CrZyWiz Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Syens dette bare blir mer og mer på trynet, firesylindret 330i? Tresylindra 320I? Hvorfor skal BMW på død og liv være best på det som ikke er noe kult å være best på, altså miljø og downsizing. Har de helt glemt grunnverdiene de sto for før? Greit nok så er de sikkert like spreke og kjørevillige men lyden er jo også en del av totalpakka når man velger en velkjørende og agil bil som BMW. 520I blir vel også tresylindra nå da..takke faen for at iallfall x30 dieselmotorene fortsatt har rekkesekser, så lenge det varer. Tragisk spør du meg, BMW driter seg ut.. F01 760I har jo en V12er med twin turbo Bare synd den koster 2 mill.... Driter seg ut nei? Tror det er få som ville valgt den gamle 6syl 325\328 motoren, sammenlignet med den nye i F30. Følger man ikke med i timen, blir man avleggs. Så enkelt er det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Det er greit nok det men jeg tror at med dagens motorteknologi så kunne man fint bygget en mindre rekkesekser som er vel så økonomisk. Men da viser man ikke så tydlig til omgivelsene at man tar grep, for det er er helt klart viktigst.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
S.Arnesen Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Må nok se på det anderledes en det fredrik. Om man ser det ifra bmw sin side, hvorfor lage en mindre r6 når man kan lage en r3 eller r4 som er mer effektiv, "grønnere" mer bensin gjerrig, lettere og billigere å bygge. Personlig er jeg glad i store motorer, men er enda mer glad i effektivitet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Må nok se på det anderledes en det fredrik. Om man ser det ifra bmw sin side, hvorfor lage en mindre r6 når man kan lage en r3 eller r4 som er mer effektiv, "grønnere" mer bensin gjerrig, lettere og billigere å bygge. Personlig er jeg glad i store motorer, men er enda mer glad i effektivitet. Selvfølgelig ser jeg det ifra BMW sin side, har ikke noe problem med det. Men jeg som privatperson, BMW kunde og entusiast syens dette er en trist utvikling, punktum! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Selvfølgelig ser jeg det ifra BMW sin side, har ikke noe problem med det. Men jeg som privatperson, BMW kunde og entusiast syens dette er en trist utvikling, punktum! Mens andre BMW entusiaster synes det er spennende! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Mens andre BMW entusiaster synes det er spennende! Spennende at snart alle BMW modeller har 3 sylindre, 4 turboer og fake lyd igjennomhøytalere (satt på spissen)? Er det de samme som synes I3 er en flott bil også da? Nei takke meg til å være gammeldags og konservativ i såfall hvis det er dette som er "spennende" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Bayeriche MOTOREN werke Fredrik. Stol på at det som kommer vil ha et svært høyt nivå ifht konkurrentene. Selv vil jeg heller ha I3 enn I4, firer er triste greier med null prestisje, bare lydbilde er et hav bedre! Mtp de store gromme motorene, så tror jeg vi vil se flere store motorer enn noensinne ifra BMW. BMW går etter luksuskronen og kinesiske markedet. X7 vil bli en svært teknisk SUV på størrelse med X5, men med luksusen og prestisjen til 7 serie. Og det later som det vil bli flere store luksus modeller, så pass opp MB! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Bayeriche MOTOREN werke Fredrik. Stol på at det som kommer vil ha et svært høyt nivå ifht konkurrentene. Selv vil jeg heller ha I3 enn I4, firer er triste greier med null prestisje, bare lydbilde er et hav bedre! Mtp de store gromme motorene, så tror jeg vi vil se flere store motorer enn noensinne ifra BMW. BMW går etter luksuskronen og kinesiske markedet. X7 vil bli en svært teknisk SUV på størrelse med X5, men med luksusen og prestisjen til 7 serie. Og det later som det vil bli flere store luksus modeller, så pass opp MB! Ja jeg er ikke i tvil om at de nye motoren vil gjøre BMW overlegene nok en gang, men jeg kan ikke hjelpe for at jeg synes denne utviklingen er trist. Alt under seks sylindre er helt uaktuelt i en BMW for meg, disse motorene var mye av det som tiltrakk meg til dette merket. For meg så er BMW synonymt med rekkesekser eller en kultivert V8er Jeg er også klar over at i andre enden av skalaen så foregår det mye morsom, med ny V12er blandt annet under utvikling men dette er biler vanlige folk aldri kommer til å få råd til. Når jeg ser at både Audi og Mercedes fortsatt holder på sine seksylindrede motorer ganske langt ned i programmet så er det dumt at ikke BMW gjør det samme, mulig de andre henger etter og vil komme med firere selv der de i dag har 2,8 FSI og 350 utgaver. Jeg synes at en tresylindret motor i 320I og en firesylindre motor i 330I blir tåpelig! Dette er dere frie til å være uenige i men dere må også respektere at dette er min mening! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Må si meg litt enig med Fredrik. Blir ikke samme når en 320i er en 1.5l. Men det er bra at de tenker på miljøet og utvikler der etter. Men det å "krympe" er jeg ikke enig i. 525d med 3l er det mest allround motoren jeg har kjørt, jeg har også kjørt 525d med 2l og det er ikke det samme. Det er noe som mangler i den. Fattern har kjørt BMW siden starten av 80 tallet og han sier at BMW for han er rekkesekseren. Han vil ikke kjøpe ny bmw uten det, da kan han heller kjøpe Kia. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Spennende at snart alle BMW modeller har 3 sylindre, 4 turboer og fake lyd igjennomhøytalere (satt på spissen)? Er det de samme som synes I3 er en flott bil også da? Nei takke meg til å være gammeldags og konservativ i såfall hvis det er dette som er "spennende" Forskjell på å barbere seg, og skjære av seg hodet. BMW bruker tid og kroner for å tune eksosen. Nevnte F30 328i låter meget flott. Visst valget sto mellom E90 328i(6syl, levert på US markedet), og dagens 2l turbo som står i F30 328i. Så ville jeg valgt sistnevnte. Som mange andre steder her i livet, så er det bare en selv man ødelegger for ved å være sneversynt. Alle har godt av å utvide horisonten litt! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alpejohn Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Fattern har kjørt BMW siden starten av 80 tallet og han sier at BMW for han er rekkesekseren. Han vil ikke kjøpe ny bmw uten det, da kan han heller kjøpe Kia. Fadern ser også på ny Bmw, og vil ikke ha noe annet en 6'r.. Blir nok verre og verre og oppdrive.. Forbanna miljø dritt.. ahj og Fredrik 90 reagerte på dette 2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CrZyWiz Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Må si meg litt enig med Fredrik. Blir ikke samme når en 320i er en 1.5l. Men det er bra at de tenker på miljøet og utvikler der etter. Men det å "krympe" er jeg ikke enig i. 525d med 3l er det mest allround motoren jeg har kjørt, jeg har også kjørt 525d med 2l og det er ikke det samme. Det er noe som mangler i den. Fattern har kjørt BMW siden starten av 80 tallet og han sier at BMW for han er rekkesekseren. Han vil ikke kjøpe ny bmw uten det, da kan han heller kjøpe Kia. Så lenge man ikke merker noe, annet en lavere forbruk, og raskere bil. Hvordan kan det være negativt? Gamle E21 320i kom først som 4syl, så det "fra gammelt av" argumentet blir litt vell korttenkt. Men bevares, visst det er den eneste grunnen man kjøper en BMW for. Så har man en litt amerikansk tankemåte, og kanskje valgt feil bilmerke likevell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juli 12, 2014 Share Skrevet Juli 12, 2014 Forskjell på å barbere seg, og skjære av seg hodet. BMW bruker tid og kroner for å tune eksosen. Nevnte F30 328i låter meget flott.Visst valget sto mellom E90 328i(6syl, levert på US markedet), og dagens 2l turbo som står i F30 328i Har du kjørt F30 328I? Det har jeg og det er ingen tvil om at denne er en fantastisk bil, men lyden eller rettere sagt manglen på lyd gjør den en smule uinspirerende å kjøre. Lyden kan ikke sammenliknes med E90 330I, å si noe annet er bare vittig Fadern ser også på ny Bmw, og vil ikke ha noe annet en 6'r.. Blir nok verre og verre og oppdrive.. Forbanna miljø dritt.. Mine foreldre skal også til med ny bil snart de skal ha nye X4 og fattern vil ha 3,0 litern for å få sekser. Å legge over 700 000 kr på bordet og likevel sitte igjen med en kjedelig toliter i en premiumbil som dette gidder han ikke, så de skal vente ett par år med å kjøpe for å kunne kjøpe 3,0 litern brukt De har alltid kjøpt nye BMWer men det er nå blitt så dyrt om du skal ha riktig motor Gamle E21 320i kom først som 4syl, så det "fra gammelt av" argumentet blir litt vell korttenkt.Men bevares, visst det er den eneste grunnen man kjøper en BMW for. Tja, nå har jo BMW produsert rekkesekser for biler siden 30 tallet og en periode på 80-90-2000 tallet så sto det sekser i ca 80 prosent av modellspekteret til BMW så at disse motorene er godt innarbeidet og kommer til å bli savnet burde ikke overraske deg. Det er så mange BMW sjåfører der ute som kjøpte sin første BMW mye pga den fasinerende og fengende godlyden fra bilens rekkesekser. Du kunne drømme om en 330I men hadde kun råd til 320I, da kunne du i det minste føle du kjørte the real thing. I dag drømmer du om en 435I men minnes om at 420I du har er langt unna hver gang du starter opp eller gir gass. Min 20 år gamle 520I er ikke mye å skryte av lengere, men den føles som "a million dollar car" hver gang jeg starter opp eller gasser på Lyd har mye å si for hvordan man oppfatter en bil, hvorfor driver ellers BMW med fake lyd igjennom høyttalere? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ron Jeremy Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Jeg er enig i dine subjektive meninger Fredrik. Samtidig husker jeg hvorfor jeg selv kjøpte min første E30 325i, en 2 dørs utgave i Delphingrå farge (mimre). Dette er godt over 20 år siden, og grunnen var BMW som bil og branding, og selvsagt sekseren. Jeg ble sjokkert over hvor forskjell det kunne være på biler husker jeg, siden har jeg aldri sett meg tilbake. Og M30 motoren har etterlatt seg solide spor. Jeg har kjørt BMW med firer en stund nå, det er av praktiske årsaker, og ikke idealistiske selvsagt! Samtidig blir det lenger og lenger mellom rett motor i en BMW, slik er det dessverre, og trenden vedvarer. Du får kjøpe deg en F06 640/650i neste gang Fredrik Men det er mer ved BMW enn en sekser - for meg! En BMW med firer, eller nå tre'er, er fremdeles et enkelt valg kontra kia eller noen annet tjafs! Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ahj Skrevet Juli 13, 2014 Share Skrevet Juli 13, 2014 Så lenge man ikke merker noe, annet en lavere forbruk, og raskere bil. Hvordan kan det være negativt? Gamle E21 320i kom først som 4syl, så det "fra gammelt av" argumentet blir litt vell korttenkt.Men bevares, visst det er den eneste grunnen man kjøper en BMW for. Så har man en litt amerikansk tankemåte, og kanskje valgt feil bilmerke likevell. Når man tar seg råd til å betale 800-900k for en bil da med rekkesekser, da spiller det ingen rolle om bilen bruker 0.1-0.2 mer på mila. Det har man da tatt seg råd til. Hvorfor mener du at jeg har valgt feil merke når jeg har lyst på sekser og bmw? Jeg har valgt det merke jeg synes er best i verden og jeg er fornøyd med det og vil fortsatt kjøpe biler de lager, så igjen hvorfor har jeg valgt feil merke? Du får komme med forslag på det du mener jeg skal kjøre siden BMW er feil merke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå