Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vel ekstra jobb å ta topp på m50d, der har du vel toppbolt gjennom hele blokka og da må bunnpanna av og da må travers med xdrive av, eller dra ut motor. Skjønner at verkstedpris hos merkeverksted kan bli spennende her.

Skrevet
44 minutter siden, E.C. skrev:

Var vel ekstra jobb å ta topp på m50d, der har du vel toppbolt gjennom hele blokka og da må bunnpanna av og da må travers med xdrive av, eller dra ut motor. Skjønner at verkstedpris hos merkeverksted kan bli spennende her.

Å ta ned motor med travers er enklest uansett hva skal gjøre på moderne bmw, slik som på f-serie har du jo en 1 god meter med bil på alle kanter før du er inne i motorrom. En jobb som ikke tar noe særlig tid når mAn har tilgang på 2 søyler.

men på tross av at rammelager er tiltrekt mot topp så er det faktisk delt slik at topp kan demonteres seperat uten å røre bunndel.

Skrevet
9 hours ago, Ingvaldsen said:

Å ta ned motor med travers er enklest uansett hva skal gjøre på moderne bmw, slik som på f-serie har du jo en 1 god meter med bil på alle kanter før du er inne i motorrom. En jobb som ikke tar noe særlig tid når mAn har tilgang på 2 søyler.

men på tross av at rammelager er tiltrekt mot topp så er det faktisk delt slik at topp kan demonteres seperat uten å røre bunndel.

Etter å ha eid en samme bil i mange år så har jeg kun ett råd å gi, om du ikke har en veldig fet lommebok (selv om du kan skru selv) stay away (og ihvertfall ikke til den prisen). Med såpass høy KM stand så baller det for på seg her (HP pumpe, register, lagre, turboer etc etc).

Skrevet (endret)
5 timer siden, stfoer skrev:

Etter å ha eid en samme bil i mange år så har jeg kun ett råd å gi, om du ikke har en veldig fet lommebok (selv om du kan skru selv) stay away (og ihvertfall ikke til den prisen). Med såpass høy KM stand så baller det for på seg her (HP pumpe, register, lagre, turboer etc etc).

Janei jeg hadde aldri betalt et øre over 150k for den bilen.

hadde jeg måtte ta et valg mellom s63 som jeg har nå og n57 50d så hadde det uten tvil blitt n57😆

Endret av Ingvaldsen
Skrevet
20 timer siden, Ingvaldsen skrev:

Det er også veldig rart at toppen sprekker med mindre den er blodtrimma og banket milevis på autobahn🤔

Ikke godt å si 🤔 Ikke første gang jeg har hørt om eller sett 50d med sprekk i toppen, men er ikke umulig at (tvilsom) tuning er en fellesnevner for disse tilfellene 🫣

IMG_20260925_182426.thumb.jpg.39b9165044b0205d213aa6985622361a.jpg

Skrevet
32 minutter siden, Daniel. skrev:

kke godt å si 🤔 Ikke første gang jeg har hørt om eller sett 50d med sprekk i toppen, men er ikke umulig at (tvilsom) tuning er en fellesnevner for disse tilfellene 🫣

ja det er jo for liten kjølepakke fra før på disse så tuning og last over tid gir hinsides høy innsugstemperatur. men merkelig at det likevel skjer i norge hvor du nesten aldri uten å risikere fengsel klarer å tyne en 50d.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...