Gå til innhold

Nyterns værbitte krigere - En reise i flere forstander.


 Share

Anbefalte innlegg

10 timer siden, Gabz skrev:

Kjøp MX5 NA! Perfekt morrobil nummer 2. Billig i innkjøp, billige deler, enkel å skru på, sinnsykt mye kjøreglede. Så kan du slenge inn kompressor eller turbo om du blir lei ;) 

Hoi! Prøvekjørte MX5 for noen år siden, måtte sitte med hodet på skakke med taket på. Ikke veldig holdbart over tid :D

10 timer siden, DanielStance skrev:

Ikke med originale dempere og fjærer nei :P

Jeg vil ha det moro! Må hive myyyye tid og penger i en ikke-M5 E39 for å ha det gøy på bane. Bedre å kjøpe noe som fungerer greit med én gang. Dessuten, en får ikke begge deler og jeg vil ikke ofre E39ens komfort. Komforten er jo hele greia med E39 for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sprek cruiser - E38 740d? Eneste negative er at de er temmelig sjeldne, vanskelig å få tak i vil jeg tro (ikke sjekka markedet). E38 er kongebiler, litt kronglete på trange parkeringsplasser, men det er vel det eneste negative jeg kommer på i farta. Eller hvis du vet du har gnagere (eller en trommiskarriere) i sikte, E39 530d (touring altså). Min med "feil" motor (preface) er fin og sprek (selv om den kanskje skal TRFiseres etter hvert) ;)

Skjønner deg jo hvis du vil ha noe med bensin, da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Nytern skrev:

Hoi! Prøvekjørte MX5 for noen år siden, måtte sitte med hodet på skakke med taket på. Ikke veldig holdbart over tid :D

Du snakker med en som eide MX5 og er 2m høy :lol: Finner flere løsninger for det der. Kjøpe lave setefester og eventuelt sportseter/bøttestoler om man vil det (lotusseter er jo veldig lave for eksempel) så er problem løst. Go, go, go :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MR2 mk2 er ikke i nærheten av MX5 NA på kjøreglede. Den er kvikkere rett frem, men er ikke god i sving/grenseland.  MX-5 er generelt mer driftssikker og morsommere å kjøre - dessuten mye lavere vekt. Angående takhøyde - hvis du prøvekjørte en NB, så har disse dårligere hodeplass enn NA.

Nå vet ikke jeg hva budsjettet ditt er, men du kan jo vurdere Z3 140hk eller en med M52. Alfa GTV får du også "billig".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 4/30/2016 at 17.38, Gabz skrev:

MR2 Mk2 synes jeg er fet! Men hørt at det er så dårlig balanse og vektdistribusjon, eller at den understyrer mye og ikke er like god på handling :P Men aldri kjørt en så vet ikke noe sikkert. 

Hoi! Har noen timer bak rattet i MK2. NA sådan. Må vel innrømme at den skuffet. Nå presset jeg ikke nok til å oppleve hverken over eller understyring (ikke min bil) så jeg aner ikke hvordan de er på grensa. Skal være mer forutsigbare enn både mk1 og mk3 i følge ekspertene :)

18 timer siden, Werther skrev:

MR2 mk2 er ikke i nærheten av MX5 NA på kjøreglede. Den er kvikkere rett frem, men er ikke god i sving/grenseland.  MX-5 er generelt mer driftssikker og morsommere å kjøre - dessuten mye lavere vekt. Angående takhøyde - hvis du prøvekjørte en NB, så har disse dårligere hodeplass enn NA.

Nå vet ikke jeg hva budsjettet ditt er, men du kan jo vurdere Z3 140hk eller en med M52. Alfa GTV får du også "billig".

Du sier noe, Werther! Er litt begge deler, dette med å ha motoren bak seg. Forøvrig helt korrekt, prøvekjørte en NB. Fin motor da, 1.8 literen :)

 

Budsjettet, hmm.. Hadde vært veldig gøy å havne under 50. Da eier man bilen selv, en klar fordel mht lek og moro :) GTV og Z3 legges herved inn i søkelista :)

 

Sånn ellers..

13139112_1708733842728751_43774702971211

Siterer meg sjæl. Nesten litt dekadent, men det får gå.

"En gave fra ungdomsjon til gubbejon. Nå går jeg fra å irritere meg over å se på bilen til å irritere meg over å kjøre den. Forandring fryder."

Ramla over disse på Finn, velger å tro at skjebnen dytta meg i retning disse. 40?/15 + senkeskålene jeg allerede har montert. Det må da bli fine greier. 650kr koster morroa, selgeren valgte å prute seg selv da jeg ikke svarte'n sporenstreks pga jobbstyr. Jobbstyr lønner seg tydeligvis.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har jeg forresten fortalt om den gangen jeg prøvde komme meg inn i en Lotus Elise? Nei? Vel, det gikk ikke :D Desperat som jeg var så prøvde jeg alle sære innfallsvinkler (bokstavelig talt) inkl det å sette meg på bakken for så å prøve å løfte meg selv opp i bilen. Veldig trist.


Den gangen endte jeg opp med en Smart Roadster. Veldig morsom bil, men treg girkasse samt sære turbotrykkissues som tilslutt førte til heving av kjøp ødela morroa. Blæ!

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nytern skrev:

Den gangen endte jeg opp med en Smart Roadster.

En bekjent av meg kjøpte en slik for noen år siden. "Problemet" var at han hadde lite erfaring med aggressiv kjøring, så han snurret faktisk i en kurve i en oppoverbakke og dro bilen inn i autovernet....Disse bilene ser fortsatt skikkelig fete ut, men dessverre mangler de litt motorisering....kanskje Smart-merket generelt rett og slett kom på markedet 10 år for tidlig, og burde blitt brukt utelukkende som elektrisk kjøretøy. I likhet med Audi A2 og GM EV1 er dette en av modellene som aldri fikk utløp for potensialet sitt.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

318is Class II bør jo være oppnåelig innenfor den prisen. Nesten så du nærmer deg en ombygd e36 m3. e46 clubsport tror jeg jeg så til ca 70 for ikke så lenge siden.

z3 cab vet jeg ikke om jeg ville hatt mtp manglende virdningsstabilitet. z3 coupe derimot, men de er jo også langt dyrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny fanger! Fått hard medfart plasten bak fangeren, så det blir en liten handleliste. Trenger uansett plugger til tåkelys. Funderer på å montere FL-nyrene igjen og, bare for å fullføre looken. Synes den kom seg veldig med denne fangeren. :)

20160505_182911.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi.. Jeg trenger dessuten svarte fangerlister f/b. Var sølv med hull etter pdc, listene jeg fikk med. Måtte ty til plastidip og kreativitet for å få det ok midlertidig.

Endret av Nytern
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice :) Facelift-fanger er så mye penere. Og ja, faceliftnyrer er et must! Men ikke helkrom, må være sorte riller. Men hadde holdt listene på selve fangeren (og de på siden) i bilens farge.

Endret av Gabz
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...