Gå til innhold

Den store finn.no tråden.

Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Dyreste bilen på finn.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58573519&searchclickthrough=true

Sammenligning mot de andre ute på finn i.f.t totalprisen kan man få:

1stk Aventador Roadster 2014 og 1stk Porsche 911 GT3 RS 2016, eller 2stk Huracan 2015 og 1stk Porsche 911 Turbo 2014, eller 3stk Aston Martin V12 Vantage Coupe 2015, eller 1stk Porsche 911 Turbo 2014, 1stk Ferrari 458 Spider 2014, 1stk Mercedes Gelandewagen G63 AMG 2016 og sitte igjen med 556 000,- til bensinpenger, eller 3stk Ford GT 5,4 V8 kompressor 2016 og sitte igjen med 1,3 mill i bensinpenger, eller 5stk Nissan GT-R Black Edition 2014, eller 6stk BMW M3 DKG og 400 000,- igjen til bensinpenger, eller 8stk BMW M5 F10 2012, eller 14stk BMW M5 E60, eller 21stk BMW M5 E39!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget som alle skjønte blir ganske enkelt:

-Jeg håper ingen bruker såpass mye penger kun på en bil kun for å få en Koenigsegg, det finnes så mye annet god bil der ute

-Sprek bil + Kul på utsiden men prisen er galskap og kvalitetsinntrykket til CCXR 2008 = crap -> http://www.classicarabia.com/uploads/photos/RS_Cars_721_Dashboard_1192_1266655239.jpeg

-Man kunne heller kjøpt en Ferrari 458 for 2 mill og kvalitetsinntrykket er konge i.f.t CCXR og prisen er meget overkommelig i forhold

+Internasjonale Tuningfirmaer kan sikkert tune den til sinnsyk effekt (ikke no ESS tuning da nei), totalpris fortsatt ikke i nærhet av totalprisen til CCXR,

så har man en finere bil innvendig hvertfall og like sprek om ikke sprekere bil, kommer ann på hvor mange 100 tusen som skal legges i tuning.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61084833&searchclickthrough=true

Er det rart Koenigseggen ikke blir solgt? Man trenger ikke kjøpe bil engang til 2 mill for å få samme ytelsene hvis man legger helvettes mye penger i tuning

(og da er vi på Hypercar nivå!) F.ex Nissan GT-R med 2000 hk Alpha Stage f.eks for å nevne noe.

Topfarten i en Skyline GT-R med hensynsløs tuning kan klare å komme over 400 km/t, samme som en CCXR.

Det jeg funderer mest på er hvorfor CCXR'n må koste såpass mye.

De fleste her har sikkert sett videoen om BMW M5 E34'n som slår Bugatti Veyron. Nei det blir jo ikke like kul bil i.f men det sier litt om hvor sinnsyk prisen er når man kan bli mer enn nok fornøyd med noe som går like bra, ser bedre ut innvendig og som ikke trenger å koste helvettes 8,5 mill.

Hadde heller tatt en bil jeg digger, sette 100 tusener i Total Renovering + Tuning enn å forsøke spare/vente/vinne i lotto på en bil som bare står (og som ikke engang har dashbord kvalitet m/uforsvarlig pris).

Ja det er en helt sinnsyk verden vi lever i. Antar man "betaler for merket" og prisen er helt ok hvis man er oljesheik. Skulle likt å sett den jævla idioten som kjøper den bilen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyreste bilen på finn.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58573519&searchclickthrough=true

Sammenligning mot de andre ute på finn i.f.t totalprisen kan man få:

1stk Aventador Roadster 2014 og 1stk Porsche 911 GT3 RS 2016, eller 2stk Huracan 2015 og 1stk Porsche 911 Turbo 2014, eller 3stk Aston Martin V12 Vantage Coupe 2015, eller 1stk Porsche 911 Turbo 2014, 1stk Ferrari 458 Spider 2014, 1stk Mercedes Gelandewagen G63 AMG 2016 og sitte igjen med 556 000,- til bensinpenger, eller 3stk Ford GT 5,4 V8 kompressor 2016 og sitte igjen med 1,3 mill i bensinpenger, eller 5stk Nissan GT-R Black Edition 2014, eller 6stk BMW M3 DKG og 400 000,- igjen til bensinpenger, eller 8stk BMW M5 F10 2012, eller 14stk BMW M5 E60, eller 21stk BMW M5 E39!

Når du er inne på det, du kan tømme hele finn.no for det som er av M5 og fortsatt sitte igjen med litt over 1,4 milioner kroner! Det er jo akkurat nok til å bygge en garasje som rommer alle de 15 nye M5´ene du har kjøpt :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dersom man er i markedet for en bil til 8 mill. så har man så mye penger at det spiller ingen rolle hva den koster. Man kjøper denslags kanskje mest fordi man vil ha noe "ingen andre" har. Det er antagelig ganske uinteressant for en sånn kjøper hvor mange andre fete biler man heller kunne kjøpt for en billigere penge, man har mest sannsynlig råd til å kjøpe alle disse i tillegg til CCXR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyr er den, men for en bil! Hadde gleden av å bli forbikjørt av en tilsvarende (helt sikkert denne), helt sinnsyk lyd. For meg er Koenigsegg og Pagani det aller kuleste. Hadde man bare vært mulitmillionær...

Ja Pagani og Koenigsegg, Bugatti osv er det råeste. Men for å sette det veldig på spissen nå, si at i morgen vinner du 15 millioner i Lotto, går du fortsatt å kjøper CCXR'n?

Asså guys :P Det jeg prøver å få fram her (men altfor mye blir skrevet som vanlig fordi jeg blir ofte engasjert i interessante problemstillinger), er at hvorfor må en bil til 8,5 mill ha et dashbord som ser verre ut en en Ferrari? For 15 mill i Lotto hadde jeg kanskje tatt en Aventador til 4 mill, og den er "billig" i forhold (det er faenme mer enn halvparten så mye millioner kroner) og er ikke første gangen verdenskjente tuningfirmaer har tunet en slike til mye mer enn originalt. Det virker da vel som et mye bedre valg gjør det ikke? Kunne brukt 1 mill i tuning og vært mer/like fornøyd jeg. Altså jeg forstår ikke sykligheten ved prisen til Koenigseggen. Dette er sykt og for 8,5 mill hadde jeg forventet ett bedre dashbord.

RS_Cars_721_Dashboard_1192_1266655239.jp

b4e0ae1776694dc4cff3279779f7bf92.jpg

Ja jeg forstår det er fokus på lettvekt hos Hypercars men flere merker klarer fortsatt å få til et finere inntrykk innvendig likevel.

For 1 mill i tuning kunne det sikkert også trikses med lyden ut av eksosen eller bytte av en motor + oppgraderinger som får prisen til CCXR til å virke idiotisk slem i forhold når man rett og slett får så mye mer bil for penga enn en Koenigsegg.

edit:

I mine øyne er en Aventador med 2000 hk råere enn en Koenigsegg uansett. Jeg ser ikke akkurat gode grunner til å velge CCXR.

Må bli som han over meg skrev, kun hvis man er rik nok at det ikke har noe betydning om man kjøper en det ville vært mulig.

Men jeg tenkte mer på en som har 8,5 mill til 15 mill til rådighet nå da som har enten spart som følge av sinnsykt god inntekt eller vunnet i lotto.

Da virker Koenigseggen som et rævva valg spør du meg selv om den er "Rå". Kunne gjort en Aventador råere og den ER råere i mine øyne.

Man får også et dashbord som ikke ser ut som den var konstruert av griser med snus i leppa.

Endret av AlexZandero
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville mye heller hatt en garasje full av eldre M biler og Alpina, E28er, E30, E12, E21, E31, E34, E38 osv. De hadde holdt seg vel så bra i verdi om ikke bedre også :) Superbiler er kult og tøft, men hadde aldri kjøpt noe slik selv om jeg hadde hatt midler til det... Gi meg en spell ny M5 og en låve full av gamle BMWer så er jeg fornøyd ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt som OveN skriver, kjøper har så mye penger at prisen egentlig ikke betyr noe.
Hadde aldri kjøpt den om jeg vant 15 mill, men kanskje om eurojackpotten gikk inn to eller tre ganger, da snakker vi ;)

Lite rasjonelt å si det sånn, men hvordan dashbordet ser ut er rivende likegyldig for meg. Koeningsegg er kul, kul, kul og det er nok for meg! Ser absolutt poenget deres med masse M-biler, men det er noe spesielt med en bil som absoultt ingen andre har (nesten ;) )

Blir nok aldri aktuelt for meg uansett, men er jo lov å drømme. Om jeg panter 25 000 1-litersflasker om dagen har jeg råd til bilen om under et år. Uoppnåelig du lissom, handler bare om instilling :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget som alle skjønte blir ganske enkelt:

-Jeg håper ingen bruker såpass mye penger kun på en bil kun for å få en Koenigsegg, det finnes så mye annet god bil der ute

-Sprek bil + Kul på utsiden men prisen er galskap og kvalitetsinntrykket til CCXR 2008 = crap -> http://www.classicarabia.com/uploads/photos/RS_Cars_721_Dashboard_1192_1266655239.jpeg

-Man kunne heller kjøpt en Ferrari 458 for 2 mill og kvalitetsinntrykket er konge i.f.t CCXR og prisen er meget overkommelig i forhold

+Internasjonale Tuningfirmaer kan sikkert tune den til sinnsyk effekt (ikke no ESS tuning da nei), totalpris fortsatt ikke i nærhet av totalprisen til CCXR,

så har man en finere bil innvendig hvertfall og like sprek om ikke sprekere bil, kommer ann på hvor mange 100 tusen som skal legges i tuning.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=61084833&searchclickthrough=true

Er det rart Koenigseggen ikke blir solgt? Man trenger ikke kjøpe bil engang til 2 mill for å få samme ytelsene hvis man legger helvettes mye penger i tuning

(og da er vi på Hypercar nivå!) F.ex Nissan GT-R med 2000 hk Alpha Stage f.eks for å nevne noe.

Topfarten i en Skyline GT-R med hensynsløs tuning kan klare å komme over 400 km/t, samme som en CCXR.

Det jeg funderer mest på er hvorfor CCXR'n må koste såpass mye.

De fleste her har sikkert sett videoen om BMW M5 E34'n som slår Bugatti Veyron. Nei det blir jo ikke like kul bil i.f men det sier litt om hvor sinnsyk prisen er når man kan bli mer enn nok fornøyd med noe som går like bra, ser bedre ut innvendig og som ikke trenger å koste helvettes 8,5 mill.

Hadde heller tatt en bil jeg digger, sette 100 tusener i Total Renovering + Tuning enn å forsøke spare/vente/vinne i lotto på en bil som bare står (og som ikke engang har dashbord kvalitet m/uforsvarlig pris).

Ja det er en helt sinnsyk verden vi lever i. Antar man "betaler for merket" og prisen er helt ok hvis man er oljesheik. Skulle likt å sett den jævla idioten som kjøper den bilen......

Men en ting må du huske, Egget til 8,5 mill blir levert godkjent med hvite, norske skilt. En annen "billigbil" trimmet til 2000hk ville vel uansett aldri blitt godkjent her i Norge. Men hvis i teorien det hadde vært mulig, hvor mye skulle da staten hatt før du kunne skrudd fast skiltene på lovlig vis?

Nei jeg hadde aldri kjøpt meg et Egg uansett hvor mye penger jeg hadde. Jeg skulle hatt en grønn Huracan :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   2 medlemmer

• Opprett ny...