Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

MR2 mk3 liker jeg litt. De er mer back to basic enn mk2, og den var dessverre slutten på en æra hos Toyota etter 20 fantastiske år med spennende bilmodeller.

Som med alle midtmotorbiler kan den ha litt gufne kjøreegenskaper på grensen og på vått føre. Noen biler har hatt problemer med høyt oljeforbruk.

Det mest negative er nok dårlig bagasjeplass (men dette er ofte en vanesak) og som med alle Toyota - dyre delepriser. Ellers en ok bil har jeg skjønt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er i utgangspunktet en bil det skal pendles med, så plass har jeg igrunn 0 behov for. Alternativt er jo å finne en mx-5, men syns det ser ut som man får mer bil for pengene i en mr2

Hvis det skal pendles så er iallfall en liten og lav sportsbil det siste jeg hadde sett på. Da hadde jeg sett mer på en bil med kjørekomfort, Cruisecontroll, automat og dieselmotor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gewinde er inne på noe. Diesel/automat-pendlerbiler praktisk, men akk så kjedelig. En liten sportslig bil gir mye mer glede i hverdagen, og man skiller seg ut i trafikken. Det beste med slike type biler er at man kan ta ned taket og kose seg på vei hjem fra jobb, og at man legge inn sladder i hver eneste rundkjøring i vinterhalvåret og sommerstid når det regner.

Ulempen er høyere støynivå pga mangel på tak, og det kan forekomme dogg og vannlekkasjer hvis kalesjen er gammel. Men igjen, slikt er gjerne en vanesak som man lærer seg å leve med.

Jeg vil tro at MX-5 er mer lettskrudd pga motor foran, og de har veldig billige deler (de fleste kjøper fra grossist i England).

Jeg har vel kjørt ca 1150000 km med diverse MX-5 mk1/NA, og kan varmt anbefale de bilene i hvertfall. Mange smil pr mil og veldig lite problemer.

Et annet alternativ er selvfølgelig en gammel Z3, da får man BMW i tillegg. Men da ville jeg kjøpt en med M54B22 eller kvassere, og de koster kanskje litt over budsjett.

Endret av Werther
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gewinde er inne på noe. Diesel/automat-pendlerbiler praktisk, men akk så kjedelig. En liten sportslig bil gir mye mer glede i hverdagen, og man skiller seg ut i trafikken. Det beste med slike type biler er at man kan ta ned taket og kose seg på vei hjem fra jobb, og at man legge inn sladder i hver eneste rundkjøring i vinterhalvåret og sommerstid når det regner.

Ulempen er høyere støynivå pga mangel på tak, og det kan forekomme dogg og vannlekkasjer hvis kalesjen er gammel. Men igjen, slikt er gjerne en vanesak som man lærer seg å leve med.

Jeg vil tro at MX-5 er mer lettskrudd pga motor foran, og de har veldig billige deler (de fleste kjøper fra grossist i England).

Jeg har vel kjørt ca 1150000 km med diverse MX-5 mk1/NA, og kan varmt anbefale de bilene i hvertfall. Mange smil pr mil og veldig lite problemer.

Et annet alternativ er selvfølgelig en gammel Z3, da får man BMW i tillegg. Men da ville jeg kjøpt en med M54B22 eller kvassere, og de koster kanskje litt over budsjett.

Hvis ruten man pendler etter er en svingte innlandsveier eller vestlandske hovedveier så kan jeg være enig i at en liten sportsbil kan være artig. Men man har jo ulempene som du nevner, men det er jo noe man må spørre seg selv om man er villig til å prioritere. Å kjøpe en MR2, Z4 eller annen liten sportsbil for å pendle langs motorveiene er for mitt vedkommende totalt bortkastet. Det er som å kjøpe en Ford Excursion som bybil fordi den har god plass..

Z4 med en M54 maskin er nok ikke så dum, eller kanskje en Boxter :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Gewinde er inne på noe. Diesel/automat-pendlerbiler praktisk, men akk så kjedelig. En liten sportslig bil gir mye mer glede i hverdagen, og man skiller seg ut i trafikken. Det beste med slike type biler er at man kan ta ned taket og kose seg på vei hjem fra jobb, og at man legge inn sladder i hver eneste rundkjøring i vinterhalvåret og sommerstid når det regner.

Ulempen er høyere støynivå pga mangel på tak, og det kan forekomme dogg og vannlekkasjer hvis kalesjen er gammel. Men igjen, slikt er gjerne en vanesak som man lærer seg å leve med.

Jeg vil tro at MX-5 er mer lettskrudd pga motor foran, og de har veldig billige deler (de fleste kjøper fra grossist i England).

Jeg har vel kjørt ca 1150000 km med diverse MX-5 mk1/NA, og kan varmt anbefale de bilene i hvertfall. Mange smil pr mil og veldig lite problemer.

Et annet alternativ er selvfølgelig en gammel Z3, da får man BMW i tillegg. Men da ville jeg kjøpt en med M54B22 eller kvassere, og de koster kanskje litt over budsjett.

Sant det du sier der. Jeg får ta å prøvekjøre litt og sjekke ut. spent på om jeg klarer å finne eksemplarer som ikke er ihjelkjørte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   1 medlem

×
×
  • Opprett ny...