja, anbefaler å bruke merkeforhandler selv om garantien er gått ut. Det kan dukke opp aksjoner eller liknende som det er verd å få med seg :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎25‎.‎02‎.‎2016 at 0.05, BimmerFan! skrev:

Selv så har jeg ingen erfaring med Bilia Drammen. Bruker bilsalongen i Skien, da de yter meget god kundeservice og ordner opp med engang det er noe. 

Om ikke jeg er helt på "bærtur" så er 130 tusen servicen en vehicle check service, der hvor de går igjennom mange punkter. Har hørt at det er en forholdsvis dyr service. 

On ‎26‎.‎02‎.‎2016 at 9.48, Dweezil skrev:

Hadde jeg enda vært sønn av Zappa... jeg får nøye meg med å være det i ånden!

For å generalisere litt her, tror jeg at franskmenn (og -damer) er mer opptatt av musikk, filosofi, mat, vin og elskov, enn av å prøve å holde en metallhaug i nesten-ny tilstand så lenge som mulig. Og jeg skal ikke klandre dem for det! Også er det jævlig trangt i Paris, ikke akkurat tilrettelagt for bilkjøring og parkering. Det bidrar nok til høy skraperate. Og ikke minst: de har et mer, hva skal jeg si, velutviklet temperament enn oss, som nok også bidrar til diverse episoder i bytrafikken.

Jeg har ikke hatt førstegangs service på bilen min enda, men har snakket med flere andre som gir tommel opp for verkstedet til Bilia Drammen. Ellers gjelder vel som i mange andre sammenhenger: sørg for å få en skriftlig bekreftelse på hva dere har blitt enige om at skal gjøres med bilen, samt et prisoverslag (også det helst skriftlig). Så er det mye lettere å avklare evt. uenigheter i etterkant.

Lykke til!

On ‎26‎.‎02‎.‎2016 at 17.23, Fredrik 90 skrev:

Nå skulle jo jeg ta både EU kontroll, bytte pakking på oljefilter hus samt bytte bremser bak så dette må man jo trekke ifra. Tipper det hadde kostet ett sted rundt 7000 kr hvis vi trekker fra det som dem skal gjøre ekstra på min :) Jeg synes ikke det er så hakkane galt, det er ikke dyrere enn tilsvarende service på en VW eller Ford faktisk. Får også rabatt som medlem i BMW Car Club Norway ;) 

Bruk Bilia ja, anbefaler å bruke merkeforhandler selv om garantien er gått ut. Det kan dukke opp aksjoner eller liknende som det er verd å få med seg :) 

Hei.
Tok en forespørsel runde på BMW verksted rundt om i området.
Litt tvetydige svar fra de, som gjør meg litt usikker.

-En kan ikke gi meg tilbud før de har fått avlest nøkkel! ( Bavaria som solgte  meg bilen)
-En annen. Bilia Drammen, opplyser at han har sjekket opp service historikken på bilen min  i databasen, og gir konkret pristilbud på "stor service" ( 130 tusen km.) til kr. 8 500,-  som inkl. standardsjekk og kjøretøy-kontroll. Skifte av luftfilter, dieselfilter, klimafilter og bremsevæske.

Endret av Mr. Erling
manglet pris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forstår ikke helt hvorfor så mange snakker om kliometer stand ifbm service. Alle BMW har CBS og bilen bestemmer selv hva salgs service som skal tas på gitte datoer eller kilometer. Men det er få om ingen fast intervaller på faste kilometer.
Den eneste service som kan bli tatt på kilometer er vel vehicle check, ellers er det bruksavhengig. Man kan også selv sjekke inn på idriven om hva slags service bilen vil ha.

Endret av Otis
Skrivefeil.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes noe dyrt ut, Erling. Mulig det koster litt med klimafilter og drivstoffilter (jeg trenger ikke bytte dette på min da jeg gjorde det forrige service), men jeg fikk pristilbud på 6500 kroner hos Bavaria for kjøretøykontroll, oljeskift, oljefilter, luftfilter og bremsevæske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Mr. Erling skrev:

Hei.
Tok en forespørsel runde på BMW verksted rundt om i området.
Litt tvetydige svar fra de, som gjør meg litt usikker.

-En kan ikke gi meg tilbud før de har fått avlest nøkkel! ( Bavaria som solgte  meg bilen)
-En annen. Bilia Drammen, opplyser at han har sjekket opp service historikken på bilen min  i databasen, og gir konkret pristilbud på "stor service" ( 130 tusen km.) til kr. 8 500,-  som inkl. standardsjekk og kjøretøy-kontroll. Skifte av luftfilter, dieselfilter, klimafilter og bremsevæske.

Jeg ville gått til Bavaria hvor du kjøpte bilen og fått de til å lese av nøkkelen, da ser de nøyaktig hva bilen skal ha. Synes også 8500 var litt stivt, mulig Bilia er noe dyrere enn Bavaria. Kan være kjøreturen til Oslo er verd noe ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Otis skrev:

Forstår ikke helt hvorfor så mange snakker om kliometer stand ifbm service. Alle BMW har CBS og bilen bestemmer selv hva salgs service som skal tas på gitte datoer eller kilometer. Men det er få om ingen fast intervaller på faste kilometer.
Den eneste service som kan bli tatt på kilometer er vel vehicle check, ellers er det bruksavhengig. Man kan også selv sjekke inn på idriven om hva slags service bilen vil ha.

Jeg tar service en gang i året uansett, bilen kan si hva den vil når det gjelder service...her er det jeg som bestemmer :P Så det blir ca for hver 15 000 km i mitt tilfelle, som er sånn ca midt i intervallen. Da nullstiller de ikke serviceindikatoren, slik til de øvrige tingene "går sin gang". 

Jeg skal ha denne bilen lenge og jeg er avhengig av at den fungerer, da vil jeg forebygge eventuelle fremtidige problemer med å heller overdrive vedlikeholdet litt :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...