Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har sett en hel bråte langt mer gunstig priset E39'er på markedet. Kjøpte en selv ;)

Sier ikke at det sikkert ikke er en godt bil, for all del, og bruksverdien er nok fin og høy den. MEN! Det faktum at den er totalt ribbet for utstyr trekker LANGT ned. Den har et kjipt interiør der førerstolen er stygt slitt, noe som er et øyesår som vil trekke langt ned hos menig mann. De to bulkene jeg tydelig ser på bildene er ikke noe å feie under bordet, de er store og spesielt stygt er det med den på bakskjermen. Den er ikke bare bare å fjerne. Sier ikke at det er en 10'000-kroners bil, men ei heller en 25k bil. Men men, du får jo se om du får 25k for den så får vi se hvem som har rett.. Jeg tviler hvertfall. Ellers lykke til med salget ;)

 

Og hva din bil angår nytern, så er den nettopp eu-godkjent som trekker opp og den har større motor. Ser på det som mer sannsynlig at du får nærmere ønsket pris :)

Hei, Adivass. 

Jeg har tittet litt på e39-er selv og med tanke på at du nettopp kjøpte en lurte jeg på hvordan du vurderte bilene. Hva sjekket du og hva var du ekstra nøye med?  

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett en hel bråte langt mer gunstig priset E39'er på markedet. Kjøpte en selv ;)

Sier ikke at det sikkert ikke er en godt bil, for all del, og bruksverdien er nok fin og høy den. MEN! Det faktum at den er totalt ribbet for utstyr trekker LANGT ned. Den har et kjipt interiør der førerstolen er stygt slitt, noe som er et øyesår som vil trekke langt ned hos menig mann. De to bulkene jeg tydelig ser på bildene er ikke noe å feie under bordet, de er store og spesielt stygt er det med den på bakskjermen. Den er ikke bare bare å fjerne. Sier ikke at det er en 10'000-kroners bil, men ei heller en 25k bil. Men men, du får jo se om du får 25k for den så får vi se hvem som har rett.. Jeg tviler hvertfall. Ellers lykke til med salget ;)

 

Og hva din bil angår nytern, så er den nettopp eu-godkjent som trekker opp og den har større motor. Ser på det som mer sannsynlig at du får nærmere ønsket pris :)

Så må vi tenke slik at utstyr kanskje her må gå på bekosting av at bilen kanskje er meget fin for rust, for 25 000 kr hadde jeg iallfall vært glad for å få servo, varmeseter, EL vinduer og sentrallås. Vi må se for oss mulige kjøpere, da tenker jeg enten på 18 åringer som skal ha første bil eller noen som trenger en billig pendlerbil, for disse så er ikke diverse utstyr så veldig viktig. Ja det kan faktisk bare være i veien og en kilde til flere potensielle problemer og ting som kan ryke, hadde vi snakker om en bil i 40 000 kr klassen igjen så er saken en annen. Man kan liksom ikke klage over at den har ikke ditt eller datt, har hull i setet osv når bilen er så billig som den er i utgangspunktet. De som har ett budsjett på 25 000 kr forventer ikke perfekt lakk, skinnseter og stor stereo. Da er vi tilbake igjen der jeg begynnte at man må være glad for det man får for disse pengene, og det er faktisk ikke så rent lite :)

Mener du at denne bilen kanskje er verd 15 000 kr, i samme prisklasse som utkjørte E36 316 eller slitene E34 som er på grensen til delebil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 17 eller hva det var for en bedre bil for over et år siden. Dere får mene og påstå så mye dere vil, men jeg betviler STERKT at han får solgt den til den prisen. At E39 ligger merkelig lavt i pris har jeg sagt mang en gang, så å sette de opp mot både E36 og E34 er rett og slett ikke representativt.

25k er heller ikke en spesielt billig bil i den forstand. Jeg kjøpte en 10'000 kroners Auda A6 med 320'000 på tellern som hadde mindre skavanker enn denne 25'000 kroners E39'en... Og da snakker vi billigbil.. for 2.5 ganger mer så vil jeg ha en betydelig bedre bil. Det at den er midt mellom eu-kontroller er også ikke positivt for denne E39'n. Men nei, jeg gidder ikke krangle mer med kranglefanter om noe så meningsløst. Selger får komme tilbake med bevis på salgspris når/om han får solgt den, i dette trege markedet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg betalte 17 eller hva det var for en bedre bil for over et år siden. Dere får mene og påstå så mye dere vil, men jeg betviler STERKT at han får solgt den til den prisen. At E39 ligger merkelig lavt i pris har jeg sagt mang en gang, så å sette de opp mot både E36 og E34 er rett og slett ikke representativt.

25k er heller ikke en spesielt billig bil i den forstand. Jeg kjøpte en 10'000 kroners Auda A6 med 320'000 på tellern som hadde mindre skavanker enn denne 25'000 kroners E39'en... Og da snakker vi billigbil.. for 2.5 ganger mer så vil jeg ha en betydelig bedre bil. Det at den er midt mellom eu-kontroller er også ikke positivt for denne E39'n. Men nei, jeg gidder ikke krangle mer med kranglefanter om noe så meningsløst. Selger får komme tilbake med bevis på salgspris når/om han får solgt den, i dette trege markedet. 

vi snakker om 25tusen kroner mann, det er ca en måneds arbeid for de fleste, og med tanke på at den har utrolig lite rust og ikke bikket over 300k KM så er det riktig pris på den, etter min mening hvertfall, bedre å kjøpe en slik en, istedenfor å gå å kjøpe overpriset kebabtraller som er senket ned helt til veien. BMW og Audi er to helt forskjellige biler. Kan ikke sammenlignes. 

 

Er ikke ofte man får en kjørbar bil i den prisklassen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Adrian/Adivass : Var ikke E39en du kjøpte sølv, med oransjlakkert panser, tak, og bagasjeluke? Om man tenker på prisen for å få lakkert disse delene i originalfargen igjen, blir prisen vell fort en annen.. Ikke utenkelig at det var nettopp derfor din var rimelig, fordi den ikke appellerte til den vanlige mann i gata, og derfor var litt tungsolgt?

Jeg hadde iallefall ikke stussa på å kjøpt den bilen det diskuteres her. Ser velholdt ut, ikke mange som er såpass nøye med både motor og interiørvask på en "billigbil".. At den ser original og fin ut er gjerne også ett pluss, istedenfor alle de ihjelskrudde som eksisterer der ute :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos: Jeg fant flotte deler i samme farge til den nette sum av 2500 + noen timer og noen kroner arbeid for taket sin del så hadde jeg fortsatt vært langt under prisen på den diskuterte E39n. Den hadde også litt høy km-stand, men etter prøvekjøring kunne man virkelig ikke skjønne at km-standen var korrekt. Lå godt på veien, ingen vibrasjoner eller ulyder, og en kasse som fungerte helt perfekt.

Min også hadde et fyldig servicehefte og kviteringer på det meste siden bilen var ny. Til og med kviteringer på lyspærer kjøpt på bensinstasjoner..

Men for siste gang, om dere synes det er sånnt et kupp med 25k for en utstyrsløs bulka e39 med slitent interiør, hvorfor løper dere ikke og kjøper den? Om dere sjekker på finn så ligger der bedre prisa biler som ikke har blitt solgt enda... skal tro skal tro... men jeg har vel ikke peiling, så melder meg herved ut av diskusjonen frem til selger gir oss bevis på salgspris (om han tørr).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da svært.. Prisantydning er 25, og det er ikke dermed sagt at den blir solgt for det. Forøvrig er det ikke en usaklig dyr prisantydning, enkelte lignende biler ligger jo ute for 40.000++..

Bulker er det ja, man får ikke en strøken bil for 25k.

Men utstyrsløs? Av det vanlige mangler den Obc og El vinduer bak. Ellers har den xenon, klima, alarm, El rullegardin i bakruta, forberedelse for cdveksler, varmester osv. Er ikke helt ribbet. Men igjen, man kan ikke forvente cic navigasjon, panoramatak og aktiv cruisecontrol på en 97 520 til 25.000.

Ikke for å være ufin, men du høres ut som en som ringer på biler og begynner med å spørre om hva siste prisen er.. Slike folk får beskjed om at bilen er solgt, orker ikke å ha kontakt med prutere som kan og vet alt og bestandig har rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir liksom litt feil å først gå hardt ut og si sin mening, også si etterpå at det kan være det samme og at du ikke gidder å diskutere når folk er uenige med deg. Med en ufin/flåsete tone i tillegg så blir jo ikke saken bedre. Å få det utstyret som Kenneth har på sin bil, km stand under 200 000, lite rust OG komplett servicehefte for 25 000 laken er slettes ikke værst. Det at du (Adivass) fikk din for 17 000 er jo forståelig når det kommer frem at halve bilen var oransj, jeg tar heller noen bulker enn en halvveis oransje bil ;)

Så sier du at ikke vi bare kan kjøpe denne bilen om den er så fantastisk, hva om du heller kutter ut med å være så forbaska negativ og krass mot alt og alle hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mann, du skal slite med å finne en e39 i så god stand og være så billig også. De fleste er blitt gjort om til kebabtraller og går for over 40k+

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25k er jo uansett lommerusk når man snakker om bil. Kjøper man seg en eldre bil regner man jo ivertfall 10k bort i bruksverdi på ett år. (Kjøper man seg en bil til 100k og den varer 10 år er jo det flotte greier).

 

enkelt regnestykke rundt det man somregel må påkoste en bil i 20k kroners klassen (dekk, oljeskift, tennplugger, filter, hjulstillingskontroll o.l) kan man jo allerede egentlig "trekke fra" 5k fra prisen.

 

mao slik dette mest sannsynlig vil foregå kommer det en kar som ikke bryr seg fletta om bulker eller skavanker, men skal ha seg en billig bil som tar han fra a til b i 2-3 år framover. Bilen blir nok solgt for 20-23k avhengig av dagsform på selger, noe som uansett ikke er noe å si på. Når selger tilogmed er så vågal at han skriver at det ikke er noe bærende rust overhodet, og man får dette i kjøp & salgskontrakten er det jo ivertfall ikke noe å lure på. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25k er jo uansett lommerusk når man snakker om bil. Kjøper man seg en eldre bil regner man jo ivertfall 10k bort i bruksverdi på ett år. (Kjøper man seg en bil til 100k og den varer 10 år er jo det flotte greier).

 

enkelt regnestykke rundt det man somregel må påkoste en bil i 20k kroners klassen (dekk, oljeskift, tennplugger, filter, hjulstillingskontroll o.l) kan man jo allerede egentlig "trekke fra" 5k fra prisen.

 

mao slik dette mest sannsynlig vil foregå kommer det en kar som ikke bryr seg fletta om bulker eller skavanker, men skal ha seg en billig bil som tar han fra a til b i 2-3 år framover. Bilen blir nok solgt for 20-23k avhengig av dagsform på selger, noe som uansett ikke er noe å si på. Når selger tilogmed er så vågal at han skriver at det ikke er noe bærende rust overhodet, og man får dette i kjøp & salgskontrakten er det jo ivertfall ikke noe å lure på. :)

først: Du har nådd grensen for positive tilbakemeldinger per dag?? what is this shait? xD 

 

Helt enig med deg, men han karen over syns jeg lever i drømmeland, man kan ikke forvente å få en kjørbare bil for under 20k, skal faen meg slite med å finne en så pen e39 til den prisen der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...