Amarios Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 På 23.9.2018 den 21.26, sveigis skrev: Så ut til å være en fin e34 du har fått deg og interiøret ble meget bra.:). Kan jeg spørre hva diagnose pc / program du bruker ? Skulle hatt sånn til min og . Har en gammel laptop med com-port og TinyADS kabel. Og scanner etter feilkoder etc med Inpa. 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 Ble litt mekking på 325’en tidligere denne uka. Kupevifta takka for seg etter å ha plystra i ett par år, samt tatt livet av flere viftemotstander. Passa dårlig når man måtte kjøre 60 mil tur retur. Var en jobb jeg ikke hadde lyst til å ta, men ble nødt til det. 😝 Mye demontering og noe så inni faen trangt, måtte også ut med viskermekanismen. (Fikk smurt den opp iallefall mens den var ute. 🙂) Ble lite bilder mens jeg banna og plagdes med å få bytta vifta. Men her ser dere hvor trangt det er: Satser på at denne viftemotstanden holder mer enn ei uke som den forrige. Var nok pga den gamle vifta at de tok kvelden fort. Har mekka litt på E34’n i dag, lager ny post på det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet November 4, 2018 Forfatter Share Skrevet November 4, 2018 (endret) Da var det på tide å få gjort noe med E34’en. Så ble en greit stor bestilling fra Autodoc. Skiver/klosser foran og bak, kamakselsensor, vindusspylerpumpe, dempere til bakluka, vannpumpe, termostat og termostathus, luftfilter, kupefilter, oljefilter, bensinfilter og kakkelstag. Begynte med dempere til bakluka: Men desverre manglet det en del som demperen skal festes i på høyresiden, så må få tak i den: Neste på lista var luftfilter, det var ikke ett i luftfilterboksen engang. 😑 Nytt filter montert: Så var det kamakselsensor, her måtte jeg av med vanossolenoiden og banjoen til olje for vanos så jeg kom til: Ny: Ferdig: Neste var vindusspylerpumpe, var trangt å komme til, måtte løsne øverste feste til lykta og vippe den fremover. Ny: Så var det kupefilter, det trengtes! Men selvfølgelig hadde jeg bestilt feil. 🤬 Rensa det gamle så godt det lot seg gjøre, men skal skaffe nytt: Bytta skiver og klosser foran, pussa ned kaliperene litt og smurte opp gliderene. Neste var kakkelstag/stabstag, det ble en uventet utfordring pga at det var ikke plass til verktøy for å løsne på en god måte. På høyresida gikk det etter mye om og men. Nytt på, montering gikk heldigvis mye lettere: På venstresida var man ikke så heldig, her måtte det vinkelsliper til: Etter å ha plagdes så mye med stabstag orka jeg ikke mer i dag, satser på å fortsette i morgen. Oppdatering kommer. Endret November 4, 2018 av Amarios Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet November 17, 2018 Forfatter Share Skrevet November 17, 2018 (endret) En dag ble plutselig nesten to uker før man orka skru mer på E34’n. 😝 Kamsensoren funka selvfølgelig ikke, kjøpe uorginal sensor var lite lurt. Men får ny orginal sensor snart og da skal bilen gå som den skal forhåpentligvis. Fikk bytta skiver og klosser bak i dag, pussa over kalipere og smurte opp glideboltene som jeg gjorde foran. Så var det å se under bilen på eksosfestet midt under bilen. Var blitt slitt i stykker, så ble en midlertidig jallafiks til jeg får kjøpt nytt. 😋 Fant også ett deksel som skal være ved låsekassa til glassluka bak. Kjekt at det lå i reservehjulsbrønna. Kika litt nedi motorrommet og syns det var litt for skittent. Brukte avfetting, lot det virke og spylte av. Samt noe sprayrens og tørka over. Ble greit resultat. 👍🏻 Bilen var også passe skitten på utsiden, selv om den ikke blir brukt. Ble en kjapp avspyling. Frontruta ble bytta på mandag, så det som gjenstår før etterkontroll er å få bilen til å gå som den skal. 😁 Etter godkjenning så skal jeg gå over noe småplukk før den legges ut for salg. Vil ikke kjøre denne i saltlaka på veiene her, skal heller kjøpe en shabby vinterbil til det. 🙂 Endret November 17, 2018 av Amarios fxslin reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet November 17, 2018 Share Skrevet November 17, 2018 Ser ut som du gjør en god jobb på denne Touringen og det liker jeg. Håper den personen som kjøper denne,passer på den. Blir stadig verre og finne gode ekesmplarer av disse . Uansett lykke til med salg av denne :). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet November 17, 2018 Forfatter Share Skrevet November 17, 2018 Takk Ja satser på at neste eier blir noen som verdsetter og tar vare på den, det fortjener den når den er i såpass god stand som den er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet November 28, 2018 Forfatter Share Skrevet November 28, 2018 Da fikk man bytta til orginal kamsensor og bilen går som den skal, var overaskende sprek til å være 2 liter. 😁 Da er det å få ordnet time til lyktejustering og etterkontroll snarest. 👌🏻 sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet Desember 3, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 3, 2018 Fikk en pakke fra Koed før helga. Ble ikke sjokolade som bonus denne gangen, men en plakat 🙂 Eksosgummi, tennplugger og viskerarm for bakluka. Ny vs gammel, skjønner ikke hvorfor det er plastikk der viskern festes. Nye montert, ble litt feil vinkel men er kjapt å fikse. 🙂 Så var det å bytte plugger Må si at jeg syns bilen begynner å bli veldig bra nå. Vises at denne ikke har blitt ihjelskrudd, og at den har blitt tatt vare på. Nesten så man vurderer å beholde denne og selge 325’n istedet. Men bare nesten 😜 Og i dag ble den eu godkjent, så da er den klar for veien igjen. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet Desember 18, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 18, 2018 (endret) Fått tatt noen småting som irriterte meg. Første på lista var den pin/bolt greia som holder dørstopperen på førerdøra. Satt ikke ordentlig og løsna i ett sett. Ny del: Nye montert, ingen ulyder og irritasjonsmomenter ved åpning/lukking av døra lengre. Trengte vistnok ikke den låseklipsen. Var ikke en sånn på noen av de andre dørene. Neste var en irriterende knirkelyd når man vridde på rattet. Tok av dekselet ved rattet og lokaliserte lyden til sleperingen. Litt silikon glider mellom sleperingen og rattet så var ulyden helt borte. Neste på lista var å ta noe steinsprang og små rustflekker, samt overflaterust på jekkfestene. Fant fram skrumaskin med roterende stålbørste og dremel med diverse deler. Nesten ferdigpussa på jekkfeste, tok også på rustfjerner etter jeg tok det jeg klarte å få pussa vekk. Lakkerte med Hammerite, må være hardfør nok maling det. To små flekker på ene bakdøra: Til de små flekkene brukte jeg disse fra biltema. Litt sånn budget "smart repair" Pussa ned til rent metall med dremel, og flekket over. Ikke ett perfekt resultat men stoppa det fra å utvikle seg videre. Bakdør ferdig: Den værste rusta på bilen var i førerdøra: Pusset ned så bra det gikk, og rustfjerner før overmaling. Glemte selvfølgelig å ta etterbilde av førerdøra. -.- Var noe steinsprang på panseret: Ferdig: Fant også noe litt morsomt under det ene sete, utrolig at det hadde ligget der siden 1994. Nyvaska i dagslyset, må få polert bilen skikkelig før salg. Noe swirls og riper som må bort, men den ser absolutt ganske bra ut. Endret Desember 18, 2018 av Amarios skirveleif S. Gunstad reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skare1 Skrevet Desember 18, 2018 Share Skrevet Desember 18, 2018 Ser ut som en ryddig bil 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet Desember 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Desember 31, 2018 (endret) Da fikk man polert og behandlet lakken på bilen. Kjørte lakkrens og vokspolish med en maskin som jeg lånte av brodern. Ikke de beste produktene, men ble litt blankere og lakken er beskyttet. 🙂 HydrO2’en har jeg iallefall vært fornøyd med, vannet ligger ikke på bilen men perler seg og renner lett av. 👍🏻 Aldri skikkelig dagslys nordpå i mørketida, blir så som så med bra bilder. 😕 Ett i en dårlig belyst garasje: Ett ved en dårlig belyst bensinstasjon 😝: Dagen etter i «dagslys», men det regnet selvfølgelig: Ble tatt hjulstillingskontroll i dag. Spissinga foran var helt på bærtur, men ble veldig bra etter justering. Så nå er bilen veldig stabil og fin å kjøre. 👌🏻 Har kjørt bilen rundt 100 mil den siste uka, makan til komfortabel go’bil skal man lete lenge etter. Litt synd at den skal selges. Men trenger noe jeg ikke får dårlig samvittighet av å kjøre i saltlaka, og herje med på isbane. 🙂 Endret Desember 31, 2018 av Amarios skirveflei sveigis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet Januar 12, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 12, 2019 Da var bilen snart på vei til ny eier, ble en byttedeal med litt mellomlegg min vei. Kommer ny update snart om hva det er. Så i går gikk jeg over bilen for siste gang, og ga den en vask inn og utvendig. Ble litt kult bilde fra høyden: Den nye eieren hadde ordna seg noen sommerfelger her i Bodø som jeg skal ta med. M5/Throwingstars felger, kommer til å sitte som ett skudd. Lastet baki og godt pakka inn, så ingen bilder av de desverre. Så da kan man krysse E34 fra bucketlista for nå, men en med litt motor er noe jeg har lyst på i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amarios Skrevet Januar 14, 2019 Forfatter Share Skrevet Januar 14, 2019 Da ble det vinterbil på meg, 91’ E36 320i sedan. Men egentlig litt for fin da, mindre rust og penere i lakken en 325’en 🤪 Likte fargen veldi godt, ikke sett mange E36 med den. (Granitsilber Metallic 237) Står på ST Suspensions coilovers (Produsert av KW) så bilen sitter greit på veien. 👍🏻 Full M-tech rundt om bortsett fra speil. Liten leppe på bakluka. Og en bakrutesenker jeg ikke helt klarer å like. Ganske pene 17» felger med Continental piggdekk. Men blir å ta 15» fra 325’en på, foretrekker smale piggdekk, mer grep. Er full GS eksos på den, grenrør og helt bak. Fjerna kat. Bråker en del, men tøft å bråke litt på isen 😜 Ellers så har den ei veeeldig kort utstyrsliste, men lettere uten masse ekstra. Vinduer og takluke med sveiv. 😂 Sveisa diff er det også, men fikk med en åpen. Slenger ut noen bilder. Hot air intake, må prøve å mekke til noe varmeskjold.. Dat booty 😋 Bakrutesenker 🤢 OMP ratt, fikk med orginalt bussratt: Sportsstoler i grei stand uten nevneverdige slitemerker: Ikke nedfellbart baksete på denne, men er kjekt å slippe å felle det ned for å få bass fra subwoofer 👍🏻 Grenrør Eksosen trenger en polish 🙂 Var noen småskader/rust: Sprekk i frontfanger Rustflekk på taket Rustflekk pga viskerarm som tar i panser Førerdør Sprekk/lakkskade på bakfanger Det værste med bilen, trykt inn foran baklykta og rust Men alt i alt så er bilen i grei stand, satser på å ikke ødelegge den på isen i vinter Liten snutt av lyden: 1835D023-3B75-4B50-A03A-CB77C2009324.MOV fxslin, BjornarHS og bimmerfun reagerte på dette 3 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gabz Skrevet Januar 17, 2019 Share Skrevet Januar 17, 2019 Grattis! Så ut som en veldig grei vinterbil det der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveigis Skrevet Januar 17, 2019 Share Skrevet Januar 17, 2019 Hiver meg på her og sier det samme 😀 Så veldig fin ut denne . Misunner deg den originale 325en din Amarios,den kunne jeg hatt.😀 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå