Peak Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 On 1 June 2016 at 19.04, Fredrik 90 skrev: Denne kom med komfortstoler ifra fabrikk, sjelden og uvanlig. Hvor finner du denne informasjonen? Hva er i såfall forskjell på de originale stolene og komfortsoner på E39? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Sjekka utstyrslista. Der var det faktisk spesifisert at bilen hadde komfortseter. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 1 time siden, Peak skrev: Hvor finner du denne informasjonen? Hva er i såfall forskjell på de originale stolene og komfortsoner på E39? Tenker du på standard-stoler eller M5-stolene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peak Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 Tenker på forskjellen mellom standard og komfort. Da misset jeg nok kun på utstyrslisten når jeg sjekket, la ikke merke til den option. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hanzhe Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=76895007 Det var hyggelig pris for F30 328i danskiii reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 comfort har xtra knekk på ryggen som kan justeres, samt luft pute man kan fylle/ tappe og flytte på i korsryggen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Toft Skrevet Juni 3, 2016 Share Skrevet Juni 3, 2016 comfort: std http://s303.photobucket.com/user/knudsonsm3/media/photo6_zpsc99043d8.jpg.html Peak reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan75 Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 On 31.5.2016 at 9:27 PM, Fredrik 90 said: Ja det er jeg klar over, men han har jo ingen av delene. Jeg kan jo ikke si at min bil har Harman Kardon når det heter Logic 7, eller jeg kunne sikkert men det hadde blitt feil. Kan det være at han har byttet elementer av original anlegget til Harman Kardon? Det er ikke usannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 Det er ganske stor forskjell på hi-fi og Logic7/HK når det kommer til andre ting enn bare elementene (forsterkeren, signaler, antall høyttalere), så dette er noe de færreste gidder. Fredrik 90 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan75 Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 (endret) On 30.5.2016 at 10:53 AM, fupsaker said: Veldig fin bil som min sjef tidligere eide. Demobil fra BMW Norge i sin tid, ombygging gjort hos SS Performance, custom eksos etc. Historikken foreligger hos ny eier, mener jeg bestemt. Dette er faktisk en bil som jeg har vurdert til innkjøp. Har du noen mer opplysninger som kan være relevant ifht bilen? Du sier at bilen er eid av din tidligere sjef. Hvor jobber du? Hvor lenge var bilen eid av din sjef og kjenner du til nåværende eier? Fint om du kan svare, gjerne på PM. En annen releavnt variabel som jeg har fått med meg med denne bilen er at den er påstått justrert til 300 hk hos ESS. Har alltid lurt på om slike justeringer dokumenteres. Hvis ikke, hvor kan man måle antall hester og hva er pris på en slik måling. Bakgrunn for spørsmålet er enkelt: En hver kan påstå at det er 300 hk i bilen, men uten dokumentasjon er påstanden verdiløs. Endret Juni 4, 2016 av Jan75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Fredrik 90 Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 39 minutter siden, Jan75 skrev: Kan det være at han har byttet elementer av original anlegget til Harman Kardon? Det er ikke usannsynlig. Det kan godt være det, men som awt påpeker er dette såpass omfattende å gjøre at det er høyst usannsynlig 31 minutter siden, Jan75 skrev: En annen releavnt variabel som jeg har fått med meg med denne bilen er at den er påstått justrert til 300 hk hos ESS. Har alltid lurt på om slike justeringer dokumenteres. Hvis ikke, hvor kan man måle antall hester og hva er pris på en slik måling. Bakgrunn for spørsmplet er enkelt: En hver kan påstå at det er 300 hk i bilen, men uten dokumentasjon er påstanden verdiløs. Jeg vil tro at det sikkert finnes en kvittering på at dette er utført. Hvis ikke så finnes det også steder hvor man kan få målt effekten. Men så kan man spørre seg hvor lurt det er å ha dokumentasjon på at man har undradd mangfoldig titalls tusen i avgiftskroner på disse ekstra hestene. Iallfall så lenge myndighetene ikke har mulighet til å finne ut av dette på egenhånd. Jeg lever veldig fint uten denne dokumentasjonen, du er ikke i tvil om en 530d har 300 hk eller 245 hk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan75 Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 7 minutes ago, Fredrik 90 said: Det kan godt være det, men som awt påpeker er dette såpass omfattende å gjøre at det er høyst usannsynlig Jeg vil tro at det sikkert finnes en kvittering på at dette er utført. Hvis ikke så finnes det også steder hvor man kan få målt effekten. Men så kan man spørre seg hvor lurt det er å ha dokumentasjon på at man har undradd mangfoldig titalls tusen i avgiftskroner på disse ekstra hestene. Iallfall så lenge myndighetene ikke har mulighet til å finne ut av dette på egenhånd. Jeg lever veldig fint uten denne dokumentasjonen, du er ikke i tvil om en 530d har 300 hk eller 245 hk Når vedkommende som selger bil utførte en omfattende ombygging til M5-optikk, er det ikke så usannsynlig med en omlegging til Harman Kardon Jeg er meget klar over at hk kan bli målt, undret bare om noen visste av gode foretak der dette kan utføres rimelig. Når det gjelder myndighetene og hk, sliter de med å finne ut av dette. Derfor er det mer risikabelt å utføre justering av hk til flere tusen kroner uten å få dokumentasjon på dette ved tanke på garanti på utført arbeid og videre salg. Men for all del, jeg skjønner ditt poeng Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
awt Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 Det er mye mer omfattende å bytte til L7/HK enn å bytte en fanger og to, og når man først skal gjøre noe slikt velger man normalt noe heftigere enn disse anleggene. Det er nok rett og slett bare uvitenhet fra selgers side. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 46 minutter siden, awt skrev: Det er mye mer omfattende å bytte til L7/HK enn å bytte en fanger og to, og når man først skal gjøre noe slikt velger man normalt noe heftigere enn disse anleggene. Det er nok rett og slett bare uvitenhet fra selgers side. Men bilen har jo Logic7 (677) originalt, antar han bare kaller det HK selv om HK ikke kom før på faceliften. Jeg ser på de to som likestilte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jan75 Skrevet Juni 4, 2016 Share Skrevet Juni 4, 2016 (endret) 1 hour ago, awt said: Det er mye mer omfattende å bytte til L7/HK enn å bytte en fanger og to, og når man først skal gjøre noe slikt velger man normalt noe heftigere enn disse anleggene. Det er nok rett og slett bare uvitenhet fra selgers side. Nå kommer du med påstander som er veldig subjektive, samtidig som du simplefiserer ting. Det å bytte fangere er forholdsvis tidskrevende og kompleks opplegg hvis man ikke vet hva man holder på med. Hvis jeg skal ta din tilnærming kan jeg slenge påstand om at bytting til større stereoanlegg er lett oppgave så lenge du lar profesjonelle til å gjøre det. Tatt annonseteksten i betraktning, ser det ikke ut som eieren av bilen har gjort noe av ombyggingen selv, men betalt andre til å gjøre det. Det samme kan gjelde for stereoanlegget. Endret Juni 4, 2016 av Jan75 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå