Gå til innhold

Den store finn.no tråden.


Kjexx
 Share

Anbefalte innlegg

Vet ikke akkurat med den F11en, bortsett fra fæle felger, men de kan erstattes. Ellers er det mange biler som blir liggende som man egentlig lurer på hvorfor. Eksempelvis lå det en E46 Alpina touring til ca. 220000,- i en evigheter, den var jo i tilsynelatende kjempefin stand også. Mens en 320d med felger og senk går til 150k +(favoritteksemplet mitt og blir brukt hver gang). Da kan man begynne å lure... Samme en rød E34 Alpina Allrad som lå lenge. Nydelig bil til ok pris.

 

Edit: E46en ligger der enda https://www.finn.no/119945675

Markedet må jo være der???

Endret av Marius2002
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Marius2002 skrev:

Okei takk :) Poenget mitt i første post står likevel fortsatt :)

Ja, og det er et godt poeng. Det er jo noen biler som ligger og ligger og aldri blir solgt uten at det ser ut til å være en fornuftig grunn bak. Når det gjelder de Alpinaene du nevnte så er det kanskje litt lettere å finne årsaken.

Alpina-markedet i Norge er svært lite, og de som vil ha en Alpina, vet nøyaktig hva de vil ha. Den sølv-fargede Touringen er nok en bra bil, men jeg tror nok ikke en Touring er førstevalget for de som ønsker seg en E46 Alpina, og de som ønsker seg en tøff E46 Touring ser kanskje etter en 330 M-Tech? Prisen er nok fornuftig.

Den mørkerøde E34 B10 Allrad du referer til så jo strøken ut, men kanskje den minst ettertraktede modellen av E34er fra Alpina, og med en litt ambisiøs prissetting, så lå den lenge ute. (Bilen har fremdeles samme eier så vidt jeg vet).

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne gjerne hatt en touring. For min del var minuset med den E46n at den var sølv. Og sånn sett tror jeg den kunne vært mer morro med manuell, selv om Alpina er litt mer luksus fokusert en ren ytelse (eller bommer jeg nå?)

Endret av Daniel.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Orjan skrev:

Alpina er nok mer på komfort/luksus enn rene ytelser - og E46 B3/B3s var vel de siste bilene fra Alpina med manuell kasse (Bortsett fra E90 D3 da). Tyskland neste :-D https://home.autodo.de/en/mobilista/detail/15713293.html?he_0=alp

Tror en Alpina E46 kunne vært en god sommerbil :) 

Så nå at den sølve var en Allrad. Enda et minus poeng :P

Men mener det lå ute en svart sedan for ikke så alt for lenge siden, så er nok noen som kjøper de selv om det tar litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

×
×
  • Opprett ny...