Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Kan hende denne har blitt kommentert før, men er ikke dette veldig billig for en 545i??

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50719274&searchclickthrough=true

I og med at en tilsvarende bil kommer inn ifra Tyskland på rett under 200 000 kr så synes jeg ikke det var så veldig billig. Begynner å bli en gammel bil nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I og med at en tilsvarende bil kommer inn ifra Tyskland på rett under 200 000 kr så synes jeg ikke det var så veldig billig. Begynner å bli en gammel bil nå :)

 

Joda, sant nok. Men du får en 2007 525DAT med omtrent samme pris og kilometer, hadde trodd at V8'ern ville presse prisen høyere... Men for all del, det er jo egentlig bare positivt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ett snillere svar:

 

Wicky:

 

Hei Hva er det som gjør denne bilen verdt pengene? Bare spør siden den ble solgt for under 130k tidligere iår...?

Hilsen

Wicky

 

Selger:

 

Hei Wicky

Regner med du er ikke den første som kommer til og spørre om dette. Det var da jeg som kjøpte den for 148.000,-

Jeg har hatt den siden januar som jeg skrev i annonsen, har også stått parkert en god stund, menst den var parkert fikk jeg samlet opp en sum på 90.000,- ca og kostet på den sånn at jeg fikk den akkurat sånn jeg ville ha den, du ser hvor mye penger jeg har lagt i den vist du leser annonsen.

Jeg sier ikke at jeg skal ha 220.000,- for den, jeg bare har lagt prisen så høyt. :)

Jeg er veldig intrisert i BMW og menter denne bilen er verdt en god del mere enn 130.000,- nå som den er nå, mye bedre stand eller den var, for og ikke snakke om penere. :)

Mvh

 

xxxxxxx

Herlig :-)

Han er forsåvidt ærlig i svaret, men skulle han ha hatt den summen måtte det ha stått en annen motor i den eller gått under 100k og vært strøken. Ser nå at prisen er satt ned til 216k

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tenker vel på hvorfor du har lagret alle annonsene  :P

 

Men ja, er kanskje bare jeg som ikke har vært så aktiv på M3-annonse fronten det siste halvåret.. Uansett så innbilte jeg meg av en eller annen grunn at den var priset til 226 000,- og ikke 246 000,- som den er, så det er vel heller der problemet ligger  :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, hvorfor ja :-) det var vel bare noe jeg begynte med fordi jeg visste at jeg skulle kjøpe meg m3 igjen på et senere tidspunkt og så tenkte jeg at om jeg lagret alle annonsene, så ville jeg kunne ha en god oversikt å hele tiden vite og oppdatere meg på prisene så jeg hadde god peiling på hva bilene var verdt i markedet. I tillegg så var tanken om at hvis en annonse gikk ut og bilen ikke var solgt så ville jeg også ha mulighet til å kontakte vedkommende i ettertid og spørre om bilen fremdeles var til salgs :-)

Har egentlig vist seg å være ganske smart å ha gjort det :-) har hjulpet folk her inne med km juks for eksempel! Har annonser lagret på biler som er solgt flere ganger med lavere km stand senere for eksempel ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, sånn og forstå ja :)

 

Nei, det er jo aldri noen konkrete svar på akkurat det..

Men hvis jeg skal anslå forskjellen nå og et halvt år tilbake på E46 M3, så vil jeg si at i dag ligger de fleste mellom 300-350. Veldig mange priser de rundt 320-330.(selvfølgelig finnes det dyrere også)

 

For et halvt år siden ble de fleste lagt ut for 350-400 og gjerne oppover mot 450 også...

 

Ser ut som at de fleste som kjøpte E46 M3 i 2013, vil få et større verditap på relativt kort tid i forhold til de som har kjøpt i årene før. Dette er også naturlig pga de nye avgiftsendringene som kom fra nyttår. Jeg kjøpte for eksempel en i 2009 for 450 000kr..

Jeg tror (og håper) prisene vil stabilisere seg på en plass mellom 280-350 en stund fremover. Det er fordi det koster det samme og importere en fra utlandet med de avgiftene vi har i dag.

Ser også at det er mange flere som har blitt importert det siste halvåret, noen forhandlere har nok sett at norske priser har vært høy i forhold til importpris.

Når jeg kjøpte min forrige M3 i 2009, så sa forhandleren at så lenge avgiftene er slik som de er nå vil det omtrent ikke bli importert flere biler. Det var hvertfall ingen penger å tjene på det. De kostet ca 600 000 ferdig på norske skilt sa han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...