Gå til innhold

Hjelp til kjøp av bmw!

bjørnsteine
 Share

Anbefalte innlegg

Les linkene jeg la ut. Om du sier at Mr. Broom Benny ikke vet hva han snakker om... nei da vet jeg ikke hvem man skal tro på :P.

Benny i broom, for en vits!

Diesel vs bensin, den evige debatten.

Man kommer langt med råd, men lenger mes personlig erfaring og selvopplevd kunnskap.

Til kjøper:

Prøv 320i vs 320d, så ser du hva du foretrekker.

Å kalle dieselbiler utelukkende for landsbruksmaskiner er patetisk, og vitner om en utdatert holdning og mangelfull kjøring med grom diesel, type 335d osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benny i broom, for en vits!

Diesel vs bensin, den evige debatten.

Man kommer langt med råd, men lenger mes personlig erfaring og selvopplevd kunnskap.

Til kjøper:

Prøv 320i vs 320d, så ser du hva du foretrekker.

Å kalle dieselbiler utelukkende for landsbruksmaskiner er patetisk, og vitner om en utdatert holdning og mangelfull kjøring med grom diesel, type 335d osv.

snakk om å ta ting ut av sammenheng da skalle !

kan være greit og referere til alt jeg skrev før du er så eplekjekk å kaller noen patetisk,det sier vel mer om deg en meg.

å en org utrimma diesel kontra en org bensin fra samme bil og volum er ikke til å sammenligne.

å her spesielt gjelder det et individ som omtrent utelukkende kun har korte turer. å hvis du da seriøst mener diesel er et godt valg da bør du vel fanken meg våkne

spør du meg ! (jeg støtter kun diesel for pendling og mye tung last kjøring, men du klarte vel kansje ikke å få med deg dette i tråden)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snakk om å ta ting ut av sammenheng da skalle !

kan være greit og referere til alt jeg skrev før du er så eplekjekk å kaller noen patetisk,det sier vel mer om deg en meg.

å en org utrimma diesel kontra en org bensin fra samme bil og volum er ikke til å sammenligne.

å her spesielt gjelder det et individ som omtrent utelukkende kun har korte turer. å hvis du da seriøst mener diesel er et godt valg da bør du vel fanken meg våkne

spør du meg ! (jeg støtter kun diesel for pendling og mye tung last kjøring, men du klarte vel kansje ikke å få med deg dette i tråden)

Jeg kaller Benny og hans råd en vits.

Dine råd er banale og spesielt i form av den bakgrunnen du sier du har.

Jeg har ikke kommer med personkarakteristikker, men kommentert rådene dine.

Dieselbiler er så mangt, også det du referer til her, men Ola Nordmann kjører stort sett småturer og de har ofte dieselbiler.

Ja, det kan føre til problemer og ja det er en utmerket måte å få koksing på og etterhvert turbohavari.

Men bensinbiler er heller ikke feilfrie.

Og en 320d ifra E46 og en 320i ifra samme model vil oppleves svært ulikt.

Hva som presumptivt vil komme av feil eller ikke blir litt meningsløst, da en 10-15 år gammel bil uansett ikke vil være feilfri!

Så har du også et lavere forbruk som gjør dieselen billigere, som du igjen kan bruke til reperasjoner "om" det skulle bli noe galt.

Råd er vel og bra, men de må være balanserte, ikke fjas som det du kommer med her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kaller Benny og hans råd en vits.

Dine råd er banale og spesielt i form av den bakgrunnen du sier du har.

Jeg har ikke kommer med personkarakteristikker, men kommentert rådene dine.

Dieselbiler er så mangt, også det du referer til her, men Ola Nordmann kjører stort sett småturer og de har ofte dieselbiler.

Ja, det kan føre til problemer og ja det er en utmerket måte å få koksing på og etterhvert turbohavari.

Men bensinbiler er heller ikke feilfrie.

Og en 320d ifra E46 og en 320i ifra samme model vil oppleves svært ulikt.

Hva som presumptivt vil komme av feil eller ikke blir litt meningsløst, da en 10-15 år gammel bil uansett ikke vil være feilfri!

Så har du også et lavere forbruk som gjør dieselen billigere, som du igjen kan bruke til reperasjoner "om" det skulle bli noe galt.

Råd er vel og bra, men de må være balanserte, ikke fjas som det du kommer med her.

Bare det faktum at du "hever" deg over en av kansje norges mest annerkjente innenfor rådgivning på bil for øyeblikket sier vel sitt ( rart ikke du har den jobben da)

som jeg sa tidligere, jeg sa bensin utifra beskrivelsen til han som skal kjøpe bil, å skal man være helt ærlig, når man spør om sånne råd (noe som absolutt er greit ) hvis man ikke har så greie på det, så føler jeg ikke for og måtte spesifisere det ned til vær minste detalj for at sånne som deg som allerede vet begrunnelsen min, skal være tilfredstilt over svaret/rådet.

å jeg har vel på ingen måte sagt at bensinbiler er feilfrie, men når man utelukkende driver meg småturer så er det i utgangspunktet et veldig mye bedre valg i lengden, spesielt hvis man skal kjøpe en så gammel bil som E46,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg en potet, moment flytter på ting det å. See feks e34 m5 3.6 vs e34 540, m5n har mer hester mens 540n har mye moment den tar m5n selv om den har mindre hest.

★sent from my wifi microwave★

Poteten kan du spise selv. Moment flytter ikke en dritt. Det er helt elementær fysikk. Jeg "yter" f.eks. ca 400nm på kranken til tråsykkelen min. Merkelig at jeg ikke sykler fra en E46 M3 da, som kun har 365nm?

Hvor godt en bil yter i praksis har med hvor mye hk motoren kan levere over et visst spekter. Moment er kun et element i denne sammenhengen. Eksempelet ditt (dersom det er tilfelle) bekrefter bare poenget mitt.

Når det gjelder diesel vs bensin, så må man bare prøve selv, og velge ut fra egne preferanser. Personlig har jeg i øyeblikket en F30 320i leiebil, og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt av denne og 320d i hvertfall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det faktum at du "hever" deg over en av kansje norges mest annerkjente innenfor rådgivning på bil for øyeblikket sier vel sitt ( rart ikke du har den jobben da)

som jeg sa tidligere, jeg sa bensin utifra beskrivelsen til han som skal kjøpe bil, å skal man være helt ærlig, når man spør om sånne råd (noe som absolutt er greit ) hvis man ikke har så greie på det, så føler jeg ikke for og måtte spesifisere det ned til vær minste detalj for at sånne som deg som allerede vet begrunnelsen min, skal være tilfredstilt over svaret/rådet.

å jeg har vel på ingen måte sagt at bensinbiler er feilfrie, men når man utelukkende driver meg småturer så er det i utgangspunktet et veldig mye bedre valg i lengden, spesielt hvis man skal kjøpe en så gammel bil som E46,

For Guds skyld, hold "Benny" og Broom utenfor denne tråden!

Mitt lille poeng, var at illustrasjonen din ang småkjøring, inkluderer 95% av all kjøring nordmenn bedriver.

Folk kjører til butikken, til jobb osv, de driver ikke å kjører rundt med hestehenger eller pendler 20 mil daglig.

Jeg ble heller ikke imponert over bruksområdene du henviste dieselbiler til, det er lov å være edruelig når man gir råd.

Eller rett og slett la være om man ikke har noe matnyttig å komme med.

Tl trådstarter, prøv de aktuelle bilene og kjøp en bil som ikke er ihjelskrudd eller blitt herjet med, enten det er diesel eller bensin.

E46 er glimrende biler i utgangspunktet.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poteten kan du spise selv. Moment flytter ikke en dritt. Det er helt elementær fysikk. Jeg "yter" f.eks. ca 400nm på kranken til tråsykkelen min. Merkelig at jeg ikke sykler fra en E46 M3 da, som kun har 365nm?

Hvor godt en bil yter i praksis har med hvor mye hk motoren kan levere over et visst spekter. Moment er kun et element i denne sammenhengen. Eksempelet ditt (dersom det er tilfelle) bekrefter bare poenget mitt.

Når det gjelder diesel vs bensin, så må man bare prøve selv, og velge ut fra egne preferanser. Personlig har jeg i øyeblikket en F30 320i leiebil, og jeg er ikke i tvil om hva jeg ville valgt av denne og 320d i hvertfall

Det morsomme med det eksempelet hans er jo at en E34 540 ikke tar en E34 M5.... :stupid:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel hører egentlig hjemme i landbruksmaskiner og anleggsmaskiner.

å i mine øyne kun tilatt for de som pendler/kjører mye.

å diesel lukter dritt. går dårlig å er ræva på vinteren kontra bensin. å ikke minst drit kjedelig å kjøre.

det hjelper ikke med 600nm når man har et turtallsregister som en gammal traktor ;-)

kjørt fra mange "gromme" diesel biler med den sure svette ihjælkjørte 535`n min med ynkelige 211 hk og 305 nm (som da også er en 25 år gammal bil)

da hjøper det ikke om man har 200-225 diesel hk og 450-550 nm når en gammal dritt som henger i strikk og binders kjører fra deg (mener nå jeg da vertfall)

Diesel er alt annet en ispirerende og kjøre, jeg har kjørt mye ålreite diesel biler , som har gått bra , men samtidig fortsatt kjedelig.

Er du komiker eller?

Diesel lukter dårlig ja, men spiller det noen rolle hva drivstoffet luker. Greit nok at du sniffer bensin for å få til disse meningene dine men lukta på drivstoffet bør ellers ikke spille noen rolle. En dieselmotor er veldig fin på vinterføre, med masse moment i min tidligere E90 325d så var det bare å legge inn andre giret og la bilen krabbe opp bakkene. Hva som er gøy å kjøre er jo en smaksak men jeg tviler på at biler som M550d er så veldig kjedelig å kjøre, morer meg også mye i min egen bil. Med 8 trinns Sportsautomat så spiller det ingen rolle hvor kort momentet varer, det kommer ett nytt gir lynrask når momentet i det forrige giret begynner å ta slutt. Så ikke dra alle diesel biler under en kam, mye har skjedd siden dieselbilene du har i signaturen din var på høyden...

Hva definerer du som en "grom" dieselbil? Passat Bluemotion eller 318d? Bilen din gjorde 0-100 på 7,5 sek når den var ny, det holder ikke til å kjøre ifra en 320d en gang så skulle likt å se de gromme dieselbilene du kjørte ifra. Er du sikker på at de du kappkjøte meg i det hele tatt var "med på leken" :P Nei ta deg en tur i en moderene dieselbil og utvid horisonten din litt. Jeg sier ikke dette for å være en kødd men det du til nå har servert så lagt i tråden er nært opp til skoleeksemplet på "svada", og det tror jeg du innser om du leser igjennom tråden på nytt med ett litt mer nyansert syn.

Men for all del, jeg foretrekker også bensin over diesel eny day. Kjører diesel av praktiske årsaker, liker kombinasjonen av mye power og lavt forbruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

diesel hører egentlig hjemme i landbruksmaskiner og anleggsmaskiner.

å i mine øyne kun tilatt for de som pendler/kjører mye.

å diesel lukter dritt. går dårlig å er ræva på vinteren kontra bensin. å ikke minst drit kjedelig å kjøre.

Mye kjekkere med diesel enn bensin, har 325D e91 og har kjørt 325ia E90. Min bil er chippet, noe som er billigere på diesel enn bensin bil.

Bilen min har ca 300hk, bensin 218. Er noe annet moment i min for å si det sånn ;) Diesel er billigere å fylle. Fint med diesel på vinteren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du kjøper bil med Dpf (dieselpartikkelfilter) og driver med mye småkjøring, lønner det seg ikke. Da går det tett og må regenereres, evt byttes. Og det er dyrt!

Selv har jeg fjernet mitt og montert dpf erstatningsrør fra ebay til 3800kr inkl frakt og toll. Så problemet mitt er vekke ;)

Blir også "grommere" diesellyd når jeg fjernet Dpf :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de jeveste diesel bila jeg har kjørt må væra w212 350cdi og e60 530d , å det var fortsatt ganske triste greier, sånn i form av morro, joda de dro av gårde de.
men det gjør et piska esel også

åjoda en 550d går nok bra det. men det gjør nok en e60 M5 også ( nå har jeg riktig nok ikke kjørt noen av de, men veit hvem jeg skulle hatt)

å som enkelte da fortsatt ikke har forstått så har diesel sine gode bruksområder det, men å kjøpe bil som omtrent utelukkende skal brukes på korte turer så er bensin helt klart et lurt alternativ, å ja Lasseh stort sett driver folk mye med småkjøring,

men mange har jo da også ofte lange kjøreturer kansje en gang i uken eller så, å jeg tror at eneste grunne til at så jævlig mange velger diesel er fordi , diesel er billigere og fylle, selvom det kansje ikke er det ideielle valget, men folk er så vanvittig prisbeviste.

å fredrik 90 du kan vel lære deg å lese før du svarer ,jeg sikter ikke til bila i signaturen min i det hele tatt. ( men det er kansje vanskelig å lese såpass mye før man kaster seg på "drittslenginga" ;-) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjørte fra en 530 2000 mod chippet automat. med en 523 96(sen) mod manuell. begge startet fra 0 km/t  selv trodde jeg skulle tape.

hadde nok tapt om begge var manuell. 

men til trådstarter. ring på noen e36 er og e46 både diesel og bensin. se hva du liker. jeg har en 518i bruksbil er mer en nok skal ikke fly allikevel. sparer du litt penger på forsikringen når du velger en litt mindre motor.

har selv hatt biler  med mye hk før. men er helt ubrukelig når en må stoppe vær 500 meter for noen skal kjøre av veien eller så er det rundkjøring osv.

koster mer og forsikre og mer på drivstoff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du trøste det med at det var noe galt med 530D'en...

Det må jo være lov å bruke huet her inne, i stedet for å skrive masse vrøvl i tråden!

TS har nok fått svaret sitt, og til hans bruk er nok en bensinbil å foretrekke. Men mye av den vaset mange lirer av seg her inne, med myter og tull(mest ang diesel). Det gir tråden ingen verdiskapning, bare fordumming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja vis du sier det så er det vel riktig. må nok skuffe deg. var heller lite effekt i chippen^^

er forskjell på tidlig og sen e39 2000 mod. men det viste du sikkert.

hjelper heller ikke med sementklosser på navet.

min var original. spør heller en og bare gå ut ifra noe du ikke vet alt om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...